ویزای کاری

بازار کار پرستاری در هلند

بازار کار پرستاری در هلند

شغل پرستاری به عنوان یکی از مشاغل پرطرفدار دنیا محسوب می شود و بازار کار پرستاری در هلند برای متقاضیان بین المللی در شرایط خوبی قرار دارد. اگر در دانشگاه های هلند تحصیل نکرده اید باید مدرک تحصیلی پرستاری شما معادل سازی شده و شرایط شما ارزیابی شود تا مجوز کار در کشور هلند را به دست بیاورید. کشور هلند یکی از کشورهایی می باشد که شرایط بسیار خوبی را برای کار پرستاران فراهم کرده است. در چند سال اخیر این کشور با کمبود نیروی کار موجه شده است، به همین دلیل دولت این کشور شرایطی را برای استخدام متقاضیان خارجی و بین المللی فراهم کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت در این مقاله سعی دارد به بررسی بازار کار پرستاری در هلند بپردازد.

درباره شغل پرستاری در کشور هلند

برای بررسی بازار کار پرستاری در هلند بهتر است پیش از آن اطلاعات کلی در رابطه با این شغل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شغل پرستاری نقش بسیار مهمی در تیم پزشکی و سلامت دارد. برای ایفا این نقش حیاتی و مهم پرستاران باید مسئولیت درمان بیماران را برعهده بگیرند و با پزشکان و بیماران ارتباط موثر و خوبی داشته باشند. در صورتی که فرد سوابق کاری مرتبط داشته باشد و رزومه کامل و قوی را ارائه نماید شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستش دارد. برای ایفا نقش پرستاری متقاضی ملزم به افزایش مهارت و توانایی، توانایی مراقبت از بیماران زود رنج و کمک به آن ها برای داشتن زندگی مستقل و رسیدن به بلوغ عاطفی و کسب نگرش کلی در جهت چگونگی رفتار با بیماران می باشد.

رسیدن به بازار کار پرستاری در هلند

حرفه پرستاری بسیار گسترده بوده و شامل زیر شاخه های زیادی می باشد و امتیازات زیادی برای پرستاران در نظر گرفته می شود. امکان شرکت در دوره های تخصصی برای هر یک از زیر شاخه ها وجود دارد، پس متقاضیان باید با توجه به علاقه خود دوره های در نظر گرفته شده را بگذرانند و کار خود را شروع نمایند.

در واقع برای کار به عنوان پرستار در هلند 2 راه وجود دارد:

  1. تحصیل در ایران و معادل سازی مدرک در هلند
  2. تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های هلند

از این میان روش دوم پرهزینه تر اما ساده تر است و شانس موفقیت بیشتری هم دارد. به همین دلیل است افراد زیادی ترجیح می دهند از همان ابتدا به عنوان دانشجوی پرستاری دوره تحصیلی خود را در کشور هلند شروع کنند. لازم به ذکر است علاقمندان به تحصیل در رشته پرستاری که تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشکده های پرستاری هلند را ندارند، می توانند درخواست اخذ بورسیه تحصیلی دهند یا به سراغ کشورهای ارزان قیمت تری مثل آلمان، مجارستان، ترکیه، ایتالیا و غیره بروند.

رسیدن به بازار کار پرستاری در هلند

دریافت ویزا جهت ورود به بازار کار پرستاری در هلند

تمامی افرادی که از رشته تحصیلی پرستاری فارغ التحصیل شده اند می توانند ویزای کار هلند را به دست بیاورند. جهت دریافت ویزای کاری باید دارای شرایطی باشید، پس از دریافت ویزای کاری امکان کار در بیمارستان های هلند برای شما متقاضیان محترم وجود دارد. یکی از شرایط مهم و ضروری برای دریافت ویزای کار داشتن کارفرمایی از این کشور می باشد، پس از آن متقاضی باید مدارک خود را جهت ارزیابی شدن ارسال نماید.

اگر متقاضی دارای شرایط لازم باشد و با درخواستش موافقت شود مجوز کار برای فرد صادر می شود. در مرحله بعد باید مدرک دانشگاهی فرد مورد تایید قرار گیرد و مشخص شود که فرد نیاز به گذراندن دوره های آموزشی بیشتری دارد یا نه. اگر در دانشگاهی تحصیل کرده اید که معتبر نیست شانس شما برای پذیرفته شدن درخواستتان بسیار کم می باشد. برای کار در این کشور لازم است که شما به زبان هلندی تسلط کامل داشته باشید و مدرک زبان سطح B1 را ارائه نمایید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی بر آن داشتند تا اطلاعاتی را در باب بازار کار پرستاری در هلند در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر تصمیم به مهاجرت کاری به این کشور را دارید پیشنهاد می شود مقاله کار در هلند را مطالعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار پرستاری در هلند

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به پاسخ پرسش های زیر توجه فرمائید:

  • درباره شغل پرستاری در کشور هلند چه اطلاعاتی دارید؟ برای بررسی بازار کار پرستاری در هلند بهتر است پیش از آن اطلاعات کلی در رابطه با این شغل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شغل پرستاری نقش بسیار مهمی در تیم پزشکی و سلامت دارد. برای ایفا این نقش حیاتی و مهم پرستاران باید مسئولیت درمان بیماران را برعهده بگیرند و با پزشکان و بیماران ارتباط موثر و خوبی داشته باشند. در صورتی که فرد سوابق کاری مرتبط داشته باشد و رزومه کامل و قوی را ارائه نماید شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستش دارد. برای ایفا نقش پرستاری متقاضی ملزم به افزایش مهارت و توانایی، توانایی مراقبت از بیماران زود رنج و کمک به آن ها برای داشتن زندگی مستقل و رسیدن به بلوغ عاطفی و کسب نگرش کلی در جهت چگونگی رفتار با بیماران می باشد.
  • دریافت ویزا جهت ورود به بازار کار پرستاری در هلند چگونه است؟ تمامی افرادی که از رشته تحصیلی پرستاری فارغ التحصیل شده اند می توانند ویزای کار هلند را به دست بیاورند. جهت دریافت ویزای کاری باید دارای شرایطی باشید، پس از دریافت ویزای کاری امکان کار در بیمارستان های هلند برای شما متقاضیان محترم وجود دارد. یکی از شرایط مهم و ضروری برای دریافت ویزای کار داشتن کارفرمایی از این کشور می باشد، پس از آن متقاضی باید مدارک خود را جهت ارزیابی شدن ارسال نماید.
4.4/5 - (5 امتیاز)

10 دیدگاه برای “بازار کار پرستاری در هلند

  1. صبا گفت:

    سلام وقت بخیر ،آیا رشته ی اتاق عمل برای کشور هلند تعریف شده است؟و شرایط این رشته چگونه است؟من ۲۲ ساله هستم و طرح نگزراندم .

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در تمام زمینه های پرستاری باید ابتدا مدارکتون رو معادلسازی و ارزشیابی کنید تا بتونید از این طریق برای کار یا ادامه تحصیل در هلند اقدام کنید

  2. زهرا نظام آبادی گفت:

    آیا برای کار پرستاری در هلند شرط سنی مطرح است. من کارشناس ارشد پرستاری هستم و 55 سال دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که از روش های دیکه ای برای مهاجرت اقدام کنید

  3. بهزاد شهبازی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید بنده کارشناس ارشد کشاورزی هستم و 20 سال سابقه کار در زمینه شغلی خویش را دارم همسرم کارشناس ارشد مشاوره در مامایی و ایشون هم 20 سال سابقه کار دارن کدوم کشور رو برای مهاجرت توصیه میکنین تا بتونیم در کار تخصصی خودمون اونجا مشغول هم بشیم .
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا ابتدا سنتون رو بفرمائید دوست عزیز تا بتونم راهنماییتون کنم

  4. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید همسر من پرستار هستن و ۲۵سالشون هست و سه سال سابقه کار دارن
    نمرات دانشگاهی خوبی هم داشتن
    منظور از اینکه اگر دانشگاه معتبری نرفته باشن قبولشون نمیکنن؟چون ایشون دانشگاه ازاد درس خوندن

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک تحصیلی ایشون باید در این کشور معادلسازی بشه

  5. فاطمه گفت:

    سلام من مدرک کمکپرستاری دارم و7سال سابقه ی کاردربیمارستان رودارم 32سال سن دارم مجردم آیامیتونم برای مهاجرت اقدام کنم شرایطتشودارم یانه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شرایطش رو دارید اما در کل باید مدرکتون رو معادلسازی کنید
      که بسته به کشوری داره که دارید برای اون اقدام میکنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *