ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در مجارستان

بازار کار رشته Front End Developer در مجارستان

در این مقاله به بازار کار رشته Front End Developer در مجارستان میپردازیم و شما را با وضعیت این بازار، کاریابی و استخدام این رشته آشنا میکنیم. به همین ترتیب قصد آن داریم تا به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • وضعیت بازار کاری رشته های برنامه نویسی مثل رشته Front End Developer در مجارستان چگونه است؟
  • آیا کاریابی در این رشته در کشور مجارستان آسانتر است؟
  • برای استخدام در رشته Front End Developer در مجارستان چه مدارکی لازم است؟
  • متوسط درآمد سالیانه یک متخصص رشته Front End Developer در مجارستان چقدر است؟
  • یا کارجویان این رشته در مجارستان از حق اخذ کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU) نیز برخوردارند؟
  • مزایای داشتن کارت آبی اتحادیه اروپا برای Developer ها چیست؟

علاوه بر فرصت های کاری، کشور مجارستان با برخورداری از برخی دانشگاه های برتر و با کیفیت از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا نیز محسوب می شود. بنابراین شما عزیزان برای آشنایی و کسب اطلاعات کافی درباره شرایط اعزام دانشجو به مجارستان 2022 نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

وضعیت بازار کار رشته Front End Developer در مجارستان

مجارستان یکی از اقتصادهای موفق قاره اروپا محسوب می شود که بیشترین بخش از توسعه خود را نیز مدیون بخش فناوری های نوین می باشد. به همین دلیل نیز امسال نیز همانند سنوات گذشته فرصت های کاری خوبی در زمینه رشته های برنامه نویسی و توسعه نرم افزاری در این کشور برای کارجویان خارجی فراهم است. در حال حاضر شرکت های مجاری مختلفی در صف انتظار برای متخصصان رشته Front End Developer ایستاده اند که از آن جمله می توان به شرکت های زیر اشاره نمود:

شرکترشته شغلی
Morgan Stanleyمهندس JavaScript
Oracleتوسعه دهنده نرم افزار Frontend
Butopeaکارآموز توسعه دهنده Front-End/UX
INSPYRE Informaticsتوسعه دهنده React
Bluebirdتوسعه دهنده frontend
Greehillمهندس Frontend

بر طبق آمار سال 2022 نیز متوسط دستمزد یک متخصص Front End Developer در مجارستان در حدود HUF8780537 (فورینت) می باشد. و این در حالی است که حداقل سطح دستمزد همین متخصصان در کشور مجارستان در حدود HUF6145081 (فورینت) و حداکثر درآمدی آنها نیز در حدود HUF10921608 (فورینت) می باشد که در نمودار گرافیکی زیر مشاهده می کنید:

رنج درآمدی متخصصان Front End Developer در مجارستان

شرایط ورود به بازار کار Front End Developer در مجارستان

اصولا کلیه رشته های برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن جزء لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان محسوب می شود. و از همین رو بازار کار کشور مجارستان کشش خوبی برای جذب نیروهای کار خارجی در این رشته دارد. منتهای مراتب کارجویان رشته Front End Developer برای کاریابی موفق در این بازار کاری رقابتی مجارستان می بایستی با شرایط مربوطه آشنا شوند. به همین دلیل نیز به متقاضیان توصیه می شود تا قبل از ورود به این بازار کاری شرایط زیر را مدنظر قرار دهند:

شرط اول اینکه آنها بایستی دارای مدرک آکادمیک حداقل کارشناسی در رشته های کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات (IT) و نیز رشته های مرتبط مثل ریاضیات باشند. چرا که تاثیر داشتن مدرک نه تنها در استخدام افراد بلکه حتی در افزایش درصد درآمدشان نیز محسوس است. مثلا همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین درصد افزایش حقوق Front End Developer ها در مجارستان با 29+% متعلق به دارندگان مدرک فوق لیسانس است:

تاثیر تحصیلات بر درآمد متخصصان Front End Developer در مجارستان

شرط دوم که از دیگر شرایط ورود موفق به بازار کار رشته Front End Developer در مجارستان است، متقاضی/ کارجو بایستی حداقل 3 سال سابقه کاری مفید در این رشته باشد. همانگونه ای که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، بیشترین درصد افزایش حقوق این متخصصان در کشور مجارستان با 36+% متعلق به متخصصان با بیش از 5 سال سابقه کاری است:

تاثیر سابقه کار بر درآمد متخصصان Front End Developer در مجارستان

و شرط سوم و آخر اینکه متقاضی می بایستی در زمینه کاربرد تکنولوژی های زیر کاملا مسلط باشد:

مهارت های متخصصان Front End Developer در مجارستان

نحوه کاریابی در بازار کار Front End Developer در مجارستان

کاریابی برای متخصصان و نیروهای کار ماهر خارجی مثل متخصصان و مهندسان Front End Developer در کشور مجارستان به مراتب آسانتر است. چرا که اولا این دسته از کارجویان خارجی از یک رزومه (CV) خیلی خوبی برخوردار بوده و ثانیا آنها به سبب دانش خوب زبان انگلیسی با کارفرمای مجارستانی به مراتب آسانتر ارتباط برقرار می کنند. از این گذشته این دسته از کارجویان برای جستجوی کار در مجارستان به منابع مختلفی دسترسی دارند که در لیست زیر بدانها اشاره می شود:

  • Grabjobs.co
  • Hu.linkedin.com
  • Glassdoor.com
  • Cvonline.hu
  • Jobline.hu
  • Jobsinbudapest.eu
  • Monster.hu و غیره

نحوه کاریابی در بازار کار Front End Developer در مجارستان

ویزا برای استخدام شدگان رشته Front End Developer در مجارستان

پس از اتمام پروسه کاریابی در مجارستان، اکنون کارجویان رشته Front End Developer می توانند جهت دریافت اقامت مجارستان اقدام کنند. تا از این طریق بتوانند به صورت قانونی کار در مجارستان را تجربه کنند. و جالبتر اینکه این متخصصان به سبب قرار گیری در گروه اسکیل ورکرها یا کارگران ماهر می توانند مستقیما برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا اقدام نمایند. این کارت ابتداء امر به مدت 4 سال اعتبار داشته ولی قابل تمدید است و از دیگر مشخصاتش این است که دارنده این کارت دیگر نیازی به اخذ اقامت مجارستان ندارد. از اهم شرایط اخذ کارت اقامتی مذکور برای متخصصان رشته Front End Developer نیز این است که:

  • شرط 1: داشتن قراردادکاری معتبر یا جاب آفری برای کارگران خیلی ماهر به مدت حداقل 1 سال
  • شرط 2: تامین حداقل آستانه دستمزدی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) که برای سال 2019 در حدود €16700 (یورو) محاسبه شده بود.
  • شرط 3: ارائه مدارک آکادمیک یا حرفه ای برای تایید به عنوان یک کارگر خیلی ماهر در مجارستان
  • شرط 4: ارائه گذرنامه معتبر
  • شرط 5: ارائه بیمه سلامت

شما عزیزان می توانید از طریق راهنمائی ها و مشاوره های کامل ارائه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط کار، زندگی و تحصیل در مجارستان 2022 قرار بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *