ویزای کاری

بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

آیا مهندسان و برنامه نویسان ایرانی نیز شانس کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در نروژ را دارند؟ برای شروع کاریابی در این رشته چه شرایطی لازم است. چگونه می توان در رشته Front End Developer به استخدام یک شرکت نروژی درآمد؟ مدارک و شرایط لازم برای استخدام متخصصان خارجی در این رشته در شرکت های نروژی چیست؟ آیا این متخصصان از سطح درآمدی خوبی در نروژ برخوردارند؟ شرایط ویزای متخصصان Front End Developer چیست؟ اینها برخی از سوالات مهم و پر تکراری است که با مطالعه این مقاله به پاسخ تک تک آنها می رسید. پس برای آشنایی کاملتر با این بازار کاری در نروژ 2022 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

وظایف و مسئولیت های Front End Developer در نروژ چیست؟

متخصص Front End Developer در نروژ مهندسی است که بخش فرونت- اند وب سایت ها و اپلیکیشن های وب را می سازد. یعنی همان بخشی که غالبا کاربرها می بینند و با آن در تعامل هستند. در واقع متخصص/ مهندس Front End Developer کسی است که به شرکت های نروژی در طراحی و ساخت وب سایت ها و اپلیکیشن ها با استفاده از زبان های وب مثل HTML، CSS و نیز JavaScript کمک می کند. تا از این طریق کاربران بتوانند به آن سایت یا اپلیکیشن دست یافته و تعامل برقرار کنند. بنابراین تکنولوژی هایی که یک متخصص Front End Developer در نروژ بایستی به آنها مسلط باشد عبارتند از:

تکنولوژی های مورد نیاز متخصص Front End Developer در نروژ

شرایط بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

نروژ از جمله کشورهای اروپایی با نازلترین درصد نرخ بیکاری است و این در مورد انواع بازارهای کاری این کشور مثل بازار کار رشته Front End Developer نیز صدق می کند. شاهد این مدعا نیز وجود فرصت های شغلی مختلفی است که روزانه توسط شرکت های مختلف نروژی به کارجویان پیشنهاد می شود. منتها متخصصان رشته Front End Developer نیز برای ورود به این بازار کاری خوب و استخدام در یک شرکت نروژی بایستی شرایط لازم جهت احراز صلاحیتشان را داشته باشند. از جمله این شرایط نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • برخورداری از مدرک دانشگاهی در سطح لیسانس یا فوق لیسانس در یکی از رشته های مهندسی کامپیوتر یا IT
  • برخورداری از یک سابقه کاری تخصصی که هم در بالا بردن شانس کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در نروژ اثرگذاری خوبی دارد و هم اینکه موجبات افزایش درآمد این متخصصان را فراهم می کند.
  • برخورداری از مهارت های مناسب و کاربردی که در مطالب فوق نیز بدان ها اشاره شد.

شرایط بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

متخصصان رشته Front End Developer در نروژ نبایستی برای جستجوی کار در این کشور عجله کنند. آنها در ابتداء بایستی از تنظیم یک CV خوب و کاملی از خودشان مطمئن شوند. CV در حکم کلیدی است برای قفل کاریابی در نروژ چرا که کارفرماهای نروژی جهت ارزیابی کارجویان خود بیشترین تاکید را بر روی CV آنها دارند. با این توضیح اکنون آنها می توانند با انتخاب یکی از روش های زیر به کاریابی در کشور نروژ بپردازند:

کاریابی در بازار کار رشته Front End Developer در نروژ

منتها از بین شیوه های مختلف کاریابی در نروژ معروفترین و راحتترین شیوه برای متخصصان Front End Developer در خارج از کشور نروژ استفاده از وب سایت های کاریابی می باشد. به دنبال یافتن کار مناسب است که کارجویان می توانند برای ارسال درخواست خود به شرکت نروژی مهیا شوند. غالبا این درخواست مشتمل بر CV، کپی از مدارک و تاییدیه ها و نیز کاور لتر می باشد. و بالاخره در صورت دریافت دعوتنامه متقاضی یا کارجوی رشته Front End Developer بایستی خودش را برای حضور در مصاحبه آنلاین یا حضوری آماده کند.

وضعیت کار متخصصان Front End Developer در نروژ چگونه است؟

در اینکه شرایط کاری متخصصان این رشته همانند مشاغل دیگر در نروژ است هیچ شکی نیست. مثلا ماکسیمم ساعت کاری متخصان Front End Developer نیز تا 40 ساعت است و یا اینکه آنها نیز از انواع بیمه خدماتی و نیز طرح بازنشستگی در نروژ برخوردارند. از این گذشته طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد این متخصصان در کشور نروژ حدود NOK746828 (کرون) می باشد. ولی حداقل درآمدیشان در حدود NOK521957 (کرون) و حداکثر درآمدی آنها نیز در حدود NOK927671 (کرون) می باشد. واقعیتی که در نمودار زیر نیز به خوبی قابل مشاهده است:

رنج درآمدی متخصصان Front End Developer در نروژ

و با روند تصاعدی کنونی نیز پیش بینی می شود که میزان متوسط درآمدی این متخصصان تا سال 2027 به حدود NOK824558 (کرون) برسد. به عبارت دیگر درآمد آنها در عرض 5 سال آینده تا 10% هم افزایش می یابد:

افزایش درآمد متخصصان Front End Developer در نروژ

شرایط ویزای متخصصان رشته Front End Developer در نروژ

طبق قوانین مهاجرتی کشور نروژ، کارجویان خارجی متقاضی کار در نروژ در وهله اول می بایستی برای اخذ ویزای کاری خود اقدام کنند. این امر در مورد متخصصان رشته Front End Developer در نروژ نیز صدق می کند. منتها برای نیروهای کاری مختلف در نروژ ویزاهای مختلفی تعریف شده است. در این بین ویزای مخصوص متخصصان رشته های علوم کامپیوتر و فناوری IT ویزای اقامت کارگران ماهر نام دارد. ویزایی که کلا توسط اداره مهاجرت نروژ (UDI) صادر شده و ماکسیمم مدت اقامت با آن نیز تا 2 سال می باشد.

هزینه درخواست اقامت نروژ برای کارگران ماهر خارجی در سال 2022 در حدود NOK6300 (کرون) می باشد و مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان از طریق اداره مهاجرت نروژ نیز نهایتا 3 تا 4 هفته می باشد. ناگفته نماند که پیش شرط ضروری و مهم برای اقدام به درخواست این ویزای نروژ نیز داشتن پیشنهاد کاری معتبر می باشد. در ادامه برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در نروژ با تیم وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *