ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه به دلیل وجود کمبود نیروی متخصص نیاز شدیدی نسبت به جذب نیروهای خارجی دارد. این نیروها برای کاریابی در این بازار رقابتی در کشور ترکیه نیازمند تامین شرایط و مدارکی از جمله مدرک آکادمیک در رشته های مربوطه، سابقه کاری و نیز مهارت تخصصی در این رشته هستند. در همین مقاله شما با کلیه ابعاد و جوانب کاریابی و کار به عنوان یک متخصص رشته Front End Developer آشنا شده و ضمنا می توانید سوالاتتان را نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در میان بگذارید.

وضعیت بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

با یک رصد کلی از بازار کاری کشور ترکیه به راحتی می توان پی برد که شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی این کشور با کمبود نیروهای ماهر در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزاری مواجه هستند. اصلا به همین دلیل نیز بازار کار رشته برنامه نویسی از جمله بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه جزء بازارهای پر رونق و خاص محسوب می شود. اما یک متخصص رشته Front End Developer برای ورود به این بازار کاری می بایست علاوه بر برخورداری از یک مدرک آکادمیک همچنین دارای سابقه شغلی خوب و نیز مهارت کافی در استفاده از تکنولوژی های مدرن این رشته را داشته باشد.

مثلا از جمله شرکت های فعال در زمینه استخدام و جذب متخصصان رشته Front End Developer می توان به شرکت هایی همانند شرکت Akinon، Trendyol، Turkcell، Etiya، Jotform، Boyner و غیره اشاره کرد. همچنین با کمی رصد بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه می توان متوجه این نکته شد که متخصصان این رشته قابلیت کار در عناوین شغلی زیر را در ترکیه دارند:

عناوین شغلی Front End Developer در ترکیه

وضعیت کاری متخصصان رشته Front End Developer در ترکیه

شرایط کاری از جمله ساعت کاری و یا حقوق و مزایای کار متخصصان رشته Front End Developer تفاوت چندانی با شرایط کاری دیگر مشاغل ملی ترکیه ندارد. اما این متخصصان در کشور ترکیه درآمدی نسبتا بالاتری از متوسط ملی کسب می کنند. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود در حالی که یک متخصص Front End Developer در ترکیه سالیانه بطور متوسط به درآمدی حدود TRY114283 (لیر) دست می یابند اما متوسط درآمد ملی در این کشور حدود TRY86541 (لیر) می باشد:

مقایسه متوسط درآمدی در ترکیه

اما در جمع خود متخصصان رشته Front End Developer نیز سطح درآمدی بسته به سابقه شغلی کاملا متغیر است. چرا که حداقل سطح درآمدی متخصصان این رشته در حدود TRY80719 (لیر) و حداکثر سطح درآمدی اشان نیز در حدود TRY143462 (لیر) می باشد. به عبارت دیگر بالاترین سطح درآمدی متخصصان رشته Front End Developer متعلق به متخصصانی با بیش از 5 سال سابقه کاری است:

رنج درآمدی متخصصان Front End Developer در ترکیه

جالب است بدانید که پیش بینی ها نیز نشانگر این است که سطح متوسط درآمدی این متخصصان تا سال 2027 تا سقف TRY174232 (لیر) نیز افزایش یابد. به عبارت دیگر درآمد این متخصصان در عرض 5 سال تا 52% افزایش خواهد یافت:

افزایش متوسط درآمد متخصصان Front End Developer در ترکیه

نحوه کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

قبل از شروع پروسه کاریابی یا جاب فایندینگ در کشور ترکیه متقاضیان بایستی با شرایط تهیه، تنظیم و ارائه رزومه (CV) خوب آشنا شوند. مخصوصا که اگر این CV به زبان ترکی تنظیم شود که یک امتیاز مثبتی برای کارجویان رشته Front End Developer محسوب می شود. پس از تهیه رزومه است که کارجوی رشته Front End Developer می تواند برای کاریابی از طریق وب سایت های معروف جستجوی کار اقدام به جستجوی کار بکند.

پس از یافتن پیشنهاد کاری متقاضی می تواند با سه مرحله زیر به روند کاریابی خود ادامه دهد:

  • ارسال درخواست کار به کارفرمای ترکیه ای
  • حضور در جلسه مصاحبه با کارفرمای ترکیه ای
  • عقد قرارداد کار رسمی با شرکت ترکیه ای
  • درخواست ویزا و مجوز کار ترکیه

بنابراین با اشراف و تسلط کافی به این مراحل است که کارجوی رشته Front End Developer می تواند به فرصت شغلی ایده آل خود دست یابد. ناگفته نماند که دانش زبان ترکی استانبولی در این مرحله می تواند راهگشای خوبی برای کارجویان این رشته شغلی محسوب شود.

مطالعه بیشتر: بازار کار رشته Java Developer در ترکیه

نحوه کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

ویزای لازم برای متخصصان رشته Front End Developer در ترکیه

واقعیت این است که استخدام در رشته Front End Developer دو مرحله ای است که مرحله اول آن مربوط به جستجوی کار در ترکیه و مرحله دوم یا آخرین مرحله اش نیز اخذ ویزای کاری ترکیه است. بر طبق مقررات مهاجرتی ترکیه متخصصان و نیروهای تحصیلکرده خارجی مثل متخصصان Front End Developer برای کار در این کشور نیازمند موارد زیر هستند:

  • ویزای کاری ترکیه: صادره از طریق سفارت ترکیه
  • مجوز کار ترکیه: صادره از طریق وزارت کار و تامین اجتماعی MLSS

پس شرایط اخذ ویزای کار ترکیه به گونه ای است که هم کارفرما و هم کارمند بایستی در فرآیند اخذ آن درگیر شوند. منتها قبل از هر کاری متقاضیان و یا بهتر بگوییم متخصصان Front End Developer بایستی با شرایط و ملزومات اصلی اخذ این ویزا که از قرار زیر است آشنا باشند:

ویزای لازم برای متخصصان رشته Front End Developer در ترکیه

اما علاوه بر تامین شرایط فوق همچنین یکسری مدارک ضروری نیز بایستی به سفارت کشور ترکیه تحویل داده شود. از جمله این مدارک نیز می توان به فرم درخواست تکمیلی ویزای کار ترکیه، قرارداد کار در ترکیه، پاسپورت ملی معتبر، عکس پاسپورتی (2 قطعه)، گواهی استقلال مالی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، بیمه سلامت، کپی از مدارک آکادمیک و مدارک حرفه ای دیگر و غیره اشاره کرد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا در زمینه روش ها و شرایط مهاجرت به ترکیه نیز اطلاعات کافی و مشاوره های تخصصی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

سوالات متداول بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه مورد تقاضا اتباع خارجی می باشد؟ بازار کار رشتهFront End Developer در ترکیه به دلیل استانداردهای بالای زندگی در این کشور بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است.
  • شرایط ورودی به بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه چگونه است؟ شرایط ورود به بازار کار رشته Front End Developer در ترکیه به نسبت برخی از کشورهای اروپای شرقی بسیار دشوارتر خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *