ویزای تحصیلی

بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

رومانی یکی از کشورهای اروپای شرقی و پیشرفته و محبوب برای تحصیل در این منطقه است و شهر بخارست پایتخت این کشور از بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل است. تحصیل به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، رومانیایی یا مجارستانی انتخاب گسترده ای از برنامه های دانشگاهی را برای دانشجویان در رومانی بوجود آورده است. رومانی با بیش از 100 موسسه آموزش عالی معتبر دولتی و خصوصی در شهرهای تحصیلی خود، برنامه های مختلف در مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می کند که همه اینها منجر به دریافت مدرک معتبر در اتحادیه اروپا می شود. از مزایای تحصیل در رومانی و شهرهای این کشور می توان به هزینه پایین تحصیل و زندگی در عین حفظ کیفیت در این کشور گفت. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل را در این نگارش معرفی کرده اند.

  • شرایط تحصیل در کشور رومانی به عنوان دانشجوی خارجی چیست؟
  • بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رومانی چه مقدار است؟

معرفی بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

رومانی در چهارراه اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی واقع شده است و مرزهای آن دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان، اوکراین و مولداوی است. از سال 2007، رومانی عضوی از اتحادیه اروپا است و بیش از 19 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. از این تعداد، بیش از 2 میلیون نفر در بخارست، پایتخت آن و بزرگترین شهر زندگی می کنند. بخارست اولین و معروف ترین شهر این کشور برای تحصیل است و دانشگاه ها و موسسات معتبری در این شهر وجود دارد. رومانی همچنین دارای شهرهای مختلفی در مناطق خود است که کم تر از نیم میلیون جمعیت دارند. در لیست زیر بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل معرفی شده اند.

  • شهر بخارست (Bucharest)
  • شهر کلوژ ناپوکا (Cluj-Napoca)
  • شهر یاش (Iasi)
  • شهر تیمیشوارا (Timisoara)
  • شهر براسف (Brasov)

بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل

آموزش عالی در رومانی از طریق دانشگاه ها، آکادمی ها و مدارس تحصیلات تکمیلی تأمین می شود. در رومانی بیش از 100 موسسه آموزش عالی و دانشگاه معتبر دولتی و خصوصی وجود دارد. بیش از نیم میلیون دانشجو در مؤسسات دولتی حضور دارند که از این تعداد سه چهارم آنها در برنامه های لیسانس و حدود 20٪ در سطح کارشناسی ارشد ثبت نام می کنند. مانند بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی رومانی در موضوعات خاص تخصص دارند. با این حال، دانشگاه های جامع تری نیز در این کشور وجود دارند. دانشگاه های رومانی طرح بولونیا را دنبال می کنند و همگی از کیفیت بالایی برخوردارند. در اینجا دانشگاه های برتر کشور رومانی برای علاقه مندان به تحصیل در رومانی معرفی شده اند.

نام دانشگاهنام شهر
دانشگاه بخارست رومانیبخارست
دانشگاه بابس بولایبخارست
دانشگاه الکساندرو یوان کوزایاش
دانشگاه اقتصاد بخارستبخارست
دانشگاه پلی تکنیک بخارستبخارست
دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلابخارست
دانشگاه ترانسیلوانیا براسفبراسف
دانشگاه فنی کلوژ ناپوکاکلوژ ناپوکا
دانشگاه کرایوفکرایوف
دانشگاه غرب تیمیشواراتیمیشوارا
دانشگاه استفان سل مار سوچاواسوچاوا
دانشگاه ژورژ آساچی یاشیاش
دانشگاه فنی تیمیشواراتیمیشوارا
دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوژ ناپوکاکلوژ ناپوکا
دانشگاه اسپیرو هارتبخارست

بخارست از بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

بخارست از بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

پایتخت و بزرگترین شهر رومانی با بیش از 2 میلیون جمعیت، بخارست مطمئنا برترین شهر دانشجویی در رومانی است. بخارست پایتخت رومانی، امروز یک کلان شهر شلوغ است، که به خاطر بلوارهای وسیع، ساختمان های باشکوه نام مستعار پاریس کوچک را به خود گرفته است. بخارست بزرگترین شهر و محبوب ترین مقصد برای تحصیل در خارج از کشور در رومانی است و بیشترین جمعیت دانشجویی بین المللی را دارد. بخارست مرکز اصلی فرهنگی، مالی و صنعتی اروپای شرقی است. در این شهر بیشترین تعداد موزه، دانشگاه و سایر مؤسسات فرهنگی رومانی را پیدا خواهید کرد. در حال حاضر در بخارست بیش از 30 دانشگاه اعم از دولتی و خصوصی وجود دارد و دانشگاه بخارست رومانی بر اساس رده بندی QS یکی از برترین دانشگاه های رومانی با رتبه 801 در جهان است.

این دانشگاه در 1864 تاسیس شد و هم اکنون دومین دانشگاه قدیمی مدرن در رومانی است. برنامه های این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و رومانیایی ارائه می شود و دولت این موسسه را به عنوان دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته طبقه بندی می کند. موضوعات درسی که در این دانشگاه تدریس می شود به رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی، مهندسی و فناوری، علوم و همچنین الهیات مربوط می شود. علاوه بر این دانشگاه دیگر دانشگاه های برتر در شهر بخارست به شرح زیر است.

  • دانشگاه اقتصاد بخارست
  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست
  • دانشگاه اسپیرو هارت
  • دانشگاه رومانو آمریکانو
  • دانشگاه معماری و شهرسازی بخارست
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا
  • دانشگاه مطالعات سیاسی بخارست
  • دانشگاه ملی هنر بخارست
  • دانشگاه علوم کشاورزی و دامداری بخارست
  • دانشگاه فنی مهندسی بخارست

کلوژ ناپوکا از بهترین شهرهای رومانی برای تحصیل

اگر تصمیم به تحصیل در شهر کلوژ ناپوکا را دارید از یک محیط عالی دانشگاهی بر اساس سبک یادگیری نوین و تحقیقات کاربردی بهره مند خواهید شد. دانشگاه های این شهر از معتبرترین موسسات در رومانی هستند و درجه های مختلف تحصیلی را ارائه می کنند که به چندین زبان از جمله به زبان انگلیسی تدریس می شوند. با تحصیل در کلوژ ناپوکا شما این فرصت را خواهید داشت که به یکی از زیباترین شهرهای رومانی سفر کنید و یک فرهنگ محلی را تجربه کنید. کلوژ ناپوکا معمولاً به عنوان کلوژ شناخته می شود و بعد از بخارست دومین شهر پرجمعیت رومانی است. كلوژ ناپوكا در بخش شمال غربي روماني است كه در دره رودخانه سامسول ميك واقع شده است. از جمله دانشگاه های معتبر این شهر می توان به دانشگاه بابس بولای، دانشگاه فنی کلوز ناپوکا، دانشگاه پزشکی و داروسازی کلوژ ناپوکا و دانشگاه ساپینتا اشاره کرد.

تحصیل در شهرهای یاش و تیمیشوارا رومانی

شهر یاش یکی دیگر از شهرهای تحصیلی کشور رومانی است که در بخش شمال شرقی رومانی در نزدیکی به همسایگی کشور مولداوی قرار دارد. شهر یاش یا ایاشی رومانی میزبان قدیمی ترین دانشگاه رومانی یعنی دانشگاه الکساندرو یوان کوزا می باشد. این شهر یک شهر کاملا دانشجویی است و از جمله دانشگاه ژورژ آساچی، دانشگاه اپولونیا، دانشگاه پزشکی و داروسازی پوپا و دانشگاه هنر جرج انسکو در این شهر قرار دارند. شهر تیمیشوارا نیز سومین شهر پرجمعیت رومانی است که دارای دانشگاه ها و موسسات معتبر است. این شهر در غرب رومانی در همسایگی مجارستان و صربستان قرار دارد و مجموعا دارای 8 دانشگاه دولتی و خصوصی می باشد که از جمله آنها می توان به دانشگاه پلی تکنیک تیمیشوارا، دانشگاه پزشکی و داروسازی تیمیشوارا و دانشگاه غرب تیمیشوارا اشاره کرد.

همانطور که مشاهده کردید شهرهای مختلف تحصیلی رومانی در این مقاله توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معرفی شدند. برای مقایسه تحصیل در رومانی و یونان نیز می توانید مقاله ارائه شده در این باره را مطالعه کنید. همچنین جهت اقدام به مهاجرت و دریافت مشاوره می توانید با این موسسه تماس حاصل کنید و از دانش فنی متخصصین این مجموعه بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *