ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

بر اساس پیش بینی مسئولان تجارت کشور ایسلند این کشور متمدن به بیش از 30000 نیروی کار خارجی تا پایان سال 2030 احتیاج خواهد داشت تا در بخش اقتصاد و تولید رو به جلو حرکت کند. از این رو اطلاع از بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند برای فارغ التحصیلان این رشته که قصد مهاجرت و کار در یک کشور اروپایی را دارند بسیار مهم است. با توجه به آینده شغلی سطح بالا در کشور ایسلند و میزان درآمدهای متناسب با هزینه های زندگی در ایسلند به یک انتخاب ایده آل برای متقاضیان مهاجرت کاری تبدیل شده است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت کاری به ایسلند نگارش شده است.

  • شرایط کار در بازار کار کامپیوتر در کشور ایسلند چگونه است؟
  • آیا ایسلند به نیروی کار متخصص در زمینه کامپیوتر نیاز دارد؟
  • شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق کار چیست؟
  • چه راه های میانبری برای ورود به ایسلند برای کار وجود دارد؟

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند در 2022

تمام کشورهای توسعه یافته به مشاغل مختلف در زمینه های فنی و مهندسی، نرم افزار و کامپیوتر، پزشکی و علوم مالی احتیاج دارند و ایسلند نیز از این قاعده جدا نیست. مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر، مهندسی شبکه و برنامه نویسی حتی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند نیز در رتبه های نخست قرار گرفته اند. بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند با توجه به میزان تحصیلات افراد و سطح توانایی آن ها در زمینه های مختلف پشتیبانی فنی، برنامه نویسی، طراحی وب سایت و غیره دارای مشاغل مطلوب با سطح درآمد بالا می باشد. به طور کلی برای افراد توانمند و مستعد یافتن شغل در رشته کامپیوتر در ایسلند کار سختی نخواهد بود. فارغ التحصیلان در زمانی که مشاغل بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند مطابق میل آن ها نباشد می توانند با افتتاح یک شرکت به ارائه خدمات کامپیوتری و نرم افزار بپردازند.

تسلط به زبان انگلیسی در کنار زبان رسمی کشور ایسلند قطعا می تواند یک پله شانس شما را برای یافتن شغل ایده آل بالاتر ببرد. بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند در حال حاضر با رقابت همراه می باشد زیرا به ازای هر بازنشسته در این کشور شش نیروی کار وجود دارد؛ اما بر اساس پیش بینی ها این آمار در سال 2030 به سه نفر به ازای هر بازنشسته خواهد رسید که بیانگر آینده شغلی قابل اطمینان برای مهاجران کاری به ایسلند می باشد. همچنین در سال 2022 سطح درآمد مهندسین کامپیوتر در ایسلند به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد مهندسین کامپیوتر در ایسلند

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

کاریابی در کشورهای خارجی همواره یک مسئله با راهکارهای مشخص بوده است که در این مورد هم افراد می توانند از راهکارهای قدیمی اما موثر استفاده کنند. مراجعه به دفاتر موسسات کاریابی یا چک کردن وب سایت های کاریابی آنلاین و حتی روزنامه های محلی که مشاغل مورد نیاز را آگهی می کنند از راهکارهای مشخص کاریابی می باشد. برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند بسیاری از وب سایت های کاریابی انگلیسی زبان وجود دارند که به طور مرتب لیست مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند را آگهی می کنند:

  • Month Hands-On Jobs in Iceland
  • com
  • EURES Job Search for Europe
  • Radning HR Agency

اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید اما زبان ایسلندی را می دانید چشم انداز شغلی شما بسیار روشن تر خواهد بود و موقعیت های شغلی خوبی در انتظار شما خواهند بود؛ می توانید در بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند از وب سایت های کاریابی به زبان رسمی که در لیست زیر معرفی می کنیم استفاده کنید:

  • Public Employment Service Listings
  • City of Reykjavik Job Listings
  • Atvinna Job Search
  • Public Sector Jobs in Iceland

استفاده از موسسات کاریابی برای یافتن شغل انتخاب ایده آل و راه سریع تر و مطمئن تر خواهد بود؛ طبق آخرین آمار مشاغلی که موسسات کاریابی پیدا می کنند دارای درآمد بالاتر و شرایط کاری بهتر می باشد.

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

اخذ ویزای کار برای رشته کامپیوتر در ایسلند

افرادی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا هستند و می خواهند در ایسلند کار کنند یا زندگی کنند باید برای جواز کار در ایسلند درخواست بدهند. شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید قبل از ورود به کشور ایسلند مجوز کار محدود اخذ کنند. افراد ابتدا باید توسط کارفرمایان مورد قبول واقع شوند و سپس فرآیند درخواست و صدور ویزای کار توسط کارفرما برای کارمندان انجام شود. کارفرمایان درخواست ویزای کاری افراد را به اداره مهاجرت ایسلند تسلیم می کنند و اگر شرایط مورد نیاز برای صدور مجوز کار محدود وجود داشته باشد جواز صادر می شود.

مدارک مورد نیاز قرارداد کتبی بین کارفرما و کارمند می باشد که تمام جوانب و ضوابط کار مانند حقوق و دستمزد و وظایف و سنوات در آن ذکر شده باشد. ارائه یک گواهی پزشکی که سلامت کارمند را نشان دهد برای دریافت جواز کار در کشور ایسلند اهمیت زیادی دارد. این مجوزهای کار معمولاً در دوره های یکساله قابل تمدید صادر می شوند و اجازه اقامت در این استان با تمدید این مجوز کار توسط اداره مهاجرت تمدید خواهد شد. برای کسب اطلاعات ب یشتر در زمینه مهاجرت به ایسلند یا میانگین هزینه زندگی در ایسلند با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در ایسلند

  1. فریده گفت:

    سلام. 35 سال سن دارم.. متاهل هستم. ارشد آی تی هستم. سه سال سابقه کار دارم. برنامه‌ نویس هم هستم. میخواستم بپرسم از طریق موسسه شما میتونم برای ویزای کاری ایسلند اقدام کنم. میشه شرایط رو بگین.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در ایسلند حتما باید کارفرما داشته باشید اما با این شرایطتتون میتونید برای ویزای کار آلمان بدون کارفرما اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *