ویزای توریستی

برترین رستوران های ارمنستان

برترین رستوران های ارمنستان

برترین رستوران های ارمنستان و به طور کلی غذا در ارمنستان نقش بسیار مهمی دارد.و ایروان مکه غذا در این کشور است. در واقع، در سال 2017، نشنال جئوگرافیک، ایروان را یکی از 6 شهر غیر منتظره برای غذاخورها معرفی کرد و از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده است و در سال 2023 می توان بهترین رستوران های منطقه را در این شهر یافت. غذا در مرکز زندگی ارامنه قرار دارد. وقتی افراد دور هم جمع می شوند، این عمل در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری اتفاق می افتد. مهمانانی را می توان یافت که به میزبانان در تهیه غذاهای خود کمک می کنند. مهمانی‌ های شام تبدیل به رویدادهای بزرگی می ‌شوند که در آن همه می ‌نشینند و ساعت‌ ها صحبت می‌ کنند در حالی که همه از غذای خود لذت می‌ برند.

یا این حال، تعداد زیادی رستوران شگفت انگیز وجود دارد که مسافران می توانند بهترین غذاهای ارمنستان را در آنها بچشند و در این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به معرفی این رستوران ها می پردازند. در حالی که آشپزی ارمنستان مطمئناً ترکیبی است و می تواند تأثیرات زیادی از کشورهای همسایه مانند گرجستان، ترکیه و رومانی در آشپزی این کشور دید، ارمنستان مطمئناً روی این غذاهای کلاسیک چرخش خاص خود را دارد و برخی از آنها از بهترین غذاها برای میل کردن در تمامی دنیا به شمار می روند. ایروان پایتخت ارمنستان دارای یک صحنه غذاخوری عالی است که در آن می‌ توان رستوران‌ های زیادی را پیدا کرد که غذاهای محلی را هم در تجسم سنتی و هم مدرن ارائه می ‌دهند. برای گزینه های آشپزی بین المللی نیز ایروان شهری عالی محسوب می شود.

غذاها و برترین رستوران های ارمنستان

قبل از همه چیز، به افرادی که قصد دارند به برترین رستوران های ارمنستان مراجعه کنند، توصیه می شود با غذاهای ارمنی به طور کامل آشنا باشند. در حالی که غذاهای ارمنی مورد پسند اکثر گردشگران این کشور می باشد، اما باید توجه داشت که تفاوت هایی نیز در آنها وجود دارد.

در واقع دو نوع غذای مختلف ارمنی وجود دارد

  • غذاهای ارمنی شرقی
  • غذاهای ارمنی غربی

اگرچه شباهت های زیادی بین غذاهای ارمنی شرقی و غذاهای ارمنی غربی وجود دارد، اما آنها نیز بسیار متمایز هستند. ارمنی شرقی به غذاها و طعم هایی اطلاق می شود که امروزه در ارمنستان محلی هستند. غذاهای معمولی عبارتند از خاش، گوشت گاو که به آرامی پخته می شود، با لاواش (نان ارمنی نازک کاغذ)، سیر، لیمو و نوشیدنی فراوان (این یک غذای زمستانی است که به شما کمک می کند تا گرم شوید). همچنین خورواتس، یک غذای اصلی ارمنی شرقی، اساساً باربیکیو، اما در سطح بعدی خوشمزه است. در نهایت، خاچاپوری وجود دارد، که در واقع گرجی است و بسیار محبوب می باشد. غذاهای ارمنی غربی به غذاهایی اطلاق می ‌شود که توسط نوادگان ارمنی ‌هایی که در آن زمان در ارمنستان غربی زندگی می ‌کردند (که اکنون در ترکیه قرار دارد) منتقل شده ‌اند. ارمنی های دیاسپورایی در سراسر جهان از این غذاها لذت می برند.

در واقع، غذاهای ارمنی غربی اکنون در ارمنستان بازگشته است، زیرا همه دیاسپورایی ها به کشور خود باز می گردند. ارمنستان و غذاهای آن سابقه ای طولانی دارد. با گزینه های متنوع، ارمنی ها به سنت های آشپزی خود افتخار می کنند. در ارمنستان در اکثر موارد برای پیدا کردن بهترین غذاها مشکلی وجود نخواهد داشت، زیرا محصولات محلی آن فوق العاده خوشمزه هستند و ساکنین این کشور عاشق آشپزی هستند و بنابراین همیشه با تمام وجودشان آشپزی می کنند.

دریافت ویزای توریستی ارمنستان

رستوران Lavash از برترین رستوران های ارمنستان

رستوران Lavash ارمنستان ترکیبی التقاطی از مدرن و سنتی است. به محض ورود، یک اتاق شیشه ‌دار با زنانی که لواش سنتی درست می ‌کنند را می توان دید که برای کسانی که قبلاً هرگز این روند را ندیده ‌اند بسیار جالب است. رستوران Lavash در حال حاضر رستوران شماره 1 تریپ ادوایزر در ایروان است و غذاهای بی نظیر سرو می کند که طبق سفارش تازه پخته می شوند و تمام مواد اولیه آنها مستقیماً از مزارع محلی تهیه می شود. رستوران Lavash با غذاهای ملی و تمرکز بر صبحانه در بین برترین رستوران های ارمنستان برجسته می باشد. منوی رستوران Lavash شامل غذاهای مغذی و سالم از جمله بردوچ سنتی (صبحانه ارمنی با ساندویچ در نان پیتا) است. گردشگران خاطرنشان می کنند که رستوران Lavash علاوه بر غذاهای لذیذ، به لطف پرسنل خوش برخورد و خدمات رسانی بالا، فضایی خاص دارد.

رتبه بندی رستوران Lavash در بخش های مختلف به صورت زیر است:

رتبه بندی رستوران لاواش

بدون شک، رستوران Lavash در صدر فهرست بهترین رستوران های ارمنستان قرار دارد. از زمان افتتاح آن در سال 2017، این مکان میزبان غذاهای محلی و داخلی بوده است و فضا ارزش هر دقیقه را دارد. رستوران Lavash موفق شد حال و هوای مدرن و سنتی را با هم ترکیب کند و ساختار معماری شگفت انگیز و مساعد برای مسافران داخلی و خارجی است. در این رستوران می توان صبحانه و غذاهای غنی ارمنی را میل کرد و قطعا مسافران از مراجه به رستوران Lavash پشیمان نخواهند شد.

رستوران Dolmama در ارمنستان

یکی از معروف ترین رستوران های ایروان رستوران Dolmama است. این رستوران نه تنها در ایروان، بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی شناخته شده است، زیرا رستوران Dolmama حتی یک شعبه در مسکو نیز دارد. Dolmama در سال 1998 افتتاح شد و ماموریت آنها نمایش غذاهای لذیذ ارمنستان برای مشتریان گرسنه و کنجکاو بود. تمرکز لزوماً غذای ارمنی غربی نیست، زیرا کمی بیشتر شناخته شده است، بلکه بیشتر روی ارائه غذاهای ارمنی شرقی است. رستوران Dolmama در قلب ایروان واقع شده است، جایی که مسافران به آنجا می روند تا با مردم محلی ارتباط برقرار کنند و ذائقه خود را با زیبایی غذاهای پخته شده با عشق ترکیب کنند. رستوران Dolmama در طول سالیان متمادی میزبان چندین ستاره و سلبریتی بوده است و قطعا شایسته ستایش است.

در جدول زیر به محبوب ترین گزینه های رستوران Dolmama اشاره شده است:

محبوب ترین غذاهای رستوران Dolmamaقیمت به دلار
باستورما$15
گوشت گوساله کارپاچو$12
دلمه$18
مرغ شکم پر$20
دنده گوسفندی$32
ماهی قزل آلای سرخ$25
خوراک خورشتی بره$25

افرادی که به دنبال یک رستوران عالی برای امتحان کردن غذاهای اصلی ارمنی مانند دلمه و سایر غذاهای ارمنی هستند، بهتر است رستوران Dolmama را امتحان کنند. با صحبت در مورد معماری و محیط، با ورود به رستوران Dolmama، حس گرم و دنج به میهمانان دست می ‌دهد. طرح های روی دیوارها و لباس های رومیزی به رستوران Dolmama حال و هوای قدیمی و در عین حال باکلاسی می دهد که میهمانان احساس راحتی می دهد.

برترین رستوران های ارمنستان و Tavern

غذاهای رستوران Tavern بسیار خوشمزه است و در این رستوران غذاهای ارمنی مختلفی وجود دارد که میهمانان از میل کردن آنها پشیمان نخواهند شد. همانطور که از نام آن پیدا است، این مکان در غذاهای محلی منطقه قفقاز تخصص دارد. در منوی گسترده رستوران Tavern، بهترین غذاهای نه تنها از ارمنستان، بلکه از کشورهای همسایه مانند انواع گوشت کبابی، سالاد، سوپ و همچنین خاچاپوری و خینکالی و موارد دیگر می توان یافت. منوی رستوران Tavern می تواند در واقع کمی ترسناک باشد، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد، اما هر کدام تصویر همراهی دارند، بنابراین انتخاب آسان تر است. رستوران Tavern نیز یک گزینه عالی برای گیاهخواران است و دلمه گیاهی که از عدس، نخود و لوبیا تشکیل شده است، از محبوب ترین گزینه های آن می باشد.

تاورن از بهترین رستوران های ارمنستان

بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف موافق هستند که در رستوران Tavern طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه و قیمت های مقرون به صرفه را ارائه می دهد. علاوه بر این، چندین بار در هفته، گروه های رقص و آواز محلی در شبکه موسسات اجرا می کنند که گردشگران نمی توانند آنها را دوست نداشته باشند. در عین حال، میهمانان می توانند غذا خود را میل کنند و در عین حال با موسیقی ملی آشنا شوند.

رستوران Sherep یکی دیگر از بهترین سالن های غذاخوری ارمنستان

رستوران Sherep در سال 2017 افتتاح شد و اولین آشپزخانه در ارمنستان است که طراحی بزرگ و باز دارد و به مشتریان این امکان را می دهد تا غذای آماده شده را ببینند و آن را بو کنند تا حواس خود را برای غذای خوشمزه خود آماده کنند. یکی دیگر از رستوران ‌های فوق‌العاده گروه رستوران یرمیان، رستوران Sherep، برای صبحانه زود باز می‌شود و تا پاسی از شب باز می ‌ماند. در شرپ، علاوه بر غذاهای مدرن اروپایی و دیگر غذاهای محلی ارمنی فراوانی یافت می شود. این رستوران مجهز به آشپزخانه اپن است که به میهمانان امکان می دهد روند پخت و پز را دنبال کنند. رستوران Sherep مجموعه وسیعی از غذاهای ملی ارمنستان و همچنین غذاهای اروپایی را ارائه می دهد.

برترین هتل های ارمنستان برای اقامت

ام رستوران در ترجمه از زبان ارمنی به معنی ملاقه است. از مزیت های اصلی این مکان با توجه به نظرات گردشگران می توان به خدمات دلپذیر، سرویس دهی بالا، غذاهای بسیار خوشمزه و همچنین موقعیت مکانی رستوران (نزدیک میدان جمهوری) اشاره کرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز هستند تا اطلاعات و خدمات بیشتر در زمینه سفر به ارمنستان، رستوران ها و هتل های این کشور و همچنین کسب اقامت ارمنستان ارائه دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *