ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در ترکیه

بازار کار رشته Java Developer در ترکیه

در این مقاله به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه 2024 ، وظایف و مسئولیت های Developer ها، شرایط استخدامی و نحوه کاریابی آنها میپردازیم. ناگفته نماند که در همین مقاله همچنین با شرایط کاری این برنامه نویسان و متوسط درآمدی آنها نسز آشنا می شوید. در پایان نیز می توانید سوالات خود در این باب و یا دیگر موضوعات مربوط به کار و زندگی در ترکیه 2024 را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

وظایف و مسئولیت های متخصص Java Developer در ترکیه

یک کارشناس یا متخصص رشته Java Developer در ترکیه وظایف و مسئولیت های کاری مختلفی بر عهده دارد. به طور خلاصه او مسئول طراحی، توسعه و همچنین مدیریت اپلیکیشن های بر پایه Java می باشد. پس Developer در شرکت های تکنولوژیک ترکیه مسئول وظایف مختلفی مرتبط با Java در کل چرخه عمر توسعه نرم افزار از کانسپت و طراحی تا تست می باشد. به نوعی Java Developer در ترکیه برنامه نویس کامپیوتر محسوب می شود که اهم وظایف کاری اش از قرار ذیل می باشد:

وظایف و مسئولیت های متخصص Java Developer در ترکیه

شرایط ورود به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه

یکی از رشته های مورد نیاز کشور ترکیه در سال 2024 رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) می باشد که از گرایشات مهم آن می توان به رشته Java Developer اشاره نمود. این رشته از بازار کار خیلی خوبی برخوردار است و کارجویان همه روزه از طریق سر کشی به یکی از موتورهای جستجوی کار مثل glassdoor و یا Indeed می توانند با فرصت های خوب استخدامی در این رشته آشنا شوند. اما از اهم شرایط ورود به بازار کار این رشته در کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

میزان تحصیلات: از شرایط مهم در استخدام یک متخصص رشته Java Developer میتوان به سطح تحصیلاتش اشاره کرد. پس داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به منظور کار در این رشته تخصصی در ترکیه الزامی است.

سابقه کاری: داشتن سابقه کاری فاکتور مهمی هم در کاریابی و استخدام متخصصان رشته Java Developer در کشور ترکیه و هم در بالا رفتن دستمزدشان اثر گذار است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می کنید، متخصصان Java Developer در ترکیه با سابقه کاری 1 تا 4 سال کلا به درآمد ماهیانه ی حدود TRY11465 (لیر) می رسند. ولی همکارانشان با داشتن سابقه کاری 5 تا 9 سال به متوسط درآمدی حدود TRY42500 (لیر) دست می یابند:

مقایسه متوسط درآمد متخصصان Java Developer بر حسب سابقه کاری

مهارت های ضروری: یک متخصص رشته Java Developer کسی است که علاوه بر داشتن مدرک تخصصی همچنین از مهارت های کاری مختلف مثل موارد زیر نیز برخوردار باشد:

مهارت های متخصصان Java Developer در ترکیه

میزان درآمد متخصصان رشته Java Developer در ترکیه

ابتداء از ساعت کاری در ترکیه می گوییم. طبق استاندارد کاری ترکیه تمامی کارکنان و کارگران رسمی در این کشور در هفته می توانند تا 45 ساعت کار بکنند. بر همین اساس نیز ایام کاری در ترکیه معمولا از روز دوشنبه تا روز جمعه می باشد. ضمنا متخصصان در رشته Java Developer نیز همانند سایر مشاغل ملی ترکیه از بیمه تامین اجتماعی و همچنین سایر حقوق و امتیازات کاری برخوردار هستند.

طبق آمار سال 2024 نیز این متخصصان در ترکیه به طور متوسط به درآمدی حدود TRY159060 (لیر) دست می یابند.

رنج درآمدی متخصصان Java Developer در ترکیه

ولی همان طوری که در نمودار فوق نیز ملاحظه می شود، حداقل درآمدی این متخصصان در حدود TRY113490 (لیر) و مربوط به متخصصان دارای سابقه کاری کمتر از 3 سال می باشد. اما حداکثر درآمدی آنها در حدود TRY199180 (لیر) بوده و مربوط به متخصصانی با بیش از 5 سال سابقه کاری است. از همین رو نیز می توان چنین استدلال کرد که سوابق کاری Developer ها از یک طرف نقش تعیین کننده ای در جذب و استخدام آنها دارد و از طرف دیگر در افزایش سطح دستمزد این متخصصان نیز بسیار موثر است. پس در یک نگاه کلی عوامل اثر گذار بر روی استخدام و جذب متخصصان Java Developerدر ترکیه را می توان به این صورت بیان کرد:

  • میزان تحصیلات: بیشترین درصد افزایش حقوقی این متخصصان در ترکیه با حدود 29+% مربوط به Developer های دارای مدرک فوق لیسانس است.
  • سابقه کاری: بیشترین درصد افزایش حقوقی این متخصصان در ترکیه با حدود 36+% مربوط به Developer های دارای سابقه کاری بالای 5 سال است.

مهارت شغلی: همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، بیشترین درصد افزایش درآمدی Java Developer ها در ترکیه با حدود 64.96% مربوط به متخصصان ماهر و کار بلد در تکنولوژی JavaScript می باشد:

درصد افزایش حقوق متخصصان Java Developer بر مبنای مهارت های تکنولوژیکی

نحوه کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در ترکیه؟

کلا اگر بخواهیم پروسه استخدام Java Developer در ترکیه را مورد بررسی قرار داده و تحلیل کنیم بایستی دو مرحله را از هم تفکیم کنیم. مرحله یا فاز اول از این فرآیند مربوط به کاریابی یا جستجوی کار در ترکیه است. و مرحله دوم آن نیز مربوط به اخذ ویزای کار ترکیه توسط متخصصان رشته Java Developer می باشد. پس یکبار دیگر فرآیند استخدام Java Developer را به صورت نمودار زیر مرور می کنیم:

نحوه کاریابی در بازار کار رشته Java Developer در ترکیه؟

آنچه که بیشتر در مرحله کاریابی در ترکیه اهمیت دارد تنظیم CV قوی از طرف کارجو می باشد. در این مرحله همچنین جستجوی کار از طریق وب سایت های کاریابی، ارسال نامه درخواست و نیز دعوت به مصاحبه نیز از الزاماتی است که کارجوی رشته Java Developer بایستی برای آنها آمادگی داشته باشد.

شرایط ویزای کار متخصصان رشته Java Developer در ترکیه

شرایط ویزای کار متخصصان رشته Java Developer در ترکیه

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، متقاضیان پس از کاریابی (Job Finding) در ترکیه می توانند خودشان را برای اخذ ویزای کاری ترکیه مهیا کنند. این ویزا یک ویزای اسپانسر- محور محسوب شده و فقط در صورت وجود قراردادکاری معتبر به متقاضیان اهداء می شود. بنابراین به طور همزمان کارفرمای ترکیه ای برای اخذ مجوز کاری و کارمند خارجی یا همان متخصص رشته Java Developer نیز برای اخذ ویزای کاری اش اقدام می کند. برای این منظور نیز متقاضی نیازمند ارائه مدارک زیر می باشد:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • تاییدیه تمکن مالی کافی در حدود €50 (یورو) برای هر روز
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کاری ترکیه
  • بلیط رفت و برگشت ترکیه
  • قرارداد کاری با کارفرمای ترک
  • بیمه سلامت
  • کپی مدارک تحصیلی یا حرفه ای

خیلی از هموطنان نیز هستند که به دنبال تحصیل در ترکیه هستند. این دسته از متقاضیان نیز برای کسب اطلاعات کامل و به روز می توانند با مشاورین مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار بازار کار رشته Java Developer در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته Java Developer در ترکیه در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا ورود اتباع کشورهای خارجی به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه انتخاب درستی می باشد؟ ورود اتباع کشورهای خارجی به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه به دلیل رشد اقتصادی روز افزون این کشور بهترین گزینه می باشد.
  • آیا برای ورود به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه به مجوز اقامت نیاز داریم؟ تمامی متقاضیان بین المللی برای ورود به بازار کار رشته Java Developer در ترکیه به مجوز اقامت در این کشور نیاز دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *