ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

یکی از بهترین راه های ورود به اروپا و اخذ اقامت اروپا اقدام از طریق ویزای کاری کشور اتریش می باشد که نه تنها سختگیری ندارد بلکه در مدت زمان کوتاهی اخذ می شود. بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش که کشوری پیشرفته است، پر رونق می باشد. زیرا در کشورهای صنعتی پیشرفت در صنایع متفاوت مستلزم این است که آن کشور در علوم کامپیوتر و نرم افزار پیشرفته باشند. کشور اتریش در قلب اروپای مرکزی قرار گرفته است و از جنوب با اسلوونی و ایتالیا و از شمال با آلمان و جمهوری چک مرز مشترک دارد.

خوب است بدانید جمعیت اتریش تنها 8 میلیون و 350000 نفر است و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. در سال 2023 بر اساس آمار ارائه شده از سازمان جهانی کشور اتریش پس از ایسلند، نیوزلند، ایرلند و دانمارک پنجمین کشور امن جهان لقب گرفته که بسیار بر اعتبار آن افزوده است. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

  • شرایط کار در اتریش به عنوان نیروی کار رشته کامپیوتر چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در اتریش تحصیل کرد؟
  • متوسط درآمد متخصصین حوزه کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا اتریش به مهندسین کامپیوتر نیاز دارد؟

شرایط زندگی دانشجوئی و کارگری در اتریش

اگر شما نیز اتریش را به عنوان مقصد مهاجرتی خود جهت کار و زندگی انتخاب کرده اید، جای هیچ نگرانی نیست. چراکه اولا از لحاظ کیفیت زندگی، کشور اتریش یکی از معدود کشورهای اروپایی با استاندارد زندگی بالاتر از متوسط اروپایی است. ثانیا متوسط درآمد کار کارگری در اتریش نه تنها کفاف هزینه زندگی در این کشور را می کند، بلکه موجبات پس انداز برای افراد نیز می باشد. اگر چنانچه دانشجوئی در اتریش هستید، هزینه زندگی ماهیانه شما حدود 950€ (یورو) و اما اگر کارگر ماهری در این کشور هستید، متوسط هزینه زندگی شما حدود 1200€ (یورو) خواهد شد:

میانگین هزینه ماهیانه زندگی در اتریش

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

هفتمین کشور ثروتمند جهان طبق آمار سال 2011 و 2012 موسسات آمار جهانی از لحاظ کیفیت زندگی و امنیت سرمایه گذاری مقام اول در جهان را به خود اختصاص داده بود کشور اتریش می باشد. بازار کار اتریش نسبت به اکثر کشورهای اروپایی مناسب تر است زیرا برای توسعه و گسترش کسب و کارهای کوچک و متوسط برنامه هایی دارد و حمایت های مالی ویژه انجام می دهد. بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش به صورت استخدام شرکت های دولتی و خصوصی یا راه اندازی یک شرکت شخصی برای انجام خدمات فنی و کامپیوتر و طراحی وب می باشد.

متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در اتریش 43555€ (یورو) در سال برآورد می شود که با توجه به میزان تحصیلات، شرکت، تجربه و توانایی فرد قابل افزایش است. خوب است بدانید مهندسین کامپیوتر، برنامه نویس ها و متخصصان IT در فهرست مشاغل مورد نیاز کشور اتریش سال هاست که بدون تغییر قرار گرفته اند. پیش بینی می شود که فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش می توانند با استفاده از وبسایت های کاریابی آنلاین یا ثبت نام در موسسات کاریابی به راحتی کار پیدا کنند. حداکثر ساعت کاری در روز در اتریش 8 ساعت و در هفته 40 ساعت در نظر گرفته شده است و اتریشی ها دو روز در هفته تعطیل رسمی هستند.

اخذ ویزای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

برای دریافت ویزای کار کشور اتریش حداقل مدرک مورد نیاز مدرک لیسانس می باشد و تنها باید از سوی کارفرمای خود یک دعوت نامه کار داشته باشید که بتوانید با ویزای کار به اتریش مهاجرت کنید. ویزای اقامت موقت اتریش برای کار در این کشور در اعتبارات دو ساله به افراد اعطا می شود و در صورت واجد شرایط بودن بعد از پایان انقضا مجدد برای دو سال دیگر تمدید می شود. در سال های اخیر به دلیل رکود اقتصادی جهانی که کشورهای اروپایی را در بر گرفته است تمایل فارغ التحصیلان و دانشجویان در کشورهای اروپایی به پذیرش پیشنهادهای شغلی بالاتر رفته است.

لازم به ذکر است که اخذ ویزای کار اتریش از طریق دعوت نامه کار یک فرایند 5 ماهه است که بعد از آن با 4 سال کار بدون دردسر در اتریش می توانید مالیات را به موقع پرداخت کنید و اقامت دائم اتریش را دریافت کنید. برای دریافت ویزای کار کشور اتریش یک راه دیگر وجود دارد که به صورت فرصت 6 ماهه برای مهاجرت به اتریش و جستجو برای شغل ایده آل می باشد؛ این کشور از یک سیستم امتیاز بندی برای ارائه ویزای کار استفاده می کند که به ویزای جست و جوی کار (job seeker) شناخته می شود. متقاضیان حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز را اخذ کنند. شرایط امتیاز بندی به شرح لیست زیر می باشد:

  • افرادی که در سن بین 20 تا 35 سالگی قرار دارند 20 امتیاز
  • افرادی که در سن 35 تا 40 سالگی قرار دارند 15 امتیاز
  • افرادی که بیش از 40 سال و 45 سال سن داشته باشند 10 امتیاز
  • مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 امتیاز
  • داشتن کارهای ثبت اختراع و مقالات تحقیقاتی 20 امتیاز
  • مدرک زبان انگلیسی آلمانی در مقطع پیشرفته 10 امتیاز
  • سابقه کاری به ازای هر یک سال 2 امتیاز و نهایتاً 20 امتیاز

اخذ ویزای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

مدارک لازم جهت ویزای کار رشته کامپیوتر 2023 در اتریش

در تمام کشورهای پیشرفته جهان برای اخذ ویزا نیاز به ارائه مجموعه ای از مدارک دارید که کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ در لیست زیر مدارک مورد نیاز توضیح داده شده است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • ارائه سوابق کاری معتبر با بیمه
  • آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه
  • گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • پرینت حساب بانکی برای تمکن مالی

راه های رسیدن به کار رشته کامپیوتر در اتریش

برای رسیدن به شغل در حوزه کامپیوتر در اتریش راه های تحصیل و کار وجود دارد که خود شامل موارد زیر میشود:

  • اخذ ویزای کاری اتریش با داشتن پیشنهاد شغلی
  • اخذ ویزای جستجوی کار 6 ماهه و تلاش برای انعقاد قرارداد کاری در خاک اتریش

منتهی برخلاف تحصیل در غالب کشورهای دنیا، استفاده از روش تحصیلی در اتریش هزینه کمی خواهد داشت. چرا که دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان حوزه اقتصادی اروپا (EEA) و همچنین اتحادیه اروپا (EU) رایگان اند و سایر دانشجویان نیز به طور میانگین ترمی 750€ (یورو) می پردازند. البته دانشگاه های خصوصی اتریش که هم دروس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند هم آلمانی شهریه ای بین 3000€ تا 35000€ (یورو) در سال دارند. شهریه دانشگاه های ذیل که جزو بهترین دانشگاه های دولتی اتریش می باشند سالانه 1450€ (یورو) به طور متوسط است:

  • University of Vienna
  • University of Innsbruck
  • Graz University of Technology

توجه داشته باشید که اخذ ویزای مهاجرت و انجام فرآیند مهاجرت نیازمند تجربه و دانش کافی می باشد از این رو حتماً کارهای خود را به وکلای مجرب بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اتریش یا هزینه زندگی در اتریش می توانید با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ وکلای مجرب ما در مسیر دشوار مهاجرت همراه و راهنمای شما خواهند بود.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

متقاضیان جویای کار در رشته کامپیوتر موارد زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در اتریش چقدر است؟ درآمد یک مهندس کامپیوتر در اتریش بطور میانگین در حدود 43550€ (یورو) در سال است.
  • بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش چطور است؟ بازار کار این رشته در اتریش برای مهندسین کامپیوتر، برنامه نویس ها و متخصصان IT سالهاست که بدون تغییر است.
  • برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش چطور میتوان اقدام کرد؟ اگر فردی بتواند یک دعوتنامه کاری بدست آورد با اخذ ویزای کار وارد اتریش می شود در غیر اینصورت باید ویزای جستجوی کار تهیه نماید.
  • برای اینکه فردی بتواند از طریق ویزای جستجوی کار وارد اتریش شود چند امتیاز نیاز دارد؟ باید حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز مورد نیاز را بدست آورد.
  • امتیازهای ویزای جستحوی کار اتریش از چه مواردی بدست می آید؟ از مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کار و سن.
4/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در اتریش

  1. پیمان گفت:

    سلام. من ۱۲ ساله که شرکت کامپیوتری دارم به عنوان مدیر عامل و در زمینه برنامه نویسی مشغول هستم اما بیمه نبودم. آیا برای من سابقه کار محسوب میشه یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید به عنوان سابقه کار از اون استفاده کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. Amir saadat گفت:

    اقامت از طرق ویزای کار اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *