ویترین

بهترین دانشگاه های اروپا

بهترین دانشگاه های اروپا

اگر شما فردی هستید که قصد دارید در سال 2024 در کشورهای اروپا تحصیل کنید می بایست از بهترین دانشگاه های اروپا اطلاع داشته باشید. در سال های اخیر افراد زیادی برای پیشرفت های علمی و تحصیل در دانشگاه های معتبر تصمیم به مهاجرت می گیرند. یکی از مقصدهای این افراد کشورهای اروپایی است زیرا در این کشور دانشگاه های معتبر و پیشرفته ای با سطح علمی بالا وجود دارد. موسسه سفیران سروش سعادت جهت آگاهی افراد برای انتخاب بهترین دانشگاه های اروپایی تصمیم دارید مقاله پیش رو را نوشته و آگاهی نسبی را در اختیار متقاضیان قرار دهد. پس اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

  • کدام کشور برای تحصیل در اروپا گزینه بهتری است؟
  • چگونه می توان در بهترین دانشگاه های اروپا تحصیل کرد؟
  • کدام کشورها مدارک دانشگاهی اروپا را می پذیرند؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در اروپا در این قاره کار کرد؟
  • مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای شروع تحصیل کدامند؟

شرایط اعزام دانشجو به خارج

از آنجائی که بهترین دانشگاه های دنیا که ما در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم همگی از دانشگاه های ایالات متحده هستند، بنابراین دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه ها از شرایط مهاجرتی یکسانی برخوردارند. چرا که دانشجویان برای تحصیل قانونی در ایالات متحده نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) هستند. معمولا این ویزا تا 5 سال معتبر است و دانشجویان با استفاده از این ویزا حق کار دانشجوئی در ایالات متحده دارند. اما فرآیند اخذ ویزای F1 آمریکا به لحاظ شماتیکی عبارت است از:

فرآیند اخذ ویزای F1 آمریکا


پس از اطلاع از فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا از سفارت این کشور، اکنون لازم است که متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا با مدارک لازم برای دریافت این ویزا در سال 2024 نیز آشنا شوند:

  • فرم درخواست ویزای F1 یا همان فرم DS-160
  • رسید پرداخت هزینه ویزای F1 حدود 160$ (دلار)
  • پاسپورت معتبر جهت مسافرت به آمریکا
  • عکس جدید پاسپورتی که به هنگام تکمیل فرم بایستی آپلود گردد
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • گواهی صلاحیت برای وضعیت دانشجوی غیرمهاجر (F1) یا فرم 1-20

تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا

بیش از 40 % از دانشگاه های کشورهای اروپایی در فهرست بهترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. در بین دانشگاه های اصلی اروپا موسسه فدرال سوئیس در بالاترین جایگاه قرار دارد و در سال 2024 در میان بهترین دانشگاه های اروپایی رتبه پنج و در بین تمامی دانشگاه های دنیا رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.10 دانشگاه برتر در اروپا شامل چه کشورهایی هستند؟ انگلیس، آلمان، سوئیس و سوئد. می توان گفت که دانشگاه های کشور انگلستان جزو بهترین دانشگاه ها محسوب می شوند.

آموزش در بهترین دانشگاه های اروپا

رتبه بندی بهترین دانشگاه های اروپایی بر اساس موارد زیر است:

  • محیط تدریس
  • محیط های پژوهشی
  • بر اساس استنادها
  • در آمد صنعت
  • چشم اندازهای بین المللی

در کشور ایتالیا 39 دانشگاه وجود دارد و دانشگاه برتر و مهم آن پلی تکنیک میلان می باشد که در بین دانشگاه های اروپایی در رتبه 29 قرار گرفته است. بهترین دانشگاه های اروپایی در کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا، اسپانیا و ایرلند قرار گرفته اند.

دانشگاه هاروارد بهترین دانشگاه دنیا

این دانشگاه در سال 1636 در ایالات متحده تاسیس شده و به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا شناخته می شود. پردیس های دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست و نیز مدرسه پزشکی هاروارد نیز در نزدیکی شهر بوستون قرار دارد. دانشگاه هاروارد آمریکا از کالج لیسانس و نیز 11 موسسه اعطای مدرک شامل مدرسع بازرگانی، مدرسه تحصیلات تکمیلی، مدرسه حقوق و مدرسه دولتی جان اف کندی تشکیل شده است. نکته مهم درباره پذیرش از این دانشگاه اینکه علاوه بر معدل کل عالی در نمرات دروس دیپلم، نمره مدرک زبان انگلیسی IELTS داوطلبان باید حداقل حدود 7.5 باشد. اما برنامه های بسیار معروف این دانشگاه برای دانشجویان لیسانس شامل:

  • علوم اجتماعی
  • علوم زیست شناسی
  • تاریخ
  • ریاضیات
  • روانشناسی

نکته جالب اینکه دانشگاه هاروارد در جهان به عنوان بزرگترین اعطاء کننده بورسیه تحصیلی معروف است. به طوری که بنا بر اعلام خود دانشگاه 55% از دانشجویان این دانشگاه بورسیه نیاز محور با میانگین مبلغ 53000$ (دلار) دریافت می کنند. اما همانطوری که نمودار زیر هم نشان می دهد هزینه شهریه سالانه دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی حدود 12000$ (دلار) و بدون بورسیه حدود 46340$ (دلار) است:

مقایسه شهریه سالانه دانشگاه هاروارد

دانشگاه آکسفورد؛ بهترین در اروپا

دانشگاه آکسفورد برترین دانشگاه حال حاضر انگلستان و قاره اروپا است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه ها و از قدیمی ترین دانشگاه های موجود در کلیه کشورهای انگلیسی زبان جهان محسوب می شود. به گواهی تاریخ، اولین آموزش های آکادمیکی در این دانشگاه به سال 1096 بر می گردد. خروجی علمی- پژوهشی بالا و آمار تربیت نخبگان علمی و سیاسی از شاخصه های مهم این دانشگاه می باشد. هم اکنون طبق رنکینگ QS این دانشگاه در رتبه 1 اروپا و در رتبه 3 بین المللی در سال 2024 قرار دارد:

رتبه دانشگاه آکسفورد در جهان

بهترین دانشگاه های کشور سوئد

در کشورهای اسکاندیناوی مثل سوئد (11 دانشگاه) و فنلاند (9 دانشگاه) دانشگاه هایی وجود دارد که در فهرست رنکینگ قرار گرفته اند. بهترین دانشگاه سوئد موسسه کارولینسکا است که مخصوص آموزش دانشجویان پزشکی است. این موسسه در سال 2024 بین برترین دانشگاه های پزشکی دنیا بوده است. طبق آخرین آمار از رنکینگ رشته ای QS این موسسه در رتبه 72 جهانی از نظر آموزش پزشکی قرار داشت:

رتبه موسسه KTH سوئد

این در حالی است که دانشگاه هلسینکی در میان 200 دانشگاه برتر قرار گرفته و طبق رنکینگ معتبر QS هم اکنون در رتبه 104 جهانی قرار دارد. در رنکینگ های اروپایی کشورهایی که با وجود جمعیت کم عملکرد خوبی داشته اند کشور دانمارک با 7 دانشگاه و جمهوری ایرلند با 9 دانشگاه بوده است.

دانشگاه ناوارا و چالمرز در سوئد

دانشگاه ناوارا در شهر پامپلونا واقع شده است این دانشگاه در سال 2021 از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه 71 قرار گرفته است. بنیاد کسب و کار این دانشگاه جایگاه شغلی را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه در سال 2024 در رتبه 252 جهانی بهترین دانشگاه های جهان (QS) قرار داشت:

رنکینگ جهانی دانشگاه ناوارا

دانشگاه چالمرز با رتبه جهانی 139 یک دانشگاه خصوصی در کشور سوئد است و از نظر استخدام دانشجویان فارغ التحصیل در جایگاه 81 قرار گرفته است. این دانشگاه به دلیل همکاری با کارفرمایان در میان 20 دانشگاه برتر قرار داشته و از نظر ارتباط بین کارفرما و دانشجو بین 50 دانشگاه برتر قرار دارد. دانشگاه چالمرز با شرکت های ولوو، اریکسون و SKF همکاری دارد. یکی از دانشکده های این دانشگاه دانشکده کار آفرینی بوده که دوره های کارشناسی ارشد و Pre-incubator ارائه می شود. در نمودار زیر می توان با آخرین رتبه این دانشگاه طبق رنکینگ QS در سال 2024 آشنا شد:

رنکینگ جهانی دانشگاه چالمرز

دانشگاه زوریخ در سوئیس

در میان رتبه بندی بهترین دانشگاه های اروپا، بالاترین رتبه به دانشگاه زوریخ تعلق دارد. این دانشگاه در کشور سوئیس قرار دارد و از نظر استخدام فارغ التحصیلان رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است. و از نظر همکاری با کارفرمایان جایگاه پنجاهم را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه از کارفرمایان فعال حمایت می کند. به عنوان مثال بورسیه های پیشرو در نظر گرفته شده به افرادی تعلق می گیرد که به دنبال توسعه یک محصول و یا خدمات نوآورانه می باشند.

دانشگاه پلی تکنیک پاریس

جهت معرفی بهترین دانشگاه های اروپا می توان به دانشگاه پلی تکنیک اشاره کرد. این دانشگاه در شهر پاریس قرار گرفته است. در سال 2024 این دانشگاه از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه 28 قرار گرفته است. از نظر شاخص نرخ استخدام در میان دانشگاه های اروپایی بالاترین امتیاز را اخذ کرده است و در بین دانشگاه های جهان رتبه ششم را کسب کرده است. دانشگاه پلی تکنیک یکی از برجسته ترین و گزینشی ترین سیستم مدارس گزینشی کشور فرانسه در رشته های فنی و مهندسی می باشد. جهت مطالعه بیشتر در رابطه با دانشگاه های کشور فرانسه می توانید مقاله معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه را که توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت نوشته شده است را مطالعه نمایید.

دانشگاه پلی تکنیک میلان از بهترین دانشگاه های اروپا

دانشگاه پلی تکنیک میلان از بهترین دانشگاه های اروپا

دانشگاه پلی تکنیک میلان در کشور اروپا واقع شده است این دانشگاه از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه 41 در بین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.این دانشگاه از نظر مشارکت با کارفرمایان بالاترین امتیاز را کسب کرده است زیرا این امکان برای دانشجویان این دانشگاه وجود دارد که با شرکت های کل دنیا ملاقات نمایند. این دانشگاه به دلیل نرخ استخدام دانشجویان فارغ التحصیل در رتبه مشترک هشتم جای دارد.

دانشگاه صنعتی دلفت هلند و دارمشتات آلمان

یکی از دانشگاه های معتبر در کشور هلند دانشگاه دلفت می باشد. این دانشگاه به لحاظ استخدام دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در رتبه چهلم قرار گرفته است. و از نظر مشارکت با کارفرما در بین بیست دانشگاه برتر در دنیا می باشد. در بخش شغلی و حرفه ای این دانشگاه طیف گسترده ای از کارگاه های حرفه ای، مربی گری و فعالیت حرفه ای و همکاری با کارفرمایان به منظور ارتباط بین دانشگاه و دانشجو در نظر گرفته شده است.

دانشگاه دارمشتات آلمان: دانشگاه صنعتی دارمشتات در کشور آلمان قرار دارد و از نظر استخدام فارغ التحصیلان در رتبه شصت و هشتم قرار دارد. دانشگاه دارمشتات بالاترین امتیازش را به دلیل نرخ استخدام فارغ التحصیلان کسب کرده است. این دانشگاه از طریق راه اندازی مشاغل از کسب و کار دانشجویان حمایت می کند و از لحاظ علوم و صنعت با شریک های خارجی زیادی رابطه دارد.

متقاضیان محترمی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی را دارند بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مهاجرتی مشورت کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا متقاضیان را در این راه راهنمایی کرده و اطلاعات کاملی را در اختیار افراد قرار دهند. شما می توانید به صورت تلفنی و با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص بهترین دانشگاه های اروپا

سوالاتی که در خصوص بهترین دانشگاه های اروپا پیش می آید عبارتند از:

  • بهترین دانشگاه های رایگان اروپا کدامند؟ به طور کلی تحصیل رایگان به ندرت در اروپا یافت می شوند اما تحصیل در دانشگاه های نروژ، آلمان، اتریش و ایتالیا به طور تقریبی رایگان هستند.
  • بهترین دانشگاه های اروپا در کدام کشورها واقع شده اند؟ انگلستان و سوئیس بهترین دانشگاه های اروپایی را در اختیار دارند.
  • چه شاخص هایی برای تشخیص دانشگاه های برتر اروپا وجود دارد؟ تعداد دانشجوهای ملی و بین المللی، خروجی های علمی، اساتید دانشگاه، وسعت دانشگاه از اصلی ترین شاخص های شناخت دانشگاه های برتر هستند.
  • بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل کدامند؟ آلمان، انگلستان، هلند، ایتالیا، کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *