ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

شانس شما به عنوان مهندس خارجی جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک زمانی بالاست که شما از مهارت زبان انگلیسی یا دنیش خوبی هم برخوردار باشید. در حال حاضر، تحقیقات میدانی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نشانگر این واقعیت است که در حدود 200 شرکت کارفرمای بزرگ با پیشنهاد کاری در وب سایت های کاریابی معتبر، درصدد جذب مهندسان خارجی ماهر در شرکت خودشان هستند. ما در این نگارش برآنیم که علاوه بر تشریح شرایط کار رشته کامپیوتر در دانمارک، پاسخ درخور و مناسبی به سوالات هموطنان عزیز در این زمینه ارائه نماییم.

  • وضعیت بازار کار رشته مهندسی کامپوتر در دانمارک چگونه است؟ شرایط بازار کار این رشته در دانمارک بسیار مطلوب است. این شغل هم اکنون جزو فهرست مثبت دانمارک Denmark Positive List قرار دارد.
  • مدارک لازم برای کار مهندسی کامپیوتر در دانمارک چیست؟ مدرک دانشگاهی، پاسپورت و مدارک هویتی دیگر جزو این مدارک است.

درباره کشور دانمارک

دانمارک با عنوان پادشاهی دانمارک کشوری در شمال قاره اروپا و جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی محسوب می شود. این کشور به پایتختی شهر کپنهاگ و جمعیتی حدود 5814461 نفری، دارای یکی از اقتصادهای بزرگ اروپا و دنیا است. از طرف دیگر، دانمارک عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) می باشد که دارای یکی از استانداردهای زندگی عالی در اروپا است. به همین دلیل، دانمارک جزو پر متقاضی ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت خارجیان محسوب می شود. برخی از برجسته ترین نقاط قوت این کشور برای انتخاب آن به عنوان مقصدی مهاجرتی ایده آل عبارت است از  :

  • اقتصاد قوی : این اقتصاد قوی کیفیت بالای زندگی را برای ساکنان تضمین می‌کند و به کشور اجازه می‌دهد تا با پیشرفت‌های فناوری به‌روز بماند و در عین حال ناآرامی‌های اجتماعی را به حداقل برساند.
  • عضویت شنگن و اتحادیه : به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا، این کشور توافقنامه های تجاری مطلوبی با سایر کشورهای اروپایی دارد. علاوه بر این، این موضوع ساکنان دانمارک آزادی حرکت بیشتری می دهد و زندگی آنها را بهبود می بخشد.
  • آزادی اجماعی بالا : این کشور نه تنها نرخ جرم و جنایت پایینی دارد، بلکه ساکنین با تفاوت فرهنگ ها و مذاهب مختلف با اصطکاک کمی کنار می آیند.
  • نرخ فساد بسیار پایین : دانمارک یکی از شفاف ترین کشورهای جهان است و نرخ فساد بسیار پایینی دارد.

این کشور اخیرا فهرست مشاغل مورد نیاز خود را نیز برای سال 2023 منتشر کرده است که مشاغل رشته کامپیوتر نیز جزو دسته مشاغل مورد نیاز دانمارک محسوب می شود. اما مشوق دولت دانمارک برای جذب این متخصصان خارجی، صدور گرین کارت دانمارک برای اخذ اقامت دائم دانمارک می باشد که در ادامه همین مقاله به تشریح جزییات آن می پردازیم.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک در 2023

اگر شما هم جزو دسته متقاضیان کار در رشته کامپیوتر در کشور دانمارک هستید، پس شما شانس خوبی دارید. چرا که کار در سومین کشور پر درآمد برای مهندسان خارجی پس از سوئیس و نروژ را انتخاب کرده اید. بر این اساس، دولت دانمارک در سال 2023 لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را معرفی کرد که متخصصان رشته کامپیوتر نیز جزو مشاغل مورد نیاز دانمارک محسوب می شود. در واقع این لیست برای جذب مهاجران خارجی ماهر و با استعداد به کشور دانمارک طراحی شده است. لیست مذکور همچنین با عنوان لیست مثبت دانمارک یا Denmark Positive List نیز معروف است.

الزامات بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

الزامات بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

شما به عنوان متقاضی کار مهندسی کامپیوتر در دانمارک حقوق، مسئولیت ها و وظایفی بر عهده دارید. با اینکه شما می توانید به عنوان معمار IT، مهندس IT، برنامه نویس و توسعه گر سیستم و نیز مشاور IT استخدام شده و در بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک مشغول به کار شوید. اما شرایط کار در دانمارک برای مهندسان رشته کامپیوتر تا حدودی سخت است. اولا، شما بایستی دارای مدرک دانشگاهی معتبری باشید تا بتوانید مجور کار دانمارکی خود را اخذ نمایید. اما این شرط اول و آخر کار در دانمارک نیست.

شما برای کار در رشته کامپیوتر بایستی علاوه بر داشتن مهارت زبان انگلیسی به مهارت های کار مهندسی کامپیوتر نیز شامل SQL, C++Programming Language, .NET, C# Programming Language و Java نیز مسلط باشید. همچنین داشتن پشتکار و روحیه کاری و جدیت در انجام کار از جمله شرایط کار مهندسان در محیط کاری دانمارک می باشد. به همین دلیل شما بایستی در درجه اول مدارک زیر را برای کار در رشته کامپیوتر در اختیار داشته باشید:

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • رزومه یا CV
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت معتبر به همراه مدارک شناسایی

درآمد در بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

یکی از بازارهای کاری که مهندسان و متخصصان رشته کامپیوتر از آن رضایت کامل دارند، بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است متوسط درآمد ماهانه مهندسان کامپیوتر با تعدادی دیگر از مشاغل در دانمارک طی سال 2023 مقایسه می شود:

متوسط درآمد ماهانه مهندسان کامپیوتر با تعدادی دیگر از مشاغل در دانمارک

شرایط مهاجرت مهندسان کامپیوتر به دانمارک

دانمارک سرزمین فرصت های کار و درآمد عالی در اروپا است. شما با مهاجرت به دانمارک در واقع پا به یکی از کشورهای پایدار و به لحاظ اجتماعی توسعه یافته می گذارید. از نرخ بیکاری ناچیز تا سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) بسیار بالا، همگی جزو امتیازات دانمارک است که باعث پیشگامی اقتصادی همه جانبه این کشور در عرصه جهانی می شود. همانطوری که می دانید یکی از طرح های دولتی برای تشویق مهاجرت متخصصان خارجی به دانمارک معرفی طرح گرین کارت دانمارک یا Green Card Scheme می باشد.

طرح مذکور در قالب درخواست ویزای کاری دانمارک بوده و از نوع سیستم مهاجرتی امتیاز محور یا Point Baed System است. هدف از اعطای گرین کارت دانمارک اخذ اقامت این کشور است و مدت زمان اعتبار گرین کارت دانمارک تا 2 سال بوده و برای دفعه بعد تا 3 سال قابل تمدید است. اگر شغل شما نیز در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک قرار دارد و صلاحیت لازم را بر اساس سابقه کاری، مدرک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی و مدرک حرفه ای دارید، پس شما صلاحیت اخذ گرین کارت دانمارک را با این شرایط دارید:

فاکتورهاشرایط مطلوب
مدرک دانشگاهیفوق لیسانس یا دکترا
سابقه کاریحداقل 3 سال سابقه کاری
مدرک زبان انگلیسیحداقل نمره 6.5 در آزمون زبان انگلیسی IELTS
سنبهترین رده سنی شامل 25 الی 30 سال

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کادری حرفه ای و مجرب آماده ارایه مشاوره ها و راهنمایی های راهگشا در هر پرونده مهاجرتی به هموطنان گرامی می باشد.

سوالات پرتکرار درباب بازار کار رشته کامپیوتر در دانمارک

افرادی که در رشته کامپیوتر تحصیل نموده اند برای کار موارد زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط کار در رشته کامپیوتر در دانمارک چیست؟ این رشته و مهارت یکی از پرتقاضاترین موارد در خصوص بازار کار می باشد که در لیست مثبت این کشور قرار دارد.
  2. شرایط کار کامپیوتر در دانمارک به چه صورت است؟ سیستم های کاری در این کشور بر اصل امتیازبندی است که بیشترین امتیاز برای افراد در رده سنی 25 الی 30 سال با 3 سال سابقه کار به بالا و مدرک زبان است.
  3. شاخص هزینه زندگی در این کشور به چه صورت است؟ جزء کشورهای گران محسوب می شود و شاخص هزینه ها در آن 100% بالاتر از ایران است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *