ویزای کاری

بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

اگر تصمیم دارید مهاجرت کاری به کشور تاجیکستان را تجربه کنید بهتر است اطلاعاتی در رابطه با مشاغل مورد نیاز و بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار به دست آورید. جمهوری تاجیکستان در آسیای میانه قرار دارد و دارای مرزهای زمینی مشترک با کشورهای افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین است. کشور تاجیکستان را نمی توان در زمره کشورهای ثروتمند در دنیا قرار داد. میزان حقوق و دستمزد در این کشور نسبت به هزینه های زندگی در آن پایین است. تنها شهری که در تاجیکستان برای کسب و کار مناسب است شهر دوشنبه می باشد، در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط کار در شهر دوشنبه بپردازند و اطلاعات مختصری در خصوص اقتصاد و قوانین کار در کشور تاجیکستان در اختیار مطالعه کنندگان قرار دهند.

  • شرایط کار در تاجیکستان چگونه است؟
  • آیا می توان از تاجیکستان به عنوان مقصدی مناسب برای کار یاد کرد؟
  • متوسط درآمد در تاجیکستان چقدر است؟
  • آیا می توان در تاجیکستان به درآمد بالا دست پیدا کرد؟
  • کیفیت زندگی در کدام شهرهای تاجیکستان بهتر است؟

وضعیت اقتصادی کشور تاجیکستان

پیش از آنکه به معرفی بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار بپردازیم سعی داریم شرایط اقتصادی این کشور را بررسی کنیم. اگر قصد مهاجرت کاری به تاجیکستان را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که این کشور به لحاظ صنعتی و درآمدی با کشورهای اروپایی قابل مقایسه نمی باشد. اقتصاد تاجیکستان به خدمات و کشاورزی وابسته است، بعد از اعلام استقلال کشور تاجیکستان از اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی دولت این کشور اقدام به اصلاح سیاست های اقتصادی کرد. درآمد خارجی کشور تاجیکستان به صادرات پنبه و آلومینیوم وابسته است و در برابر شوک های خارجی وارد شده به این محصولات بسیار آسیب پذیر است. از آگوست سال 2009 حدود 60% از شهروندان تاجیکستان زیر خط فقر زندگی می کنند، بحران مالی جهانی که در سال 2008 رخ داد اقتصاد داخلی و بین المللی تاجیکستان را تحت تاثیر قرار داد.

حدودا 90% از نیازهای انرژی کشور تاجیکستان با واردات تامین می شود، بیشتر ذخایر گاز و نفت این کشور در امتداد حوزه آمو دریا (جنوب غربی تاجیکستان) قرار دارد. منابع معدنی در این کشور شامل اورانیوم، نقره، طلا، آنتیموان، تنگستن و زغال سنگ می شود. در این کشور کارخانه های کوچک در زمینه های فرآوری مواد غذایی و صنایع سبک، تاسیسات آبی، کارخانه بزرگ آلومینیوم وجود دارد که زیر ظرفیت خود کار می کنند. جنگ های داخلی به شدت به زیر ساخت های این کشور آسیب رسانده و آن ها را ضعیف کرده که این موضوع باعث کاهش شدید تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

دوشنبه از بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

دوشنبه به عنوان پایتخت کشور تاجیکستان شناخته می شود تا 80 سال پیش این شهر تنها دهکده کوچکی در کشور تاجیکستان بود، دلیل نامگذاری این شهر این است که در این محل دوشنبه بازار برگزار می شد. زبان رسمی در کشور تاجیکستان زبان تاجیکی است علاوه بر این شهروندان این کشور به زبان روسی نیز تسلط دارند، اگر به این دو زبان تسلط داشته باشید و دارای مدرک تحصیلی و سوابق کاری باشید شانس شما برای پیدا کردن کار در شهر دوشنبه افزایش پیدا می کند. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید می توانید در مدارس شهر دوشنبه به آموزش زبان انگلیسی بپردازید، از مشاغل مورد نیاز در شهر دوشنبه می توان به مهندس مکانیک، مددکار اجتماعی، طراح گرافیک، مهندس فناوری اطلاعات، دستیار دندانپزشکی، نگهبان، مسئول پذیرش و راننده کامیون اشاره کرد.

میانگین حقوق و دستمزد ماهیانه در شهر دوشنبه 15900TJS (سامانی) برآورد شده است، پایین ترین میزان حقوق و دستمزد ماهانه در این شهر 2150TJS (سامانی) و بالاترین میزان حقوق ارائه شده 70400TJS (سامانی) می باشد. شرکت های برتر که در شهر دوشنبه قرار دارند عبارتند از:

  • Winrock International
  • Planate Management Group
  • OSCE
  • United Nations
  • FINCA Impact Finance
  • United Nations
  • IntraHealth International
  • ACDI/VOCA
  • Acted
  • Eurasia Foundation
  • Internews Network

دوشنبه از بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

قوانین کار و بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

مهاجرت کاری به تاجیکستان به واسطه نزدیکی و قرابت فرهنگی با ایران مورد توجه ایرانیان بسیاری است، اطلاع از قوانین و شرایط کار در کشور تاجیکستان به فرد کمک می کند تا راحتتر در موسسات و شرکت های این کشور مشغول به کار شود. قرار دادهای کاری در تاجیکستان به 2 صورت قرار دادهای غیر ثابت (قرار دادهای کاری) و قرار دادهای ثابت (قرار دادهای کار و خدمات) عقد می شود. در قرار دادهای غیر ثابت متقاضی باید به مدت 3 الی 6 ماه به صورت آموزشی مشغول به کار باشد، در قرار داد کاری وضع شده بین کارفرما و کارمند باید مواردی مثل: شرح کلی وظایف، ساعت کاری، میزان پاداش، ساعت اضافه کاری و حقوق، جریمه و کمک هزینه تعطیلات ذکر شود.

ساعت کاری در کشور تاجیکستان انعطاف پذیر است اما به طور کلی کارکنان باید در طول هفته به مدت 40 ساعت کار کنند. بیشتر مشاغل از روز دو شنبه تا جمعه فعالیت می کنند، در سیستم دولتی روز شنبه یک روز کاری است اما لزوما در بخش خصوصی یا بین المللی این گونه نیست. در رابطه با مرخصی های سالانه می توان گفت طبق قانون کار کشور تاجیکستان کارکنان تمام وقت می توانند در طول هر ماه به مدت 2 روز از مرخصی با حقوق بهره مند شوند. با مطالعه مقاله جمعیت تاجیکستان اطلاعات بیشتری در رابطه با کشور تاجیکستان و جمعیت این کشور کسب می کنید.

ویزای کار برای ورود به بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

متقاضیان ایرانی که قصد ورود به بازار کار کشور تاجیکستان را دارند به ویزای کار این کشور نیاز دارند، ویزا مجوز مشروط است که با هدف عبور از مرزهای دولتی، ورود، اقامت، ترک و عبور از قلمرو جمهوری تاجیکستان در مدت اعتبار مشخص صادر می شود. کنسولگری و سفارتخانه کشور تاجیکستان مسئول صدور ویزا را دارند، برای دریافت ویزای کار تاجیکستان لازم است مدارک و مستنداتی ارائه شود که عبارتند از:

  • عکس متقاضی در اندازه و کیفیت مناسب
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی پزشکی AIDS /HIV که تایید شده باشد
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرمایی معتبر در کشور تاجیکستان
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • تکمیل فرم مورد نظر

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار به دست آورده باشید. برای مهاجرت به تاجیکستان علاوه بر مهاجرت کاری روش های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به تاجیکستان از آن ها مطلع خواهید شد. تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا مشاوره های تخصصی را به صورت حضوری و غیر حضوری در اختیار مخاطبان قرار دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین شهرهای تاجیکستان برای کار

  1. کیفعلی حسن پور گفت:

    باسلام وعرض ادب بنده بیشتر درساخت وتولید کارکردم ودارای لیسانس ساخت و تولید وماشین ابزار می‌باشم درضمن ما دونفر هستیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد رسمی کار از این کشور داشته باشید یا این که خودتون یک کار در این کشور شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *