ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس

بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس

بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس با وجود شرکت ها و موسسات بزرگ در این زمینه، یک بازار جذاب و وسوسه گر است. از طرف دیگر سطح درآمدی متخصصان Front End Developer که در این کشور استخدام شده اند حکایت از وضعیت مالی این شاغلین دارد. آنهم در کشوری که از نظر استاندارد زندگی در جایگاه و مرتبه یک جهانی قرار دارد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله قصد دارند تا هموطنان عزیز را با جزییات و شرایط کاریابی در این بازار کاری رقابتی آشنا کنند. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط لازم برای ورود به بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس

یکی از بازارهای کاری پر رونق در سوئیس، بازار کار رشته Front End Developer می باشد. چرا که این رشته شغلی جزء مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس به حساب می آید و شرکت ها و سازمان های High-Tech سوئیسی مختلفی نیز به دنبال جذب این متخصصان به شرکتشان هستند. اما ورود به بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس شروطی دارد که کارجویان قبل از هر اقدامی بایستی بدان توجه نمایند:

  • اولا متقاضیان برای شروع کار در این رشته بایستی مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته علوم کامپیوتر داشته باشند.
  • دوما متقاضیان جهت ورود به بازار کاری این رشته و کاریابی در آن بایستی سابقه کاری خوبی در کارنامه داشته باشند.
  • سوما متقاضیان این رشته حتما بایستی در مهارت های توسعه دهی و برنامه نویسی مثل React Native، GraphQL، js، زبان برنامه نویسی TypeScript، AngularT ، طراحی تجربه کاربر، Vue.js، React.js، Angular.js و غیره تخصص کافی را داشته باشند.

اینها همان شرایط لازم برای ورود به بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس محسوب می شود که روی هم رفته رزومه (CV) کارجوی رشته Front End Developer در سوئیس را نیز تشکیل می دهد.

وضعیت کار و درآمد متخصصان Front End Developer در سوئیس

متخصصان این رشته پس از شروع کارشان در کشور سوئیس می توانند از مزایا و حقوق کار در سوئیس بهره گیرند. مثلا از بیمه خدمات سلامت عمومی، انواع تخفیف ها و غیره در سوئیس بهره مند می شوند. از سوی دیگر سطح درآمدی این متخصصان در کشور سوئیس نیز در حد قابل قبولی قرار می گیرد. به طوری که طبق آمار سال 2022 متوسط درآمد متخصصان Front End Developer در سوئیس حدود CHF 100000 (فرانک سوئیس) می باشد. و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، کمترین سطح درآمدی این متخصصان در حدود CHF 52200 (فرانک) و حداکثر سطح درآمدی آنها نیز در حدود CHF 153000 (فرانک) سوئیس می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد متخصصان Front End Developer

مسلما فاکتورها و عوامل مختلفی بر روی سطح درآمدی این متخصصان در کشور سوئیس تاثیر می گذارد. ولی آنچه که بیشترین تاثیر را بر روی درآمد متخصصان و مهندسان Front End Developer در سوئیس دارد شامل سطح تحصیلات این متخصصان و نیز سابقه کاری آنهاسات.

کاریابی از طریق بازار کار Front End Developer در سوئیس

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان کار در رشته های تخصصی مثل Front End Developer این است که برای کاریابی در سوئیس از کجا باید شروع کرد؟ برای شروع پروسه کاریابی در سوئیس، کارجویان این رشته می بایست از تهیه و تنظیم یک رزومه CV کامل و به روز شده شروع کنند. پس از آن نیز بایستی گام در مرحله جستجوی کار از طریق موسسات معتبر کاریابی در سوئیس یا وب سایت های کاریابی مختلف بگذارند. و با وجود اینکه وب سایت های کاریابی مختلفی برای جستجوی کار در اختیار متخصصان Front End Developer قرار دارد، ولی وب سایت های تخصصی در زمینه مشاغل IT در سوئیس از این قرار هستند:

وب سایتمحتوا
Techno Jobsمشاغل فناوری اطلاعات (IT) و مشاغل فنی
Darwinمشاغل فناوری اطلاعات و telecoms
Swissdev jobsمشاغل فناوری اطلاعات و توسعه دهنده های نرم افزار

پس از یافتن کار ایده آل در سوئیس نیز شرایط برای ارسال درخواست استخدام به کارفرمای سوئیسی و شرکت در مصاحبه استخدامی مهیا می گردد. پس در صورت موفقیت متقاضی/ کارجو در جلب نظر کارفرمای سوئیسی قراردادکاری بین طرفین امضاء شده و زمینه برای اخذ ویزای کاری سوئیس مهیا می گردد.

کاریابی از طریق بازار کار رشته Front End Developer در سوئیس

نحوه درخواست ویزای کاری رشته Front End Developers در سوئیس

در ابتداء بایستی بدانید که دولت سوئیس برای نیروهای متخصص خارجی که دارای پیشنهاد کاری (job offer) از کارفرمای سوئیسی هستند ویزای کاری کشور سوئیس (ویزای ورود) و نیز کارت اقامت از نوع مجوز اقامت L یا B صادر می کند. این نوع ویزا که با عنوان ویزای تایپ D هم شناخته می شود یک ویزای بلند مدت محسوب می شود. نحوه درخواست ویزای مذکور نیز از قرار زیر می باشد:

  • مرحله 1: یافتن شغل ایده آل در سوئیس
  • مرحله 2: تکمیل مدارک ضروری جهت اخذ ویزای کاری سوئیس
  • مرحله 3: درخواست مجوز اقامتی سوئیس ازطریق کارفرمای سوئیسی
  • مرحله 4: درخواست ویزای کاری سوئیس ازطریق خود کارجو یا متقاضی

در ادامه نیز برای اخذ ویزای کاری سوئیس متقاضی/ کارجو بایستی کلیه مدارک لازم برای این امر از جمله پاسپورت، عکس پاسپورتی جدید، سه تا فرم درخواست تکمیلی، گواهی تمکن مالی، قرارداد کاری و غیره را آماده کرده و قبل از شروع جلسه مصاحبه آنها را در اختیار آفیسر سفارت قرار دهد. برای تکمیل اطلاعات خود درباره مهاجرت به اروپا و یا دریافت مشاوره های حرفه ای در این خصوص می توانید با مشاوران و وکلای برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *