ویزای کاری

بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

شرایط اقتصادی در ایتالیا تفاوت های فراوانی با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی دارد منتهی قبل از انتخاب نهایی ایتالیا افراد باید راجع به موارد متعددی از جمله شرایط بازار کار، بهترین شهرهای ایتالیا برای کار و هزینه زندگی اطلاعاتی کسب نمایند. به طور خلاصه زندگی در ایتالیا مزایای زیادی دارد مثلا نسبتا ارزان قیمت است اما نکات منفی متعددی نیز در خصوص این کشور وجود دارد که به همراه نقاط قوت ایتالیا در این مقاله شرح داده خواهند شد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو برای علاقه مندان اطلاعاتی راجع به شرایط کاری در بهترین شهرهای ایتالیا طی سال 2022 ارائه داده است.

مهاجرت به کشور ایتالیا در سال 2022

مهاجرت به ایتالیا در سال 2022 راه های مختلفی دارد هرچند معروف ترین مسیرها “مهاجرت تحصیلی به ایتالیا” و “مهاجرت کاری به ایتالیا” می باشد. البته اخذ ویزای کاری ایتالیا به سادگی ویزای کاری اتریش 2022 نمی باشد چرا که اتریش و آلمان ابتدائا به خارجی ها ویزای جستجوی کار می دهند تا با ورود به خاک این کشورها به دنبال کار باشند. اما برای پیدا کردن کار در ایتالیا فرد امکان حضور در خاک این کشور را ندارد ولی می بایست از یک کارفرمای ایتالیایی پیشنهاد شغلی اخذ نماید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

در واقع کارفرمای ایتالیایی باید ابتدا مجوز استخدام کارمندان خارج از اتحادیه اروپا را اخذ نماید سپس فرصت شغلی را آگهی کند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است آمار بیکاری در ایتالیا نشان داده شده و مشخص می شود با توجه به تعداد بالای افراد بیکاری در ایتالیا، شانس خارجی ها برای استخدام شدن چقدر پایین است.

سالدرصد بیکاری در ایتالیا
201412.7%
201511.9%
201611.7%
201711.2%
201810.8%
201910.5%
20209.8%
20219.5%
20228.9%

آشنایی با بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

با توجه به نامحتمل بودن اخذ ویزای کاری بدون حضور در خاک ایتالیا افراد در غالب موارد از روش تحصیلی اقدام می کنند چراکه علاوه بر این که شهریه بسیاری از دانشگاه های دولتی ایتالیا پایین است و بورسیه های متعددی به دانشجویان داده می شود، هزینه زندگی در این کشور نیز کم تر از غالب کشورهای اروپای غربی از جمله اتریش و فرانسه می باشد. به عبارت دقیق تر شهریه دانشگاه های دولتی ایتالیا در سال 2022 با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و تابعیت فرد (تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا در مقابل با سایر کشورهای دنیا) سالیانه 0 تا 5000€ (یورو) می باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا البته خیلی بالاتر است هر چند غالب آن ها شهریه یکسانی از دانشجویان اتحادیه اروپا و سایر کشورهای دنیا اخذ می نمایند که به طور متوسط سالیانه 3000€ تا 35000€ (یورو) است.

آشنایی با بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

همان طور که در جدول نشان داده شد آمار بیکاری کشور ایتالیا در سال 2022 به طور کلی 9.8% است اما نباید از نظر دور داشت در برخی مناطق علی الخصوص مناطق جنوبی این کشور این آمار بیشتر است و به 28% نیز می رسد. به همین دلیل دانشجویان با توجه به این که در صورت پیدا کردن کار می توانند اقامت خود در ایتالیا را تمدید نمایند باید قبل از انتخاب دانشگاه توجه کنند بهترین شهرهای ایتالیا برای کار کدامند. با توجه به موارد مختلف از جمله تعداد فرصت های شغلی، امکانات رفاهی و غیره، شهرهای بولونیا، فلورانس، رم و میلان از بهترین شهرهای ایتالیا برای کار هستند.

هزینه زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

میزان هزینه زندگی در ایتالیا بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد دارد اما به طور کلی ایتالیا نسبت به ایسلند، ایرلند، انگلستان، اتریش، سوئیس، دانمارک، سوئد، فنلاند، هلند، نروژ وغیره ارزان تر و در مقایسه با کشورهای لهستان، مجارستان، اسلواکی، اسلوونی، آلبانی و یونان گران تر می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است متوسط هزینه ماهیانه زندگی طی سال 2022 در چندی از بهترین شهرهای ایتالیا با هم مقایسه شده اند:

نمودار متوسط هزینه های زندگی در شهرهای مختلف ایتالیا

البته دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی، اجاره اشتراکی منزل و به طور کلی با صرفه جویی، هزینه زندگی خود در رم، میلان، فلورانس و بولونیا را به ترتیب به 850€ (یورو)، 850€ (یورو)، 800€ (یورو) و 750€ (یورو) نیز برسانند. هرچند تحصیل در مجارستان به دلیل شهریه پایین و هزینه کم زندگی ارزان تر از ایتالیا خواهد بود و به منظور محاسبه دقیق تر در جدول ذیل قیمت برخی اقلام در این دو کشور با هم مقایسه شده اند:

اقلامقیمت در مجارستان (یورو)قیمت در ایتالیا (یورو)
یک وعده غذایی در رستوران5.62€15.00€
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد4.50€8.00€
بطری آب معدنی0.69€1.02€
یک قالب 500 گرمی نان0.61€1.59€
یک کیلوگرم برنج0.87€1.92€
یک کیلوگرم فیله مرغ3.93€8.34€
یک کیلوگرم سیب0.92€1.80€
یک کیلوگرم پرتقال1.09€1.75€
بلیت وسایل حمل و نقل عمومی0.98€1.50€
اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه373.14€616.72€
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه689.41€1112.65€

متوسط درآمد در بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

در شهرهای مذکور یعنی رم، میلان، فلورانس و بولونیا علاوه بر این که فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد، متوسط درآمد افراد نیز بیشتر از شهرهای کوچک است. البته میزان دقیق درآمد را نوع حرفه فرد، سال های سابقه کاری، مهارت ها وغیره مشخص می نماید؛ متوسط درآمد سالیانه در کشور ایتالیا با توجه به آمار اعلامی از سوی وبسایت average salary survey در سال 2022 به میزان 33031€ (یورو) می باشد.

پردرآمدترین مشاغل در کشور ایتالیا

همان طور که گفته شد یکی از عوامل تعیین کننده در میزان درآمد افراد، نوع حرفه آن ها می باشد؛ به عنوان مثال در ایتالیا در سال 2022 رشته مدیریت اجرایی جزو پولسازترین مشاغل بوده است و فردی که در این زمینه تحصیل کرده و بالای 5 سال سابقه کار دارد سالیانه به طور متوسط 90000€ (یورو) درآمد خواهد داشت. پایین ترین درآمد در ایتالیا نیز مختص افرادی است که در حیطه خدمات از جمله اتوشویی، نظافت منزل و غیره مشغول به کار می باشند که سالیانه به طور متوسط 23000€ (یورو) اخذ می نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای ایتالیا برای کار ارائه گردید، علاقه مندان همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل و کار در ایتالیا، آلمان، مجارستان، اتریش و غیره با موسسه سفیران تماس حاصل فرمایند.

1/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بهترین شهرهای ایتالیا برای کار

  1. Ali گفت:

    سلام برنامه نویسی شغل خوبی تو ایتالیا به حساب میاد یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در تمامی کشورهای اروپایی این شغل مورد نیاز هست

  2. سانی گفت:

    برای کار پاره وقت دانشجویی در ارایشگاهها کدوم زمینه ارایشگری توی ایتالیا بهتر مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آرایش مو یک اولویت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *