مهاجرت

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ

نروژ یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی در حوزه اسکاندیناوی است و مهاجرت به نروژ در سال 2024 به عنوان سومین کشور گران دنیا، پرطرفدار است. نروژ یکی از کشورهای سردسیر در حوزه اسکاندیناوی است که در احاطه جنگل ها و فضای سبز این کشور قرار گرفته است. این کشور اگرچه عضو شنگن است اما در عضویت اتحادیه اروپا قرار ندارد، اما تعامل خوبی با کشورهای این حوزه دارد. طبیعتا متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را دارند در وهله اول به کشورهای تراز اول این قاره سبز می اندیشند.

  • انواع روش ها جهت مهاجرت به نروژ 2024 چیست؟
  • بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری به نروژ کدامند؟
  • شرایط مهاجرت ایرانیان به نروژ چیست؟
  • بهترین راه مهاجرت به این کشور کدام راه است؟
  • آیا تحصیل در نروژ همچنان برای افراد خارجی رایگان است؟
  • هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟
  • آیا از طریق سرمایه گذاری میتوان به اقامت نروژ رسید؟

نروژ نیز به عنوان یکی از با کیفیت ترین کشورهای قاره اروپا و حوزه اسکاندیناوی این قاره نظر اکثر افراد متقاضی را به خود جلب می نماید. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد، به ارائه اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به نروژ در سال 2024 پرداخته شده است.

نروژ برای مهاجرت

برای شروع یک زندگی جدید، نروژ Norway جزء بهترین کشورهاست. اما چرا نروژ؟ نروژ به دلیل استاندارد بالای زندگی، چشم اندازهای زیبای وصف ناپذیر، ضریب امنیتی بسیار بالا، میزان درآمد خیلی بالا، سطح بالای کیفیت خدمات درمانی و نیز نظام آموزشی مدرن مقصدی وسوسه کننده برای افراد و خانواده آنها محسوب می شود. کشوری که از یک اقتصاد درآمد بالا برخوردار است. و همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، این کشور از نظر GDP (تولید ناخالص داخلی) به عنوان هفتمین کشور ثروتمند جهان بالاتر از ایالات متحده قرار گرفته است:

ثروتمندترین کشورهای جهان بر حسب سرانه تولید ناخالص داخلی

نروژی که با فیوردها، یخچال های عظیم و شفق های قطبی اش زبانزد همگان است. و با اینکه دارای یک آب و هوای سرد و قطبی است ولی دارای مردمان بسیار مهربان و خونگرمی است.

نام رسمیپادشاهی نروژ
فرم حکومتپادشاهی مشروطه
پایتختاوسلو
مساحت385207 کیلومتر مربع
جمعیتبیش از 5 میلیون نفر
زبان رسمینروژی
ارز رایجکرون

ضمنا لازم به یادآوری است که نروژ عضو اتحادیه اروپایی (EU) به حساب نمی آید ولی این کشور عضو شورای کشورهای نوردیک (شمال اروپا) است و به عنوان عضو ناظر این اتحادیه عمل می کند. ضمنا کشور نروژ عضو رسمی ناحیه شینگن اروپا محسوب می شود. بر همین اساس نیز دارندگان انواع ویزای کشور نروژ علاوه بر این کشور همچنین می توانند به دیگر کشورهای شینگن نیز سفر کنند.

اینفوگرافیک مهاجرت به نروژ

انواع روش های مهاجرت به نروژ در سال 2024

نروژ به عنوان یک کشور مهاجرپذیر روش های متفاوتی برای صدور ویزا در سال 2024 دارد که این روش ها به طور کلی شامل موارد ذیل اند:

  • مهاجرت از طریق کار
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق ویزای ازدواج و نامزدی (الحاق به خانواده)
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • از طریق پناهندگی
  • از طریق تحصیل

چگونه به نروژ مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به نروژ ابتداء بایستی هدف از این مهاجرت مشخص شود. در وهله دوم بایستی شرایط مهاجرت به نروژ بر حسب ملیت افراد مشخص شود. مثلا اینکه متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) برای مهاجرت به نروژ نیازی به اخذ ویزا ندارند و با پاسپورت ملی می توانند به این کشور سفر کنند. ولی متقاضیان از کشورهای غیراروپایی برای مهاجرت به این کشور نیازمند اخذ ویزا هستند. و انواع ویزای نروژ بر حسب مدت اقامت متقاضیان به دو دسته زیر می باشد:

انواع ویزا و اقامت در نروژ

پس برای مهاجرت به نروژ 2024 به عنوان یک شهروند غیراروپایی بایستی برای اخذ ویزای بلندمدت (با اعبار 3 ماهه) اقدام بکنید. در واقع این نوع ویزا را می توان مجوز اقامت موقتی نروژ نامید. انواع ویزاهای بلند مدت نروژ نیز وجود دارد که اخذ آنها به اهداف مهاجرتی شما بستگی دارد. مثلا شما می توانید برای تحصیل، کار و یا الحاق به خانواده این ننوع ویزای کشور نروژ را درخواست دهید.

شرایط مهاجرت به نروژ

حالا که با کلیات شیوه مهاجرت به نروژ و انواع ویزای نروژ 2024 آشنا شدیم بد نیست که کمی هم در خصوص شرایط و الزامات این مهاجرت بدانیم. ایرانیان برای مهاجرت به نروژ به ویزای بلند مدت (مجوز اقامت موقت) نروژ نیاز دارند. منتها قبل از شروع پروسه مهاجرتی ابتداء بایستی از وجود اسپانسر برای اخذ ویزای نروژ اطمینان حاصل کرد. مثلا همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، برای اخذ ویزای کاری یافتن پیشنهاد کاری، برای اخذ ویزای تحصیلی دریافت نامه پذیرش از دانشگاه نروژی، برای اخذ ویزای کارآفرین دریافت تاییدیه ثبت شرکت از اداره ثبت شرکت نروژ و برای الحاق خانواده دریافت دعوتنامه از عضو خانواده مقیم نروژ امری الزامی است:

نوع ویزاپیش شرط درخواستاسپانسرنوع ویزا و اقامت
ویزای کاری نروژجاب آفر از کارفرمای نروژیکارفرماویزای بلند مدت/ اقامت موقت
ویزای تحصیلی نروژاخذ نامه پذیرش از دانشگاه نروژیدانشگاهویزای بلند مدت/ اقامت موقت
ویزای الحاق خانوادهدعوتنامه از مقیم یا شهروند نروژی (عضو خانواده)عضو خانوادهویزای بلند مدت/ اقامت موقت
ویزای کارآفرین نروژدعوتنامه از شرکت نروژیشرکتویزای بلند مدت/ اقامت موقت

مطابق قوانین، متقاضیان بایستی فرآیند درخواستشان را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) پیگیری بکنند. و ادامه کار را از جمله مراحل تحویل مدارک، بیومتریک و مصاحبه ویزا را در سفارت نروژ طی کنند. پس از اخذ ویزا نیز امکان قانونی ورود به خاک نروژ برای آنها فراهم می شود.

مهاجرت به نروژ از طریق کار

برای مهاجرت به این کشور از طریق کار ابتدا بایستی ویزای کاری نروژ را بدست آورد. برای اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند ممکن است این سوال پیش آید که نروژ در چه زمینه ها و رشته هایی به طور تخصصی به فعالیت می پردازد و اشخاصی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند در چه حیطه هایی باید تخصص لازم را داشته باشند؟ جواب این سوال در وهله اول مربوط به صنعت پر رونق نفت و گاز این کشور است. نروژ کشوری با پایین ترین نرخ بیکاری نسبت به اتحادیه اروپایی (EU) است و هم اکنون نرخ بیکاری در این کشور حدود 3.1% و متوسط درآمد نروژی ها نیز حدود 4900€ (یورو) می باشد که بالاتر از کشوری مثل آلمان با متوسط 3810€ (یورو) یا فرانسه با متوسط 4130€ (یورو) میباشد:

مقایسه درآمد در نروژ و چند کشور اروپایی به یورو

 

به طور معمول اشخاصی که در زمینه های مهندسی نفت و گاز، مهندسی برق، مکانیک و شیمی تحصیل کرده و از تخصص کافی برخوردار باشند، فرصت های شغلی بیشتری به نسبت دیگر رشته های تحصیلی برخوردار خواهند بود. اما در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد متقاضی بایستی در این زمینه ها کافرمایی را در نروژ داشته باشند و یا از هر طریق ممکن با وی ارتباط برقرار نمایند تا برای آنها یک دعوتنامه کاری ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله مهاجرت کاری به نروژ را مطالعه نمایید.

روند تغییر نرخ بیکاری نروژ

سایت های کاریابی در نروژ

نروژ بر خلاف آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار ندارد یا به زبان بهتر صرفا فارغ التحصیلان نروژ می توانند از ان استفاده کنند. در نتیجه اگر کسی بخواهد مستقیما با ویزای کاری وارد این کشور شود باید حتما پیشنهاد شغلی داشته باشد. منتهی داشتن پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک نروژ بسیار سخت است. البته موسسات و سایت های کاریابی این پروسه را تا حدی راحت تر کرده اند که معروف ترین آن ها عبارتند از:

  • jobsinoslo.com
  • nav.no
  • glassdoor.com
  • indeed.com
  • yaioa.com
  • thelocal.no
  • expact.com

مهاجرت کاری به نروژ چه شرایطی داراست؟

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

کشور نروژ با توجه به اینکه یکی از کشورهای پیشرو در زمینه انرژی های پاک و جایگزین سوخت های فسیلی است در زمینه سرمایه گذاری نیز تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارد. کشور نروژ به نقل از یکی از سایت های معتبر سرمایه گذاری در نروژ، در زمینه انرژی خورشیدی پروژه های سرمایه گذاری دارد که مبلغ آن 500000€ (یورو) و در زمینه خودروهای الکتریکی نیز با مبلغ 1000000€ (یورو) میتوان سرمایه گذاری نمود. 5 صنعت از صنایع برتر کشور نروژ به ترتیب عبارتند از:

  1. تولید برق (برق قسمت اعظم اروپا در نروژ تولید میشود)
  2. کشتیرانی
  3. شیلات
  4. آب شیرین
  5. پتروشیمی و نفت و گاز

در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری درباره شرایط سرمایه گذاری در نروژ در بخش بورس و سهام یافت.

سرمایه گذاری انجام شده در بخش سهام در نروژ به هزار یورو

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

از دیگر راه های مهاجرت به نروژ خرید ملک در این کشور است که نسبت به دیگر راه های مهاجرت به نروژ از ریسک بیشتری برخوردار می ­باشد. افرادی که قصد خرید ملک در نروژ را دارند بهتر است در ابتدا با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نمایند. افراد برای اینکه بتوانند از طریق خرید ملک در این کشور اقامت دائم نروژ را اخذ نمایند بایستی ملک خریداری شده را به مدت 5 سال در اختیار خود نگه داشته و تصمیم به فروش آن ننماید. در حال حاضر این روش مهاجرتی برای ایرانیان خارج از دسترس است.

خرید یک ملک متر مربع ملک در نروژ به یورو

شرایط زندگی در نروژ به گونه ای است که بسیاری از افراد دغدغه خرید ملک در این کشور را ندارد چراکه هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای به نسبت میزان درآمد در این کشور وجود دارد و به همین دلیل است که فرد می تواند به راحتی اجاره بهای ماهانه خود را پرداخت کند. در چنین شرایطی است که اجاره ملک در نروژ برای شهروندان این کشور ارزشمندتر از خرید آن خواهد بود.

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به نروژ که افراد می­ توانند در کمترین زمان اقامت دائم نروژ و پس از آن تابعیت این کشور را اخذ نمایند ازدواج است. افرادی برای ازدواج با اتباع نروژی باید دارای شرایط زیر باشند: طرفین باید حداقل به مدت 2 سال با یکدیگر ارتباط داشته و برای اثبات این امر باید مدارکی مانند عکس، فیلم ارائه نمایند. همسر نروژی می ­بایست برای تبعه خارجی درخواست ویزای ازدواج نماید که در اینصورت دولت نروژ برای وی ویزایی با اعتبار 90 روز صادر خواهد نمود. پس از ثبت ازدواج زوجین در نروژ به تبعه­ خارجی اقامتی 2 ساله اعطا می­ گردد. در صورتیکه ازدواج زوجین بصورت قانونی باشد و صحت زندگی مشترک آنها به دولت نروژ اثبات گردد، فرد خارجی می ­تواند برای اخذ تابعیت نروژ اقدام نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مهاجرت از طریق ازدواج در نروژ مراجعه نمائید.

مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی

دولت نروژ از کارآفرینان و سرمایه گذارانی که قصد ایجاد کسب و کار و یا سرمایه گذاری در این کشور را دارند استقبال می­ نماید. بطوریکه تسهیلات بسیار مناسبی را در اختیار آنان قرار می­ دهد. از جمله راه های کارآفرینی در کشور نروژ ثبت شرکت می­ باشد که بدین منظور فرد می­ بایست دارای یک طرح و یا ایده ای اقتصادی که موجب رشد اقتصاد در نروژ می­ گردد را ارائه نماید. همچنین افراد می ­توانند با اخذ ویزای سرمایه گذاری در نروژ به این کشور مهاجرت نموده و از طریق خرید اوراق قرضه دولتی که بصورت سرمایه قابل برگشت و غیر قابل برگشت می­ باشد به سرمایه گذاری در این کشور بپردازد.

تحصیل در نروژ

برای مهاجرت به این کشور زیبا و صنعتی شاید تنها راه ورود بدست آوردن اقامت تحصیلی با اخذ ویزا خواهد بود. علت این امر این است که در حوزه های صنعت بشدت نیاز به مهندسین و متخصصین این حوزه در نروژ احساس می شود، به همین دلیل دانشجویانی که در رشته های مهندسی و صنعتی در مقطع آکادمیک تحصیل نموده اند می توانند برای ادامه تحصیل وارد نروژ شوند. نروژ نیز به عنوان کشوری که در این حوزه فعال است با فراهم نمودن فرصت اقامت پس از تحصیل پذیرای این افراد برای رسیدن به کاری در حیطه تخصصشان خواهد بود.

دانشجویان ثبت نامی در دانشگاه های نروژ

علت اینکه دانشجویان برای مقطع کارشناسی نمی توانند در بدو امر اقدام به مهاجرت تحصیلی به نروژ نمایند این است که در مقطع کارشناسی دانشجویان به زبان نروژی تحصیل می نمایند و در ایران موسساتی که آموزش زبان نروژی داشته باشد وجود ندارد به همین خاطر اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی عملا غیرممکن خواهد بود. اما با توجه به اینکه در دوره های کارشناسی ارشد دانشجویان به زبان انگلیسی به تحصیل می پردازند در نتیجه برای ادامه تحصیل به مشکل برنخواهند خورد.

نروژ؛ کشوری برای تحصیل رایگان!

تحصیل در نروژ تا چندی پیش کاملا رایگان بود اما امروزه برای تحصیل در این کشور باید شهریه پرداخت کرد. منتهای مراتب هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ با حدود NOK300 تا NOK700 (کرون) معادل 35$ تا 75$ (دلار) درقبال هزینه ترم (semester fee) ممکن است حتی از سطح هزینه های ترم آلمان یعنی حدود 500€ تا 1200€ (یورو) هم پایین تر باشد. علاوه بر این هزینه زندگی در نروژ نیز با حدود 1600€ (یورو) آنهم با وجود امتیازاتی مثل فرصت بورسیه تحصیلی و کار دانشجوئی خیلی هم گران نیست. بیشترین بخش از بودجه دانشجوئی در نروژ نیز صرف خرید از بازار می باشد. شما در نمودار زیر می توانید با شاخص هزینه زندگی در شهرهای نروژ 2024 آشنا شوید:

 

شاخص هزینه زندگی در شهرهای نروژ

قانون تحصیل رایگان در نروژ از سال 2024 تغییر پیدا کرده است.!

تامین مالی پس از مهاجرت تحصیلی به نروژ

همچنان که می دانید زندگی در نروژ هزینه های خاص خود را دارد. هزینه هایی که تا حدود زیادی نیز بالاست اما دانشجویان بین المللی برای تامین بخشی یا کل این هزینه ها در نروژ چندین روش دارند. یکی از آنها تقاضای بورس تحصیلی است و روش دیگری که پیش روی دانشجویان قرار دارد، روش کار دانشجویی است که در نروژ 20 ساعت در هفته بوده و متوسط درآمد سالانه دانشجویان بین المللی از این قرار است:

درآمد حاصل از کار دانشجویی در نروژ

زندگی در نروژ پس از اتمام تحصیلات

اصولا فارغ التحصیلان از دانشگاه های نروژ پس از اتمام تحصیلاتشان از این امتیاز ویژه برخوردارند تا با اخذ ویزای اقامت یکساله در این کشور مانده و به دنبال کار باشند. در واقع این ویزای نروژ برای آنها در حکم ویزای جستجوی کار می باشد. که به فارغ التحصیلان از نروژ امکان تبدیل سریع اقامت تحصیلی به کاری را فراهم می کند. این مخصوصا برای دانشجویانی که از قبل تجربه کار دانشجویی در نروژ داشته اند یک ایده بسیار خوبی است. اما در مورد کاریابی در نروژ نیز بایستی بدانید اکثر فرصت های شغلی به صورت اینترنتی ثبت می شود و بهترین وب سایت برای کاریابی در نروژ Arbeidsplassen با مزایای زیر می باشد:

پروسه کاریابی در مهاجرت به نروژ

بهترین دانشگاه ها برای مهاجرت تحصیلی به نروژ

نرخ بیکاری در نروژ پایین است و در سال 2024 حدود 3.4% می باشد، با این حال بهتر است افراد از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش بگیرند. چرا که به این ترتیب آن ها به عنوان یک فرد خارجی راحت تر می توانند شغلی در نروژ پیدا کنند و به این ترتیب پس از فارغ التحصیلی خود قارد خواهند بود اجازه اقامت خود در نروژ را تمدید نمایند. برخی از بهترین دانشگاه های نروژ عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژرتبه جهانی QS در سال 2024
University of Oslo117
University of Bergen281
Norwegian University of Science and Technology292
UIT the Arctic University of Norway577

مهاجرت تحصیلی در نروژ در سال 2024 کمترپرطرفدار است چرا که نظام تحصیلی این کشور دیگر رایگان نیست و دانشجویان تنها باید به فکر تامین هزینه های زندگی خود باشند. البته هزینه زندگی در نروژ به طور متوسط ماهیانه 1600€ (یورو) است و این کشور سومین کشور گران در سال 2024 است.

بهترین راه مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی

نروژ یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است و افراد زیادی تمایل دارند تا در این کشور سکونت داشته باشند و یکی از راه های دریافت اقامت این کشور نیز پناهندگی در این کشور است. پروسه مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی دارای مراحل مشخصی است که می توان آن را به شرح زیر دانست:

  • ورود قانونی به نروژ بجز با استفاده از ویزای تحصیلی یا کاری
  • درخواست پناهندگی به پلیس نروژ
  • دریافت کارت اقامت موقت در نروژ
  • شرکت در مصاحبه درخواست پناهندگی
  • انتقال به اقامت گاه های از پیش تعیین شده
  • انتظار برای دریافت پاسخ نهایی

فرد می تواند کمک هزینه خرید وعده های غذایی و همچنین اقامت گاه را نیز دریافت کند تا بتواند اقامت نهایی خود را به دست آورد. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر این مسیر، آخرین راه حل برای ورود به نروژ است.

وکیل مهاجرت به نروژ

برای مهاجرت به نروژ، فرد می تواند شخصا از مسیر مهاجرت مورد نظر خود استفاده کند اما حضور یک وکیل در پروسه مهاجرت به نروژ، می تواند مسیر مهاجرت به این کشور را تسهیل بخشد و از نظر روانی یک گام رو به جلو باشد. پروسه مهاجرت نیز توسط وکیل طی خواهد شد و فرد نیازی به جستجو در رابطه با نحوه انجام امور نخواهد داشت و می تواند تنها به فکر فراهم کردن مدارکی باشد که وکیل مهاجرت به نروژ از او خواسته است.

تفاوت پروسه های مهاجرت از طریق وکیل مهاجرت به نروژ و شخصا را می توان در تصویر زیر دید:

پروسه مهاجرت به نروژ از طریق وکیل

در صورتی که فردی بخواهد خود پروسه مهاجرتی را انجام دهد، باید مراحل زیر را به دقت طی کند:

قدم به قدم برای مهاجرت به نروژ

نروژ مقصدی جذاب برای گردشگری

نروژ یکی از زیباترین کشورهای دنیا به شمار می رود و این کشور سالانه درآمد زیادی را از طریق این صنعت کسب می کند. در نروژ جذابت های فراوانی از جمله طبیعت بکر، مکان های تاریخی، موزه های هنری غیره وجود دارند که تفریح در این کشور را دلپذیر و خاطره انگیز کرده است. مسیر خطوط راه آهن در کشور نروژ از زیباترین مسیرهای جهان به حساب می آیند و قطعا دیدن آنها خالی از لطف نیست. هم چنین بازدید از موزه مونک و پارک مجسمه ویگلاند برای دوست داران هنر می تواند بسیار جذاب باشد.

با سفر به کشور نروژ می توان شانس دیدن شفق قطبی در بعضی مناطق این کشور از جمله دهکده ارشفیوربتن و کوه های لینگن آلپ را نیز داشت. به طور کلی سفر تفریحی به نروژ مجموعه ای شامل جذابیت های طبیعی، هنری و تاریخی در اختیار توریست ها می گذارد که تجربه ای بسیار شگفت انگیز و فراموش نشدنی است.

مزایای زندگی در نروژ در 2024

نروژ كشوری در شمال اسكاندیناوی است كه از سوی سازمان ملل، عنوان بهترین و بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا را به خود اختصاص داده است. نروژ كشوری است كه در آن میزان تحصیلات، درآمد ماهانه، امید به زندگی، بهداشت و تغذیه منطبق بر استانداردهای سازمان ملل در سال 2024 می‌باشد و این استانداردها كاملا رعایت شده است.

مثلا درآمد افراد در نروژ به قدری خوب است که حتی با وجود هزینه های بالای زندگی در این کشور، یعنی ماهانه بین 1800$ تا 2000$ (دلار آمریکا)، باز هم مردم نروژ و خارجی هایی که در این کشور مشغول به کار تمام وقتی هستند، قدرت خرید بالایی دارند. امید به زندگی در بین مردم این كشور تا 79 سال هم افزایش یافته است و موجب شده مردم آینده روشنی را برای خود تصور كنند. پایتخت این كشور اسلو است و طبق استانداردهای متعارف زندگی در رده اول می‌باشد.

معایب زندگی در نروژ

نروژ یکی از کشورهای مهم اروپایی است که زندگی در این کشور می تواند امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد اما علاقمندان به مهاجرت به این کشور باید به معایب زندگی در نروژ نیز توجه داشته باشند. برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با مهاجرت به نروژ باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • هزینه های بالای زندگی
  • شرایط متفاوت آب و هوایی نروژ
  • هزینه های بالای استفاده از خدمات پستی و محدودیت های آن
  • شرایط سخت یادگیری زبان نروژی
  • اجاره بهای بالای مسکن
  • پروسه طولانی استفاده از بیمه های درمانی

علاقه مندان به تحصیل و زندگی در نروژ می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به نروژ

متقاضیان مهاجرت به این کشور زیبا سوالات زیر را مدنظر قرار می دهند:

  • بهترین راه ورود به نروژ چیست؟ در حال حاضر، بهترین روش برای مهاجرت، تحصیل است.
  • چه راه هایی برای مهاجرت به نروژ وجود دارد؟ برترین راه مهاجرت به نروژ، ویزای کار است اما مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری در این کشور نیز از راه های مناسب میباشند.
  • کم هزینه ترین راه ورود به نروژ چیست؟ با توجه به اینکه تحصیل در نروژ رایگان نیست، در حال حاضر کار و تحصیل، کم هزینه ترین راه های ورود محسوب می شوند.
  • برای مهاجرت به نروژ چه باید کرد؟ اولین قدم برای مهاجرت به نروژ، تعیین هدف است و پس از آن فرد باید نسبت به دریافت ویزای مرتبط اقدام کند.
  • مهم ترین هزینه های مسیر مهاجرت به نروژ کدامند؟ هزینه های مربوط به ترجمه مدارک و همچنین هزینه های صدور ویزا مهم ترین هزینه های پیش روی متقاضی سفر به نروژ است.
4.9/5 - (37 امتیاز)

15 دیدگاه برای “مهاجرت به نروژ

  1. pooya گفت:

    سلام
    من 28 سالمه کارشناسی حسابداری با 8 سال سابقه کار حرفه ای تو زمینه مالی و تحلیل گری و حسابداری برای نروژ میتونم اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      به شرطی می تونید اقدام کنید در این زمینه که پیشنهاد کاری دریافت کنید

  2. علی گفت:

    سلام. وقت بخیر. من 34 سالمه و کارشناسی ارشد برق دانشگاه شهید بهشتی دارم. با 8 سال سابقه کار در صنعت برق. برای کار میشه رفت نروژ؟ چطور میشه اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهاجرت به آلمان برای شما شرایط بهتری داره. شما می تونید ویزای جستجوی کار آلمان رو دریافت کنید و از این طریق توی آلمان دنبال کار بگردید.
      برای نروژ این امکان وجود نداره و شما فقط در صورتی می تونید برای کار توی این کشور اقدام کنید که پیشنهاد کاری رسمی از این کشور داشته باشید و برای رسیدن به اون باید از ایران دنبال کار بگردید

  3. ایمان گفت:

    سلام لیسانس حسابداری دارم معدل 17 ب بالا برای ارشد میشه تحصیل رایگان بگیرم من میخام اقامت بگیرم اونم دائم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ابتدا باید پذیرش بگیرید بعد برای ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنید.
      زمانی که درستون تمام شد، اگر در نروژ کار پیدا کردید، می تونید ویزای کاری دریافت کنید و بعد در مسیر دریافت اقامت دائم قرار بگیرید

  4. امین گفت:

    سلام، من 34 سالمه و کارشناسی مهندسی معماری از دانشگاه آزاد، معدلمم 16.60 میتونم ویزای تحصیلی نروژ رو بگیرم، شانسم چند درصده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای نروژ یه مقدار ریسک ویزا وجود داره بهتره که به کشورهایی فکر کنید که شانس ویزاتون بالاتره

  5. Sara گفت:

    ۳۲سال،معدل کارشناسی ۱۶ ،دانشگاه آزاد

    1. داوری گفت:

      سلام
      سنتون برای تحصیل ارشد در این کشور مناسب نیست اما باز معدل بدی ندارید
      من پیشنهاد میکنم به کشورهای دیگه ای فکر کنید که برای شما شرایط بهتری داشته باشن و شانس پذیرش و ویزا داشته باشید

  6. Sara گفت:

    سلام،من لیسانس مهندسی معماری دارم با ۱۱سال گپ تحصیلی ،آیا میشه برای تحصیل رایگان در مقطع ارشد معماری برای نروژ اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط سنی و معدل شما داره که بتونم پاسخ درستی به شما بدم

  7. zahra گفت:

    میشه از پیام نور هم اپلای کرد برای نروژ؟؟؟ رشته مهندسی کامپیوتر؟؟؟
    من19 سالمه و تازه فردا کلاسام شروع میشه(تازه وارد دانشگاه می شم)
    تاحدی درباره مدارک لازم میدونم مثلا آیلتس بالای6 یا اراِرایه مقاله
    میشه لطفا راهنماییم کنید که باید چه کارهایی کنم؟ که برای لیسانس برم نروژ
    یا زودتر هم میتونم برم؟؟
    ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای لیسانس در کشور نروژ نیاز به مدرک زبان نروژی دارید اما در مقطع ارشد اگر معدل لیسانس خوب باشه با زبان انگلیسی هم میتونید تحصیل کنید

  8. محمد محسنی گفت:

    سپاس از مقاله مفیدتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *