ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در آلمان

بازار کار رشته Front End Developer در آلمان

در حال حاضر بازار کار رشته Front End Developer در آلمان به قدری پر رونق است که شرکت های بزرگ فناوری همه روزه درخواست جذب نیرو می دهند. اما متقاضیان علاقه مند برای ورود به این بازار کاری بایستی مدرک تخصصی در رشته های علوم کامپیوتر را داشته باشند و علاوه بر آن همچنین دارای سابقه کاری و مهارت لازم برای رقابت با دیگر متقاضیان را داشته باشند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر اینکه شما را با شرایط و مراحل کاریابی متخصصان Front End Developer در آلمان بلکه با نحوه درخواست ویزای کار آلمان از طریق همین متخصصان نیز آشنا خواهند کرد.

  • برای استخدام در رشته Front End Developer در آلمان چه شرایطی لازم است؟
  • متوسط درآمد متخصصان Front End Developer در آلمان چقدر است؟
  • برترین شرکت های آلمانی برای کار این متخصصان چیست؟
  • نوع ویزای متخصصان و مهندسان Front End Developer در آلمان چیست؟
  • شرط اصلی برای اخذ ویزای کار آلمان 2022 چیست؟

وضعیت بازار کار Front End Developer در آلمان

متخصصان Front End Developer در آلمان جزء پردرآمدترین شاغلین این کشور محسوب می شود و رشته آنها نیز جزء مشاغل مورد نیاز آلمان قلمداد می شود. در شرایط کنونی میانگین درآمد این متخصصان در آلمان در حدود €48000 (یورو) می باشد. بر همین مبنا نیز مینیمم سطح درآمدی این متخصصان در کشور آلمان در حدود €34000 (یورو) و حداکثر سطح درآمدی شان نیز چیزی در حدود €65000 (یورو) می باشد. واقعیتی که نمود عینی آن را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

رنج درآمدی متخصصان Front End Developer در آلمان

در همین رابطه نیز جالب است بدانید که حدود 90% از متخصصان Front End Developer در آلمان درآمدی بیش از €48000 (یورو) دارند. از این گذشته عوامل مختلفی نیز در سطح درآمدی این متخصصان در آلمان دخیل است. یکی از این عوامل سابقه کاری است که به موجب آن بیشترین درصد افزایش درآمدی متخصصان Front End Development نصیب کسانی می شود که بیش از 5 سال سابقه کاری دارند. علاوه بر این تسلط بر مهارت های زیر نیز موجب افزایش درصد حقوق متخصصان Front End Developer می شود:

مهارت هادرصد % افزایش سطح متوسط درآمدی
React Native21%
GraphQL13%
Node.js8%
TypeScript Programming Language5%
Angular4%
User Experience Design4%
Vue.js3%
React.js2%
Angular.js1%

مدارک ورود به بازار کار Front End Developer در آلمان

مدارک ورود به بازار کار Front End Developer در آلمان

آلمان یک کشور به شدت صنعتی است و پیشرفت صنایع این کشور نیز به شدت متاثر از پیشرفت فناوری های نوین می باشد. از همین رو نیز آغوش بازار کار رشته Front End Developer در آلمان همواره به روی متقاضیان و کارجویان باز است. منتها این دسته از کارجویان برای استخدام در شرکت های تراز اول آلمانی بایستی صلاحیت خودشان را از طریق ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در زمینه رشته های علوم کامپیوتر، سوابق کاری بلند مدت در این عرصه و نیز تسلط بر مهارت های توسعه دهی و برنامه نویسی به اثبات برسانند.

شرایط بازار کار رشته Front End Developer در آلمان

کلا متخصصان علوم کامپوتر و فناوری اطلاعات (IT) از جمله متخصصان مورد نیاز شرکت ها و سازمان های آلمانی هستند. به همین دلیل نیز فرآیند کاریابی و استخدام این متخصصان در کشور آلمان بسیار آسانتر و سریعتر صورت می گیرد. این دسته از متخصصان از جمله مهندسان و متخصصان رشته Front End Developer برای ورود به بازار کار مربوطه لازم است ابتدائا یک CV از خودشان تهیه کنند. سپس آنها برای کاریابی در آلمان می توانند سه مرحله زیر را انجام دهند:

مراحل ورود به بازار کار رشته Front End Developer در آلمان

در گام نخست متقاضی بایستی از طریق وب سایت ها یا پورتال های کاریابی به جستجوی کار در آلمان بپردازد. از جمله این وب سایت ها می توان به سایت Indeed، StepStone، Arbeitsagentur، Linkedin، Meinestadt، Jobrapido، Kimeta، Xing Stellenmarkt و غیره اشاره کرد. بعد از یافتن شغل مورد نظر نیز ارسال درخواست استخدام به کارفرما یا شرکت آلمانی ضروری است. این بسته درخواست بایستی شامل CV، کپی مدرک تحصیلی، گواهی ها و تاییدیه ها و نیز نمونه کار متقاضی یا کارجو می باشد. بعد از تایید کارفرمای آلمانی است که متقاضی به مرحله انجام مصاحبه استخدامی راه می یابد.

ویزا برای متخصصان رشته Front End Developer در آلمان

پس از نهایی کردن قرارداد کاری است که متخصصان رشته Front End Developer می توانند برای درخواست ویزای کاری خود اقدام نمایند. بنابراین بر طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان، تنها متقاضیانی می توانند برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کنند که قبلا از کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری (جاب آفر) داشته باشند. علاوه بر این متقاضیان بایستی هم دارای مدرک آکادمیک (لیسانس یا فوق لیسانس) و هم دارای سابقه کاری بیش از 5 سال باشند. مضاف بر این داشتن شرایط و مدارک زیر نیز برای متقاضیان این ویزا الزامی است:

  • گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست اقامت آلمان
  • دو قطعه عکس پاسپوتی جدید
  • قرارداد کاری
  • مدارک تحصیلی یا حرفه ای
  • کاور لتر شخصی متقاضی/ کارجو
  • تاییدیه تمکن کافی برای زندگی در کشور آلمان
  • مدرک اسکان در آلمان
  • بیمه نامه سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدرک زبان آلمانی
  • قبض پرداخت هزینه ویزای آلمان
  • تاییدیه آژانس کار فدرال و همچنین کاور لتر شخصی

نکته آخر اینکه اعتبار اولیه ویزای کار آلمان 2 ساله و قابل تمدید است. متقاضیان و علاق مندان کار در آلمان جهت اخذ مشاوره های کاملا تخصصی می توانند با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *