ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا در شرایط فوق العاده قرار گرفته و افرادی که وارد این بازار کار میشوند می توانند از حقوق بالا بهره مند شوند. در آمریکا، افرادی که قصد دارند در بازار کار رشته کامپیوتر مشغول به کار شوند، باید در نظر داشته باشند که این زمینه کاری به چندین بخش تقسیم می شود و میزان حقوق و درآمد افراد در بخش های مختلف یکسان می باشد.

اما ممکن است سوالاتی در باب این موضوع برای دانش آموختگان و افراد جویای کار در رشته کامپیوتر مطرح شود:

  • وضعیت بازار کار کامپیوتر در کشور آمریکا چگونه است؟
  • مهندسان کامپیوتر برای ورود به بازار کار این رشته در آمریکا به چه مدارکی نیازمند هستند؟
  • وضعیت درآمدی مهندسان کامپیوتر در آمریکا به چه صورتی می باشد؟
  • درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا یا درامد مهندس ای تی در امریکا چقدر است؟
  • درامد هوش مصنوعی در امریکا چقدر است؟

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا تا 3.7 % در ابتدای سال موجب شده است تا تعداد متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا و سایر رشته های کاری در این کشور را دارند به طور چشمگیری افزایش یابد. سیلیکون ولی منطقه ای در کالیفرنیای شمالی است که به عنوان مرکز جهانی فناوری و نوآوری بالا شناخته می شود. دره سیلیکون محل استقرار بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های با فناوری پیشرفته جهان است. در سال جدید این منطقه حدود نیم میلیون کارمند در حیطه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات را استخدام کرده است از همین رو یکی از ایده آل ترین مناطق برای ورود به بازار کار می باشد. در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در این کشور آشنا خوهند ساخت.

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا یکی از محبوب ترین بازارهای کاری می باشد؛ زیرا مشغول به کار شدن در این بازار در زمینه های مختلف با میزان درآمد بسیار بالایی همراه می باشد. از مهم ترین فاکتورهای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا می توان به داشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی و همچنین مدرک دانشگاهی معتبر اشاره کرد. جهت مشغول به کار شدن در کشور آمریکا در زمینه علوم کامپیوتر متقاضیان باید علم و دانش و همچنین صلاحیت های مورد نیاز را دارا باشند تا توسط کمپانی ها، شرکت ها، موسسه ها و سازمان های بزرگ و شناخته شده استخدام شوند.

اما اکنون با هم شرایط بازار کار این رشته را مطابق گزارش اداره آمار آمریکا (BLS) بررسی می کنیم:

آیتمشرح
مدرک تحصیلی مورد نیازکارشناسی علوم کامپیوتر
حداقل و حداکثر درآمدیدرآمد 25% مهندسان کمتر از 157000$ (دلار آمریکا) و درآمد 75% مهندسان بالاتر از 175000$ (دلار آمریکا)
میانگین درآمد ساعتی$44 (دلار آمریکا)
هفته کاری40ساعت در هفته

پیش بینی می شود که مشاغل رایانه ای و فناوری اطلاعات در کشور آمریکا 12% از سال 2018 تا 2028 میلادی رشد کند و این رشد بسیار سریع تر از میانگین برای همه مشاغل خواهد بود. پیش بینی می شود که در حدود 546200 شغل جدید در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات اضافه خواهد شد. متوسط ​​دستمزد سالانه مشاغل رایانه ای و فناوری اطلاعات در سال 2024، 175000$ (دلار آمریکا) است.

درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا

متوسط ​​حقوق سالانه یک مهندس کامپیوتر در ایالات متحده 121515$ (دلار) در سال است. اکر پروژه ها را ساعتی در نظر بگیریم، حقوق و درآمد مهندس کامپیوتر در آمریکا تقریباً 58.42$ (دلار) در ساعت است. این معادل 2336$ (دلار) در هفته یا 10126$ (دلار) در ماه است. اما میانگین حقوق یک مهندس نرم افزار در ایالات متحده 136295$ (دلار) است. لذا در صورتی که می توانید چندین نوع شغل شبیه به هم را بررسی کنید تا از شرایط کاری و وظایف و حقوق آگاه شوید.

تحصیل رشته کامپیوتر در دانشگاه های کشور آمریکا

یکی از محبوب ترین و پرسودترین رشته های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد. با توجه به بسیاری از مدارس شناخته شده بین المللی، بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا را برای تحصیل علوم کامپیوتر انتخاب می کنند. عوامل زیر باعث شده اند تا دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور آمریکا به محبوب ترین مراکز تحصیلی جهت تحصیل رشته کامپیوتر تبدیل شوند:

  • کیفیت آموزش بالا
  • تعداد نشریات فعال و پروژه های تحقیقاتی بالا
  • میزان اشتغال زایی فارغ التحصیلان
  • سطح بودجه موجود

رشته علوم رایانه رشته ای وسیع است که دارای بسیاری از زمینه ها و برنامه های فرعی می باشد که تقریباً در هر صنعت وجود دارد. به طور کلی، علم کامپیوتر مطالعه فناوری رایانه، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. با این حال، این تعریف به طور کامل شامل رشته های کاملی از زمینه های فرعی (که اکثر آنها رشته های تخصصی کاملاً حرفه ای هستند) در این زمینه وجود دارد می شود، مانند شبکه، سیستم داده، توسعه بازی، ارتباط از راه دور، هوش مصنوعی، روباتیک، شبیه سازی و مدل سازی، آمار، رمزنگاری و فیزیک محاسباتی و شیمی.

این تنوع تخصص در این زمینه به این معنی است که می توان مدرک دانشگاهی علوم کامپیوتر را در اکثر دانشگاه های ایالات متحده کسب کرد و تخصص های دقیق تری در سطح دانش آموختگان انجام می شود. دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که مدرک لیسانس علوم کامپیوتر در آمریکا 4 سال طول می کشد.

شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

مشاغل علوم رایانه در هر صنعتی تقاضای زیادی دارد. علاوه بر این، جایگاه بالای مدارس علوم رایانه در آمریکا موجب افزایش بودجه برای این بخش های علوم کامپیوتر شده است. این افزایش بودجه به یکسری پیامدهایی برای دانشجویان بین المللی در حوزه علوم رایانه، از جمله تنوع و تخصص قابل توجه در حوزه حرفه ای تبدیل می شود. رشته علوم رایانه کاربردهای بالقوه بسیاری را برای مدرک هایی که دانشجویان بین المللی دریافت می کنند ارائه می دهد.

وظایف و مسئولیت های مربوط به حرفه علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • توسعه فن آوری های نوآورانه برای ایجاد سود برای مشاغل کار برای آن ها
  • کمک به تولید داده های همزمان
  • مشارکت در درجه بندی فن آوری
  • برخوردار شدن از پشتیبانی مناسب در تحقیقات علمی و مدیریت مشابه
  • تدوین و توسعه استراتژی های بیشتر برای دستیابی به اطلاعات

با توسعه علوم کامپیوتر در بین مصرف کنندگان، مشاغل و سایر موسسه ها، نیاز به فناوری های علوم رایانه ای چند برابر می شود. از این رو، نیاز به متخصصانی که در زمینه علوم کامپیوتر توانایی ها و مهارت های لازم را دارند، افزایش یافته است. متخصصان رایانه برای تسهیل و بهبود عملکرد سازمان خود، ابزارهای مبتنی بر رایانه را توسعه و نگهداری می کنند. آن ها ممکن است با تیم ها و افراد مختلفی در شرکت خود همکاری کنند.

درآمد افراد در بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

مطابق گزارش اداره آمار آمریکا (BLS) مهندسان علی الخصوص مهندسان کامپیوتر جزو پردرآمدترین شاغلین آمریکا محسوب می شوند. بر همین اساس، میانگین درآمدی مهندسان تازه کار کامپیوتر حدود 45900$ (دلار آمریکا) و مهندسان مجرب کامپیوتر حدود 142000$ (دلار آمریکا) می باشد. در واقع این ارقام حداقل و حداکثر درآمد مهندسان علوم کامپیوتر در آمریکا را نشان می دهد.

با استناد به همین گزارشات، میزان درآمد متخصصان کامپیوتر در کشور آمریکا به صورت زیر می باشد:

سابقه کاریمیزان درآمد به دلار آمریکا
کمتر از 2 سال$55100
2 تا 5 سال$72900
5 تا 10 سال$97500
10 تا 15 سال$116000
15 تا 20 سال$125000

نمودار ذیل اطلاعاتی را در خصوص پایین ترین سطح درآمد مهندسین کامپیوتر در آمریکا ارائه می دهد:

بررسی پایین ترین سطح درآمد مهندسین کامپیوتر در آمریک

 

تحصیل در رشته کامپیوتر در آمریکا

با توجه به این که اخذ ویزای کاری آمریکا حتی برای مهندسین کامپیوتر که فرصت های شغلی زیادی دارند دشوار است، افراد غالبا رمز ورود خود را تحصیل قرار می دهند. به این صورت که اکثرا دوره 2 ساله کارشناسی ارشد را در آمریکا می گذرانند و سپس با استخدام شدن برای کارفرمای آمریکایی به راحتی ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری می کنند. تمایل کارفرمایان به استخدام کسانی که از دانشگاه های مطرح مثل استنفورد فارغ التحصیل شده باشند، بیشتر است.

برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2024 برای تحصیل در رشته های مختلف مرتبط با کامپیوتر به شرح ذیل است:

رتبه بین المللیدانشگاهامتیاز رشته
1موسسه فناوری ماساچوست (MIT)94.5
2دانشگاه کارنژی ملون93.5
3دانشگاه استنفورد93
4دانشگاه کالیفرنیا برکلی (UCB)89.6
5دانشگاه آکسفورد89.4
8دانشگاه هاروارد88.2
13دانشگاه پرینستون83.7
14دانشگاه واشینگتن82.9
17دانشگاه کورنل81.9
18دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)80.9
23دانشگاه کلمبیا79.6
25دانشگاه ایلینویز79.1
26دانشگاه نیویورک (NYU)79

به طور کلی، میزان در آمد متخصصان کامپیوتر در کشور آمریکا به مدرک تحصیلی و میزان تجربه کاری آن ها بستگی دارد. شما عزیزان اگر مایل به مهاجرت به کشور آمریکا هستید، می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و از شرایط مهاجرت به آمریکا کاملا آگاه شوید.

سوالات متداول در باب بازار کار کامپیوتر در آمریکا

برخی از سوالات متقاضیان در خصوص بازار کار کامپیوتر عبارت است از:

  • بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا چگونه است؟ بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا یکی از محبوب ترین بازارهای کاری می باشد؛ زیرا مشغول به کار شدن در این بازار در زمینه های مختلف با میزان درآمد بسیار بالایی همراه می باشد.
  • برای رسیدن به کار در رشته کامپیوتر چه عواملی نیاز است؟ از مهم ترین فاکتورهای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا می توان به داشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی و همچنین مدرک دانشگاهی معتبر اشاره کرد. در زمینه علوم کامپیوتر متقاضیان باید علم و دانش و همچنین صلاحیت های مورد نیاز را دارا باشند تا توسط کمپانی ها، شرکت ها، موسسه ها و سازمان های بزرگ و شناخته شده استخدام شوند.
  • با چه ویزایی می توان برای کار در آمریکا اقدام کرد؟ مهاجرت کاری به کشور آمریکا جهت مشغول به کار شدن در زمینه کامپیوتر نیاز به کسب ویزای کاری H1 آمریکا خواهد داشت.
  • در رشته کامپیوتر چه فعالیت ها و شاخه هایی بازار کار بیشتری دارند؟ توسعه فن آوری های نوآورانه برای ایجاد سود برای مشاغل کار، کمک به تولید داده های همزمان، مشارکت در درجه بندی فن آوری، برخوردار شدن از پشتیبانی مناسب در تحقیقات علمی و مدیریت مشابه، تدوین و توسعه استراتژی های بیشتر برای دستیابی به اطلاعات
4.4/5 - (11 امتیاز)

27 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در آمریکا

  1. ساسان گفت:

    با سلام و وقت بخیر، من فوق لیسانس نرم افزار از شهید بهشتی هستم و 5 سال سابقه کار مرتبط دارم ولی در حوضه تجزیه تحلیل نرم افزار و مسئول انفورماتیک ،نه برنامه نویسی، و امسال خوشبختانه برنده لاتاری شدم ، میخواستم بپرسم کدو شاخه نرم افزار به غیر از برنامه نویسی خواستار داره که بشه تو یک سال آینده تو ایران یاد بگیرم و به روز کنم
    آیا برای یک آی تی من ساده هم اونجا موقیت کاری پیدا میشه یا حتما باید تو زمینه خاصی خبره باشی؟؟
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اصلا نگران این موضوع نباشید.
      در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید، شرایط کاری در آمریکا مناسب هست در حوزه کامپیوتر.
      تلاش کنید در همین حوزه هایی که تخصص بیشتری دارید، خودتون رو تقویت کنید

  2. امیر شاهسون گفت:

    سلام وقت بخیر بنده مدارک CCNA- MSCSE- +NETWORK و سابقه 10 سال کار در ایران دارم ومدارک بین المللی این دروس را هم جدیدا گرفتم ایا امیدی برای کار در امریکا هست و شما چه مدرکی را پیش نهاد میکنید که دریافت کنم که تو امریکا بشه کار کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بررسی کنید که کدوم شرکت ها به تخصص شما نیاز دارن. باید مستقیما رزومه خودتون رو واسشون ارسال کنید.
      شما بدون پیشنهاد کاری نمی تونید به این کشور مهاجرت کنید

  3. ارکیده موسوی گفت:

    سلام من لیسانس کامپیوتر نرم افزار دارم و فوق مدیریت دولتی
    برای تحصیل در مقطع ارشد کدام رشته بازار کار بهتری دارد ؟؟ و آیا میشود اقدام نمود؟؟

  4. امیر گفت:

    راستش من به رشته هوش مصنوعی علاقه دارم
    خواستم بپرسم از رشته *مهندسی کامپیوتر*وارد این رشته بشوم یا *علوم کامپیوتر*برای دانشگاه mit؟ممنونم🙏🏻

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته هوش مصنوعی از مقطع کارشناسی در دانشگاه های سراسر جهان ارائه میشه و بهتر هست که ازطریق همین رشته وارد بشید.

  5. امیر گفت:

    سلام
    خواستم بپرسم ازتون دانشگاه mit رشته ی مهندسی کامپیوتر هم داره؟من دیدم اکثرا از جا های مختلف زده بود علوم کامپیوتر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست و این دانشگاه یکی از بهترین های جهان در این رشته هست

  6. محمد گفت:

    سلام
    برای وارد شدن به بازار کار آمریکا رشته فناوری اطلاعات بهتر هست یا مهندسی کامپیوتر?…در آمد کدومشون نسبتا بیشتر هست?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست به دنبال علاقه خودتون باشید.
      درآمد مهندسان فناوری مقدار کمی بیشتر هست

      1. محدثه گفت:

        سلام من رشته ام انسانی هست میتونم یهجوری وارد رشته کامپیوتر بشم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیلی سخت میشه. خیلی از دانشگاه ها برای این که به شما پذیرش بدن، شرط ریز نمرات درسی مثل فیزیک رو دارند. باید سایت دانشگاه ها رو بررسی کنید

  7. دایی گفت:

    سلام روزتون به خیر،کسی که رشته مهندسی دیگری در دانشگاه خونده باشه اما در زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی تخصص داشته باشه چطوری میتونه وارد بازار کار در امریکا بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تنها در صورتی امکان پذیر هست که رزومه خودتون رو در اختیار شرکت های مختلف قرار بدید و بتونید پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید

  8. مريم گفت:

    سلام وقتتون بهير ببخشيد من امسال بايد انتخاب رشته بكنم ميخواستم بدونم اگر من برم رشته كامپيوتر از طريق هنرستان توي اين چهارسال پيش روم چه كاري ميتونم براي گرفتن قطعيه بورسيه امريكا بكنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تنها کشوری که در حال حاضر می شه بورسیه اش رو تضمین کرد، کشور ایتالیا هست و بقیه کشورها شرایط متفاوتی دارند.
      عواملی مثل ثبت اختراع، معدل بالا و غیره شاید شانس دریافت بورسیه رو برای شما افزایش بده

  9. Arash گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم که بین مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر
    کدومش بازار کار بهتری تو امریکا داره و مورد توجه بیشتری هم قرار میگیره
    من خودم الان معدلم ۱۹.۸۹ میخوام برای دانشگاه انتخاب رشته کنم بعد از طریق تحصیل برم امریکا
    ولی نمیدونم کدومو انتخاب کنم به هر دوشم علاقه دارم
    میشه خواهش کنم بهم بگید که کلا بین این دو تا کدوم بهترینه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته مهندسی کامپیوتر از نظر بازار کار و درآمد شرایط بهتری داره ولی تفاوت چندانی بین این دو رشته نیست

  10. Anahita گفت:

    سلام
    بیخشید میخواستم بپرسم که رشته علوم کامپیوتر بهتره یا مهندس کامپیوتر؟!
    کلا بین این دو تا کدومشون تو آمریکا بیشتر طرفدار داره و اینکه بیشتر مورد توجه قرار میگیره
    میشه راهنماییم کنید بین این دو
    ممنونم🌹

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته مهندسی تا حدودی می تونه بهتر باشه اما در نظر داشته باشید که هر دو رشته بسیار مهم هستند و نیروی کار در این رشته ها راحت به کار می رسن.
      بهتر هست تحقیقی کنید در رابطه با دو رشته تا متوجه بشید علاقه شما از نظر کار و تحصیل به کدوم بیشتر هست

  11. Mohammadmahdi گفت:

    سلام ببخشید میتونم رشته کامپیوتر بردارم بعد دبیرستان رو تو ایران بخونم و برای ادامه تحصیل به آمریکا برم؟ بهم ويزا میدن
    و میشه بگید چقدر قیمتش میشه مهاجرت به آمریکا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید بخونید و مشکلی از این بابت نیست.
      رشته مهندسی کامپیوتر در آمریکا
      رشته علوم کامپیوتر در آمریکا
      این دو مقاله به شما کمک بیشتری خواهد کرد

  12. Mahdi گفت:

    سلام شرایط برای گرفتن فاند کامل(بورسیه کامل یعنی هزینه اقامت و حقوق)تحصیل در دانشگاه های آمریکا چیه؟
    برا ارشد میشه فاند کامل گرفت یا باید برا دکترا بگیری؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید شرایط خاص تری نسبت به سایر داوطلب ها داشته باشید. برای مثال ثبت اختراع، یا یک توانمندی خاص که دانشگاه رو ترغیب به حمایت از شما کنه.
      برای دکترا راحت تر میشه فول فاند گرفت

      1. ابوالفضل گفت:

        سلام ببخشید میخاستم بگم که لیسانس کامپیوتر ماهانه چقدر حقوق میگیره

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          به عوامل متعددی بستگی داره.
          میشه گفت ماهانه از 2900$ تا 11000$ (دلار) متغیر هست. بستگی به این عامل داره که شما چه تخصصی دارید و در چه شرکت و شهری کار خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *