ویزای کاری

بازار کار رشته NET Developer. در هلند

بازار کار رشته NET Developer. در هلند

بازار کار رشته NET Developer. در هلند به دلیل مورد نیاز بودن این رشته فرصت های خیلی خوبی برای جذب متخصصان علوم کامپیوتر دارد. منتها برای ورود به این بازار و پیدا کردن شغل ایده آل، شما به عنوان متخصص رشته NET Developer. ابتداء بایستی با شرایط کار در این رشته شغلی و مزایا و امتیازات مربوط به آن، سپس با نحوه و شروط کاریابی در کشور هلند و بالاخره با فرآیند درخواست ویزای کاری هلند 2024 آشنا شوید. پس از تمامی علاقه مندان و متقاضیان استخدام رشته NET Developer. در کشور هلند درخواست می شود تا پایان این مقاله با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشند.

درباره رشته NET Developer. در هلند چه می دانید؟

رشته NET Developer. در هلند یکی از رشته های مهم و کاربردی مجموعه علوم کامپیوتری محسوب می شود. متخصصان این رشته به کارهایی مثل ایجاد، اصلاح و تست کد، فرمها و اسکریپ می پردازند تا اپلیکیشن ها بتوانند اجرا شوند. همچنین این متخصصان با دیگر متخصصان مثل توسعه دهندگان نرم افزار همکاری می کنند و این همکاری به آنها در تحلیل نیازهای کاربر و نیز طراحی راه حل های نرم افزاری کمک می کند. همچنین از دیگر وظایف این متخصصان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توسعه و نگارش برنامه ها یا اپلیکیشن های مختلف کامپیوتری
  • ذخیره سازی، تعیین محل و بازیابی اسناد، دادها و اطلاعات خاص

بنابراین برای اینکه متخصص NET Developer. بتواند در شرکت های هلندی به وظایف کاری خود برسد بایستی علاوه بر آشنایی با کار با ASP NET. همچنین بایستی با عملیات کدگذاری از طریق زبان های برنامه نویسی مثل Javascript، PHP، Python و نیز C# ، تکنولوژی های کلاینت- محور، مدیریت دیتابیس و غیره نیز آشنا باشد.

درباره رشته NET Developer. در هلند چه می دانید

شرایط کار توسعه دهندگان در هلند

تعادل بین کار و زندگی مهمترین شاخص برای توسعه دهندگان در هلند است و پس از آن محیط کار و فرهنگ شرکت قرار دارد. توسعه دهندگان در هلند به طور کلی از هر عامل فردی رضایت بیشتری نسبت به میانگین جهانی دارند. آنها به طور کلی اهمیت عوامل را مشابه همتایان جهانی رتبه بندی می کنند. تعادل بین کار و زندگی مهمترین شاخص شادی شغلی در هلند است و پس از آن محیط کار، یادگیری، حقوق و پشته فناوری. 76% از توسعه دهندگان در هلند این عامل را بسیار مهم می دانند. توسعه دهندگان با 15 تا 20 سال تجربه بیشترین رضایت را از تعادل بین کار و زندگی خود دارند. بیش از نیمی از توسعه دهندگان جوان در هلند بسیار راضی هستند. درصد تقسیم بین توسعه دهندگان مرد و زن از نظر رضایت تقریباً یکسان است.

بیش از نیمی از توسعه ‌دهندگانی که در هلند کار می‌کنند بین 40 تا 60 ساعت در هفته کار می‌ کنند (اکثر آنها بیش از 50 ساعت کار می‌ کنند)، که برای توسعه ‌دهندگانی که در اروپا و ایالات متحده کار می ‌کنند تقریباً متوسط ​​است. در هلند، سیاست های تعطیلات به طور کلی خوب است. یک کارگر تمام وقت مستحق 20 روز مرخصی با حقوق است (شرکت های فناوری می توانند تا 25+ را ارائه دهند)، به علاوه 9 روز دیگر تعطیلات رسمی با حقوق. در مقیاس جهانی، این سیاست های تعطیلات بسیار سخاوتمندانه هستند.

در این قسمت شاهد امتیازات کار در حوزه برنامه نویسی که جز 10 شغل پردرآمد در هلند است، هستید:

  • ساعت کاری مناسب
  • حقوق عالی
  • پاداش مرخصی
  • تعادل کار و زندگی
  • رضایت از کار

وضعیت بازار کار رشته NET Developer. در هلند

NET Developer. ها در هلند جزء مشاغل مورد نیاز یا به اصطلاح In demand jobs محسوب می شوند. چرا که اکثر شرکت های هلندی به این متخصصان برای کمک به ساخت اپلیکیشن های وب که نیازهای تجاری خاص اشان را تامین بکند نیازمند هستند. در شرایط فعلی، متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص NET Developer. در هلند حدود €4840 (یورو) می باشد. حداقل سطح درآمدی این متخصصان در حدود €2570 (یورو) و حداکثر سطح درآمدی آنها نیز درحدود €7360 (یورو) می باشد. در نمودار زیر می توان با دامنه نوسان درآمد متخصصان NET Developer. در هلند آشنا شد:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان NET Developer. در هلند

و عوامل مختلفی نیز بر این سطح درآمدی متخصصان NET Developer. تاثیر می گذارد. مثلا همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متخصصان با سابقه کاری 5 تا 10 سال بالاترین درصد افزایش حقوق (36+%) را به خود اختصاص می دهند:

تاثیر سابقه کاری بر متوسط درآمد متخصصان NET Developer. در هلند

از دیگر عوامل اثر گذار می توان به میزان تحصیلات اشاره کرد. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، متخصصانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شرکت های هلندی استخدام شده تند بالاترین درصد افزایش حقوق با 29+% را به خود اختصاص می دهند:

تاثیر سطح تحصیلات بر متوسط درآمد متخصصان NET Developer. در هلند

نحوه کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در هلند

کلا رشته های علوم کامپیوتری، IT و برنامه نویسی جزء رشته مشاغل مورد نیاز کشور هلند می باشد. از همین رو متخصصان این رشته ها پس از کاریابی و یافتن پیشنهاد کاری مناسب می توانند برای اخذ ویزای کار هلند (tewerkstellingsvergunning) و کارت اقامت در هلند اقدام نمایند. اما قبل از شروع کاریابی و یافتن کار مناسب در بازار کار رشته NET Developer. در هلند بهتر است ابتداء CV خود را تنظیم و آماده کنید تا در صورت یافتن فرصت شغلی مورد نظر آن را به کارفرما (شرکت هلندی) ارسال نمایید. اما در مرحله کاریابی در هلند نیز می توانید از شیوه های زیر برای این امر بهره گیرید:

نحوه کاریابی در بازار کار رشته NET Developer. در هلند

در این میان محبوب ترین و آسانترین شیوه کاریابی در هلند بهره گیری از روش کاریابی از طریق وب سایت های جستجوی کار Job Search Web Sites می باشد. اما پس از یافتن کار مورد نظر در کشور هلند چه باید کرد؟ این مرحله مربوط به فرآیند درخواست شغل در هلند می باشد که خیلی شبیه کشورهای دیگر است. در این مرحله است که شما CV ارسال کرده و یا فرم مربوطه را تکمیل می کنید. و در مورد مشاغل تخصصی لازم است CV به همراه یک کاور لتر به کارفرمای هلندی ارسال گردد. در صورت موفقیت در این مرحله است که متقاضی برای مصاحبه دعوت می شود. پس کل مراحل کاریابی و استخدام به عنوان یک NET Developer. در هلند از قرار زیر است:

  • جستجو برای یافتن فرصت شغلی در هلند
  • ارسال درخواست استخدام (CV+ Cover Letter)
  • دریافت دعوتنامه برای مصاحبه یا آزمون کتبی

شرایط ویزا برای کار به عنوان NET Developer. در هلند

پس از یافتن پیشنهاد شغلی در هلند و دست یابی به توافق با کارفرمای هلندی حالا وقت آن رسیده است که کارجو یا متقاضی برای اخذ ویزای کاری خود اقدامات لازم را انجام دهد. طبق قوانین کشور هلند نیز کارگران ماهر خارجی برای کار در این کشور فقط به یک مجوز اقامتی و احتمالا یک کارت اقامت موقتی (machtiging tot voorlopig verblijf, mvv) نیاز دارند! در واقع mvv یک نوع ویزای هلند است که با هدف اقامت بیش از 90 روز برای متقاضیان صادر می شود. بنابراین کارفرمای هلندی همزمان برای اخذ مجوز اقامت و برای دریافت mvv اقدام می کند. اما اهم شرایط اخذ مجوز اقامتی+ mvv هلند برای متخصصان NET Developer. عبارتند از:

  • کارفرما هلندی یک اسپانسر معتبری باشد.
  • کارجوی خارجی باید دارای پاسپورت ملی معتبری باشد.
  • متقاضی هیچ گونه سوء سابقه کیفری نداشته باشد.
  • متقاضی دارای تاییدیه نتایج منفی تست بیماری سل باشد.
  • درآمد ناخالص ماهیانه متقاضی مطابق معیارهای مهاجرت کارگران ماهر هلند باشد.
  • متقاضی یا کارجو دارای قرارداد کاری معتبری باشد.

نکته آخر اینکه مدت زمان اعتبار مجوز اقامت متخصصان NET Developer. مطابق مدت قرارداد کاری اوست و نهایت اعتبار آن تا 5 سال می باشد. شما عزیزان از طریق آخرین مقالات منتشره در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با کشور هلند، کار و زندگی در آن و نیز شیوه های قانونی مهاجرت به هلند 2024 آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *