ویزای تحصیلی

بهترین دانشگاه های اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش

برای علاقه مندان به تحصیل در اروپا انتخاب یکی از بهترین دانشگاه های اتریش می تواند تاثیر خوبی بر رزومه و آینده کاری آن ها داشته باشد و نهایتا منجر به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور شود. با توجه به این که اتریش یکی از کشورهای حوزه شنگن بوده و در قلب اروپا واقع شده، طبیعی است که افراد زیادی از سراسر جهان قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور را داشته باشند. البته به غیر از این موارد برای تحصیل در اتریش دلایل زیادی وجود دارد. از لحاظ منطقه خاص خود در قلب اروپا قرار گرفته، آب و هوای فوق العاده ای دارد، پر از مناظر خیره کننده و شهرهای پرجمعیت و مردمانی شاد است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به بهترین دانشگاه های اتریش اطلاعاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط رده بندی برترین دانشگاه های کشور اتریش چگونه است؟
  • آیا می توان در برترین دانشگاه های اتریش با رزومه متوسط تحصیل کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های اتریش در رده بندی های جهانی جایگاه مناسبی دارند؟

بهترین دانشگاه های اتریش و تحصیل در این کشور

اگر بخواهیم کوتاه و خلاصه در مورد تحصیل در اتریش بگوییم باید در ابتدا به این موضوع اشاره شود که هزینه تحصیل در کشور اتریش نسبت به سایر کشورها ارزان تر تمام می شود و بدین جهت معمولا دانشجویان حوزه شنگن و عضو اتحادیه اروپا این کشور را برای تحصیل انتخاب می نمایند. زیرا دولت اتریش برای علاقه مندان اروپایی تخفیف ها و امتیازات فراوانی را ایجاد کرده که دانشجویان بین الملل از بخشی از این امتیازات برخوردار می شوند مانند حق برخورداری از تحصیلات رایان در دانشگاه های دولتی البته دانشجویان هر ترم مبلغی در حدود 730€ یورو پرداخت می نمایند که در واقع رایگان محسوب میشود. از طرفی به دلیل موقعیت مرکزی کشور اتریش و سهولت در دسترسی ها و حمل و نقل این کشور اکثر دانشجویان اروپایی اتریش را برای تحصیل مخصوصا در مقطع کارشناسی ترجیح می دهند.

جالب است بدانید هزینه های تحصیل در دانشگاه های عمومی برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است و فقط باید برای بیمه دانشجویی 20€ (یورو) در هر ترم را پرداخت کنند در صورتی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و به اصطلاح دانشجویان بین الملل حداقل در کمترین حالت حدود 1450€ (یورو) برای هر ترم در دانشگاه های دولتی اتریش باید شهریه پرداخت شود. همچنین دانشگاه های خصوصی هزینه های تحصیل مختص به خود را دارند که از 3000€ (یورو) در سال شروع می شود و می تواند تا حدود 40000€ (یورو) در سال بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر باشد.

در جدول ذیل رنکینگ جهانی بهترین دانشگاه های اتریش بیان شده است:

رتبه ملی
بهترین دانشگاه های اتریش در سال 2023
1University of Vienna
2University of Klagenfurt
3Vienna University of Technology
4University of Innsbruck
5Graz University of Technology

بهترین دانشگاه های اتریش و تحصیل در این کشور

ضوابط پذیرش در دانشگاه های پزشکی در اتریش

همگان تحصیل در اتریش را بیشتر به خاطر تحصیل در رشته پزشکی اش می شناسند. چرا که دانشگاه های علوم پزشکی بسیار معتبری در این کشور مثل دانشگاه پزشکی وین، دانشگاه پزشکی گراتز، دانشگاه پزشکی اینسبروک و … وجود دارد. و لیکن ساختار تحصیل در این رشته جذاب و محبوب در دانشگاه های اتریش به این صورت است که برنامه پزشکی کلا شامل حدود ECTS 360 (واحد آموزشی) می باشد و دانشجویان برای اتمام این دوره تحصیلی بایستی 12 ترم (معادل 6 سال) را بگذرانند. ضمنا این برنامه تحصیلی پرطرفدار هم شامل دروس تئوریکی و هم آموزش های کلینیکی است که نهایتا به اخذ مدرک M.D. ختم می شود.

با این توضیح اکنون به بررسی شرایط لازم جهت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه های اتریشی 2023 می پردازیم:

ضوابط پذیرش در دانشگاه های پزشکی در اتریش

در ادامه نیز برای درخواست پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی اتریش ارائه مدارک زیر نیز الزامی است:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • توصیه نامه

هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش 2023

در این قسمت لیست بهترین دانشگاه های اتریش 2023 همراه با هزینه های آن برای دانشجویان بین المللی ارائه شده است:

بهترین دانشگاه های اتریشهزینه تحصیل به زبان انگلیسی به یورو 
دانشگاه وینهزینه تحصیلات متوسط ​​بین 1500€ تا 11000€ (یورو) در هر ترم است
دانشگاه صنعتی وینهزینه تحصیل در 1500€ (یورو) در هر ترم
دانشگاه اینسبروکهزینه تحصیلات متوسط ​​1450€ (یورو) در هر ترم
دانشگاه تکنولوژی گراتزهزینه تحصیل در 1450€ (یورو) در هر ترم

اما علاوه بر این هزینه ها، هزینه دیگری بنام هزینه زندگی در اتریش نیز متوجه دانشجویان بین المللی است که شامل کلیه هزینه ها و مخارج جانبی بجز شهریه می باشد. میانگین سطح این هزینه در کشور اتریش در سال تحصیلی جدید به حدود 1000€ (یورو) در ماه می رسد.

تحصیل در دانشگاه وین اتریش

دانشگاه کهن وین به لاتین (Universität Wien) یک دانشگاه عمومی واقع در وین، اتریش است. این دانشگاه توسط شاهزاده رادولف (Rodolph IV) در سال 1365 تأسیس شد و با حدود 650 سال قدمت، قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان در جهان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در فرهنگ آلمانی است. دانشگاه وین با تاریخ طولانی و غنی خود، به یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا تبدیل شده است و همچنین یکی از مشهورترین، به خصوص در علوم انسانی است. این دانشگاه با کسب 20 جایزه نوبل یکی از پر افتخار ترین دانشگاه های مرکز اروپاست و خانه علمی و پژوهشکده های بسیاری در آن فعال است.

طبق آمار حدود 9600 کارمند که 6800 نفر از آنها کارکنان دانشگاهی هستند در 19 دانشکده و مراکز علمی دانشگاه کار می کنند. این امر سبب شده دانشگاه وین بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی اتریش و حتی مرکز اروپا باشد. همچنین حدود 94000 دانشجوی بین الملل تا به امروز در دانشگاه وین ثبت نام کرده اند. دانشگاه با بیش از 175 رشته علمی و برنامه های دانشگاهی طیف گسترده ای از مطالعات در کشور اتریش را دربردارد.

دانشکده های دانشگاه وین اتریش

دانشکده های دانشگاه های وین اتریش عبارت است از دانشکده کسب و کار، اقتصاد و آمار، الهیات کاتولیک، الهیات پروتستان، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم زمین، جغرافیا و نجوم، مطالعات تاریخی و فرهنگی مطالعات بین الملل، حقوق، علوم اجتماعی، مطالعات فلسفی و فرهنگی، فلسفه و آموزش و پرورش، روانشناسی، علوم اجتماعی، زیست شناسی مولکولی، علوم ورزشی و ورزش دانشگاه و تربیت معلم.

دانشکده های دانشگاه وین اتریش

دانشگاه تکنولوژی اتریش (University of Technology)

دومین دانشگاه برتر اتریش در رتبه بندی دانشگاه های وین دانشگاه تکنولوژی است. افتتاح رسمی این دانشگاه مربوط به سال 1815 است و قدمت بالایی دارد. دانشگاه تکنولوژی یکی از معتبر ترین موسسات فنی در اروپا است که در حوزه مهندسی و علوم طبیعی تمرکز دارد و حدود 29900 دانش آموز دارد که درصد قابل توجهی دانشجویان بین المللی را شامل می شود. از زمان ثبت نام در این دانشگاه شرایط رفاهی مطلوبی به دانشجویان از جمله خوابگاه های خاص و جذاب و منحصر به فرد ارائه میشود که البته هزینه های بالایی هم دارد ولی تحصیل در پایتخت زیبای اتریش، شرایط مساعدی را برای دانشجویان فراهم آورده تا از زندگی فرهنگی پر جنب و جوش شهر بهره مند شوند.

دانشگاه تکنولوژی اتریش

دانشگاه اینسبروک اتریش (University of Innsbruck)

تعداد دانشجویان محصل در این دانشگاه حدود 28000 نفر است و این دانشگاه سومین دانشگاه برتر در اتریش است. دانشگاه اینسبروک بزرگترین موسسه پژوهشی و آموزشی در غرب اتریش است که 4500 کارمند و اعضای هیات علمی دارد. دانشگاه ایسبروک در قلب آلپ واقع شده است و امکانات بسیار خوبی برای تحقیق و پژوهش های علوم طبیعی است و همواره استادان این دانشگاه از این پتانسیل برای تدریس در یک محیط دیدنی استفاده می کنند.

رتبه بندی بین المللی نقش مهم دانشگاه در تحقیقات علمی را تأیید می کند، در سال 2023 دانشمندان آن تقریبا 4000 نشریه را تولید کردند. دانشگاه ایسبرگ به خوبی در شبکه تحقیقاتی و آموزشی اروپا اعتبار داشته و شناخته شده است.این دانشگاه از طریق 400 مشارکت و موافقت نامه های متعدد کاری با شرکت های اقتصادی ظرفیت های کاری خوبی برای دانشجویان خود ایجاد کرده است. در این محیط آکادمیک، 16 دانشکده طیف وسیعی از برنامه ها را در تمام زمینه های تحصیلی ارائه می دهند.

دانشگاه اینسبروک اتریش

تامین مخارج تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان برای تحصیل در کشور اتریش امکان اخذ بورس تحصیلی و یا امکان انجام کار دانشجوئی در این کشور اروپایی است. بهتر است خیال دانشجویان عزیز را در همین ابتدای کار راحت کنیم و آن اینکه هر دو امکان در کشور اتریش برای دانشجویان مهیا است. شما با توجه به اقامت تحصیلی خود می توانید در اتریش به مدت حداکثر 20 ساعت در هفته کار دانشجوئی منتها از نوع نیمه وقت آن انجام دهید.

از این گذشته در اتریش امکان دریافت بورس تحصیلی نیز وجود دارد. فرقی نمی کند که شما کارشناسی باشید یا کارشناسی ارشد و یا دکترا. اما به یاد داشته باشید که عمده برنامه های بورس در دانشگاه های دولتی اتریش توسط سرویس تبادل دانشجوی اتریش (OeAD) انجام می شود. برای اطلاع از این برنامه ها، تاریخ های مهم و نیز نحوه درخواست بورس توصیه می شود که به وب سایت www.grants.at مراجعه شود. با توجه به این موارد متقاضیان گرامی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص بهترین دانشگاه های اتریش

افرادی که در انتخاب بهترین دانشگاه های اتریش سوالاتی دارند موارد زیر را مطالعه نمایند:

  • بهترین دانشگاه های کشور اتریش کدامند؟ دانشگاه هایی چون دانشگاه ملی وین، دانشگاه صنعتی وین، دانشگاه اینسبروک، دانشگاه تکنولوژی گراتس، دانشگاه اقتصاد و تجارت وین، دانشگاه یوهانس کپلر لینز از جمله بهترین دانشگاه های اتریش هستند.
  • در دانشگاه ملی وین چه رشته هایی تدریس می شود؟ رشته هایی چون کسب و کار، حقوق، نجوم، تاریخ، فلسفه، زیست شناسی، کامپیوتر، الهیات، فیزیک، زمین شناسی و زیرشاخه های تمامی این رشته ها در این دانشگاه تدریس می شود.
  • در دانشگاه اینسبروک چه تعداد دانشجو در حال تحصیل هستند؟ در این دانشگاه در حدود 28000 دانشجو در حال تحصیل هستند و سومین دانشگاه برتر در اتریش محسوب می شود.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *