ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا

بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا

یکی از اصلی ترین اهداف برنامه نویسان و متخصصان توسعه نرم افزار، بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا است. اما چرا؟ ایتالیا از آن جهت گزینه اول کارجویان این رشته محسوب می شود که اولا کشوری پیشرفته و مدرن در اروپاست. دوما این کشور عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شینگن اروپاست. سوما کارگران ماهر از جمله برنامه نویسان همواره در این کشور مورد نیاز صنایع و شرکت ها هستند. و بالاخره اینکه با کار در ایتالیا می توان از یک استاندارد زندگی خوبی برخوردار شد.

بنابراین شما با کار در رشته Java Developer در ایتالیا به مزایا و امتیازات مهمی دست می یابید. منتها قبل از هر اقدامی برای کاریابی و استخدام در این رشته بایستی به ارزیابی صلاحیت خود بپردازید. اینکه آیا شما مدرک آکادمیک مرتبط با رشته های علوم کامپیوتر را دارید یا خیر. و یا اینکه آیا شما از مهارت و سابقه کاری مفیدی برخوردار هستید یا خیر. پس از کاریابی و فقط در صورت داشتن قرارداد کاری (جاب آفر) نیز می توان برای کسب ویزای کاری ایتالیا 2022 اقدام کرد. برای پاسخگوئی به سوالاتتان در خصوص انواع شیوه های مهاجرتی به ایتالیا نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط ورود به بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا

همان طوری که در ابتداء بحث نیز گفته شد، رشته Java Developer یکی از رشته مشاغلی است که همواره مورد نیاز شرکت های ایتالیایی است. و در یک کلام می توان گفت که این رشته در بین رشته های مختلف برنامه نویسی و توسعه نرم افزار در ایتالیا بهترین رشته محسوب می شود. پس به راحتی می توان گفت که بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا یک بازار کاری پر رونق، بین المللی و فوق العاده رقابتی است. به همین دلیل از شرایط مهم برای ورود به این بازار کاری می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی: از ضروریات استخدام و کار به عنوان Java Developer در ایتالیا این است که متقاضی/ کارجو دارای یک مدرک آکادمیک باشد. در این مورد هم داشتن مدرک کارشناسی و هم مدرک کارشناسی ارشد کفایت می کند. متقاضیان از این طریق می توانند هم شانس استخدامشان را زیاد کرده و هم اینکه پس از استخدام نیز سطح درآمدی اشان را بالا ببرند.
  • سابقه کاری: نمی توان از کار به عنوان متخصص رشته Java Developer در ایتالیا صحبت کرد ولی به تجربه کاری یا Job Exprience اهمیتی نداد. بنابراین برای ورود موفق به بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا داشتن سابقه کاری حداقل 2 ساله لازم است.
  • مهارت شغلی: آشنایی کارجویان رشته Java Developer با انواع مهارت ها از جمله آشنایی با زبان های برنامه نویسی مثل Java و یا JavaScript نیز از موارد بسیار مهم و حساس هم در کاریابی و استخدام و هم در زمینه افزایش سطح درآمدی این متخصصان در ایتالیا به حساب می آید.

وضعیت کسب و کار متخصصان رشته Java Developer در ایتالیا؟

بر طبق آمار سال 2022 متوسط درآمد سالیانه متخصصان رشته Java Developer در کشور ایتالیا در حدود €49843 (یورو) می باشد. بر همین اساس نیز کمترین سطح درآمدی این متخصصان با حدود €35163 مربوط به متخصصانی با تجربه کاری کمتر از 3 سال و بیشترین سطح درآمدی آنها در کشور ایتالیا با حدود €61713 (یورو) مربوط به متخصصان همین رشته با تجربه کاری بالای 8 سال می باشد. این آمار را به صورت گرافیکی در نمودار زیر نیز می توان مشاهده و حتی به مقایسه نیز پرداخت:

رنج درآمدی متخصصان Java Developer در ایتالیا

در ضمن با توجه به روند سطح درآمدی متخصصان رشته Java Developer در ایتالیا پیش بینی می شود که سطح درآمدی این متخصصان تا 5 سال آتی یعنی تا سال 2027 به میزان €54499 (یورو) افزایش یابد. به عبارت دیگر این متخصصان تا 5 سال آینده با افزایش 9% در حقوق سالیانه خودشان مواجه می شوند:

درآمد پیش بینی شده متخصصان Java Developer در ایتالیا

کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا

بهترین توصیه به کارجویان رشته Java Developer این است که برای جستجوی کار در ایتالیا اصلا عجله ای به خرج ندهند. ابتداء امر و با توجه به یک نمونه CV موفق ارائه شده به کارفرمای ایتالیایی به تنظیم CV ایده آلی برای خودشان بپردازند. البته داشتن کاور لتر نیز به کارجویان این رشته توصیه می شود. پس از تنظیم CV آنها می توانند از طریق چند روش معتبر کاریابی به جستجو و یافتن کار مطلوب خود در ایتالیا بپردازند.

در این زمینه نیز شاید آسانترین و راحتترین شیوه جستجوی کار برای متخصصان Java Developer در کشور ایتالیا از طریق وب سایت های جستجوی کار یا جاب سرچ باشد. از جمله معروفترین این سایت ها و پورتال ها نیز می توان به infojobs، indeed، glassdoor، monster و غیره اشاره کرد و به محض یافتن پیشنهاد شغلی نیز کارجویان این رشته در کشور ایتالیا می توانند درخواست استخدامی خودشان را به همراه کپی CV و احتمالا کاور لتر به شرکت ایتالیایی ارسال کنند.

کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در ایتالیا

ویزا برای متخصصان/ مهندسان رشته Java Developer در ایتالیا

لازمه اصلی و یا به عبارت دیگر پیش نیاز اخذ ویزای کاری توسط متخصصان رشته Java Developer داشتن جاب آفر و یا قرار داد کاری معتبر از شرکت ایتالیایی است. قراردادی که در مرحله پایانی کاریابی در کشور ایتالیا مابین کارفرما و کارجوی خارجی امضاء می شد. پس از دست یابی به این قرار داد کاری است که متخصصان رشته Java Developer با ارائه مدارک زیر می توانند به ویزای کار ایتالیا 2022 دست یابند:

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا:

  1. فتوکپی از قرارداد کاری امضاء شده
  2. اصل و کپی Nulla Osta
  3. فرم درخواست ویزای طولانی مدت (تایپ D) ایتالیا
  4. گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی و با اعتبار حداقل 3 ماهه پس از پایان اعتبار ویزا
  5. چندین قطعه عکس پاسپورتی
  6. مدرک اسکان در کشور ایتالیا
  7. تاییدیه تمکن مالی کافی
  8. مدارک آکادمیک و یا حرفه ای
  9. رسید پرداخت هزینه ویزای کاری ایتالیا

اما اخذ این ویزا مراحل مختلفی نیز دارد که آگاهی متخصصان رشته Java Developer از این مراحل بد نیست. همان طوری که در نمودار پایینی هم ملاحظه می شود در مرحله اول کارفرما با استفاده از مدارک لازمه اقدام به درخواست مجوز کار از وزارت کار ایتالیا می کند. مرحله دوم از این پروسه مربوط به کارجوی خارجی است تا از طریق سفارت درخواست ویزای خود را تحویل دهند. و نهایتا در مرحله سوم یعنی پس از ورود به خاک ایتالیا و در طی 8 روز کاری نیز بایستی برای اخذ مجوز اقامت یا Residence Permit اقدام کنند:

ویزا برای متخصصان/ مهندسان رشته Java Developer در ایتالیا

موضوع مهاجرت به ایتالیا 2022 ممکن است سوالاتی را در ذهن متقاضیان مطرح کند. شما عزیزان برای یافتن پاسخ به انواع سوالات مهاجرتی خود می توانید با کارشناسان و مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *