ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در کانادا

بازار کار رشته پرستاری در کانادا

بازار کار رشته پرستاری در کانادا یکی از شناخته شده ترین بازارهای کاری است و شرایط ورود در این بازار در کانادا با سایر کشورها متفاوت است. کانادا یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای دنیا تلقی می شود. کانادا هر ساله متقاضیان زیادی با داشتن شرایط گوناگون با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. شرایط اقتصادی کانادا بسیار مطلوب است و به دلیل وجود رفاه اجتماعی در این کشور هر ساله به تعداد مهاجران و پناهجویان کانادا اضافه می شود. مشغول به کار شدن در بازار کار رشته پرستاری در کانادا شرایط خاصی دارد.

با توجه به افزایش نیازمندی به این مهارت شغلی، تغییراتی در نحوه جذب نیروی ماهر رخ داده است. متقاضیانی که قصد دارند در این بازار مشغول به کار شوند باید اطلاعات کافی داشته باشند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار هموطنان عزیز را از شرایط کار در بازار کار این رشته آگاه خواهند ساخت.

درباره بازار کار رشته پرستاری در کانادا

یکی از محبوب ترین زمینه های کاری در کشور پیشرفته کانادا پرستاری است. جهت ورود به کشور کانادا و مشغول به کار شدن در بیمارستان ها، درمانگاه ها و یا مراکز درمانی این کشور، متقاضیان و مهاجران خارجی باید از شرایط و مقررات کاری به صورت کامل آگاه باشند. مشغول به کار شدن در زمینه پرستاری در کشور کانادا نیاز به کسب ویزای این کشور دارد. به طور کلی، مهاجرت کاری به این کشور با دریافت ویزای کاری انجام می شود. کسب ویزای کاری کشور کانادا مطابق با سیستم امتیاز بندی یا PBS در نظر گرفته شده است. متقاضیان جهت کسب ویزای کاری این کشور می بایست امتیازات کافی کسب کنند. کسب امتیازات مورد نیاز در زمینه های تحصیلات، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سن و دعوت نامه کاری الزامی بیان شده است.

متقاضیان و مهاجران خارجی که قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا را دارند می بایست تسلط کامل بر روی زبان انگلیسی داشته باشند. پرستاران در ارتباط مستقیم با بیماران هستند و باید توانایی کامل زبانی برای برقراری ارتباط موثر با آن ها داشته باشند. به یاد داشته باشید که متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند با کسب ویزای کاری به کشور کانادا مهاجرت کنند و در زمینه پرستاری مشغول به کار شوند می توانند پس از اثبات توانایی های مالی خود و داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به کسب اقامت دائمی این کشور کنند. ویزای کاری کشور کانادا در 3 زمینه اصلی Managerial Jobs، Professional Jobs و Technical jobs and skilled trades قابل اخذ است. در بخش های بعدی این نوشتار متقاضیان عزیز با شرایط کار پرستاری در کانادا و تحصیل پرستاری در کانادا آشنا خواهند شد.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در کانادا

مشغول به کار شدن در بیمارستان ها و مراکز درمانی کانادا به عنوان یک پرستار نیاز به داشتن توانایی ها و مهارت های مختلف در زمینه های گوناگون دارد. از آنجا که تقاضا برای پرستاران در کشور کانادا رو به رشد است، به پرستاران فرصت داده می شود تا اقدام به کسب اقامت دائم یا موقت در کانادا کنند. در کشور کانادا حرفه پرستاری به 3 بخش اصلی زیر تقسیم می شود:

  • (Registered Nurse (RN
  • (Licensed Practical Nurse (LPN
  • (Registered Psychiatric Nurse (RPN

جهت ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا متقاضیان می بایست مدرک دانشگاهی داشته باشند. مجوز کاری از استان مربوطه و همچنین سازمان پرستاری کانادا (استان) کسب کنند. هر استان و شهر مقررات و قوانین خاص خود را دارد. این امر به آنها امکان می دهد از سلامت و ایمنی عمومی محافظت کنند. همچنین تضمین می کند که پرستاران معیارهای لازم را رعایت می کنند. هیچ روند ثبت نام و یا کسب مجوز ملی برای پرستاران در کانادا وجود ندارد. همان طور که گفته شد هر استان فرآیند بررسی و ارزیابی و نظارت خود را دارد.

شرایط بازار کار رشته پرستاری در کانادا

پرستاران دارای مدرک و پروانه رسمی کار در کانادا

این پرستاران معمولاً در یک برنامه پرستاری دانشگاهی 4 ساله بعد از اتمام دوره متوسطه برای تبدیل شدن به یک پرستار دارای مدرک عمومی شرکت می کنند. این برنامه شامل آموزش های تئوری و آموزش های بالینی در زمینه پرستاری پزشکی و جراحی است.

موضوعات اصلی تحصیل در این دوره عبارتند از:

  • علوم انسانی
  • نظریه پرستاری
  • علوم فیزیکی و بیولوژیکی
  • بهداشت اولیه
  • اخلاق حرفه ای
  • علوم اجتماعی و رفتاری
  • روابط درمانی

این برنامه تحصیلی پرستاران را برای مراقبت مستقیم و ایفای نقش در هماهنگی مراقبت از افراد، خانواده ها، گروه ها و جمعیت در انواع مراقبت های بهداشتی و با انواع متخصصان بهداشت آماده می کند. آموزش های بالینی، پرستاران را آماده می کند تا پیچیده ترین مسائل را نیز حل کنند. اخذ مدرک پرستاری یا معادل سازی مدارک پرستاری در این کشور سبب صدور مجوز کار در کانادا برای پرستاران خواهد شد.

کمک پرستاران در کشور کانادا

پرستاران Licensed Practical یک دوره آموزش پرستاری بعد از اتمام دوره متوسطه را در سطح کالج می گذرانند. این دوره آموزشی معمولاً 2 سال طول می کشد. برنامه پرستاران عمومی شامل آموزش های تئوری پرستاری و دستورالعمل بالینی در هر 2 زمینه پرستاری پزشکی و جراحی است. آموزش آن ها براساس آموزش های تئوری پرستاری است. برنامه تحصیلی آن ها شامل موضوعات زیر می شود:

  • علوم فیزیکی و بیولوژیکی
  • اخلاق حرفه ای
  • روانشناسی
  • روابط درمانی

این پرستاران مراقبت های لازم را از افراد، خانواده ها و گروه ها در انواع مختلف و با انواع متخصصان بهداشت ارائه می دهند. آن ها می توانند با مشتریانی که دارای بیماری ها و آسیب دیدگی های مختلف هستند ارتباط برقرار کنند و بیماری آن ها را تشخیص دهند و سپس شروع به معالجه آن ها کنند.

پرستاران حوزه روانشناسی در کانادا

پرستاران Registered Psychiatric یک برنامه آموزش پرستاری روانپزشکی 2 تا 4 ساله در کالج یا دانشگاه را سپری می کنند. این برنامه شامل آموزش های تئوری و آموزش بالینی در روانپزشکی و پرستاری عمومی است.

موارد درسی این دوره عبارتند از:

  • علوم رفتاری و اجتماعی
  • علوم زیستی و فیزیکی
  • پرستاری عمومی
  • علوم انسانی
  • اخلاق حرفه ای
  • نظریه پرستاری روانپزشکی و مداخلات
  • روابط درمانی

شرایط کاری پرستاران در کانادا

در غالب موارد کار نکردن پرستاران در کانادا اختیاری است. چرا که تقریبا همیشه فرصت های شغلی زیادی برای آن ها در بیمارستان ها و کلینیک های کانادا وجود دارد. سطح درآمد پرستاران با توجه به جنسیت، سطح تحصیلات، شهر محل کار، سابقه کاری و غیره متفاوت خواهد بود. اما در جدول ذیل متوسط درآمد سالانه پرستاران در کانادا با متوسط درآمد دریافتی در این کشور مقایسه شده است:

متوسط درآمد سالانه در کانادا به طور کلیمتوسط درآمد سالانه پرستاران در کانادا
$120000 (دلار کانادا)$95500 (دلار کانادا)

این پرستاران برای متقاضیانی که بیماری های پیچیده روانی، اجتماعی، روحی و جسمی رنج می برند مراقبت می کنند. آن ها مراقبت های مختلفی از افراد، خانواده ها، گروه ها و جمعیت را در زمینه های مختلف بهداشتی با همکاری متخصصان مراقبت های بهداشتی انجام می دهند.

دلایل ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا

هر ساله پرستاران بی شماری از سراسر جهان به دلایل مختلفی، بازار کار رشته پرستاری در کانادا را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. بازار کار رشته پرستاری در کانادا امتیازات ویژه ای را برای افرادی که قصد فعالیت در این حرفه را دارند ارائه کرده که از مهمترین آنها می توان به معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا اشاره کرد که شامل مراحل کلی زیر است:

دلایل ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا

 در جدول زیر می توانید با برخی از مهمترین دلایل ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا آشنا شوید:

دلایل ورود به بازار کار رشته پرستاری در کاناداشرح دلایل
سیستم مراقبت های بهداشتی پیشرفتهکانادا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی معتبر است، که به دلیل استانداردهای بالای مراقبت همواره مورد تقاضا بوده است.
شرایط استخدام سادهبه دلیل کمبود قابل توجه پرستار در کاانادا، تقاضای زیادی برای پرستاران وجود دارد که این موضوع روند ورود به این حرفه را بسیار ساده تر می کند.
آموزش مراقبت های بهداشتیکانادا همواره برای آموزش مراقبت های بهداشتی ارزش قائل است، و در آن سرمایه گذارای می کند.

الزامات ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که قصد فعالیت در بازار کار رشته پرستاری در کانادا را دارند، باید به خوبی با الزامات ورود به این حرفه آشنا شوند. پرستاران برای کار در کانادا باید یک برنامه پرستاری را در یک موسسه آموزشی معتبر تکمیل کرده باشند، این رشته می تواند مدرک دیپلم،کاردانی یا کارشناسی پرستاری باشد. برخی از مهمترین الزامات برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • پس از تکمیل برنامه باید برای ثبت نام با نهاد نظارتی در استان یا منطقه ای که قصد دارید در آن کار کنید، درخواست دهید.
  • پس از تایید درخواست، متقاضیان باید در آزمون صدور مجوز قبول شوند.
  • پس از دریافت مجوز می توانید برای مشاغل مختلف در بخش های مختلف مراقبت های بهداشتی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها درخواست دهید.

هموطنان عزیزی که قصد دارند از هزینه زندگی در کانادا و شرایط کسب اقامت در این کشور پیشرفته آگاه شوند و اقدام به کسب اقامت در کشور کانادا کنند، می توانند انجام امور پرونده مهاجرتی خود را به همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

سوالات متداول در خصوص بازار کار رشته پرستاری در کانادا

از سوالات پرتکرار قشر پرستار در این کشور میتوان به سوالات زیر اشاره نمود:

  • آیا پرستاران خارجی در کانادا می توانند کار کنند؟ پرستاران دارای تحصیلات بین المللی، ممکن است متقاضی کار موقت در کانادا باشند. اقامت موقت برای پرستاران آموزش دیده خارجی در صورت تضمین پیشنهاد کار معتبر و متعاقباً اجازه کار ممکن است به دست آید. پس از ارزیابی مدارک تحصیلی، متقاضیان باید به عنوان پرستار در کانادا ثبت نام کنند.
  • شرایط کاری پرستاران در کشور کانادا به چه صورت می باشد؟ سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا، پرستاران خارجی که دارای مدرک RN نیستند را استخدام نمی کند، اما پرستاران سریع تر از مشاغل بالینی و پزشکان به کار می رسند.
  • مهاجرت پرستاران به کانادا به چه صورت می باشد؟ افرادی که در کشور مبدا خود مدرک پرستاری گرفته اند برای مهاجرت به کشور کانادا باید در مورد انجمن های پرستاری در کانادا تحقیق نمایند، مدرک زبان آیلتس را اخذ نمایند، خود را برای ارزیابی مدرک به یک استان معرفی کنند و برای امتحان معادل سازی پرستاری CRNE ثبت نام کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “بازار کار رشته پرستاری در کانادا

  1. مینا گفت:

    سلام با رشته بهداشت عمومی و معدل ۱۶به بالا و آیاتی ۷ و سن ۲۵ میشه به کاندا مهاجرت کاری کرد؟

    1. مینا گفت:

      ببخشید آیلتس۷

    2. داوری گفت:

      سلام و درود
      پاسخ سوال شما رو در مقاله تحصیل در کانادا دادم
      لطفا به این مقاله مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *