ویزای کاری

بهترین شهرهای بلژیک برای کار

بهترین شهرهای بلژیک برای کار

بلژیک، از جهات مختلف از جمله سطح رفاه اجتماعی، میزان تولید ناخالص داخلی، شاخص توسعه انسانی و غیره جزو کشورهای برتر دنیا می باشد و طبیعتا افراد زیادی علاقه مند به تحصیل و کار این کشور می باشند. آشنایی با بهترین شهرهای بلژیک برای کار و متوسط هزینه زندگی و تحصیل، پردرآمدترین مشاغل و غیره برای کسانی که قصد زندگی در بلژیک را دارند اهمیت زیادی دارد. چراکه باعث می شوند به طور مقایسه ای شرایط مختلف کشورهای متعددی را با هم مقایسه کنند و در نهایت کشوری که برای آن ها به لحاظ میزان درآمد، هزینه ها و غیره مناسب تر است انتخاب نمایند. در این مقاله توضیحاتی راجع به موارد مذکور خصوصا بهترین شهرهای بلژیک برای زندگی از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه خواهد شد.

  • شرایط کار در بلژیک چیست؟
  • فرایند مهاجرت به بلژیک برای کار چگونه است؟
  • آیا می توان کار در بلژیک را مسیری برای مهاجرت به این کشور دانست؟
  • بهترین شهرهای بلژیک برای زندگی کدامند؟
  • هزینه زندگی در کدام شهرهای

مهاجرت به بلژیک در سال 2022

نمی توان بلژیک را جزو پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی قلمداد نمود که دلایل مختلفی دارد؛ از جمله این که برعکس شرایط صدور ویزای کار در آلمان و اتریش، بلژیک ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار ندارد. همچنین اگرچه تحصیل در برخی کشورهای اروپایی دنیا از جمله فرانسه، نروژ و غیره رایگان است، نظام تحصیلی در کشور بلژیک در مقطع آموزش عالی رایگان نمی باشد. منتهی از آن جایی که برای اخذ ویزای کاری بلژیک نیاز به داشتن پیشنهاد کاری است افراد ترجیح می دهند مهاجرت به بلژیک را از روش تحصیلی دنبال نمایند.

بلژیک به سه ناحیه مختلف تقسیم می شود؛ در ناحیه Wallonia افرادی که تبعه یکی از کشورهای حوزه اقتصادی اروپا یا اتحادیه اروپا نیستند باید شهریه تحصیلی پرداخت نمایند هرچند با توجه به قوانین مربوطه میزان شهریه این افراد نباید بیش از 5 برابر شهریه کسانی باشد که تبعه یکی از کشورهای فوق (حوزه اقتصادی اروپا یا اتحادیه اروپا) هستند. در ناحیه Flemish هر دو گروه ذکر شده بدون توجه به کشوری که تبعه آن هستند باید شهریه پرداخت نمایند شهریه پرداخت نمایند هرچند باز هم شهریه پرداختی از سوی دانشجویان غیراروپایی بالاتر است. در ادامه لیستی از برخی از دانشگاه های بلژیک و میزان شهریه دریافتی از سوی این دانشگاه ها ارائه شده است:

  • KU Leuven با سالیانه 835€ تا 9000€ (یورو)
  • University of Namur با سالیانه 835€ تا 4175€ (یورو)
  • Vrije Universiteit Brussel با سالیانه 835€ تا 4500€ (یورو)
  • University of Liége با سالیانه به طور متوسط 835€ (یورو)

آشنایی با بهترین شهرهای بلژیک برای کار

در بلژیک تقریبا چه در شهرهای بزرگ چه در شهرهای کوچک فرصت های شغلی زیادی وجود دارد؛ اما باز هم تعداد شغل های موجود در برخی شهرهای این کشور بیشتر و متوسط درآمد افراد ساکن در این نواحی بالاتر می باشد. بهترین شهرهای بلژیک برای کار با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود در سال 2022 عبارت هستند از: Antwerp ،Brussels ،Gent ،Leuven و Liege که حداکثر هزینه زندگی در آن ها در نمودار پایین نشان داده شده است:

نمودار حداکثر هزینه ماهیانه زندگی برای یک نفر در بهترین شهرهای بلژیک

البته دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل با افراد دیگر هزینه زندگی در این شهرهای بلژیک را به ترتیب گفته شده در بالا تا ماهی 780€ (یورو)، 890€ (یورو)، 750€ (یورو)، 800€ (یورو) و 700€ (یورو) کاهش دهند. به منظور محاسبه دقیق تر برای کسانی که قصد دارند برای کار و تحصیل به بلژیک بروند در ادامه قیمت برخی اقلام در جدول ذیل ذکر شده است:

کالاها و خدماتقیمت (یورو)
یک وعده غذایی در رستوران15.00€
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد8.00€
بطری آب معدنی2.19€
بطری یک لیتری شیر0.96€
قالب 500 گرمی نان1.64€
یک کیلوگرم برنج1.91€
یک شانه 12 تایی تخم مرغ2.54€
یک کیلوگرم پنیر محلی12.31€
یک کیلوگرم فیله مرغ8.71€
یک کیلوگرم گوشت قرمز14.36€
یک کیلوگرم سیب2.22€
بلیت یک طرفه وسایل نقلیه عمومی2.25€
بلیت ماهیانه وسایل نقلیه عمومی49.00€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه738.33€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه1155.17€
خرید یک متر آپارتمان در مرکز شهر3177.71€
خرید یک متر آپارتمان در اطراف شهر2459.73€
حق عضویت ماهیانه باشگاه های ورزشی26.57€

متوسط درآمد در بهترین شهرهای بلژیک برای کار

متوسط درآمد ماهیانه افراد در بلژیک 3300€ (یورو) است یعنی حدود 50% کسانی که در این کشور مشغول به کار هستند کم تر از این میزان حقوق دریافت می نمایند. میانگین درآمد سالیانه در بلژیک در سال 2022 حدود 61357€ (یورو) است که بعد از کسر مالیات 37923€ (یورو) خواهد شد. در واقع افراد در بلژیک چه مشغول به کار پاره وقت باشند چه کار تمام وقت با توجه به نوع شغل و میزان مهارت خود به طور متوسط ساعتی 15€ تا 30€ (یورو) حقوق می گیرند.

متوسط درآمد در بهترین شهرهای بلژیک برای کار

پردرآمدترین مشاغل در بهترین شهرهای بلژیک برای کار

پردرآمدترین مشاغل در سال 2020 در بلژیک عبارت هستند از:

  • جراح (قلب، مغز وغیره) با ماهیانه 23500€ (یورو)
  • رادیولوژیست با ماهیانه 16700€ (یورو)
  • CEO با ماهیانه 13500€ (یورو)
  • مسئول بانک با ماهیانه 12800€ (یورو)
  • مدیر مالی با ماهیانه 12100€ (یورو)
  • مدیر کیفی با ماهیانه 10300€ (یورو)
  • مسئول آزمایشگاه با ماهیانه 10200€ (یورو)
  • مدیر بازاریابی با ماهیانه 10100€ (یورو)
  • استاد دانشگاه در حیطه رشته پزشکی با ماهیانه 9790€ (یورو)
  • اساتید دانشگاه در حیطه رشته اقتصاد با ماهیانه 9550€ (یورو)
  • مدیر سرویس های اقیانوسی با ماهیانه 9310€ (یورو)
  • رییس دانشکده با ماهیانه 9130€ (یورو)
  • وکیل با ماهیانه 8900€ (یورو)
  • استاد دانشگاه در حیطه رشته تاریخ با ماهیانه 8700€ (یورو)

اخذ ویزای کاری بلژیک

همان طور که گفته شد برای کار در بلژیک افرادی که تبعه کشوری خارج از حوزه اتحادیه اروپا هستند باید ویزا دریافت کنند و به این منظور لازم است از یک کارفرمای بلژیکی پیشنهاد شغلی داشته باشند. منتهی تابعین کشورهای حوزه اتحادیه اروپا برای کار در این کشور نیازی به تهیه ویزا ندارند؛ همچنین تابعین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا لازم است پیش از درخواست اخذ ویزای بلند مدت کاری بلژیک مجوز کار یعنی work permit اخذ نمایند.

نرخ تورم در بلژیک در 40 سال اخیر همواره بین 0% تا 8.7% بوده است و در حال حاضر در سال 2022 تنها 2.9% است در نتیجه افزایش قیمت چندانی در این کشور مشاهده نخواهد شد. در این مقاله اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای بلژیک برای کار، متوسط هزینه زندگی و متوسط درآمد ماهیانه در بلژیک و غیره اطلاعاتی ارائه شد. علاقه مندان به مهاجرت به بلژیک، مهاجرت به بلاروس وغیره می توانند به منظور آگاهی از قوانین سال 2022 و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *