ویزای کاری

برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

همانطوری که از اسم برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا (PNP ها) برمی آید، این برنامه ها جزو برنامه های مهاجرتی کانادا محسوب می شوند. برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا به استان های مختلف در سرتاسر کانادا امکان گزینش مهاجران را مناسب با بازار کار و اقتصادشان می دهد. شهروندان خارجی که خواهان مهاجرت و سکونت در استان خاصی از کانادا هستند می توانند در برنامه های استانی این ایالت ها یا همان PNP های مربوطه درخواست دهند.

ما در مقاله حاضر، شرایط و ویژگی های برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا را مفصلا برای شما توضیح می دهیم. افراد زیادی هستند که خواستار مهاجرت به کانادا هستند ولی اطلاع دقیقی از برنامه های استانی کانادا ندارند و متاسفانه در دام افراد شیاد می افتند. در این مسیر مشاوره و اخذ راهنمایی های لازم از وکلای مهاجرتی با سابقه می تواند به شما در دست یابی به هدفتان کمک کند. مسلما رمز موفقیت شما در اخذ پذیرش هر یک از برنامه های استانی کانادا در مشاوره با گروه کارشناسان مهاجرتی حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

مزایای اصلی برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

برنامه های استانی ایالت های مختلف در کشور کانادا PNP در واقع، زیر گروهی از برنامه های اصلی مهاجرت فدرال کانادا است. بسته به برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا، فرآیند مهاجرتی شما به عنوان متقاضی راحت تر می شود، به این معنی که در انتخاب استان جهت اقامت آزاد هستید، پیشنهاد کاری نیاز نمی باشد، امتیازات به حیطه آموزشی اختصاص می یابد، هیچ گونه ارفاقی در گزینش متقاضیان وجود ندارد. در صورتی که شما در هر کدام از برنامه های استانی ایالت های کانادا شرکت کرده و انتخاب شوید، شما یک تاییدیه از همان استان مربوطه دریافت می کنید، که شما را درجهت درخواست اقامت دائم کانادا صلاحیت دار می داند.

به طور کلی مزایای اصلی برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا عبارتند از:

  • دسترسی به فرصت های شغلی تخصصی در هر استان
  • سهولت بیشتر مهاجرت به کشور کانادا
  • امکان اقامت در یک استان مشخص شده
  • کاهش رقبای کاری نسبت به سیستم اکسپرس اینتری

نحوه درخواست برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

2 روش اصلی برای درخواست برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا PNP ها وجود دارد:

  1. درخواست مستقیم PNP از یک استان: در صورتی که شما استانی در کانادا را جهت اسکان انتخاب کرده اید، شما مستقیما می توانید در برنامه PNP اش درخواست دهید. مراحل درخواست مستقیم برنامه PNP استانی به این شرح است:
    1. استانی را انتخاب و در برنامه PNP اش درخواست دهید.
    2. درخواست هایتان بر پایه سیستم امتیازبندی/ معیار گزینش همان استان بررسی خواهد شد.
    3. اگر شما گزینش شوید، یک تاییدیه را از همان استان دریافت خواهید کرد.
    4. بر پایه همین تاییدیه، شما می توانید درکانادا به IRCC درخواست اقامت دائمی دهید.
  2. درخواست از طریق سیستم اکسپرس اینتری: اگر شما در سامانه اکسپرس اینتری ثبت نام کنید و ثبت نامتان را در صف انتظار اکسپرس اینتری قرار دهید پروفایلتان می تواند توسط استان های مختلف کانادا مورد بررسی قرار گرفته و احیانا گزینش شوید. در واقع، این سامانه پروفایل متقاضیان را بر پایه امتیازات کل ماخوذه بر پایه معیارهای سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت های زبانی و غیره ارزیابی می کند. اگر امتیاز کل شما (442 CRS در آخرین آزمون EE برگزارشده در 21 فوریه) کافی شد، شما برای اخذ PR یا همان اقامت دایمی کانادا از IRCC دعوت خواهید شد. در غیر اینصورت امکان درخواست در هر برنامه استانی ایالت های مختلف کانادا را دارید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب اخذ اقامت دائم کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نحوه درخواست برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

هزینه مهاجرت از طریق برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

یکی از موضوعات کلیدی که قبل از مهاجرت از طریق برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا باید به طور دقیق بررسی کنید، هزینه مهاجرت در این روش می باشد. به عبارت دیگر، هزینه مهاجرت از طریق برنامه های استانی، بسته به برنامه ای که از طریق آن مهاجرت به کانادا را انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. زیرا برخی از استان های کانادا از متقاضیان هزینه پردازش را دریافت نمی کنند.

برخی از هزینه های رایج در برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا به شرح زیر می باشد:

هزینه های مهاجرت از طریق برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادامبلغ قابل پرداخت به CAD (دلار کانادا)
آزمون های زبان350CAD
هزینه متوسط برای ارزیابی اعتبار آموزشی250CAD
هزینه های دولتی برای بزرگسالان1350CAD
هزینه معاینه پزشکی برای بزرگسالان450CAD
هزینه معاینه پزشکی برای کودکان350CAD

مدت زمان پردازش برنامه های استانی ایالت های مختلف کانادا

تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی ایالت های مختلف در این کشور را دارند، باید با مدت زمان پردازش در این روش آشنا شوند. به طور کلی، زمان پردازش درخواست های برنامه های استانی در کانادا، از یک استان به استان دیگر متفاوت خواهد بود، اما معمولا چند ماه طول می کشد. به عبارت دیگر، درخواست برای اقامت به ویزه برای اقامت دائم کانادا از  طریق ساسکاچوان از طریق برنامه های استانی یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا باید برای استان اقدام کنید، پس از تایید برای درخواست خود را به دولت فدرال ارسال کنید.

زیرا فقط دولت فدرال کانادا می تواند روابط عمومی کانادا را به شما اعطا کند که این فرآیند معمولا بین 9 تا 12 ماه زمان بر خواهد بود. با این توصیفات جامع، اگر شما افراد متخصص و ماهری در شغل خود می باشید، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی ایالت های کانادا یا PNP ها می تواند ایده خوبی برای شما باشد. اما در این زمینه، توصیه می شود که با انجام مشاوره هایی از طریق کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اخذ اقامت دائمی خود را در کانادا تضمین کنید.

سوالات پرتکرار برنامه های استانی ایالت های مختلفی کانادا

سوالات پرتکرار در برنامه های استانی این کشور عبارتند از:

  • کدام استان های کانادا برای مهاجرت پر مخاطب هستند؟ آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان. این سه قلمرو سرزمین های شمال غربی، نوناووت و یوکان هستند که پر مخاطب هستند.
  • بهترین استان های کانادا برای یافتن شغل کدامند؟ انتاریو یکی از محبوب ترین مقصد برای مهاجران در کانادا است.
  • کدام استان کانادا شغل بیشتری دارد؟ به طور عمده، مهاجران می توانند فرصتهای شغلی بهتری در استانهای منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا پیدا کنند. این استانها بالاترین میزان اشتغال را برای مهاجران نسبت به سایر مناطق کانادا دارند.
  • بزرگ ترین استان کانادا کدام است؟ کبک بزرگترین استان کشور است که 15.4% از کل کشور را اشغال می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *