ویزای کاری

بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

اسپانیا کشوری زیبا است که فرهنگ بسیار شادی دارد به همین دلیل افرادی که زندگی در اتریش را به دلیل خاموشی ساعت 6 به بعد نمی پسندد، به کشورهایی از جمله اسپانیا و هلند علاقه نشان می دهند. پیش از انتخاب اسپانیا آشنایی با بهترین شهرهای اسپانیا برای کار و پردرآمدترین مشاغل، متوسط درآمد ماهیانه، آمار بیکاری، نرخ تورم و غیره اهمیت به سزایی دارد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به اخذ ویزای کار و به طور کلی شرایط کاری اسپانیا با توجه به قوانین سال 2022 ارائه خواهد شد.

  •  شهرهای مهم اسپانیا برای کار کدامند؟
  • شرایط کار در مادرید چیست؟
  • بهترین شغل ها در بارسلون کدامند؟
  • فرایند مهاجرت کاری در اسپانیا چگونه است؟

مهاجرت به کشور اسپانیا

اسپانیا کشور توسعه یافته و قدرتمندی است منتهی خصوصا در سال های گذشته به دلیل وجود بحران های سیاسی و اقتصادی مشکلاتی برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند پدید آمده است. در نتیجه بر خلاف قوانین صدور ویزای برخی کشورهای اروپایی دیگر اسپانیا با سخت گیری بیشتری اقدام به صدور ویزای کاری و تحصیلی می کند؛ به عنوان مثال در حال حاضر مهاجرت به اسپانیا عملا از طریق اخذ ویزای کاری دشوار است و ویزای تحصیلی در غالب موارد گزینه ای بهتر برای ورود به خاک اسپانیا بشمار می رود. برای اخذ ویزای کاری نیز فرد متقاضی باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اسپانیایی اخذ نموده باشد به طوری که درآمد وی از آن شغل برای تامین هزینه های زندگی وی کافی باشد.

در نهایت با در درست داشتن مدارکی از جمله پیشنهاد شغلی، پاسپورت خود، پاسپورت کارفرما، مجوز کارفرما برای استخدام و غیره فرد می تواند درخواست اخذ ویزای کاری دهد. البته نباید از نظر دور داشت که مرحله اخذ پیشنهاد شغلی دشوارترین گام است چرا که در حال حاضر تعداد افراد بیکار در خود اسپانیا زیاد است و اگر کارفرمایی بخواهد فردی خارج از خاک اتحادیه اروپا را استخدام کند باید ابتدا فرصت شغلی مربوطه را 3 ماه در اسپانیا و سپس 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی نماید. اگر در این مدت فرد دارای صلاحیتی پیدا نشد در نهایت کارفرما می تواند فرد خارجی را استخدام کند؛ به منظور بررسی بهتر شرایط کاری و شانس استخدام شدن افراد بدون حضور در خاک اسپانیا در نمودار ذیل درصد بیکاری در اسپانیا طی سال 2022 و چند سال اخیر نشان داده شده است:

نمودار درصد بیکاری در کشور اسپانیا

آشنایی با بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

همان طور که مشاهده شد شرایط کاری در اسپانیا حتی از ایتالیا (با آمار بیکاری 9.8% در سال 2022) نامساعدتر است و نتیجتا دریافت پیشنهاد کاری از این کشور به مراتب از کار در آلمان، هلند، سوئد، دانمارک، سوئیس، اتریش و غیره دشوارتر می باشد. منتهی در برخی شهرهای اسپانیا شرایط شغلی بهتری وجود دارد، این نکته خصوصا برای کسانی مهم است که موفق به اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا می شوند چراکه اگر بخواهند پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند باید شغلی پیدا کنند. در واقع یافتن شغل موجب می شود فرد خارجی بتواند با تبدیل ویزای تحصیلی اسپانیا به ویزای کاری، اجازه اقامت خود را تمدید نماید و یافتن فرصت شغلی همان طور که گفته شد در برخی شهرهای این کشور به نسبت ساده تر است و از آن جمله می توان به بارسلونا، مادرید، سویله، والنسیا، گرانادا، بیلبائو، زاراگوزا و پامپلونا اشاره نمود.

متوسط درآمد در بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

این که هر فردی در اسپانیا چه میزان حقوق دریافت کند به عوامل مختلفی از جمله نوع تخصص، عنوان شغلی، سال های سابقه کاری، مدرک تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و غیره بستگی دارد اما به طور کلی در سال 2022 متوسط درآمد ماهیانه در بهترین شهرهای اسپانیا برای کار 5010€ (یورو) می باشد. به عبارت دقیق تر امسال پایین تر حقوق دریافتی از سوی افراد در کشور اسپانیا ماهیانه 990€ (یورو) و بیشترین میزان دریافتی ماهیانه 21000€ (یورو) بوده است. نتیجتا متوسط درآمد ماهیانه در اسپانیا از برخی کشورهای اروپایی دیگر از جمله مجارستان با ماهیانه 1800€ (یورو) و لهستان با ماهیانه حدود 1000€ (یورو) بالاتر است.

متوسط درآمد در بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

پردرآمدترین مشاغل در بهترین شهرهای اسپانیا برای کار

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل که تعیین کننده میزان درآمد ماهیانه افراد است نوع حرفه آن ها می باشد؛ در لیستی از پردرآمدترین مشاغل در بهترین شهرهای اسپانیا برای کار ارائه شده است:

  • متخصص قلب و عروق با ماهیانه 19800€ (یورو)
  • جراح مغز و اعصاب با ماهیانه 16700€ (یورو)
  • دندانپزشک با تخصص در حیطه ارتودنسی (ارتودنتیست) با ماهیانه 14800€ (یورو)
  • متخصص رادیولوژی با ماهیانه 11800€ (یورو)
  • متخصص اتاق عمل با ماهیانه 11100€ (یورو)
  • مدیر مالی با ماهیانه 10900€ (یورو)
  • مدیر آژانس خرید و فروش املاک غیرمنقول با ماهیانه 8870€ (یورو)
  • مدیران فروش ناحیه ای با ماهیانه 8780€ (یورو)
  • مدیر برنامه ریزی با ماهیانه 7860€ (یورو)
  • استاد دانشگاه در حیطه اقتصاد با ماهیانه 7830€ (یورو)
  • مدیر بانکداری مجازی با ماهیانه 7750€ (یورو)
  • استاد دانشگاه در حیطه شیمی با ماهیانه 7690€ (یورو)
  • اساتید دانشگاه در حیطه مهندسی صنایع با ماهیانه 7650€ (یورو)
  • استاد دانشگاه در حیطه بازاریابی با ماهیانه 7620€ (یورو)
  • قاضی دادگاه دیوان عالی با ماهیانه 7590€ (یورو)
  • محقق داروساز با ماهیانه 7550€ (یورو)

هزینه زندگی در بهترین شهرهای اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا رد مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی پایین است حتی در شهرهای بزرگ به عنوان مثال زندگی یک زوج در سال بین 20000€ تا 22000€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. برای مقایسه بهتر در جدول ذیل قیمت برخی اقلام ضروری در سال 2022 در اسپانیا بیان شده است:

اقلامقیمت (یورو)
وعده غذایی در رستوران نسبتا ارزان قیمت10.00€
وعده غذایی در شعب مک دونالد7.00€
بطری آب معدنی1.17€
بطری یک لیتری شیر0.78€
قالب 500 گرمی نان1.00€
یک کیلوگرم برنج0.99€
یک کیلوگرم سیب1.71€
یک کیلوگرم فیله مرغ6.07€
بلیت یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی1.50€
بلیت ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی43.00€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه680.10€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه1076.32€

در این مقاله اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای اسپانیا برای کار، هزینه زندگی در این شهرها، متوسط درآمد ماهیانه افراد و غیره اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی هلند، اسپانیا، استرالیا، کانادا، مجارستان، ترکیه، سوئد، دانمارک و غیره می توانند برای بررسی شرایط خود با توجه به قوانین مهاجرتی سال 2022 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *