ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی

بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی

از بخش های موثر در بازار کار شرق آسیا میتوان به بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی اشاره کرد که افراد زیادی را به این کشور جذب می کند. در این کشور شرکت های بین المللی وجود دارد که هر ساله متقاضیانی که واجد شرایط هستند را استخدام می کنند. در طول چند سال اخیر این کشور پیشرفت های چشمگیری در تمامی جوانب داشته است، به همین دلیل مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. اگر قصد کار و اقامت در کشور مالزی را دارید پیشنهاد می شود نوشتار پیش رو که توسط کارشناسان موسسه سفیران سروش سعادت و در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی به نگارش درآمده است را مطالعه نمایید.

پیش از بررسی شرایط کار در این کشور سعی داریم اطلاعات عمومی در رابطه با کشور مالزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مالزی با نام رسمی فدراسیون مالزی کشوری است با مساحت 329758 کیلومتر مربع، این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. کوالالامپور مهمترین شهر کشور مالزی بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. این کشور دارای 30448600 نفر جمعیت می باشد، شهروندان مالایی به زبان مالزیایی به مکالمه می پردازند. ساکنین کشور مالزی از 3 نژاد ملایی، چینی و هندی تشکیل شده اند. واحد پول رایج در این کشور MYR (رینگیت) می باشد.

بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی در 2021

متقاضیانی که قصد کار در کشور مالزی در 2021 را دارند باید بدانند که در این کشور قوانین و شرایطی برای کار وضع شده است. برای کار در مالزی لازم است متقاضی از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نماید، بیشتر کارفرمایان با بررسی درخواست های آنلاین نیروی کار مورد نیاز را استخدام می کنند. همچنین می توانید در یکی از شرکت ها یا موسسات بین المللی در کشورتان استخدام شوید و سپس درخواست خود را برای انتقال به کشور مالزی ارائه نمایید.

برای کار در مالزی لازم است فرد دارای شرایط های لازم باشد، هر شرکت و موسسه ای شرایط خاصی دارد. اما به طور کلی متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی معتبر (حداقل لیسانس) و ریز نمرات تحصیلی، مدرک معتبر زبان، سوابق کاری، مهارت و تخصص در شغل مورد نظر باشد. اگر متقاضی در دانشگاه های مالزی تحصیل نکرده باشد مدرک تحصیلی او معادل سازی خواهد شد و در صورت نیاز باید در دوره های در نظر گرفته شده شرکت نماید تا مجوز ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی را به دست آورد.

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی

پس از پذیرفته شدن درخواست توسط کارفرما، باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار مالزی انجام دهید. در این کشور ویزای کار در انواع مختلف و با توجه به شرایط فرد صادر می شود، که برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقاله کار در مالزی مراجعه نمایید. برای دریافت ویزای مالزی لازم است فرد مدارکی که در ذیل نامبرده می شود را تهیه و در زمان مشخص شده برای مصاحبه به کنسولگری یا سفارت خانه مالزی ارائه نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه رزومه کاری کامل و دقیق
  • ارائه مدارک تحصیلی و فتوکپی از ریز نمرات
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور مالزی

یکی از طرق دیگر برای مهاجرت به کشور مالزی، تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. در این کشور دانشگاه های مدرن با تجهیزات و امکانات پیشرفته ای وجود دارد، بر اساس گزارش QS دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت سطح تحصیلی در رتبه 25 در دنیا جای دارند. متقاضیان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید ویزای تحصیلی مالزی را جهت تحصیل در رشته کامپیوتر دریافت نمایند. جهت اخذ ویزای تحصیلی لازم است مدارکی مثل: گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه، مدرک معتبر زبان، گواهی تمکن مالی، پاسپورت معتبر، مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات هر مقطع، گواهی سلامت، دریافت فرم درخواست ویزا و تکمیل آن را تهیه و ارائه نماید.

یکی از مزایای تحصیل در کشور مالزی این است که متقاضیان می توانند در طول دوران تحصیلی مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند. شما می توانید با مراجعه به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در مالزی اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست بیاورید. دانشجویان پس از پایان یافتن دوره تحصیلی می توانند با تغییر ویزا تحصیلی به ویزا کاری و دریافت مجوزهای لازم وارد بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی شوند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در مالزی به دست آوردید. اگر با مطالعه مقاله فوق پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشور مالزی به دست نیاوردید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *