ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

یکی از بازارهای کاری توام با فرصت های کاری مناسب و سطح درآمدی بالا، بازار کار رشته کامپیوتر در امارات می باشد که سالانه متقاضیان زیادی دارد. شما به عنوان مهندس کامپیوتر می توانید برای کسب صلاحیت های لازم جهت ورود به این بازار کاری، پیشنهاد کاری از کارفرمای اماراتی دریافت کرده و آماده اخذ مجوز کار اماراتی شوید. رشته مهندسی کامپیوتر در امارات یکی از مشاغل بسیار مهم محسوب می شود که معمولا در شرکت های بزرگ جهت طراحی و راه اندازی شبکه های مختلف، توسعه نرم افزاری و توسعه شبکه یا وب و کارهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

مهندسان کامپیوتر بر اساس تخصص و مهارت کاری خود در این کشور می توانند در طیف وسیعی از مشاغل شامل مهندس نرم افزار ارشد، توسعه گر وب، برنامه نویس نرم افزار .NET، مدیر فناوری اطلاعات (IT)، مدیر ارشد پایگاه داده (DBA) و توسعه گر PHP کار کنند. مهندسان کامپیوتر ایرانی در صورت تمایل به کار در امارات می توانند با اخذ مشاوره های لازم از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، نسبت به اخذ ویزای اقامت و کارت کار اماراتی خود اقدام نمایند.

  • آیا امارات به نیروی کار متخصص در زمینه علوم کامپیوتر نیاز دارد؟
  • شرایط کار مهندسان کامپیوتر در امارات چگونه است؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر در امارات درآمد بالایی دارند؟
  • چگونه می توان در امارات کاریابی کرد؟
  • برای کار در بازار کار کامپیوتر در کشور امارات به چه ویزایی نیاز خواهد بود؟

وضعیت بازار کار امارات در 2022

امارات متحده عربی کشوری در غرب آسیا و در منتها الیه شبه جزیره عربی در خلیج فارس است و از شرق با کشور عمان و در جنوب و غرب با عربستان صعودی دارای مرز مشترک زمینی است و نیز با قطر در غرب و با ایران در شمال دارای مرز آبی می باشد. امارات در واقع متشکل از امیرنشین های مختلف شامل ابوظبی، عجمان، دوبی، فوجیره، راس الخیمه، شارجه و امه الکواین می باشد. در سال 2022 اقتصاد امارات جزء یکی از قدرتمندترین اقتصادهای منطقه به واسطه پیشرفت همه جانبه این کشور در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی می باشد.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

تحت شرایط کنونی، شما برای کار به عنوان مهندس کامپیوتر یا مهندس نرم افزار در دوبی نیازمند مجوز کار اماراتی می باشید و این کار صرفا از طریق یافتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای اماراتی امکان پذیر است. معمولا قانون کلی کار مهاجران خارجی در کشور امارات مبتنی بر داشتن اسپانسر می باشد که تمامی امور مربوط به اخذ مجوز کار در امارات را برعهده می گیرد. اما شما برای اخذ مجوز کار جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در امارات نیازمند تحویل مدارک زیر به اسپانسر (کارفرما) اماراتی خود می باشید:

  • پاسپورت معتبر یا مدارک هویتی دیگر
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • فرم درخواست مجوز کار
  • رزومه کاری یا CV
  • قرارداد کاری

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

قبل از رفتن به سراغ بحث کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در امارات، بایستی در جریان این نکته قرار گیرید که کارفرمایان بزرگ اماراتی همانند Emirates Group یا Emirates Airlines همواره به دنبال بررسی رزومه کاری متقاضیان کار می باشند. بنابراین، شما به عنوان یک مهندس خارجی می بایستی در گام نخست به فکر تهیه یک رزومه یا CV قوی از خود باشید. سپس، شما می توانید از روش های مختلفی برای کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در امارات استفاده کنید.

مراجعه حضوری به شرکت های خارجی و اماراتی، ثبت نام در موسسات کاریابی معتبر یا مراجعه به روزنامه های محلی از جمله روش های کاریابی در کشور امارات است. اما یکی از آسانترین و سریعترین روش کاریابی در امارات، جستجو از طریق وب سایت های کاریابی یا سایت های استخدامی می باشد. در این زمینه مهندسان کامپیوتر می توانند از وب سایت های مختلفی استفاده کنند که برخی از این وب سایت ها به قرار زیر می باشد:

  • Gulftalent.com
  • Jobrapido.com
  • Linkedin.com
  • Totaljobs.com
  • M.bayt.com
  • Indeed.ae
  • Glassdoor.com

درآمد مهندسان کامپیوتر در امارات

مهندسی کامپیوتر در امارات یکی از مشاغل مهم و کلیدی محسوب می شود که معمولا در شرکتها و سازمانها برای طراحی و راه اندازی شبکه های مختلف، توسعه نرم افزاری و توسعه شبکه یا وب و کارهای مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. مهندسان کامپیوتر بر اساس تخصص و مهارت کاری خود در این کشور می توانند در طیف وسیعی از مشاغل شامل مهندس نرم افزار ارشد، توسعه گر وب، برنامه نویس نرم افزار .NET، مدیر فناوری اطلاعات (IT)، مدیر ارشد پایگاه داده (DBA) و توسعه گر PHP کار کنند.

به طور متوسط درآمد ماهانه یک متخخص حوزه کامپیوتر در کشور امارات در حدود 19700AED (درهم امارات) اعلام کرده اند که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور عددی بسیار مناسب به حساب می آید. هزینه یک زندگی در رفاه عالی در کشور امارات در حدود 5000AED (درهم امارات) است که به راحتی یک فرد می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند. یک خانواده 4 نفره در کشور امارات نیز به 12500AED (درهم امارات) نیاز خواهند داشت که به این هزینه های باید هزینه اجاره مسکن را نیز اضافه کرد.

هزینه اجاره یک خانه بسیار خوب برای یک خانواده در کشور امارات در حدود 15000AED (درهم امارات) و هزینه خانه عالی برای یک نفر در حدود 9000AED (درهم امارات) است. به همین دلیل می توان گفت که یک فرد در کشور امارات با اشتغال به کار مهندسی کامپیوتر می تواند زندگی در رفاه عالی و یک خانواده 4 نفره زندگی در رفاه خوب را به دست آورند.

 شرایط ویزا برای کار مهندسان کامپیوتر در امارات

به عنوان یک شهروند خارجی، شما برای کار و زندگی در امارت نیازمند اخذ ویزای اقامت امارات هستید. ویزای اقامت به شما اجازه اخذ مجوز کار یا کارت کار صادره از وزارت کار امارات را فراهم می کند. اکثر متقاضیان خارجی قبل از سفر به دوبی، کار پیدا کرده و آنها مستقیما با ادارات زیربط در خصوص مجوز کار سروکار ندارند. چرا که بنا بر قانون، کارفرمای اماراتی مسئول پیگیری امور درخواست مجوز کار می باشد.

بنابراین پس از اخذ اقامت امارات و به دنبال دریافت تاییدیه کار از سوی وزارت کار امارات، ویزای ورود با اعتبار 2 ماهه برایتان صادر می شود و با ورودتان به امارات، فرآیند اخذ مجوز کاری خود استارت می خورد. با این توضیح، شما در جدول زیر با مراحل اخذ دو مدرک مهاجرتی مهم برای ورود به امارات و کار در این کشور آشنا می شوید:

مراحلمسئولیت هامدارک لازم
اخذ ویزای اقامت اماراتمسئولیت اخذ ویزا: کارفرمای اماراتیفرم درخواست تکمیل شده، چند قطعه عکس پاسپورتی، پاسپورت معتبر، کپی کارت کمپانی معتبر، تاییدیه تجاری معتبر شرکت، هزینه درخواست، تاییدیه سلامت، مجوز ورود صادره از وزارت کار
مجوز کار اماراتیمسئولیت اخذ مجوز کار: کارفرمای اماراتیعکس متقاضی، ویزای اقامت، پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماهه، گواهی سلامت معتبر، 3 کپی از قرارداد کار، جواز کسب معتبر شرکت اسپانسر، مدارک تحصیلی یا فنی و حرفه ای

باید در نظر داشت که کار در آلمان یا کار درکانادا در این حوزه امتیازات بسیار مهم ترین برای زندگی در خارج از کشور هستند اگر جزء متقاضیان مهاجرت به امارات هستید ولی تا کنون در این زمینه اطلاعات جامعی در اختیار ندارید، مسلما مشاوره با کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بهترین راهنمای شما در این مسیر مهاجرتی باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در امارات

  1. طاها گفت:

    سلام
    72,000 درهم درآمد در ماه است یا در سال ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      این مبلغ به صورت سالیانه است

  2. عبدالمعیدباران زهی گفت:

    سلام اجاره AED 150000
    به صورت ماهانه هستش

    1. داوری گفت:

      سلام
      متشکر از شما

  3. مریم گفت:

    سلام . هزینه های زندگی و درامد ماهیانه که اعلام کردید در سال هست یا در ماه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      درآمد ها ماهیانه است

  4. علی عابدی گفت:

    با سلام
    اگر هزینه اجاره آپارتمان در حدود AED 150000 (درهم امارات) باید که کل درآمدر و باید بدیم اجاره.
    آیا این عدد درست است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله هزینه ها درسته و میانگینی از هزینه هاییه که خواهید داشت و درآمد در این کشور باید بالا باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *