ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در عمان

بازار کار رشته کامپیوتر در عمان

شما برای اخذ مجوز و ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در عمان نیازمند داشتن یک اسپانسر عمانی و دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرمای عمانی میباشید. همچنین از شرایط لازم برای دریافت مجوز کار در رشته کامپیوتر در کشور عمان می توان به پاسپورت معتبر، مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس، گواهی عدم سوء پیشینه و نیز مهمتر از همه قرارداد کاری اشاره کرد. لازم است بدانید که بر اساس قوانین مهاجرتی عمان، اسپانسر شما مسئول انجام تمامی امور اداری و حقوقی مربوط به درخواست مجوز کار و اقامت در عمان می باشد. ما در این مقاله بنا بر درخواست های مکرر هموطنان از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به مبحث مهم شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در عمان پرداخته و تلاش می کنیم به تمامی سوالات و شبهات شما پاسخ دهیم.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در عمان در 2021

کار در عمان برای متقاضیان خارجی مخصوصا در یک محیطی با فرهنگ و بینشی متفاوت سختی های خاص خود را دارد. اما در صورت اطلاع از شرایط کار در آن کشور، این پروسه چندان هم سخت و مشکل به نظر نمی رسد. شما برای کار در رشته کامپیوتر در کشوری مثل عمان نیازمند اخذ مجوز کار یا Employment Permit می باشید. مجوز کار یا کارت استخدام به عنوان مجوز زندگی و کار در عمان محسوب می شود. شما برای اخذ این مجوز بایستی اسپانسر عمانی داشته باشید و شرط داشتن اسپانسر عمانی، یافتن پیشنهاد کار و انعقاد قرارداد کاری می باشد.

بر همین اساس، اسپانسر عمانی شما مسئول پیگیری و رسیدگی جهت اخذ مجوز کاری شما و صدور تاییدیه کار از طرف اداره کار عمان برای اخذ ویزای کار جهت ورود به کشور عمان می باشد. همچنین، در سال 2021 اسپانسر عمانی شما مسئول درخواست ویزای اقامت شما قبل از ورودتان به کشور عمان می باشد. در هر حال، شما برای انجام این امور بایستی مدارک پشتیبان همانند مدارک دانشگاهی مرتبط، رزومه یا CV، گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه خود را به اسپانسر خود ارسال نمایید.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در عمان

همواره، کیفیت زندگی مناسب و وجود فرصت های اشتغال و کاریابی در عمان دو محرک اصلی مهندسان خارجی برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در عمان می باشد. هفته کاری متخصصان رشته کامپیوتر همانند سایر مشاغل ملی عمان 40 تا 48 ساعت در هفته می باشد. لازم به ذکر است که ساعت کاری در مسقط نیز از 8.30 صبح شروع و تا 5.30 بعد از ظهر ادامه می یابد. مهندسان کامپیوتر و متخصصان بخش فناوری اطلاعات (IT) در عمان می توانند در مشاغل مختلفی همانند مهندس یا توسعه گر نرم افزار، طراح شبکه و وب، توسعه گر .NET، برنامه نویس و غیره عمل کنند و در این مسیر آنها بایستی مجهز به مهارت های مختلفی همانند Front End، Java، .NET، Java Script، PHP و غیره باشند.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در عمان

هزینه زندگی مهندسان کامپیوتر در عمان

یکی از موضوعات کلیدی در بحث از بازار کار رشته کامپیوتر در عمان، بحث پیرامون هزینه زندگی در این کشور برای مهندسان خارجی است. آمارهای موجود گویای این واقعیت مهم است که هزینه زندگی مهندسان خارجی در عمان بسیار منطقی تر از هزینه زندگی در بسیاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) می باشد و مهم تر از همه اینکه، درآمد شما در عمان مشمول هیچ گونه مالیاتی نیست و عملا مالیات بر درآمدی در کار نیست. با اینکه هزینه ها در مسقط (پایتخت عمان) بسیار بالا است ولی هر چه از مسقط هم به مناطق پیرامونی حرکت می کنیم، تنوع اجناس و به تبع انتخاب شما محدودتر می شود. هزینه زندگی در عمان در سال 2021 ماهانه بین 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) می باشد.

ادامه تحصیل رشته کامپیوتر در عمان

یکی از برنامه های معروف برای ادامه تحصیل در دانشگاه های عمانی، تحصیل در رشته کامپیوتر می باشد. معمولا برنامه های رشته کامپیوتر در عمان 5 سال طول می کشد و متقاضیان می توانند در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس این رشته ادامه تحصیل دهند. از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های عمان در رشته کامپیوتر می توان به داشتن مدرک دیپلم یا گواهی پیش دانشگاهی وریزنمرات مربوطه و نیز ارایه مدرک مهارت زبان انگلیسی و بیمه سلامت دانشجو اشاره کرد. شما می توانید برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر در یکی از دانشگاه های زیر اخذ پذیرش نمایید:

  • دانشگاه فنی آلمان در عمان (GUtech)
  • کالج عالی فنی
  • دانشگاه سلطان قابوس
  • دانشگاه الشرقیه
  • کالج فنی المثنی
  • کالج زنان الزهرا
  • کالج بیان
  • کالج مهندسی کالدونین

شرایط مهاجرت متخصصان رشته کامپیوتر به عمان

مطابق قوانین مهاجرتی عمان و همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، پروسه درخواست ویزای کار عمان کاملا بر عهده کارفرمای عمانی می باشد. این بدان معنا است که شرط اصلی برای اخذ مجوز کار در این کشور برخورداری از پیشنهاد کاری می باشد. پس، با این حساب کار اصلی شما به عنوان متقاضی ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در عمان کاریابی از طرق مختلف همانند وب سایت های کاریابی عمانی و بین المللی تا زمان دست یابی به نتیجه دلخواه می باشد. بر این مبنا، مدارک و الزامات ضروری برای دریافت ویزای کار عمان بدین صورت است که در فهرست زیر مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای کار عمان
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت معتبر یا مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک دانشگاهی معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در کشور عمان
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 301OMR (ریال عمان)
  • قرارداد کاری معتبر
  • بیمه سلامت با پوشش بین المللی
  • تاییدیه کار صادره از وزارت کار عمان

کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سال هاست که با دانش و تجربه ارزشمند خود، امور مربوط به پرونده مهاجرتی هموطنان عزیز را با موفقیت به سرمنزل نهایی رسانده اند و در این مسیر موفق به کسب رضایت حداکثری هموطنان عزیز می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *