ویزای کاری

بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

کره جنوبی یکی از امن ترین نقاط دنیا برای زندگی است که در حال حاضر اقتصاد قدرتمندی دارد، به همین دلایل افرادی ممکن است علاقه مند به اخذ اقامت آن باشند. پیش از ورود به کره جنوبی ضروری است افراد نسبت به بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار و فرهنگ کاری، هزینه زندگی و غیره اطلاعاتی به دست آورند. به عنوان مثال افرادی که برای تحصیل و کار به این کشور می روند باید بدانند که پیدا کردن کار، چه کار پاره وقت دانشجویی و چه کار تمام وقت، در اکثر مواقع بدون تسلط به زبان کره ای امکان پذیر نیست. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، مطابق با قوانین و تغییرات سال 2022 اطلاعاتی در خصوص بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار، متوسط درآمد ماهیانه و غیره ارائه شده است.

  • بهترین شهرهای کره جنوبی برای مهاجرت کدامند؟
  • کار در کدام شهرهای کره  جنوبی بهتر است؟
  • فرایند مهاجرت کاری به کره جنوبی چگونه است؟
  • در چه شهرهایی از این کشور می توان درآمد بیشتری داشت؟

مهاجرت به کره جنوبی در سال 2022

در سال های گذشته یکی از راه های مهاجرت به کره جنوبی از طریق خرید ملک بود منتهی در حال حاضر از آن جایی که این کشور دیگر مهاجرپذیر نیست و تمایلی به اعطای اجازه اقامت دائم خود به خارجی ها ندارد، غالب خارجی هایی که به منظور تحصیل و کار به این کشور می روند پس از چند سال به کشور خود باز می گردند یا به سایر نقاط دنیا مهاجرت می کنند. برای اخذ ویزای کاری کره جنوبی افراد ضروری است ابتدائا از یک کارفرما در کره پیشنهاد شغلی داشته باشند هر چند به دلیل دشواری این مسئله، تحصیل در کره جنوبی طرفداران بیشتری دارد.

هزینه تحصیل در کره جنوبی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته و صنعتی مثل ایالات متحده آمریکا بسیار پایین است؛ یکی از دلایل این امر جذب دانشجویان خارجی به منظور ارتقای رنکینگ دانشگاه های کره می باشد. در واقع در سال 2017 تعداد 123000 دانشجوی بین المللی، که بیش از نیمی از آن ها چینی بودند، برای تحصیل به کره رفتند و دولت کره قصد دارد تا سال 2023 این رقم را به 200000 نفر برساند. میزان شهریه دریافتی در هر مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و در هر دانشگاهی متفاوت است اما متوسط شهریه سالیانه در غالب دانشگاه های کره طی سال 2022 در نمودار ذیل برای رشته های مختلف نشان داده شده است:

مقایسه متوسط شهریه سالیانه دانشگاه های کره جنوبی در رشته های مختلف

آشنایی با بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

در کره جنوبی به طور کلی شرایط کاری نسبتا خوبی وجود دارد؛ خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاه های مهم کره مثل دانشگاه سئول، دانشگاه ملی کره و غیره بابت استخدام شدن نگرانی ای نخواهند داشت. البته در شهرهای بزرگ کره علی الخصوص سئول (پایتخت کره جنوبی) و پوسان (دومین شهر مهم در کره جنوبی) موقعیت های شغلی بیشتری وجود دارد و متوسط درآمد ماهیانه افراد نیز در این مناطق بالاتر از شهرهای کوچک و روستاهای کره می باشد.

وضعیت اشتغال در بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

اگرچه کشور کره جنوبی اقتصادی فوق العاده قدرتمند دارد؛ اما با وجود ارتباطات گسترده با ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری انگلیسی زبان، مردم کره غالبا آشنایی ب زبان انگلیسی ندارند. همین مسئله سبب شده است که با توجه به بازار کار فوق العاده رقابتی کره جنوبی خصوصا برای رسیدن به مشاغل برتر، عملا شانس استخدام شدن خارجی هایی که به زبان کره ای مسلط نیستند بسیار پایین باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده نرخ بیکاری در کره جنوبی با چند کشور مطرح دنیا مقایسه شده است:

مقایسه درصد بیکاری در سه کشور کره جنوبی، ایتالیا و آلمان

متوسط درآمد در بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

برخی مشاغل در کره درآمد بسیار بالایی دارند، همچنین شایان ذکر است که میزان تحصیلات و سابقه کار نیز در بالاتر رفتن درآمد تاثیر عمده ای دارد به طوری که در کره جنوبی پس از 10 سال کار میزان درآمد فرد 2 برابر می شود. کمترین حقوقی که یک کارمند تمام وقت در کره جنوبی طی سال 2022 دریافت می دارد ماهیانه 1330000KRW (وون کره جنوبی) است و بیشترین میزان حقوق ماهیانه 43400000KRW (وون کره جنوبی) می باشد. در حقیقت متوسط درآمد در کره جنوبی ماهیانه 9800000KRW (وون کره جنوبی) و سالیانه 118000000KRW (وون کره جنوبی) است. گپ حقوق خانم ها و آقایان در کره جنوبی مشابه کشور دانمارک 7% که کمی از سوئد با 5% تفاوت بیشتر می باشد و در نمودار زیر نشان داده شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در کره جنوبی بر اساس معیار جنسیت

مقایسه درآمد در بخش دولتی و خصوصی در کره جنوبی

در کره جنوبی مطابق قانون چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی هر 16 ماه یک بار به میزان 9% به حقوق دریافتی افراد افزوده می گردد که با توجه به نرخ پایین تورم موجب شده قدرت خرید مردم کره جنوبی همواره بسیار بالا باشد. این میزان افزایش درآمد در کره 3 برابر میانگین افزایش درآمد در کل کشورهای دنیا است چرا که سار کشورها به طور میانگین هر 16 ماه تنها 3% به حقوق افراد می افزایند. در کره جنوبی همانند سایر کشورهای دنیا دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که درآمد متفاوتی اخذ می نمایند و مزایایی که می گیرند نیز با هم کمی فرق دارد. در جدول زیر متوسط درآمد ماهیانه افراد در بخش دولتی و خصوصی در کره جنوبی در سال 2022 با هم مقایسه شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهیانه (وون کره جنوبی)
بخش دولتی10000000
بخش خصوصی9500000

متوسط درآمد در بهترین شهرهای کره جنوبی برای کار

هزینه زندگی در کره جنوبی

کره جنوبی اگرچه در مقایسه با سوئیس، دانمارک، نروژ، ایالات متحده آمریکا و استرالیا بسیار ارزان تر است اما همچنان در گروه کشورهیا پرهزینه دنیا قرار می گیرد؛ هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور علی الخصوص برای کسانی که از کشورهای در حال توسعه با پول ملی کم ارزش تر به کره می روند، نسبتا سنگین است. بر اساس گزارش سایت internations متوسط هزینه زندگی در کره جنوبی برای یک خانواده 4 نفره ماهیانه 4700000KRW (وون کره جنوبی) یعنی معادل 3950$ (دلار آمریکا) می باشد. زندگی یک نفر در کره جنوبی نیز بنا به گزارش همان وبسایت ماهیانه 2100700KRW (وون کره جنوبی) یعنی معادل 1760$ (دلار آمریکا) است. به منظور محاسبه دقیق تر در جدول ذیل قیمت یکی از اساسی ترین موارد یعنی اجاره منزل در کره بیان شده است:

نوع منزلمتوسط اجاره ماهیانه (وون کره جنوبی)
یک آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ مثل سئول717150.10
یک آپارتمان 1 خوابه در اطراف سئول یا در شهرهای کوچک478198.25
یک آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ مثل سئول1855705.41
یک آپارتمان 3 خوابه در اطراف سئول یا در شهرهای کوچک1065490.20

همان طور که ملاحظه گردید هزینه زندگی در کره جنوبی از ایران بسیار بالاتر است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به متوسط شهریه دانشگاه های کره جنوبی در رشته های مختلف، حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی با توجه به معیار جنسیت یا حوزه کاری، برترین شهرهای کره جنوبی برای کار و غیره ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *