ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در پرتغال

بازار کار رشته پرستاری در پرتغال

پرستاران در پرتغال از وضعیت درآمدی و موقعیت شغلی مناسبی برخوردارند و این به واسطه شرایط مطلوب بازار کار رشته پرستاری در پرتغال می باشد. علاوه بر این موارد، پرتغال دارای سیاست مهاجرتی آسان و سهل گیری است و از این نظر نیز متقاضیان می توانند به راحتی از طریق اخذ ویزای کار پرتغال و مجوز کار پرستاری در این کشور، اقامت اتحادیه اروپایی (EU) را نیز کسب کنند. به این ترتیب، امتیاز دیگر کار پرستاری در پرتغال، درخواست بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) و دست یابی به امتیاز اقامت دایم اروپا است. از شرایط کار پرستاران در پرتغال می توان به هفته کاری قانونی در پرتغال اشاره کرد که ماکسیمم تا 40 ساعت می باشد و ایام تعطیلی کارکنان نیز تا 22 روز کاری می باشد.

برای اطلاع از شرایط کار به عنوان پرستار در اتحادیه اروپایی (EU) و اخذ اقامت اروپا از طریق ویزای کار پرتغال یا بلوکارت اتحادیه اروپایی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایید تا در جریان آخرین مقررات و شرایط اخذ ویزا قرار گیرید.

  • آیا پرستاران می توانند ویزای کاری پرتغال را به دست آورد؟
  • شرایط کار پرستاران ایرانی در پرتغال چیست؟
  • برای کار به عنوان پرستار در کشور پرتغال به چه مدارکی نیاز است؟
  • شرایط معادلسازی مدرک پرستاری در کشور پرتغال چیست؟
  • متوسط درآمد پرستاران در کشور پرتغال چقدر است؟

قوانین بازار کار رشته پرستاری در پرتغال

قوانین و مقررات بازار کار پرستاری در پرتغال متقاضیان واجد شرایط را ملزم به داشتن مجوز کار پرستاری از طریق شورای پرستاری پرتغال می نماید. سازمانها، مراکز درمانی، شرکت های پزشکی و بیمارستان های مختلف در پرتغال درصدد جذب پرستاران ماهر و متخصص هستند و از این روی بازار کار پرستاری در پرتغال می تواند به عنوان سکوی ترقی برای فارغ التحصیلان داخلی و خارجی محسوب شود که علاقه مند کار و زندگی در اتحادیه اروپایی (EU) می باشند.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در پرتغال در 2022

به دلیل کمبود نیروی پرستاری و نیاز بازار کار پرتغال به این دسته از شاغلین، بازار کار رشته پرستاری در پرتغال دارای فرصت های کاری فراوانی است و امکان جذب پرستاران در این بازار نیز می تواند خیلی سریع و آسان اتفاق بیفتد. پرستاران در پرتغال در 2022 می توانند با مدرک لیسانس پرستاری و مجوز کار در بیمارستان های دولتی یا خصوصی، مراکز توانمند سازی و مراکز نگهداری از کودکان و سالمندان، مطب ها یا آزمایشگاه ها و یا خانه های شخصی کار کنند.

شرایط تحصیل پرستاری در پرتغال

برنامه تحصیل پرستاری در پرتغال منطبق با فرآیند بلونیا (چارچوب آموزش عالی مشترک اروپایی) سازماندهی شده است و بر اساس همین قانون، مدت تحصیل پرستاری در پرتغال حدود 4 سال (8 ترم تحصیلی) به طول انجامیده و در 240 ECTS یا واحد اروپایی گذرانده می شود. بر اساس قوانین آموزشی پرتغال، این برنامه تحصیلی در قالب مباحث و دروس کلاسی، کار آزمایشگاهی تئوریکی و عملی، آموزش های خصوصی و آموزش کلینیکی به دانشجویان ارائه می شود. از شرایط تحصیل پرستاری در دانشگاه های پرتغالی می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و گذراندن آزمون ورودی اشاره کرد. در زیر، شما می توانید با ویژگی های عمومی تحصیل پرستاری در پرتغال آشنا شوید:

  • برنامه تحصیلی: لیسانس پرستاری
  • مدت تحصیل: 4 سال
  • تعداد واحد آموزشی: 240 ECTS
  • زبان آموزشی: انگلیسی، پرتغالی و فرانسوی
  • بورسیه تحصیلی: دارد

شرایط بازار کار رشته پرستاری در پرتغال

شرایط اخذ ویزای کار پرتغال

پرستاران خارجی برای ورود به پرتغال و کار به عنوان پرستار در این کشور، در وهله نخست نیازمند پیشنهاد کاری یا همان Job Offer از طرف اسپانسر پرتغالی خود هستند. به محض کاریابی و رسیدن به توافق نهایی در خصوص عقد قرارداد کاری، کارفرما یا اسپانسر پرتغالی به نیابت از شما، مجوز کاری (Autorização de Trabalho) شما را از اداره کار پرتغال (IEFP) درخواست می کند. ناگفته نماند که از شرایط اخذ مجوز کار پرتغال این است که مدت زمان اقامت و کار در پرتغال بیش از 90 روز باشد. پس از تایید مجوز کاری توسط اداره کار پرتغال، شما با دو گزینه ویزایی برای ورود به پرتغال رو به رو هستید که عبارتند از:

نوع ویزاشرایط اخذ ویزا
ویزای کاری پرتغال (از نوع اقامت کوتاه مدت)ویژه متقاضیانی که قصد اقامت و کار در پرتغال برای کمتر از 6 ماه را دارند
ویزای اقامت پرتغال (از نوع اقامت بلند مدت)ویژه متقاضیانی که قصد اقامت و کار در پرتغال برای بیش از 1 سال را دارند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار پرتغال

پرتغال عضوی از ناحیه شنگن بوده و بنابراین ویزای کار صادره توسط دولت پرتغال در قالب ویزای شینگن بلند مدت (ویزای نوع D) است که به دارنده آن حق امتیاز مسافرت آزادانه و بدون ویزا به کلیه کشورهای اروپایی ناحیه شینگن اروپا را می دهد. اما پس از دریافت تاییدیه درخواست ویزای کار از سوی اداره کار پرتغال، اکنون نوبت شما است که با تحویل مدارک زیر به سفارت پرتغال نسبت به اخذ ویزای کاری خود اقدام نمایید:

  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل پاسپورت و کپی صفحه اول
  • بیمه سلامت پوشش دهنده هزینه های درمانی تا 30000€ (یورو)
  • مدرک تمکن مالی کافی جهت اقامت در پرتغال
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدرک سکونتی معتبر همانند اجار نامه یا قبوض خدمات شهری
  • رسید پرداخت هزینه های دولتی
  • فرم درخواست ویزای کار پرتغال

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا 1 الی 2 ماه می باشد و مسئول رسیدگی و صدور ویزای کار پرتغال نیز اداره مهاجرت و خدمات مرزی پرتغال (the Serviço de Estrangeiros e Fronteiras (SEF)) است. اگر شما نیز جزء متقاضیان کار پرستاری در اروپا هستید و پرتغال را مقصد مناسبی برای خود می دانید، از طریق مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با بهترین روش مهاجرتی به پرتغال و اخذ ویزای این کشور آشنا شوید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در پرتغال

  1. ایرج ارمین پور گفت:

    من دارای کارشناسی پرستاری و ده سال سابقه کاری هستم میخواستم برای کشور پرتغال اقدام کنم
    در صورت امکان من را راهنمایی بفرمایید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید به دنبال معادل سازی مدرکتون در کشور پرتغال باشید که بایدمدرکتون از سارت پرتغال بفرستید وزارت بهداشت پرتغال تایید کند و پس از تایید برای دوره های زبان پرتغالی در پرتغال اقدام کنی دو دوره های تئور یو عملی بگذرونید سپس برای کار اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *