ویزای کاری

بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

کسانی که به فکر مهاجرت هستند غالبا نام کشور دومینیکا را شنیده اند، البته نکته مهم پیش از انتخاب این کشور آشنایی با بهترین شهرهای دومینیکا برای کار است. کشور دومینیکا یک کشور جزیره ای است که در دریای کارائیب قرار گرفته است که افراد ثروتمند کشورهای در حال توسعه از طریق سرمایه گذاری اقامت آن را اخذ می نمایند. در حقیقت دومینیکا قانونی دارد که طبق آن اجازه می دهد افراد به جای 7 سال اقامت در دومینیکا برای گرفتن پاسپورت تنها 100000$ (دلار آمریکا) سرمایه گذاری کنند. البته لازم به ذکر است که این رقم از سال 2014 افزایش یافته و در حال حاضر میزان حداقلی آن 200000$ (دلار آمریکا) است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به کشور دومینیکا، بهترین شهرهای دومینیکا برای کار و اقامت و غیره ارائه گشته است.

  • شرایط کار در دومینیکا چیست؟
  • بهترین شهرهای دومینیکا برای کار کدامند؟
  • در کدام شهرهای دومینیکا شرایط بهترین برای کار دارند؟
  • متوسط درآمد در دومینیکا چقدر است؟

مهاجرت به دومینیکا در سال 2024

همان طور که بیان شد در حال حاضر غالب افرادی که این کشور را به عنوان مقصد نهایی انتخاب می کنند ثروتمندان میانسالی هستند که امکان اخذ ویزای کاری و تحصیلی کشورهای برتر دنیا را ندارند اما می خواهند به واسطه صرف هزینه هنگفت پاسپورت کشور دومینیکا را به دست آورند. این افراد برای به دست آوردن پاسپورت کشور دومینیکا علاوه بر سرمایه گذاری 200000$ (دلار آمریکا) لازم است تا با آژانس رسمی تایید اقتصادی تابعیت دومینیکا به عنوان قدم اول همکاری نمایند و تاییدیه آن را اخذ کنند. لازم به ذکر است این برنامه اهدای تابعیت آنقدر میان برخی ملل محبوب است که منجر گردیده کشور دومنیکا بیش از 16% درآمد خود را از این طریق به دست آورد.


منتهی ممکن است برخی افراد به دلایل مختلف از جمله زیبایی های طبیعی کشور دومینیکا زیر 30 سال باشند و بخواهند مهاجرت به دومینیکا را طریق تحصیل یا کار اقامت این کشور انجام دهند. برای اخذ ویزای کاری دومینیکا فرد باید از یک کارفرما در خاک این کشور که مجوز استخدام خارجی ها را دارد پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشد و برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا لازم است متقاضی از یک دانشگاه در این کشور پذیرش گرفته باشد. شهریه دانشگاه های دومینیکا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود اما به طور متوسط برخی دانشگاه های این کشور سالیانه 31500$ تا 55000$ (دلار آمریکا) از افراد شهریه دریافت می کنند.

درباره دومینیکا و وضعیت اقتصادی

کشور دومینیکا جزو جزایر کارائیب محسوب می گردد و این کشور جزو کم جمعیت ترین کشورها در قاره اروپا است. شهر روسو به عنوان پایتخت کشور دومینیکا شناخته شده است و از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور به شمار می رود. جنگل های استوایی محل سکونت بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور است. دومین دریاچه جوشان در دنیا در این کشور قرار گرفته است. زبان رسمی کشور دومینیکا زبان های انگلیسی و فرانسه است اما اکثریت مردم به زبان کریول و کوکی نیست صحبت می کنند. رنگ پوست اکثریت مردم این کشور سیاه است اما سفید پوستان زیادی نیز در این کشور کار و زندگی می کنند. طبق محاسبات انجام شده، نرخ بیکاری در کشور دومینیکا بیش از 15% می باشد. همچنین حدود 3 میلیون نفر از جمعیت این کشور شاغل هستند. تولید ناخالص داخلی در این کشور بالغ بر 85 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

دلایل مهاجرت کاری به دومینیکا

سالانه کارمندان بین المللی بسیاری به دلایل گوناگونی برای مهاجرت کاری به دومینیکا اقدام می کنند. به عبارت دیگر، مهاجرت کاری به دومینیکا دارای مزیت های بی شمرای برای تمامی متقاضیان بین المللی می باشد. در  جدول زیر می توانید مهمترین دلایل مهاجرت کاری به دومینیکا را مشاهده فرمایید:

دلایل مهاجرت کاری به دومینیکاتوضیحات
دستمزد مطلوبمیانگین دستمرد اتباع کشورهای خارجی در مشاغل مختلف این کشور بسیار مطلوب است.
هزینه زندگیهزینه زندگی در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار پایین تر است. هزینه زندگی پایین یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت کاری اتباع خارجی به این کشور می باشد.
بیمه مشاغلمشاغل مختلف در دومینیکا دارای بیمه های کاری مختلف می باشند.

شرایط درخواست مجوز کار در دومینیکا

همانطور که می­ دانید افرادی که برای انجام کار در کشور دومینیکا نیاز به اخذ مجوز کار در این کشور دارند، دولت دومینیکا به افرادی که دارای شرایط زیر باشند مجوز کار این کشور را صادر می ­نماید:

  • ارائه نامه های پیشنهاد کاری
  • ارائه رسید گردش های بانکی فرد
  • ارائه گواهی عدم سوءسابقه کیفری
  • قرارداد کاری فرد با کارفرمایان دومنیکن
  • پرداخت 300$ (دلار آمریکا) بعنوان هزینه درخواست
  • ارائه مدارکی که فرد قادر به تهیه بلیط برگشت به کشور خود را دارد.

آشنایی با بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

بهترین شهرهای دومینیکا برای کار مهندسی

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان برای به دنبال بهترین شهرهای دومینیکا برای کار، به ویژه کار مهندسی هستند. زیرا اغلب شهرهای این کشور دارای زیرساخت های اقتصادی و صنعتی مناسبی در حوزه های مختلف تکنولوژی هستند. به همین جهت اغلب اتباع خارجی این کشور زیبا را در جزایر کارائیب برای آینده شغلی خود به ویژه در مشاغل مهندسی انتخاب می کنند. به طور کلی دومینیکا دارای شهرهای با کیفیتی برای مشاغل مهندسی می باشد که زمینه دستیابی شغلی را برای تمامی اتباع کشورهای خارجی فراهم می سازد.

برخی از بهترین شهرهای دومینیکا برای کار مهندسی عبارت اند از:

بهترین شهرهای دومینیکا برای کار مهندسی

آشنایی با بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

کسانی که برای تحصیل به دومینیکا می روند ضروری است از دانشگاه هایی پذیرش بگیرند که در شهرهای مهم و پرجمعیت واقع شده اند. دلیل این امر این است که دانشجوی خارجی در صورتی می تواند با پایان یافتن تحصیلات خود اقامت خویش در دومینیکا را تمدید نماید که یا با یک شهروند این کشور ازدواج کند یا شغلی پیدا کند و درخواست اخذ ویزای کاری دهد. بهترین شهرهای دومینیکا برای کار، به لحاظ بیشتر بودن تعداد فرصت های شغلی و بالاتر بودن متوسط درآمد عبارت هستند از:

  • Roseau
  • Portsmouth
  • Scotts Head
  • Wotten Waven
  • Delices
  • Saint Joseph
  • Toucari
  • Salisbury

متوسط درآمد در بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

میزان حقوق دریافتی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله کشور و شهر محل اقامت (به عنوان مثال در حالی که متوسط حقوق دریافتی در سال 2023 در سوئیس ماهیانه بالای 3000$ (دلار آمریکا) می باشد، حقوق دریافتی در ونزوئلا در ماه حدود 16$ (دلار آمریکا) است)، نوع شغل، سال های سابقه کار و غیره. در دومینیکا پایین ترین حقوق دریافتی در ماه 380XCD (دلار کارائیب) است در حالی که بیشترین حقوق دریافتی در ماه 12300XCD (دلار کارائیب) می باشد. به عبارت دیگر مطابق آمارهای اعلامی متوسط درآمد ماهیانه در سال 2023 در کشور دومینیکا 2780XCD (دلار کارائیب) است.

همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که در کشوری مثل دانمارک تفاوت میزان حقوق یک آقا با همکار خانم خود که موقعیت شغلی و رزومه کاری مشابهی با وی دارد تنها 5% است، در دومینیکا متاسفانه این اختلاف درآمد بالا است و آقایان 17% بیشتر از خانم ها حقوق دریافت می کنند. یعنی در حالی که متوسط درآمد ماهیانه آقایان 2940XCD (دلار کارائیب) می باشد، درآمد ماهیانه خانم ها در این کشور به طور متوسط 2510XCD (دلار کارائیب) می باشد. همچنین در حالی که در دانمارک هر 15 ماه یک بار 9% و در کل دنیا هر 12 ماه یک بار 3% به حقوق دریافتی افراد افزوده می شود، در دومینیکا هر 28 ماه یک بار تنها 5% به میزان حقوق اضافه می گردد.

در نمودار ذیل نرخ بیکاری دومینیکا در سال 2023 با برخی کشورهای دنیا مقایسه شده است:

نمودار مقایسه درصد بیکاری در دومینیکا و برخی از کشورها

مقایسه درآمد در بخش دولتی و خصوصی در دومینیکا

حقوق دریافتی افرادی که در بخش دولتی دومینیکا استخدام شده اند با کسانی که در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند متفاوت می باشد. البته مهم ترین مسئله در میزان حقوق دریافتی این افراد نوع شغلی است که به آن مشغول اند اما نکته تاثیرگذار دیگر کار کردن در بخش دولتی یا در بخش خصوصی می باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است، متوسط درآمد دریافتی افرادی که در بخش دولتی کشور دومینیکا مشغول به کار اند با متوسط درآمد در بخش خصوصی در سال 2023 با هم مقایسه شده اند:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهیانه (دلار کارائیب)
بخش دولتی2920$
بخش خصوصی2560$

موسسات کاریابی در بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

تمامی افراد علی الخصوص خارجی ها برای پیدا کردن کار در هر کشوری من جمله دومینیکا نیازمند آشنایی با موسسات و سایت های کاریابی هستند. به منظور کمک به کسانی که برای کار و تحصیل به دومینیکا می روند در ادامه لیستی از بهترین موسسات و سایت های کاریابی در دومینیکا ارائه شده است.

  • Glassdoor.com
  • Dominicahotjobs.com
  • Indeed.com
  • Jobworld.com
  • Dominicavibes.dm

در این مقاله اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای دومینیکا برای کار، متوسط درآمد افراد در بخش دولتی و خصوصی، موسسات کاریابی برتر جهانی و ملی در دومینیکا و غیره بیان شد. متقاضیان مهاجرت به کشورهای مختلف و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دومینیکا، دانمارک، هلند، سوئد، انگلستان، کانادا، استرالیا، اوکراین، مجارستان، ترکیه، روسیه، بلاروس، ایتالیا، اتریش، نروژ، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص بهترین شهرهای دومینیکا برای کار

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص بهترین شهرهای دومینیکا برای کار پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا شرایط بهترین شهرهای دومینیکا برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور مساعد هستند؟ به طور کلی دومینیکا و بهترین شهرهای این جزیره زیبا در قلب کارائیب، بهترین مکان برای انتخاب شغل مناسب در این کشور می باشند.
  • میانگین حقوق ماهیانه در بهترین شهرهای دومینیکا چقدر است؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2023 میانگین حقوق ماهیانه در بهترین شهرهای دومینیکا حدود 15500XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *