ویزای کاری

بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

با اینکه نرخ بیکاری ترکیه با حدود 11% بیشتر از متوسط اروپایی است اما باید قبول کنیم که برخی بازارهای کاری این کشور مثل بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه جزء برترین ها در جذب متخصصان خارجی است. دلیل این امر نیز فقدان نیروهای متخصص در رشته های مهندسی کامپیوتر و IT می باشد. به همین دلیل نیز تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد آن دارند که کارجویان گرامی را با فرآیند ورود، کاریابی و استخدام در بازار کاری NET Developer. در کشور ترکیه 2022 آشنا کنند. پس توصیه میشود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

درباره بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

در مجموع در کشور ترکیه مشاغل معروف و پر متقاضی شامل رشته های IT، توسعه نرم افزار و نیز مدیریت می باشند. در حقیقت این رشته ها جزء رشته های مورد نیاز یا In Demand ترکیه محسوب می شود و از همین رو شانس استخدام در آنها برای اتباع خارجی بالاست. منتها نباید از این نکته مهم نیز غافل شویم که نرخ بیکاری در ترکیه با رقم بیش از 11% هنوز هم بالاست و به نوعی رقابت بر سر تصاحب پست های شغلی در این کشور بالاست.

با این حال شانس کاریابی و استخدام در پست های شغلی تخصص محور مثل رشته NET Developer. در ترکیه به خاطر فقدان نیروهای ماهر برای نیروهای کار خارجی خیلی بالاست. در نمودار زیر می توان با نرخ بیکاری ماهیانه در کشور ترکیه آشنا شد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود در این چند ماه متوسط نرخ بیکاری ترکیه حول و حوش 11% بوده است:

نرخ بیکاری در ترکیه تا سال 2022

با این حال و در وضعیت فعلی شرکت های زیادی نیز در ترکیه وجود دارد که به دنبال جذب و استخدام متخصصان NET Developer. هستند که از آنجمله می توان به شرکت های زیر اشاره نمود:

  • Amaris
  • Mobilion
  • Siemens Gamesa Renewable Energy
  • Pointer
  • ISCOM
  • MagiClick Digital Solutions
  • Bligetech
  • Ericsson و غیره

شرایط ورود به بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، کلا رشته های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) جزء رشته های مورد نیاز ترکیه محسوب می شوند. اما حالا باید دید که برای ورود به بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه کارجویان به چه شرایط و مدارکی نیاز دارند. این دسته از متقاضیان کار در ترکیه 2022 جهت استخدام در اکثر شرکت ها نیازمند تامین شرایط زیر هستند:

شرایط ورود به بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه
سطح تحصیلات مورد نیازمدرک دانشگاهی (لیسانس یا فوق لیسانس)
سواد ITالزامی
دانش زبان های خارجیالزامی
مدت کارتعیین شده توسط کارفرما
سابقه کاریاثر گذار بر روی سطح درآمدی

بنابراین کارجویانی می توانند از بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه به یک فرصت کاری طلایی و ایده آل دست یابند که اولا دارای یک مدرک دانشگاهی معتبر در رشته های کامپیوتر و IT باشند. دوما از یک تجربه حرفه ای حداقل بالای 1 سال برخوردار باشند. و سوما به تکنولوژی های مربوط به برنامه نویسی و توسعه نرم افزار مثل موارد زیر مسلط باشند:

تکنولوژی های مربوط به NET Developer. در ترکیه

کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

برای شروع کاریابی در کشور ترکیه داشتن یک رزومه یا CV کاری خیلی ضروری است. چرا که همانند اغلب کشورهای جهان کارفرمایان ترکیه ای نیز در استخدام نیروی کار خود بیشترین بها را به سوابق کارجو می دهند. به همین دلیل نیز به کارجویان رشته NET Developer. در ترکیه توصیه می شود که در رزومه خود علاوه بر ذکر سوابق تحصیلی و یا سابقه کاری همچنین به مهرات ها و نیز نمونه کارها یا پروژه های انجام شده توسط خودشان نیز اشاره کنند. با این توضیح اکنون آنها می توانند از طرق مختلفی مثل گزینه های زیر به کاریابی بپردازند:

طبیعتا انتخاب هر یک از روش های کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه به خود کارجو بستگی خواهد داشت. منتها از بین روش هایی که در بالا نیز ذکر شد، بهترین و محبوب ترین روش کاریابی همان استفاده از وب سایت های جاب فایندینگ می باشد که در زیر به برخی از بهترین و معروفترین آنها نیز اشاره می شود:

  • TurkeyTalent
  • Yenibiris
  • Kariyer
  • TotalJobs
  • Indeed و غیره

کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه

شرایط کاری متخصصان در رشته NET Developer. در ترکیه

مطابق قوانین کار ترکیه، ساعت کاری کارکنان در این کشور توسط خود کارفرما و در حدود تعیین شده قانونی مشخص می شود. منتها ماکسیمم ساعت کاری قانونی در این کشور نهایتا 45 ساعت در هفته می باشد. از این گذشته تمامی کارکنان دارای قرارداد کاری در این کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی و نیز طرح بازنشستگی هم برخوردار هستند. بنابراین متخصصان NET Developer. از این نظر در ترکیه نگرانی خاصی ندارند. از دیگر شرایط کاری متخصصان NET Developer. در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هفته کاری: دوشنبه تا جمعه
  • روزهای تعطیل همراه با پرداخت حقوق: 12 روز
  • تعطیلات رسمی همراه با پرداخت حقوق: 14.5 روز
  • سن بازنشستگی: 58 الی 60 سال

اما بر طبق آمار سال 2022 از بازار کار رشته NET Developer. در ترکیه، متوسط درآمدی این متخصصان در حدود TRY7930 (لیر) می باشد. این در حالی است که حداقل درآمد آنها در ترکیه با حدود TRY3730 (لیر) مربوط به متخصصان با سابقه کاری کمتر از 3 سال و حداکثر درآمدیشان نیز با حدود TRY12500 (لیر) مربوط به متخصصان با سابقه کاری بالای 5 سال می باشد. به طوری که در نمودار زیر نیز می توان این رنج درآمدی متخصصان NET Developer. را مشاهده کرد:

رنج درآمدی متخصصان NET Developer. در ترکیه

شرایط ویزا برای متخصصان NET Developer. در ترکیه

مطابق قوانین مهاجرتی کشور ترکیه، کلیه اتباع خارجی از جمله متخصصان رشته NET Developer. برای کار قانونی در این کشور نیازمند اخذ ویزا و مجوز کار هستند. پس بر این اساس ویزای کری ترکیه به همراه مجوز کار این کشور اخذ می شود و بدون این مجوز نیز کارگران خارجی حق کار در ترکیه را ندارند. با این حساب در فرآیند اخذ ویزای کار ترکیه هر دو طرف یعنی کارفرما و کارمند دخیل هستند. اما برای شروع این پروسه تامین شرایط زیر برای هر متقاضی الزامی است:

شرایط ویزا برای متخصصان NET Developer. در ترکیه

پس به محض دریافت جاب آفر از شرکت ترکیه ای، کارجوی رشته NET Developer. می تواند این فرآیند را کلید بزند. پس شما به عنوان متقاضی می بایست مدارک ضروری خود را برای اخذ ویزای کار ترکیه به سفارت این کشور تحویل دهید. و در طی 10 روز پس از درخواستتان نیز کارفرمای ترکی بایستی مدارک لازمه را از طرف متقاضی به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) تحویل دهد. شما عزیزان برای اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در ترکیه 2022 نیز می توانید با وکلا و کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *