ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در آلمان

بازار کار رشته Java Developer در آلمان

ما در این مقاله مهم قصد داریم تا شما را با شرایط ورود به بازار کار رشته Java Developer در آلمان و نیز فرآیند کاریابی موفق در آن آشنا کنیم. بنابراین در این مقاله شما علاوه بر آشنایی با وظایف و مسئولیت های متخصصان Java Developer همچنین می توانید با مهارت های مورد نیاز برای استخدام در این رشته، سطح متوسط درآمدی متخصصان Java Developer، نحوه و مراحل کاریابی آنها در کشوری مثل آلمان، شرایط اخذ ویزای کار آلمان توسط متخصصان همین رشته آشنا خواهید شد. به پس کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به سوالات مختلفی که شما عزیزان دارید پاسخ خواهند داد.

شرایط بازار کار رشته Java Developer در آلمان

برای ورود به بازار کار رشته رشته Java Developer در آلمان، شرایطی چندی پیش پای متقاضیان این رشته قرار دارد. اول اینکه این دسته از متقاضیان و کار جویان برای کاریابی در رشته مورد نظرشان بایستی مدرک دانشگاهی معتبری در اختیار داشته باشند. شرط دوم این است که متقاضیان دارای مهارت های کاری لازم در این حوزه باشند. مثلا آنها در یک یا چند تا از زبان های برنامه نویسی مثل Java، Spring، Java/J2EE، SQL و غیره مهارت کاملی داشته باشند. چرا که تسلط بر این مهارت ها تاثیر شگرفی بر روی % افزایش درآمد متخصصان این رشته دارد. و این امر را از لیست زیر می توان متوجه شد:

مهارت هادرصد افزایش سطح درآمد متخصصان Java Developer
Web Development20%
Agile Software Development11%
RESTful Web Services9%
Apache Maven6%
Java/J2EE3%
Spring2%
Cascading Style Sheets1%

علاوه بر این سابقه کاری نیز در جذب متخصصان مذکور در بازار کار رشته Java Developer در آلمان بسیار مهم است. مثلا متخصصان Java Developer با سابقه کاری بالای 5 سال می توانند به حداکثر سطح درآمدی از این رشته شغلی در آلمان دست یابند. از این گذشته محل استخدام نیز در سطح درآمدی آنها تاثیر گذارتر است. مثلا شهرهای فرانکفورت و اشتوتگارت آلمان جزء بهترین شهرها برای کار متخصصان و مهندسان Java Developer محسوب می شود.

شرایط بازار کار رشته Java Developer در آلمان

وضعیت درآمدی متخصصان Java Developer در آلمان؟

درآمد متخصصان Java Developer در کشور آلمان به مراتب بهتر از همکارانشان در کشورهای دیگر اروپایی است. و این را می توان از طریق متوسط سطح درآمدی این متخصصان متوجه شد. در شرایط فعلی بازار کار رشته Java Developer در آلمان، میانگین درآمد سالیانه متخصصان Java Developer در حدود €49503 (یورو) می باشد. و همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، سطح درآمدی متخصصان مبتدی این رشته در آلمان حدود €38000 و سطح درآمدی متخصصان سابقه دار نیز حدود €64000 (یورو) می باشد:

رنج درآمدی متخصصانJava Developer  در آلمان

در این بازار کاری بهترین شرکت ها برای استخدام متخصصان Java Developer در آلمان عبارتند از:

  • Zalando: €47500 (یورو) در سال
  • IBM: €57659 (یورو)
  • CHECK24: €64250 (یورو)
  • Chrono24: €52937 (یورو) و غیره

نحوه ورود به بازار کار رشته Java Developer در آلمان

به منظور ورود به بازار کار رشته Java Developer در آلمان، متقاضیان حتما بایستی با شرایط و مراحل کاریابی در این بازار به شدت رقابتی مطلع باشند. مثلا آنها بایستی بدانند که قبل از هر اقدامی برای کاریابی در آلمان تهیه و تنظیم یک رزومه یا CV کامل و جامع امری ضروری است. پس از تنظیم این CV زمان جستجوی کار فرا می رسد. برای جستجوی کار در کشور آلمان نیز اطلاع از آدرس، شرایط و نحوه عملکرد وب سایت های کاریابی معتبر مثل سایت آژانس کار فدرال و یا انواع وب سایت ها و پورتال های کاریابی الزامی است. فلذا پس از یافتن کار مورد نظر، متقاضی یا شخص کارجو بایستی به شرکت کارفرمای آلمانی درخواست استخدام ارائه کند.

نحوه ورود به بازار کار رشته Java Developer در آلمان

این درخواست ممکن است شامل CV، کپی از مدارک تحصیلی یا فنی حرفه ای، گواهینامه های حرفه ای و نیز نمونه کارهای انجام شده توسط متخصصان رشته Java Developer باشد. پس از انجام این کار نیز کارجویان رشته Java Developer می بایست برای انجام مصاحبه آماده شوند. مصاحبه استخدامی که معمولا توسط شرکت های آلمانی به صورت مجازی برگزار می شود. فقط در صورت قبولی در این مصاحبه است که کارجویان می توانند برای عقد قرارداد کاری و دریافت ویزای کار آلمان وارد عمل شوند.

ویزا برای متقاضیان کار Java Developer در آلمان

همه ساله دولت آلمان برای طیف کثیری از متخصصان خارجی ویزای کار صادر می کند. شرایط ویزای کار آلمان 2022 ایجاب می کند که کارجویان و متقاضیان کار در رشته Java Developer در این کشور قبل از هر چیزی جاب آفر یا پیشنهاد شغلی مناسبی داشته باشند. چرا که شرط اصلی برای درخواست این ویزای آلمان داشتن قراردادکاری است. از دیگر شروط اصلی برای اخذ ویزای کار آلمان این است که متقاضی دارای حداقل مدرک کارشناسی باشد و نیز او در در رشته مربوطه اش بیش از 5 سال سابقه کاری داشته باشد.

در این صورت متقاضی کار Java Developer در آلمان می تواند به سفارت آلمان مراجعه کرده و برای خود وقت سفارت اخذ کند. در ادامه نیز تهیه یکسری مدارک مثل گذرنامه معتبر، فرم درخواست اقامت آلمان، دو قطعه عکس پاسپوتی جدید، قرارداد کاری، مدارک تحصیلی یا حرفه ای، کاور لتر، تاییدیه تمکن کافی برای زندگی در کشور آلمان، مدرک اسکان در آلمان، بیمه نامه سلامت، گواهی عدم سوء سابقه، مدرک زبان آلمانی، قبض پرداخت هزینه ویزای آلمان، تاییدیه آژانس کار فدرال و همچنین کاور لتر شخصی الزامی است. به منظور اخذ مشاوره ویزای کاری آلمان (اعتبار: 2 ساله) و یا ویزای جستجوی کار آلمان (اعتبار: 6 ماهه) میتوانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *