ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

فرصت های کاری رقابتی و میزان درآمد مکفی از جمله شرایطی است که در حال حاضر می توان درباره بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی بیان کرد. شما در کره جنوبی می توانید با مدرک لیسانس و سابقه کاری بالای 4 سال در یکی از شرکت های بزرگ کارفرمای کره ای همانند Samsung Electronics Ltd.، U.S. Army، Hyatt Corporation و یا امثالهم به استخدام درآمده و رسما به کار مشغول شوید. ولی شرط مهم کار مهندسان کامپیوتر در کره جنوبی داشتن پیشنهاد کاری در این کشور می باشد.

  • درآمد برنامه نویسی در کره جنوبی چقدر است؟
  • بورسیه رشته کامپیوتر در کره جنوبی به چه صورت است؟
  • بورسیه تحصیلی کره جنوبی رشته کامپیوتر چیست؟

کارفرمای کره ای به عنوان اسپانسرتان مسئول رسیدگی به درخواست ویزای کار می باشد. بدین ترتیب، کارفرمایتان پرونده درخواست ویزای کار کره جنوبی را به وزارت دادگستری کره جنوبی و اداره مهاجرت کره ارائه می کند. سپس وزارت دادگستری با ارزیابی مستندات ارایه شده، شرکت کارفرما را تایید کرده و گواهی تایید صدور ویزا (CCVI) برای متقاضی صادر می کند. شما بر اساس همین گواهی می توانید ویزای کار کره جنوبی را دریافت و به صورت قانونی وارد کره شده و مشغول به کار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت کاری یا تحصیلی به کره جنوبی با مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

جهت بررسی وضعیت کاری در کره جنوبی ابتدائا نرخ بیکاری در این کشور تا سال 2026 بررسی می گردد:

نرخ بیکاری در کره جنوبی تا سال 2026

بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی بازاری تخصص گرا است و کارفرماهای بزرگ کره جنوبی اغلب به دنبال استخدام مهندسان با سابقه کاری بالا می باشند. بنابراین، به عنوان گام نخست برای ورود به این بازار فوق العاده رقابتی، داشتن یک رزومه یا CV قوی و پربار می تواند کمک فراوانی در جهت کاریابی در این بازار کار نماید. در سئول، شما می توانید با معروفترین صنایع این کشور شامل صنایع ساخت و ساز، خدمات فناوری اطلاعات (IT) و آموزش آشنا شوید که بزرگترین کارفرماهای کره جنوبی نیز متعلق به این صنایع است.

وضعیت کار مهندسان کامپیوتر در کره جنوبی

کار برای شهروندان خارجی که تا به حال فرهنگ کار سخت کوشی کره ای را تجربه نکرده اند، ممکن است که کمی سخت باشد. اصولا کره ای ها به خاطر هوش و ذکاوت اشان و نیز علاقه به کارشان معروفند. پس جای تعجب هم نیست که این کشور دارای یکی از بالاترین میانگین سالیانه ساعات کاری باشد. در حال حاضر ماکسیمم ساعات کاری در کره جنوبی 40 ساعت در هر هفته و در قالب سیستم هفته کاری 5 روزه تنظیم شده است. شما در کره جنوبی می توانید در یکی از عناوین شغلی رشته کامپیوتر شامل مهندسی نرم افزار، طراح UX، مدیر فناوری اطلاعات (IT) و غیره کاریابی کرده و وارد بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی شوید.

تحصیل رشته کامپیوتر در کره جنوبی در 2021

به واسطه پیشرفت تکنولوژیکی و کیفیت بالای آموزشی، همه ساله افراد بسیاری به دنبال تحصیل در کره جنوبی هستند و در این میان تحصیل رشته کامپیوتر در این کشور می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد. طول مدت تحصیل رشته کامپیوتر در کره جنوبی در حدود 4 سال می باشد و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک دیپلم متوسطه، نمره آزمون زبان انگلیسی و قبولی در آزمون ورودی این کشور از دانشگاه های کره ای اخذ پذیرش نمایند. شما می توانید در یکی از برترین دانشگاه های کره ای زیر مطابق رنکینگ های بین المللی 2021 ثبت نام و ادامه تحصیل دهید:

دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)
دانشگاه ملی سئول60
موسسه پیشرفته علم و صنعت کره (KAIST)96
دانشگاه علم و صنعت پوهانگ151
دانشگاه کره161

ویزای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

ویزای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

مهندسان کامپیوتر از جمله متقاضیان مهاجرت کاری به کره جنوبی محسوب می شوند که با توجه به نیاز بازار کار کره جنوبی، همه ساله بر تعداد آنها افزوده می شود. اما این متقاضیان برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی بایستی حائز صلاحیت های لازم باشند تا بتوانند مجوز کار و ویزای کار کره جنوبی را کسب کنند. معمولا شرط اخذ ویزای کره جنوبی داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کره ای است. بدین ترتیب باید توجه کرد که کلیه امور درخواست ویزای کار کره جنوبی مربوط به کارفرما می باشد.

بدین ترتیب، کارفرمای کره ای پرونده درخواست ویزای کار کره جنوبی را به وزارت دادگستری کره جنوبی و اداره مهاجرت کره ارائه می کند. سپس وزارت دادگستری با ارزیابی مستندات ارائه شده، شرکت کارفرما را تایید کرده و گواهی تایید صدور ویزا (CCVI) برای متقاضی صادر می کند. گواهی تایید صدور ویزا یا همان CCVI مدرکی معادل مجوز کار در کره محسوب می شود که با ارسال آن به سفارت کره جنوبی و اطلاع رسانی به متقاضی، فرد متقاضی نسبت به درخواست ویزای کار کره جنوبی اقدام عملی می نماید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کره جنوبی

انواع ویزای کار کشور کره شامل انتقال درون شرکتی (D7)، ویزای سرمایه گذاری خارجی (D8)، ویزای مربی زبان خارجه (E2)، ویزای مدیریت بازرگانی (D9)، ویزای کار حرفه ای (E5)، ویزای ورکینگ هالیدی کره (H1) و ویزای کار خاص (E7) می باشد. بر این اساس، مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کره جنوبی عبارت است از:

  • کپی صفحه ID پاسپورت (اعتبار پاسپورت حداقل 6 ماه)
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • گواهی تایید صدور ویزا (CCVI)
  • مدارک دانشگاهی یا حرفه ای
  • قرارداد کار
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه یا CV
  • هزینه درخواست دولتی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه طولانی در امر مهاجرتی این مقاله را در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی طی سال 2021 ارائه نموده است.

سوالات متداول در باب بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی می باشیم:

  • وضعیت کار مهندسان کامپیوتر در کره جنوبی به چه صورت است؟ کار برای شهروندان خارجی که تا به حال فرهنگ کار سخت کوشی کره ای را تجربه نکرده اند، ممکن است که کمی سخت باشد. اصولا کره ای ها به خاطر هوش و ذکاوت اشان و نیز علاقه به کارشان معروفند. پس جای تعجب هم نیست که این کشور دارای یکی از بالاترین میانگین سالیانه ساعات کاری باشد. در حال حاضر ماکسیمم ساعات کاری در کره جنوبی 40 ساعت در هر هفته و در قالب سیستم هفته کاری 5 روزه تنظیم شده است. شما در کره جنوبی می توانید در یکی از عناوین شغلی رشته کامپیوتر شامل مهندسی نرم افزار، طراح UX، مدیر فناوری اطلاعات (IT) و غیره کاریابی کرده و وارد بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی شوید.
  • ویزای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی چه الزاماتی دارد؟ مهندسان کامپیوتر از جمله متقاضیان مهاجرت کاری به کره جنوبی محسوب می شوند که با توجه به نیاز بازار کار کره جنوبی، همه ساله بر تعداد آنها افزوده می شود. اما این متقاضیان برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی بایستی حائز صلاحیت های لازم باشند تا بتوانند مجوز کار و ویزای کار کره جنوبی را کسب کنند. معمولا شرط اخذ ویزای کره جنوبی داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کره ای است. بدین ترتیب باید توجه کرد که کلیه امور درخواست ویزای کار کره جنوبی مربوط به کارفرما می باشد. بدین ترتیب، کارفرمای کره ای پرونده درخواست ویزای کار کره جنوبی را به وزارت دادگستری کره جنوبی و اداره مهاجرت کره ارائه می کند. سپس وزارت دادگستری با ارزیابی مستندات ارائه شده، شرکت کارفرما را تایید کرده و گواهی تایید صدور ویزا (CCVI) برای متقاضی صادر می کند. گواهی تایید صدور ویزا یا همان CCVI مدرکی معادل مجوز کار در کره محسوب می شود که با ارسال آن به سفارت کره جنوبی و اطلاع رسانی به متقاضی، فرد متقاضی نسبت به درخواست ویزای کار کره جنوبی اقدام عملی می نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

94 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی

  1. bodagh گفت:

    گرفتن پذیرش در دانشگاه های مطرح در کره جنوبی خیلی سخته یعنی شرایط خاصی میخاد ؟ مظورم اینه با نمرات بالا در دیپلم میشه پذیرش گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دانشگاه های خاص این کشور از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل فقط افرادی می تونن پذیرش نهایی بگیرن که رزومه قوی داشته باشند

  2. bodagh گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای پذیرش تحصیل در کره جنوبی رشته کامپیوتر و البته در دانشگاه های تاپ این کشور ً، رشته دبیرستان تاثیر زیادی روی رزومه داره ؟
    و اینکه چه مراحلی باید طی بشه برای اخذ پذیرش تحصیلی ؟ یعنی چه مدارکی لازمه ؟ من نمرات دیپلم نسبتا خوبی دارم ولی مدرک آیلتس و تاپیک ندارم! باز هم شانسی دارم؟
    یه سوال دیگه هم داشتم، رشته کامپیوتر در این کشور آینده ای داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته آینده قطعا داره.
      توی دانشگاه های تاپ شما حتما به مدرک زبان نیاز پیدا می کنید
      از طرف دیگه، شما بهتر هست رشته ریاضی یا تجربی خونده باشید

  3. He گفت:

    سلام یک سوال برای رفتن به رشته کامپیوتر برای بورسیه از رشته ریاضی بهتره یا هنرستان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه در کره جنوبی قطعی نیست و بهتر هست از رشته ریاضی وارد بشید

  4. Parinaz گفت:

    سلام بین رشته کامپیوتر فنی و ادبیات انگلیسی کدوم شانس بیشتری برای بورسیه داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست که به جای فکر کردن به بورسیه به فکر آینده کاری خودتون باشید.
      رشته کامپیوتر خیلی بهتر هست

  5. . گفت:

    سلام میشه با معدل بالای ۱۸ ریاضی برای کامیپوتر بورس بشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه به معنی کمک هزینه تحصیلی، رو در کره نمی شه به دست اورد. ولی می تونید پذیرش بگیرید و درس بخونید

  6. Meli گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    برای تحصیل وارد شدن به رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی چه نمره ای برای دیپلم لازم است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به دانشگاه شما داره ولی بهتره بالای 14 باشه

  7. محدثه گفت:

    سلام .من مدرک برنامه نویسی و سئو از فنی حرفه ای دارم .میتونم با این مدارک درخواست بورسیه بدم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گرفتن بورسیه فقط شامل همین مسئله نیست.عوامل مختلفی بررسی می شن که بتونید به بورسیه برسید.
      با این حال اگر منظورتون پذیرش تحصیلی هست، اگر شرایط سنی مناسبی داشته باشید، می تونید اقدام کنید

  8. :) گفت:

    شانس چه رشته ای بیشتره برای بورسیه شدن؟
    و اینکه شانس رشته ی گرافیک کمه برای بورسیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه خیلی ها از معنی بورسیه اشتباه استفاده می کنند و من مجبورم با این فرض توضیحاتی رو ارائه کنم
      بورسیه: کمک هزینه مالی برای تحصیل
      پذیرش: امکان تحصیل کردن در یک دانشگاه
      شما راحت نمی تونید توی کره جنوبی بورسیه بشید و ربطی هم به دانشگاه و رشته نداره.
      پذیرش اما میشه گرفت و بستگی داره چند نفر قصد دارن توی اون رشته درخواست بدن که وارد دانشگاه بشن

  9. Sahel گفت:

    سلام ببخشید من رشته تحصیلی ام کامپیوتره میخوام بدون بورسیه گرفتن برم به کشور کره و در اونجا مشغول به کار بشم چه کار باید بکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی که برای دانشجوها هست و به نیروی کار تعلق نمی گیره!
      شما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید. در حقیقت باید سابقه کار و تحصیلی خودتون رو در قالب یک رزومه آماده کنید و از طریق موسسات کاریابی اون رو در اختیار شرکت هایی قرار بدید که به شغل شما نیاز دارن

  10. Maryam گفت:

    سلام من رشتم کامپیوتره و از هنرستان دیپلم گرفتم .
    میتونم با مدرک فنی حرفه ای بورسیه بیارم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که کسی بتونه تحصیل در کره جنوبی رو در هر رشته ای تجربه کنه، بورسیه قطعی وجود نداره.

  11. BTS ARMY گفت:

    ببخشید من کلاس نهم هستم و امسال انتخاب رشته دارم و رشته های مورد علاقم کامپیوتر و تجربی هستش اگه بخوام برای رشته کامپیوتر وکار برنامه نویسی بورسیه کره بگیرم کدوم رشته بهتره و آیا رشته دیگه هم برای کامپیوتر هست و اگه هست آیا اون رشته بهتره یا به این دو رشته ای که علاقه دارم
    ببخشید میشه جواب سوالاتم رو بدین ممنون میشم ^_^

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما وقتی می فرمایید به زبان برنامه نویسی و کامپیوتر علاقه دارید، بهترین کار برای شما این هست که توی همین رشته تحصیل کنید.
      اینطوری آینده کاری بهتری هم خواهید داشت.
      در مورد بورسیه فعلا کسی نمی تونه به شما قول بده کهقطعا بورسیه می گیرید چون کره جنوبی فعلا در دوره کارشناسی بورسیه در نظر نگرفته.

      1. BTS ARMY گفت:

        برای معدل متوسطه اول مهمه یا دوم منظورم معدل کدوم بالا باشه باید که درصد بورسیه گرفتن آسون باشه

        1. امیر جلالی گفت:

          سال دوازدهم، یازدهم و دهم

  12. Yegane گفت:

    سلام
    ببخشید میخواستم بدونم اگر از رشته فنی حرفه ای فارغ التحصیل رشته کامپیوتر بشم مشکلی واسه بورس شدن بوجود نمیاد؟ حتما باید ریاضی باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این دو مسئله ارتباطی به هم ندارن. بورسیه فقط به بالاترین معدل ارائه میشه

  13. 네긴 گفت:

    سلام وقت بخیر میشه با دیپلم کامپیوتر از کارو دانش برای تحصیل به کره رفت یا باید حتما از ریاضی باشه؟
    کارو دانش پذیرش داره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می شه رفت. بعضی از دانشگاه ها مدرک شما رو پذیرش می کنن

  14. 네긴 گفت:

    سلام وقت بخیر میشه با دیپلم انیمیشن سازی برای بورسیه شدن اقدام کرد میشه کار پیدا کرد ؟؟ احتمال بورس شدن خیلی کمه؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله احتمال بورسیه شدن بسیار کم هست

  15. ناشناس گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم از رشته فنی حرفه ای کامپیوتر برای دانشگاه وارد دانشگاه های کره جنوبی بشم آیا میشه و آیا هست اگ هست نیاز به چ چیز های مهمی داره مثلا آیلتس میخواد؟و …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید هم به زبان انگلیسی هم به زبان کره ای تحصیل کنید.
      شرایط هر دانشگاه متفاوت از دیگری هست که باید توی سایت دانشگاه مطالعه کنید.

  16. Tae گفت:

    سلام ببخشید من رشتم انسانیه و نمراتم متاسفانه خوب نیست..امکانش هست که دانشگاه در کره برای رشته کامپیوتر اقدام کنم؟ (بدون بورسیه)و چه مدارکی برای این رشته نیازه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توی سایت دانشگاه نوشته شده که شما برای این که بتونید توی این رشته تحصیل کنید باید چه پیش نیازهایی رو سپری کرده باشید.
      اگر معدلتون کم هست کارتون هم دشوارتر میشه

  17. فاطمه گفت:

    سلام ببخشید من در هنرستان رشته گرافیک خوندم و میخوام برای لیسانس رشته کامپیوتر بخونم تو یکی از دانشگاه های کره جنوبی بنظرتون اوکی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شاید بتونید توی رشته هایی مثل انیمیشن پذیرش بگیرید

  18. مبینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    من امسال وارد پایه ی دهم میشم. در رشته ی گرافیک رایانه ثبت نام کردم ولی فکر کنم شرایطش هم باشه که در فنی حرفه ای رشته ی کامپیوتر رو بخونم. تا اونجا که از نظر ها خوندم شما گفتنید که رشته ی ریاضی امکان پذیرشش بیشتر هست اما من عمیقا میدونم رشته ب ریاضی برام خسته کننده هست و از پسش بر نمیام.الان همون گرافیک رایانه بخونم در کره ی جنوبی اینده ای داره و یا امکان پذیرشش چطوره؟ یا صبر کنم که رشتم رو عوض کنم و کامپیوتر بخونم؟
    بعد سوال دیگه ای هم داشتم که دوست داشتم مطرح کنم ببخشید برای مهاجرت به کره بعد از اتمام سال های دبیرستان_هنرستان و برای دانشگاه چه کار هایی باید انجام بدیم؟
    خیلی ازتون ممنون میشم اگه در این باره راهنماییم کنید و بتونید سوال هام رو رفع کنید!.
    باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید اطلاعات دقیق به دست بیارید در این رابطه تنها مرجع راهنمای شما، سایت دانشگاهی هست که اون رو انتخاب کردید، تمام دانشگاه ها لیست رشته ها رو ارائه کردند و بعد توی توضیحات نوشتن که به چه چیزی نیاز دارند. شما که قصد دارید در رشته کامپیوتر تحصیل کنید باید بدونید که این رشته دروس مرتبط با ریاضی زیادی داره و شما باید توانمندی های حداقلی در این زمینه رو داشته باشید وگرنه در دانشگاه به مشکل بر می خورید.
      تحقیقات گسترده تری در این رابطه داشته باشید تا خودتون آسیب نبینید.

      شما برای پذیرش گرفتن از دانشگاه های کره جنوبی، باید مدارک تحصیلی خودتون رو ترجمه کنید و با توجه به تاریخ هایی که توی سایت دانشگاه مشخص شده، درخواست پذیرش بدید

  19. ایدا گفت:

    سلام من سال دوم رشته کامپیوتر هستم دیپلم ریاضی داشتم و الان طراحی وب دارم کار میکنم اگر تاپیک زبان کره ای بگیرم میتونم برای ارشد به کره برم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله قطعا این فرصت رو خواهید داشت

  20. 소간드 گفت:

    سلام من قصد دارم ت کره جنوبی کار کنم. میخوام رشته‌ی تجربی برم… میشه تو ایران بخونم و دانشگاه برم و ت کره جنوبی دکتر کار کنم ؟؟ مدرک دکترا ایران بین المللی هستش البته زبان کره‌ی بلدم اما انگلیسی در سطح متوسط …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل پزشکی توی کره جنوبی می تونید اقدام کنید که بعد از تحصیل بتونید راحت وارد بازار کار بشید

  21. ftm.zhr گفت:

    سلام..من رشته تجربی هستم ولی برنامه نویسی بلدم ورزومه دارم..میتونم از این طریق بورسیه بگیرم و برم کره و در رشته ی کامپیوتر تحصیل کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید برای رشته کامپیوتر اقدام کنید ولی نمی شه به شما قول داد که حتما بورسیه می شید

  22. Rozhan گفت:

    سلام من میخوام از طریق کامپیوتر به کره بورسیه بگیرم.
    سوالم اینه از چه رشته ای برم بهتره؟
    میشه راهنمایی کنید .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست به دنبال علاقه خودتون باشید و رشته ای رو انتخاب کنید که دوست دارید چون شرایط مناسب بازار کار این رشته شما رو به هدف نهایی می رسونه

  23. آنیتا گفت:

    سلام با داشتن مدرک دیپلم کامپیوتر از رشته کار و دانش آنیتا بورسیه یا حداقل پذیرش گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر دیپلمتون 12 ساله باشه می تونید اقدام کنید

  24. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا رشته فنی حرفه ای کامپیوتر در کره جنوبی بورسیه داره؟
    و اینکه آیا رشته هنر بازی هم در کره بورسیه داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه رشته ها بورسیه دارند ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر هیچ کس نمی تونه به شما ضمانت بده که بورسیه می گیرید

  25. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه اگر از رشته فنی حرفه ای کامپیوتر بخونم می تونم بورسیه کره جنوبی رو بگیرم؟
    و اینکه می تونم بعد از گرفتن دیپلم این کار رو کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در نظر داشته باشید که هیچ کس نمی تونه به شما وعده دریافت بورسیه تحصیلی در کره رو بده.
      سهمیه های مشخصی برای دریافت بورسیه کره جننوبی وجود داره که شاید به شما برسه شاید نرسه

  26. Arta گفت:

    سلام بین رشته های اقتصاد طراحی لباس طراحی گرافیک و آی تی کدوم بهتره توی کره از لحاظ پشتوانه شغلی و درآمد؟ من خودم هنر و بیشتر دوس دارم اما اگه پشتوانه نباشه نمیخونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کشورهای خارجی تا زمانی که پشتوانه نباشه و نیاز به نیروی کار نباشه، هرگز ظرفیت برای یک رشته ایجاد نمی کنند.
      شما بهتر هست به سمت علاقه خودتون برید و اون رشته ای رو انتخاب کنید که استعداد و توانمندی بیشتری در اون دارید

  27. محدثه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من الان ۱۸ سالمه قصد دارم وارد رشته گرافیک کامپیوتر بشم و بهش خیلی علاقه دارم و تا مدرک لیسانس اینجا بخونم برای گرفتن فوق لیسانس بورسیه بشم به کره جنوبی و اونجا ادامه تحصیل بدم به نظر شما آیا این رشته آینده داره در کره جنوبی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این رشته می تونه زمینه ساز موفقیت شما بشه در این کشور

  28. Arti گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و می خوام انتخاب رشته کنم
    دوست داری کامپیوتر بخونم برای رشته انیمشین سازی و برای دانشگاه برم کره ….دقیقا الان باید ریاضی بخونم یا اگه کامپیوتر هم بخونم اوکیه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در رشته ریاضی به نفع شما خواهد بود اگر علاقه دارید

  29. بهار گفت:

    ببخشید ضروریه که دیپلم ریاضی داشته باشیم برا مهندسی کامپیوتر؟؟ینی نوع دیپلم خیلی مهمه برای ادامه تحصیل در کره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تقریبا بله. معدل شما موثر هست در دریافت پذیرش اما نمرات دروس خاص در رشته های مرتبط مهم تر هست

  30. AMIRALIDARASH گفت:

    سلام میشه با دیپلم فنی حرفه ای کامپیوتر ب عنوان رشته کاممپیوتر برای تحصیل ب کره جنوبی رفت یا اینکه بورسیه گرفت و اینکه کار در کمپانی ها برای رشته کامیپوتر وجود داره؟

    پاسخ

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای تحصیل به کره جنوبی مهاجرت کنید ولی هیچ ضمانتی برای دریافت بورسیه برای شما وجود نداره

  31. AMIRALIDARASH گفت:

    میخوام برم کره از طریق تحصیل میشه معافیت کامل سربازیرو گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معافیت گرفتن مربوط به سازمان نظام وظیفه هست و با تحصیل در خارج از کشور نمیشه اون رو دریافت کرد

  32. AMIRALIDARASH گفت:

    سلام من میخوام برنامه نوسی بخونم برنامه نوسی از فنی حرفه ای تا چه مقطعی میشه خوند مثلا دیپلم فوق دیپلم تا چی میشه بخونیم
    و ریاضی فیزیک چی تا چه مقطعی میشه خوند مثلا دیپلم فوق دیپلم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل در رشته های مرتبط به علوم کامپیوتر یا هر رشته دیگه ای، می تونید تا مقطع پست دکترا ادامه تحصیل بدید
      در نظام آموزش دانشگاهی کره جنوبی مقطع فوق دیپلم وجود نداره و بعد از پایان دوره دبیرستان فقط میشه وارد مقطع کارشناسی شد.

  33. سارا گفت:

    سلام آیا گرفتن بورسیه فول فاند امکان پذیر هست ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای چه مقطعی؟
      در مقطع دکترا این امکان هست ولی در سایر مقاطع به ندرت

  34. M گفت:

    سلام
    ببخشید میشه با دیپلم انسانی برای دانشگاه رشته کامپیوتر درخواست تحصیل بدیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید ولی باید توجه داشته باشید که شانس پذیرش شما کمتر هست

  35. مریم گفت:

    سلام میشه با دیپلم ریاضی ب عنوان رشته کاممپیوتر برای تحصیل ب کره جنوبی رفت یا اینکه بورسیه گرفت و اینکه کار در کمپانی ها برای رشته کامیپوتر وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید با دیپلم ریاضی اقدام کنید برای رشته کامپیوتر.
      فقط مسئله ای که وجود داره این هست که بورسیه به راحتی برای دانشجویان خارجی به دست نمیاد

  36. رومیناجرجانی گفت:

    سلام از رشته فنی حرفه ای برای کامپیوتر میشه بورسیه شد حتی اگه نخبه باشی؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته شما اهمیتی نداره چون اکثر دانشگاه ها بورسیه دارن برای دانشجوها ولی این که چه کسانی همراه با شما در رشته های مختلف دارن تحصیل می کنن مشخص نیست پس نمیشه در مورد این مسئله صحبت کرد

  37. .... گفت:

    سلام میتونیم با رشته کامپیوتر بورسیه برای دانشگاه در کره جنوبی رو بگیریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی در کره جنوبی قطعی نیست و دانشگاه به دانشجویان نخبه بر اساس عملکردشون بورسیه می ده

  38. M گفت:

    میشه‌ت ایران ت رشته برنامه نویسی تا مدرک لیسانس پیش رفت بعد با ۲،۳سال سابقه کار ادامه کارمون رو ت کره باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورتی که پیشنهاد کاری داشته باشید

  39. Faeze گفت:

    سلام میشه با مدرک دیپلم کامپیوتر بریم دانشگاه کره برنامه نویسی بخونیم؟ ادامه تحصیل

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما برای ادامه تحصیل در کره جنوبی مشکلی ندارید. البته که شرایط سنی شما هم می تونه تاثیر گذار باشه

  40. .... گفت:

    سلام ببخشید میشه برنامه نویس داخل کمپانی های سرگرمی و موسیقی هم بود ؟؟ کره برای این رشته برنامه نویسی بورسیه میده؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سوال اول شما پاسخش مثبت هست
      در نظر داشته باشید که برای تحصیل در خارج از کشور نباید روی بورسیه حساب باز کرد. ممکن هست به دست بیاد یا نیاد

      1. AMIRALIDARASH گفت:

        سلام برای گرفتن ویزای تحصیل میشه بدون بورسیه رفت میانگین چنده

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله قطعا بدون بورسیه رفتن برای شما بهتر هست.
          بستگی به دانشگاه و رشته شما داره اما تحصیل در کره جنوبی (صرفا دانشگاه) حدود 6000$ (دلار) به بالا در سال هزینه داره

  41. 핫티 گفت:

    سلام خسته نباشید من فوق لیسانس دارم و میخوام کره مشغول به کار بشم و سابقه کاری هم ندارم
    پیدا کردن شغل سخته؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله برای شما با این شرایط بسیار سخت هست.
      در صورتی که سابقه کار داشته باشید می تونید راحت تر به جستجوی کار بپردازید. اما در نظر داشته باشید که تحصیل مجدد ارشد در کره می تونه مسیر مناسبی برای ورود به این کشور باشه

  42. دیاکو گفت:

    سلام
    میشه که از دیپلم بورسیه kgsb بگیرم
    بعد از ۵ سال وارد بازار کار بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر این توانمندی رو دارید این امکان وجود داره

  43. Bahar گفت:

    سلام روز خوش
    ببخشید ینی نمیشه اینجا درسمون رو تموم کنیم بعد با وکیل هایی که مربوط به شغل هستن بریم اونجا؟
    یا حتما باید همونجا درس بخونیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای کار هم اقدام کنیداما بسیار سختتر از تحصیلی خواهد بود

  44. نیلوفر گفت:

    با سلام.
    من برنامه نویس هستم و مهارتم در کارم زیاده ولی تحصیل دانشگاهی یا موسسه ندارم. خودم شروع به یاد گرفتن کردم و حدود ۷ سال هم سابقه ی کار در شرکت های داخلی رو دارم. در صورتی که برای شغل برنامه نویسی پیشنهاد کاری از طرف کارفرما بگیرم، فقط با همون مدرک دیپلم و ارایه ی سابقه ی کاریم میتونم ویزای کاری بگیرم یا نه؟ آیا شانسی وجود داره؟
    اگه نه، راه دیگه ای هست که بتونم در صورت داشتن پیشنهاد کاری ویزا بگیرم؟ میشه کاریش کرد؟ قصد تحصیل در کره رو هم ندارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین راه برای مهاجرت شما از طریق تحصیل در کره خواهد بود

      1. ساکورا تودوروکی گفت:

        سلام ببخشید یعنی امکانش هست که بطور مثال در ایران تا مقطع دکترا رفت بعد رفت کره و مشغول به کار شد؟ یا حتما باید بورسیه بگیریم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          امکانش هست اما احتمالش ضعیفه و بهتر اینه که از طریق تحصیلی وارد کره بشید که راحتتر ویزا و پذیرش میدن یعد دراین کشور مشغول به کار بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *