ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

بازار کار رشته کامپیوتر در هلند مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است، هر ساله افراد زیادی برای کار و اقامت به این کشور مهاجرت می کنند. نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد به همین دلیل هلند جزو کشورهای مطلوب برای کار محسوب می شود. با توجه به افزایش در خواست متقاضیان برای کار در کشور هلند، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به بررسی موضوع بازار کار رشته کامپیوتر در هلند بپردازند، اگر این کشور را برای کار و زندگی انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود تا پایان ما را همراهی نمایید.

کشور هلند با مساحت 41526 کیلومتر مربع در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور دارای مرزهای مشترکی با کشورهای آلمان، بلژیک و بریتانیا می باشد. آمستردام مهمترین و بزرگترین شهر این کشور بوده که به عنوان پایتخت هلند نیز شناخته می شود. ولی سفارتخانه و کنسولگری ها در شهر لاهه و یا اطراف آن قرار گرفته اند. هلند دارای 1657013 نفر جمعیت می باشد، مردم این کشور به زبان هلندی به مکالمه می پردازند. همچنین مردم این کشور به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارند. کشور هلند یکی از اعضاء اتحادیه اروپا محسوب می شود به همین دلیل واحد پول رایج در این کشور € (یورو) می باشد.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارند، باید به این نکته توجه داشت باشند که یافتن کار در شهرهای مهم هلند مانند آمستردام کار راحت و آسانی نمی باشد و اگر شهروند کشورهای عضوء اتحادیه اروپا نباشید به راحتی نمی توانید وارد بازار کار این کشور شوید. اگر قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارید پیشنهاد می شود از راه دیگری اقدام نمایید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

برای کار در کشور هلند لازم است که ابتدا از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنید. برای یافتن کار می توانید رزومه خود را به صورت خصوصی به کارفرما ارسال نمایید و یا از موسسات کاریابی معتبر کمک بگیرید. پس از دریافت دعوت نامه شغلی شما نیاز به ویزای کاری هلند دارید، جهت اخذ ویزای کاری لازم است مدارکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را آماده کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارت خانه هلند ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوط به ویزای کاری و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی
  • ارائه گواهی بیمه سلامت
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه رزومه کاری دقیق و کامل
  • ارائه مدارک تحصیلی

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارند، در رابطه با میزان دستمزد و حقوق در این کشور می باشد. هر چه متقاضی دارای توانایی های بیشتری باشد و سوابق کاری بالایی داشته باشد میزان حقوق و دستمزدش افزایش می یابد. میزان دستمزد و حقوق در کشور هلند برای زن ها و مردها متفاوت است و به طور معمول زن ها دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد. متوسط حقوق مهندسان کامپیوتر (زن) 48000€ (یورو) و متوسط حقوق مهندسان کامپیوتر (مرد) 52000€ (یورو) برآورد شده است.

کیفیت زندگی در هلند در سطح بسیار خوبی قرار دارد، بر اساس آخرین بررسی های انجام شده تمامی شاخص های زندگی در این کشور در رتبه 5 ام قرار دارد. هزینه های زندگی در شهرهای کوچک تر هلند کمتر از شهرهای بزرگ می باشد. با مطالعه مقاله هزینه زندگی در هلند می توانید اطلاعاتی در رابطه با ریز هزینه های زندگی در این کشور به دست آورید.

دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته کامپیوتر در هلند

دانشجویان حین تحصیل در هلند تا سقف 16 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت و به این ترتیب می توانند با مشغول شده به کاری در حوزه رشته کامپیوتر علاوه بر این که بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند، رزومه خود را هم تقویت کنند. درآمد دانشجویان رشته کامپیوتر با توجه به نوع شغلی که حین تحصیل پیدا کنند ماهانه حدود 200€ تا 550€ (یورو) می باشد. به منظور پیدا کردن کار بهتر در هلند چه ضمن تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی، بهتر است افراد تلاش کنند از دانشگاه های برتر هلند پذیرش بگیرند. اگر در حین تحصیل پیشنهاد شغلی دریافت نکردید می توانید پس از فارغ التحصیلی ویزای جستجو کار با اعتبار 12 ماه دریافت کنید و در طول این مدت شغلی مرتبط با رشته تحصیلتان پیدا کنید.

استخدام برنامه نویس در هلند در حوزه کامپیوتر نیز یک گزینه خوب است. در بخش زیر شاهد راه های کاریابی در هلند هستید:

  • سایت
  • لینکدین
  • موسسات کاریابی

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کار در هلند را مطالعه نمایید. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در هلند به دست آوردید، شما می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری مطالعه نمایید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را کسب نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در هلند

در بخش پایانی به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در هلند چگونه است؟ متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارند، باید به این نکته توجه داشت باشند که یافتن کار در شهرهای مهم هلند مانند آمستردام کار راحت و آسانی نمی باشد و اگر شهروند کشورهای عضوء اتحادیه اروپا نباشید به راحتی نمی توانید وارد بازار کار این کشور شوید. اگر قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارید پیشنهاد می شود از راه دیگری اقدام نمایید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
  • دستمزد در بازار کار رشته کامپیوتر در هلند به چه صورت است؟ یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در هلند را دارند، در رابطه با میزان دستمزد و حقوق در این کشور می باشد. هر چه متقاضی دارای توانایی های بیشتری باشد و سوابق کاری بالایی داشته باشد میزان حقوق و دستمزدش افزایش می یابد. میزان دستمزد و حقوق در کشور هلند برای زن ها و مردها متفاوت است و به طور معمول زن ها دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد. متوسط حقوق مهندسان کامپیوتر (زن) 48000€ (یورو) و متوسط حقوق مهندسان کامپیوتر (مرد) 52000€ (یورو) برآورد شده است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *