ویزای کاری

بهترین شهرهای مالزی برای کار

بهترین شهرهای مالزی برای کار

نمی توان مالزی را یک کشور مهاجرپذیر قلمداد کرد چراکه غالبا به خارجی ها اقامت دائم نمی دهد و صرفا یک مقصد گردشگری برای اقامت های کوتاه مدت است. با این حال اگر کسی در حال تحقیق راجع به مالزی است باید در خصوص بهترین شهرهای مالزی برای کار و هزینه زندگی، متوسط درآمد ماهیانه در مالزی و غیره اطلاعاتی داشته باشد. مالزی زیبایی های طبیعی زیادی دارد که سبب شده توریست های زیادی به آن علاقه نشان دهند به همین دلیل مشاغلی مثل تور لیدری، هتلداری و غیره در این کشور بازار کار خوبی دارند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، اطلاعاتی راجع به شرایط کاری در بهترین شهرهای مالزی طی سال 2022 ارائه شده است.

  • شرایط کار در کشور مالزی چیست؟
  • آیا می توان در مالزی شغل های تراز اول داشت؟
  • مهم ترین شهرهای مالزی برای کار کدامند؟
  • بهترین شهرهای مالزی برای کاریابی کدامند؟
  • متوسط درآمد در مالزی چقدر است؟

مهاجرت به مالزی در سال 2022

برای کار در مالزی الزامی است فرد یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور داشته باشد؛ آن کارفرما نیز اجباری است مجوز استخدام کارگر یا کارمند خارجی را از پیش کسب نموده باشد. ولی مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل در این کشور پیچیدگی خاصی ندارد، کافی است متقاضی تحصیل از یک دانشگاه در مالزی پذیرش بگیرد، شهریه یک سال جلوتر را پرداخت کند و در نهایت اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور را انجام دهد.

میزان دقیق شهریه پرداختی از سوی دانشجویان متفاوت است و بستگی به رشته تحصیلی فرد دارد اما به طور متوسط دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی سالیانه 7000MYR (رینگیت مالزی) به دانشگاه پرداخت می کنند و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز سالیانه در حدود 11000MYR (رینگیت مالزی) شهریه می دهند. مبلغی نیز باید سالیانه بابت بیمه درمانی در مالزی پرداخت شود که قیمت آن در سال 2022 چیزی در حدود 300MYR (رینگیت مالزی) است. دانشجویان در مالزی همچنین می توانند برای تامین بخشی از هزینه های خود مشغول به کار پاره وقت شوند که غالبا شامل کار در رستوران ها، مینی مارکت ها و هتل ها می شود. لازم به ذکر است مطابق قوانین در کشور مالزی دانشجویان بین المللی از کار به عنوان صندوقدار، خواننده، موسیقیدان، ماساژور و مامور دولت به علاوه تمامی فعالیت های غیر قانونی منع شده اند.

آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای کار

آشنایی با بهترین شهرهای مالزی برای کار

برای انتخاب بهترین شهرهای مالزی برای کار ملاک های مختلفی وجود دارد از جمله تعداد فرصت های شغلی، میزان جمعیت، متوسط درآمد ماهیانه افراد، سطح رفاه اجتماعی و غیره. با توجه به ملاک های مذکور شهرهای

  • کوالالامپور (Kuala Lumpur)
  • جورج توون (George Town)
  • مالاکا (Malacca)
  • ایپوه (Ipoh)
  • کوتا کینبالو (Kota Kinabalu)
  • کوچینگ (Kuching)
  • میری (Miri)
  • کوتا بهارو ( Kota Bharu)

جزو بهترین شهرهای مالزی برای کار هستند. در بهترین شهرهای مالزی برای کار متوسط درآمد افراد ماهیانه 7870MYR (رینگیت مالزی) معادل سالیانه 94500MYR (رینگیت مالزی) می باشد. در واقع کم ترین میزان حقوق دریافتی در این کشور در سال 2022 ماهی 1070MYR (رینگیت مالزی) و بیشترین میزان حقوق ماهیانه 34900MYR (رینگیت مالزی) است.

لازم به ذکر است که متاسفانه فاصله درآمد خانم ها و آقایان در مالزی بسیار بالا و در حدود 16% است؛ به عبارت دقیق تر در حالی که یک اقا ماهیانه یه طور متوسط 8490MYR (رینگیت مالزی) حقوق دارد، همکار خانم وی با همان میزان تحصیلات، سابقه کار و مهارت های شغلی ماهیانه حدود 7310MYR (رینگیت مالزی) درآمد کسب می کند. در مالزی همچنین مطابق قوانین هر 17 ماه یک بار به میزان 9% به حقوق افراد افزوده می شود تا قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند. همچنین افرادی که در بخش دولتی مشغول به کار هستند 9% بیشتر از کارمندان شرکت های خصوصی در مالزی حقوق می گیرند؛ یعنی در حالی که در ارگان های دولتی متوسط حقوق ماهیانه 8220MYR (رینگیت مالزی) است این رقم در بخش خصوصی تنها 7550MYR (رینگیت مالزی) می باشد. در نمودار ذیل نیز متوسط درآمد در بهترین شهرهای مالزی مشخص شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در بهترین شهرهای مالزی برای کار

درآمد مشاغل محبوب در بهترین شهرهای مالزی برای کار

نوع شغل تاثیر عمده ای بر میزان درآمد افراد در تمامی کشورهای دنیا دارد اما در مالزی به طور متوسط به ازای یک ساعت کار افراد در حدود 45MYR (رینگیت مالزی) حقوق دریافت می نمایند. آگاهی از میزان درآمد مشاغل مختلف چه برای کسانی که می خواهند مستقیما ویزای کاری مالزی را اخذ نمایند چه برای دانشجویانی که تصمیم دارند برای تحصیل به این کشور بیایند اهمیت زیادی دارد. در جدول ذیل برخی از محبوب ترین مشاغل در مالزی به همراه متوسط درآمدی که ماهیانه دریافت می کنند معرفی شده اند:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه (رینگیت مالزی)
حسابدار5280
تحلیل گر مالی8530
مدیر مالی15200
منشی دفتر4040
طراح گرافیک5270
عکاس5500
مهندس هوا و فضا8680
مسئول کنترل ترافیک هوایی8320
دستیار پرواز6820
خلبان8920
معمار7330
مکانیک4230
معلم6270
مترجم6610
پرستار کودک4790
مهندس عمران6830
مدیر پروژه ساخت و ساز9470
آشپز6100
سرآشپز6990
مدیر هتل11700
کارمند آژانس های مسافرتی6620
متخصص تغذیه17600
پرستار6220
مشاور حقوقی5460

هزینه زندگی در بهترین شهرهای مالزی برای کار

در سال های 2021 و 2022 نرخ تورم در مالزی به ترتیب 1.02% و 2.08% بوده است و پیش بینی شده در سال های 2023 و 2024 به ترتیب 2.22% و 2.25% باشد. نتیجه تورم نسبتا پایین در مالزی ثابت ماندن قیمت اقلام و کالاهای مختلف خواهد بود؛ در واقع در این کشور مردم تا حدی از امنیت اقتصادی برخوردار هستند. میزان دقیق هزینه زندگی در مالزی بستگی به سبک زندگی هر فرد دارد اما به طور متوسط ماهیانه 500$ (دلار آمریکا) تا 690$ (دلار آمریکا) می باشد. در جدول زیر قیمت یکی از اساسی ترین موارد یعنی اجاره ماهیانه منزل در مالزی طی سال 2022 بیان شده است:

نوع منزلمتوسط اجاره ماهیانه (دلار آمریکا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر358.64$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر639.56$

همان طور که مشاهده شد اجاره منزل در کشور مالزی نسبت به ایالات متحده آمریکا 74% ارزان تر می باشد؛ افراد حتی می توانند با اجاره اشتراکی منزل هزینه های خود را کمی بیشتر کاهش دهند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به بهترین شهرهای مالزی برای کار، متوسط درآمد ماهیانه خانم ها و آقایان در مالزی و غیره بیان شد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در مالزی، اخذ ویزا کارت سوئیس، کار در آلمان و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *