ویزای کاری

بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد و به شدت به تخصص کاری متقاضیان ویزای کار بستگی دارد. مهندسان کامپیوتر در یونان می توانند با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر در این کشور به دنبال کار باشند. متقاضیان خارجی نیز بایستی برای این کار علاوه بر داشتن مدرک لیسانس معتبر از پیشنهاد کاری مناسبی نیز برخوردار باشند تا بتوانند با اخذ ویزای کاری یونان به این کشور اروپایی مهاجرت کنند. اما با وجود فرصت های اشتغال مناسب در یونان، دو عامل میانگین درآمدی و شرایط کاری سخت گیرانه موجب نارضایتی مهندسان کامپیوتر می باشد.

شرایط بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان به دلیل وجود شرکت های بزرگ کارفرما و نیز استاندارد زندگی نسبتا خوب از وضعیت مساعدی برخوردار است. شما عزیزان می توانید برای پاسخگویی به سوالاتتان در هر زمینه یا روش مهاجرتی به کشور یونان جهت اخذ اقامت این کشور با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا پاسخ سوالات خود را به صورت تخصصی دریافت نمایید.

وضعیت بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

بر اساس قوانین کار کشور یونان، مدت هفته کاری معمولی در یونان معمولا 8 ساعت در روز و 5 روز کاری در هفته می باشد. ساعت شروع کار در کشور یونان معمولا بین 8 تا 9 صبح متغیر می باشد. یونانی ها معروفند که وقت زیادی روی کار می گذارند. مطابق آمار Eurostat (اداره آمار اروپا) میانگین کار یونانی ها در حدود 42 ساعت در هفته است در حالی که میانگین اروپایی در حدود 40.3 ساعت در هفته می باشد. مطابق قوانین کار یونان، مهندسان کامپیوتر در یونان نیز مشمول شرایط کاری مذکور می باشند.

شرایط ورود به بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

کلیه شهروندان غیر اروپایی قبل از شروع فعالیت کاری خود در یونان بایستی ویزای کار و اقامت یونان را درخواست دهند و حالا این دو ویزا در یونان در قالب یک نوع ویزا در اختیار متقاضیان قرار دارد. مهندسان کامپیوتر باید در جریان باشند که ویزاهای کار یونان خاص کارفرما، خاص شغل و خاص مکان بوده و معمولا هم به مدت یک سال معتبر هستند. پس، مهندسان خارجی ابتداء بایستی جهت ورود به کشور یونان، درخواست ویزا دهند و سپس در ادامه بعد از ورود به یونان برای درخواست ویزای کار و اقامت یونان اقدام نمایند.

با این توضیح، مراحل اخذ ویزای کار و اقامت یونان در سال 2024 به شرح زیر می باشد:

مرحلهنوع ویزای درخواستیشرایط درخواست
1ویزای ورود یا ویزای نوع Dاین ویزا بایستی قبل از ورود به یونان اخذ شود. ویزای D مخصوص کارگرانی است که قصد اقامت و کار در ناحیه شنگن به مدت بیش از 90 روز را دارند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای ورود شامل پاسپورت معتبر، قرارداد کاری، بیمه سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه می باشد.
2ویزای کار و اقامتاین ویزا بایستی در عرض 30 روز پس از ورود به یونان از اداره شهرداری محلی (Dimarchio) یا اداره پلیس درخواست شود. قبل از درخواست ویزا، دریافت شماره مالیاتی (AFM) و نیز شماره تامین اجتماعی برای متقاضیان الزامی است.
مدارک لازم برای اخذ این نوع ویزا شامل ویزای D، پاسپورت بعلاوه فوتوکپی آن، حداقل 2 قطعه عکس پاسپورتی، بیمه سلامت، گواهی سلامت، گواهی سکونتی در یونان، مدرک اثبات تمکن مالی کافی، رسید پرداخت هزینه لازمه به اداره مالیات ملی می باشد.

شرایط ورود به بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

تحصیل مهندسی کامپیوتر در یونان در 2024

مهندسی کامپیوتر رشته ای است که با نمایش و سازماندهی اطلاعات و نیز مطالعه الگوریتم های پردازش اطلاعات بر روی یک کامپیوتر سر و کار دارد. یکی از جنبه های اصلی که مهندسی کامپیوتر بر روی آن متمرکز است، طراحی و رمزگشایی است. در واقع، مهندسی کامپیوتر شامل طیف وسیعی از گرایشات شامل مهندسی نرم افزار و طراحی، نظریه هوش مصنوعی، زبان های برنامه نویسی، سیستم های اطلاعات و تکنولوژی اطلاعات می باشد. مطابق قوانین موجود در سال 2024 بعد از تحصیل در یونان دانشجویان تنها 2 ماه فرصت دارند تا شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر بیابند وگرنه باید خاک این کشور را ترک گویند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی یونان برای مهندسان کامپیوتر

یکی از راه های مهاجرت به یونان از طریق شیوه تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور یونان است. شما با اخذ پذیرش از دانشگاه یونانی تقریبا نصف راه تحصیل در این کشور باستانی را سپری کرده اید و نصف دیگر آن مربوط به درخواست ویزای تحصیلی یونان می باشد. بر طبق قانون یونان، متقاضیانی که مایل به تحصیل در یونان برای مدتی بیش از 3 ماه هستند، مجبور به درخواست ویزای دانشجویی یونان هستند و شرط این کار داشتن دعوت نامه دانشگاهی و نیز مدرک اثبات تمکن مالی کافی است. متقاضیان این کار را از طریق مراجعه به سفارت یا کنسولگری یونان انجام می دهند. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کشور یونان بدین شرح است:

  • پاسپورت معتبر بین المللی با مدت اعتبار بیش از 6 ماه
  • مدارک هویتی متقاضی
  • 1 قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • مدرک زبان انگلیسی یا یونانی در سطح C1
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • دعوت نامه دانشگاهی از موسسات آموزش عالی یونانی
  • رزرو بلیط معتبر رفت و برگشت
  • گواهی اثبات تمکن مالی یونان
  • بیمه سلامت با پوشش درمانی بین المللی
  • رسید پرداخت اداری ویزا به مبلغ 120€ (یورو)

مسلما شما با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر اطمینان از سپردن پرونده مهاجرتی خود به وکلا و کارشناسان مجرب و معتبر کشور، در جریان ارزیابی شرایط مهاجرتی خود و نیز بهترین شیوه مهاجرتی متناسب با شرایط خاص خودتان قرار خواهید گرفت.

سوالات مهم درخصوص بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان

در بخش موخره مقاله بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان پاسخ گوی مهم ترین سوالات شما خواهیم بود:

  • وضعیت بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان به چه صورت است؟ بر اساس قوانین کار کشور یونان، مدت هفته کاری معمولی در یونان معمولا 8 ساعت در روز و 5 روز کاری در هفته می باشد. ساعت شروع کار در کشور یونان معمولا بین 8 تا 9 صبح متغیر می باشد. یونانی ها معروفند که وقت زیادی روی کار می گذارند. مطابق آمار Eurostat (اداره آمار اروپا) میانگین کار یونانی ها در حدود 42 ساعت در هفته است در حالی که میانگین اروپایی در حدود 40.3 ساعت در هفته می باشد. مطابق قوانین کار یونان، مهندسان کامپیوتر در یونان نیز مشمول شرایط کاری مذکور می باشند.
  • شرایط ورود به بازار کار مهندسی کامپیوتر در یونان چگونه است؟ کلیه شهروندان غیر اروپایی قبل از شروع فعالیت کاری خود در یونان بایستی ویزای کار و اقامت یونان را درخواست دهند و حالا این دو ویزا در یونان در قالب یک نوع ویزا در اختیار متقاضیان قرار دارد. مهندسان کامپیوتر باید در جریان باشند که ویزاهای کار یونان خاص کارفرما، خاص شغل و خاص مکان بوده و معمولا هم به مدت یک سال معتبر هستند. پس، مهندسان خارجی ابتداء بایستی جهت ورود به کشور یونان، درخواست ویزا دهند و سپس در ادامه بعد از ورود به یونان برای درخواست ویزای کار و اقامت یونان اقدام نمایند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *