مهاجرت

برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک در مقایسه با سیستم ورود سریع یا همان express entry کانادا، پروسه ای سهل گیرانه تر محسوب می شود. 4 استان در کانادا به عنوان استان های آتلانتیک شناخته می شوند برنامه مهاجرتی ای برای علاقه مندان به کار و زندگی در این ناحیه دارند؛ این استان ها عبارت هستند از: نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد. برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک از سال 2017 با هدف ایجاد رشد اقتصادی در استان های آتلانتیک کانادا ایجاد شد چرا که به موجب این برنامه افراد متخصص می توانند اقامت این استان ها را اخذ نمایند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک در سال 2022 توضیحاتی ارائه شده و به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک چه شرایطی دارد؟
  • نرخ بیکاری استان های آتلانتیک چقدر است؟
  • منظور از منطقه آتلانتیک کدام استان های کانادا است؟
  • فرایند مهاجرت به آتلانتیک چقدر زمان می برد؟
  • هزینه سفر به این منطقه چقدر است؟
  • مزایای اقدام برای برنامه پایلوت آتلانتیک چیست؟

آشنایی با برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

مهاجرت به کانادا در سال 2022 نیز همانند سال های گذشته طرفداران زیادی داشته است چرا که کشوری توسعه یافته است و مردم آن از امکانات آموزشی و رفاهی متعددی بهره مند می باشند. یکی از راه های مهاجرت به این کشور اقدام از طریق برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک است؛ منتهی متقاضیان باید توجه داشته باشند به منظور دارای صلاحیت شناخته شدن برای برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک، باید یک پیشنهاد شغلی رسمی از کارفرمایی که در یکی از این 4 استان است داشته باشند. معمولا به منظور اخذ پیشنهاد شغلی ای که برای اهداف مهاجرتی به کشور کانادا معتبر باشد افراد باید در ارزیابی تاثیر بر بازار کار یا همان LMIA نتیجه خوبی بگیرند اما این مسئله برای علاقه مندان به برنامه پایلوت لازم نیست. در عوض علاقه مندان به برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک پیشنهاد شغلی خود را باید از کارفرمایان تعیین شده از سوی دولت کانادا بگیرند.

در سال 2018 برنامه پایلوت آتلانتیک برنامه ای برای اعطای اقامت استان های آتلانتیک به 2500 نفر را داشت که تا سال 2021 به 4000 نفر افزایش یافت. البته این برنامه تا دسامبر سال 2022 تمدید شده است و علاقه مندان می توانند از این طریق اقامت یکی از استان های حوزه آتلانتیک را اخذ نمایند. برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک در تلاش است بین دو گروه ارتباط برقرار نماید:

  1. خارجی هایی که علاقه مند به اخذ اقامت یکی از استان های آتلانتیک کانادا هستند.
  2. کارفرمایان تعیین شده از سوی دولت کانادا به تمایل به استخدام نیروهای متخصص خارجی دارند.

الزامات خارجیان برای برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

برای هر دو گروهی که پیش تر معرفی شدند، از سوی دولت کانادا الزاماتی در نظر گرفته شده است. گروه اول، یعنی خارجی هایی که تمایل به اخذ اقامت یکی از 4 استان آتلانتیک در کانادا را دارند، تنها در صورتی می توانند برای برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک اقدام نمایند که از یک کارفرمای تعیین شده از سوی دولت کانادا پیشنهاد شغلی رسمی داشته باشند. آن ها همچنین باید با توجه به این که می خواهند به عنوان کارگر ماهر، کارگر نیمه ماهر یا فارغ التحصیلان بین المللی برای برنامه پایلوت اقدام نمایند، حداقل هایی را داشته باشند.

الزامات کارگران ماهر در آتلانتیک

برای دارای صلاحیت شناخته شدن به عنوان یک کارگر ماهر در آتلانتیک فرد باید از یکی از کارفرمای تعیین شده از سوی دولت برای مدت 12 ماه پیشنهاد شغلی داشته باشد و علاوه بر آن دارای شرایط ذیل هم باشد:

عنوانتجربه کاریتحصیلاتتسلط بر زبانتمکن مالی
کارگران ماهرحداقل 12 ماه تجربه کار تمام وقت تخصصی یا معادل ساعات آن در شغلی پاره وقتدیپلم مدارس کانادایی یا معادل خارجی آنCLB 4 برای انگلیسی یا فرانسویداشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود و خانواده در کانادا

الزامات خارجیان برای برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

الزامات کارگران نیمه ماهر در آتلانتیک

برای اینکه کسی تحت عنوان کارگران نیمه ماهر دارای صلاحیت شناخته شود باید برای یک فرصت شغلی دائمی پیشنهاد کاری داشته باشد و علاوه بر آن دارای شرایط ذیل نیز باشد:

عنوانتجربه کاریتحصیلاتتسلط بر زبانتمکن مالی
کارگران نیمه ماهرداشتن 12 ماه تجربه کاری تمام وقت یا معادل ساعات آن در شغلی پاره وقت در سطح 0، A، B یا Cداشتن دیپلم از کدارس کانادایی یا معادل خارجی آنCLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسویداشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود و خانواده در کانادا

الزامات فارغ التحصیلان بین المللی در آتلانتیک

فارغ التحصیلان بین المللی نیز همانند دو گروه پیشین باید برای دارای صلاحیت شاخته شدن از کارفرماهای تعیین شده پیشنهاد شغلی داشته باشند منتهی مدت زمان قرارداد کاری آن ها باید همانند گروه اول، یعنی کارگران ماهر، 12 ماهه باشد و لزومی ندارد همانند کارگران نیمه ماهر قرارداد کاری دائمی منعقد نموده باشند. علاوه بر پیشنهاد شغلی متقاضی باید شرایط ذیل را داشته باشد:

عنوانتجربه کاریتحصیلاتتسلط بر زبانتمکن مالی
فارغ التحصیلان بین المللینیازی به داشتن تجربه کاری نیستتکمیل یک دوره تحصیلی که حداقل 2 ساله است در یکی از موسسات آموزش عالی استان های آتلانتیک به طوری که دانشجو حتما در 2 سال آخر تحصیلات خود 16 ماه آن را در یکی از این 4 استان کانادا اقامت داشته باشد و از زمان فارغ التحصیلی تا اقدام برای برنامه پایلوت بیش از 24 ماه نگذشته باشدCLB 4داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های خود و خانواده در کانادا

الزامات کارفرمایان برای برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک

به این منظور کارفرمایان باید ابتدائا درخواست دهند؛ درخواست مذکور نیز باید به استانی داده شود که تجارت آن ها در آن قرار دارد یعنی شعبه ای که تمایل به استخدام خارجی ها را دارد. کارفرمایان باید اثبات نمایند به لحاظ مالی و غیره در موقعیت خوبی قرار دارند و مطابق قوانین تشکیل شده و فعالیت می کنند، همچنین رابطه خوبی با نهادهای قانونی استانی دارند. آن ها همچنین باید ثابت نمایند می توانند به لحاظ پرداخت حقوق و غیره خارجی هایی را که استخدام می کنند حمایت نمایند.

مزایای مهاجرت به آتلانتیک

نرخ بیکاری در آتلانتیک در سال 2022 همان طور که در نمودار ذیل نشان داده شده است پایین است:

نرخ بیکاری در برخی از نقاط دنیا

در واقع نرخ بیکاری در استان های آتلانتیک پایین است و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد که افراد متخصص می توانند با استفاده از آن ها اقامت دائم کانادا را به دست آورند. از دیگر مزایای آتلانتیک نیز می توان به امنیت فوق العاده بالای آن اشاره نمود در واقع کانادا مجموعا کشوری امن است و استان های آتلانتیک نیز جزو امن ترین نقاط این کشور می باشند. علاقه مندان به کار یا تحصیل در کانادا و متقاضیان کسب اطلاعات بیشتر راجع به برنامه های مهاجرتی استان های آتلانتیک می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *