ویزای تحصیلی

تحصیل در پاراگوئه

تحصیل در پاراگوئه

یکی از کشورهای آمریکای جنوبی که با تاریخ پرفراز و نشیب خود امروزه از صنعت گردشگری خوبی برخوردار است و اقتصاد قدرتمندی دارد کشور پاراگوئه می باشد. یکی از راه های مهاجرت به این کشور اخذ ویزای تحصیل در پاراگوئه است که با توجه به هزینه های تحصیل مقرون به صرفه انتخاب خوبی به نظر می رسد. کشور پاراگوئه در زمینه تولیدات برق در سطح جهان بسیار مطرح و معروف است و تحصیل رشته مهندسی برق و قدرت در دانشگاه های این کشور پرمخاطب تر از سایر رشته های تحصیلی می باشد. این مقاله توسط وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه نگارش شده است.

شرایط تحصیل در کشور پاراگوئه

اگر به تحصیل در آمریکای لاتین علاقه مند هستید، کشور پاراگوئه گزینه بسیار مناسبی است. زیرا تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. دولت پاراگوئه تلاش های زیادی برای بهبود کیفیت دانشگاه ها انجام داده است. مدت ها بود که این کشور فقط 2 دانشگاه داشت. در دهه 1990 بود که مراکز آموزش عالی دولتی بیشتری در این کشور افتتاح شد. تقریباً در این زمان بود که دانشگاه های خصوصی شروع به ظهور کردند. در کشور پاراگوئه در حال حاضر بیش از 40 دانشگاه خصوصی و 8 دانشگاه دولتی وجود دارد.


پذیرش در دانشگاه های کشور پاراگوئه به نوع و قوانین دانشگاه بستگی دارد. برخی از دانشگاه های این کشور فقط به ارائه مدارک نیاز دارند و برخی دیگر شامل امتحانات ورودی یا مصاحبه هستند. همچنین برخی از دانشگاه های پاراگوئه دوره های پیش دانشگاهی اجباری دارند که هر دانشجویی برای پذیرش باید در این دوره های آموزشی مشغول به تحصیل شود و با موفقیت این دوره ها را سپری کند. لازم به ذکر است که این دوره های تحصیلی معمولاً چند ماه طول می کشد. همانطور که می دانید، گوارانی و اسپانیایی زبان های رسمی پاراگوئه هستند. اسپانیایی زبانی است که در رسانه، آموزش و امور دولتی در کشور پاراگوئه به کار می رود. بنابراین اکثر برنامه های تحصیلی در معتبرترین دانشگاه های کشور پاراگوئه به زبان اسپانیایی آموزش داده می شوند. به طور کلی پیدا کردن یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های پاراگوئه بسیار سخت است.

شهریه و هزینه تحصیل در پاراگوئه

دانشگاه های پاراگوئه بسیار مقرون به صرفه هستند و دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند به راحتی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه های کشور پاراگوئه معمولاً پرداخت مبلغ ماهانه را به جای یک پرداخت در هر ترم یا سال تحصیلی تغییر می دهند. پرداخت ماهانه در گران ترین دانشگاه های کشور پاراگوئه مبلغی بین 160$ تا 240$ (دلار آمریکا) است که دانشجویان می بایست هر ماه آن را پرداخت کنند. این بدان معنی است که هزینه تحصیل در پاراگوئه در هر سال تحصیلی می تواند بین مبلغ 1920$ تا 2900$ (دلار آمریکا) باشد.

معرفی بهترین شهرهای پاراگوئه برای تحصیل

انتخاب مکان برای تحصیل در پاراگوئه یکی از بزرگترین تصمیماتی است که تا کنون اتخاذ کرده اید در ادامه به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی پاراگوئه می پردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب محل زندگی بگیرید. انتخاب محل زندگی برای دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به طور مستقیم به هزینه های زندگی در کشور پاراگوئه مرتبط است.

  • شهر آسونسیون: بزرگترین شهر پاراگوئه که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود، شهر آسونسیون مرکز حکومت، مرکز صنعتی و فرهنگی و بندر اصلی کشور پاراگوئه است. نرخ با سوادی در این شهر 95% اعلام شده است، در شهر آسونسیون تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه های دولتی و خصوصی قرار دارد از دانشگاه های اصلی این شهر می توان به دانشگاه ملی آسونسیون، دانشگاه خود مختار آسونسیون، دانشگاه کاتولیک آسونسیون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه خود مختار پاراگوئه و دانشگاه del Cono Sur de las Américas اشاره کرد.
  • شهر سیوداد دل استه: یکی دیگر از شهرهای مهم در کشور پاراگوئه است که در مجاورت مرز برزیل جای گرفته است. سیوداد دل استه یک شهر تجاری است و به عنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد تجاری در شناخته می شود. وضعیت بدون مالیاتی این شهر افراد زیادی را از برزیل و آرژانتین به خود جذب می کند. در این شهر نیز دانشگاه های معتبری وجود دارد که می توان به دانشگاه آمریکایی و دانشگاه Nacional del Este اشاره کرد.

مزایای تحصیل در کشور پاراگوئه

تحصیل در دانشگاه های برتر پاراگوئه

همان طور که پیش تر اشاره شد تحصیل در دانشگاه های برتر پاراگوئه تاثیر ویژه ای بر جلب نظر اشخاص حقیقی و حقوقی جویای استخدام نیروی جدید دارد. 9 دانشگاه برتر پاراگوئه در سال 2024 عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبرترین دانشگاه های پاراگوئهشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1Universidad Nacional de AsunciónAsunción
2Universidad Autónoma de AsunciónAsunción
3Universidad Católica Nuestra Señora de la AsunciónAsunción
4Universidad AmericanaCiudad del Este
5Universidad Columbia del ParaguayAsunción
6Universidad Nacional del EsteCiudad del Este
7Universidad del Norte, ParaguayAsunción
8Universidad del Cono Sur de las AméricasAsunción
9Universidad Autónoma del ParaguayAsunción

مزایای تحصیل در کشور پاراگوئه در 2024

تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه در سال 2024 مزایای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و کیفیت استاندارد دانشگاه ها اشاره کرد. از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می توان به ارزش و اعتبار قابل توجه به مدارک دانشگاه های این کشور اشاره کرد که بعضا در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش هستند. کشور پاراگوئه با توجه به تنوع زیست محیطی و جغرافیایی بسیار زیاد چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد.

تحصیل در این کشور علاوه بر دانشگاه های برتر و با کیفیت امکان تحصیل در یک محیط جذاب فرهنگی با آب و هوای کم نظیر را برای دانشجویان فراهم می کند که می تواند در آینده شغلی آن ها تأثیرگذار باشد. نکته قابل توجه این است که امکان فراگیری زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور و موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی وجود دارد. از این جهت ارائه مدرک زبان تسلط به زبان اسپانیایی یا انگلیسی الزامی نمی باشد و دانشجویان می توانند در دانشگاه های این کشور دوره های زبان و سایر رشته ها از جمله رشته تخصص اطفال در پاراگوئه را بگذرانند.

بررسی هزینه تحصیل در پاراگوئه

به طور کلی هزینه تحصیل در کشورهای آمریکای لاتین در قیاس با شمال اروپا و آمریکا و کانادا نسبتاً ارزان و مقرون به صرفه است. در بعضی از دانشگاه های آمریکای لاتین امکان تحصیل رایگان وجود دارد که این موضوع برای نخبگان و آن ها که بورسیه تحصیلی دریافت می کنند وجود دارد. هزینه تحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فنی مهندسی سالانه 5900$ (دلار آمریکا) و برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی از 6300$ (دلار آمریکا) شروع می شود.

لازم به ذکر است میانگین شهریه های مذکور در این بخش مربوط به دانشگاه های دولتی پاراگوئه می باشد و واضح است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری برای دانشجویان دربردارد. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی و دانشگاه های خصوصی می تواند تا سالانه 10000$ (دلار آمریکا) برای متقاضیان هزینه تحصیل دربرداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه های مهاجرت به پاراگوئه با کارشناسان با تجربه و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *