ویزای تحصیلی

بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

آشنایی با بهترین شهرهای کویت برای تحصیل برای کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت و در آن تحصیل و زندگی کنند اهمیت زیادی دارد چرا که در این شهرها امکانات رفاهی و فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد. کویت کشور عربی زبان کوچک و در حال توسعه ای است که به واسطه داشتن منابع نفتی و گازی زیاد، ثروت زیادی دارد و بخشی از این ثروت را در زمینه تحصیل صرف می کند. در میان کشورهای عرب کویت کم ترین تعداد افراد بی سواد را داراست و همین مسئله نشان دهنده اهمیتی است که خصوصا در دهه اخیر این کشور برای بحث آموزش قائل شده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی راجع به تحصیل در کویت، برترین دانشگاه و شهرهای کویت برای تحصیل و غیره ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل در کشور کویت جیست؟
  • مزایای تحصیل در کشور کویت چیست؟
  • بهترین شهرهای کویت برای تحصیل در کویت کدامند؟
  • هزینه تحصیل در کویت چقدر است؟

بهترین شهر کویت

شرق که در زبان عربی به معنای شرق است، قلب شهر کویت است. این بخش یک مرکز تجاری شلوغ است که بازار بورس کویت و چندین شرکت چند ملیتی را در خود جای داده است. Sharq با ساختمان ‌های بلند، آپارتمان ‌های لوکس، و گزینه‌ های ناهارخوری و خرید فراوان، برای کسانی که عاشق زندگی شهری پرشتاب هستند، عالی است.Salmiya محله ‌ای پرجنب ‌وجوش است که به ‌خاطر فضای چندفرهنگی شناخته می‌ شود. به دلیل نزدیکی به مدارس بین المللی، مراکز خرید و ساحل، انتخاب محبوبی در میان مهاجران است. گزینه ‌های مسکونی از آپارتمان‌ های سطح بالا گرفته تا مسکن ‌های مقرون به صرفه ‌تر را شامل می ‌شود که آن را برای بسیاری گزینه ‌ای همه ‌کاره می ‌سازد.

آشنایی با بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

اقتصاد کویت کاملا وابسته به صادرات نفت و گاز است هر چند در دهه های اخیر شرکت ها و تجارت های دیگری نیز در این کشور به وجود آمده اند که ممکن است خارجی ها به آن ها علاقه مند باشند. البته ورود به کویت با ویزای کاری تنها در صورتی امکان پذیر است که فرد متقاضی از یک کارفرما در کویت پیشنهاد شغلی داشته باشد و با توجه به دشواری این موضوع مهندسان، هنرمندان، مدیران وغیره ترجیح می دهند ابتدائا در کویت تحصیل کنند. البته نباید از نظر دور داشت که به نقل از فوربز (Forbes) به لحاظ کیفیت زندگی و هزینه ها شهر کویت یا همان Kuwait city که پایتخت کویت می باشد در سال 2019 به عنوان بدترین شهر دنیا شناخته شد. در نمودار ذیل متوسط هزینه ماهیانه زندگی در پایتخت چند کشور با هم مقایسه شده اند:

نمودار متوسط هزینه ماهیانه زندگی

البته در لیست رتبه بندی شهرهای دنیا برای زندگی 3 شهر بزرگ آمریکایی یعنی سن فرانسیسکو (با رتبه 77 از میان 82 شهر)، لس آنجلس (رتبه 76) و نیویورک (رتبه 74) نیز در انتهای لیست یعنی در گروه بدترین شهرها قرار گرفته اند که دلیل آن احتمالا بالا بودن قیمت ها به نسبت امکانات رفاهی بوده است. البته اگرچه هزینه زندگی در شهر کویت بالاتر از سایر شهرهای کشور کویت می باشد اما با توجه به این که پایتخت سیاسی است  تمرکز سیاسی، علمی و اقتصادی کشور در این شهر است فرصت های آموزشی و شغلی بیشتری دارد.

تحصیل در کویت در سال 2024

متوسط درآمد ماهیانه در سال 2024 در کویت 1270KWD (دینار کویت) است یعنی پایین ترین درآمد ماهیانه 170KWD (دینار کویت) و بیشترین میزان درآمد ماهیانه 5640KWD (دینار کویت) می باشد؛ البته این که هر فردی چه میزان درآمد داشته باشد به عنوان شغلی وی بستگی زیادی دارد. به عنوان مثال بیشترین میزان درآمد در کویت متعلق به مشاورین مالی و مدیران آژانس های خرید و فروش املاک غیر منقول می باشد و با توجه به این که داشتن پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک این کشور دشوار است افراد از کشورهای کم تر توسعه یافته ای مثل عراق، پاکستان، یمن و غیره ممکن است تصمیم بگیرند اقامت تحصیلی کویت را کسب کنند.

اگرچه تحصیل در ترکیه، ارمنستان، قبرس وغیره کم هزینه تر است اما برخی افراد خصوصا مهندسین نفت و گاز با توجه به فرصت های شغلی بی شمار کویت در این حوزه و از آن جایی که واحد پول این کشور یعنی دینار کویت با ارزش ترین پول در دنیا است، اخذ اقامت کویت را ترجیح می دهند. متوسط شهریه دانشگاه های کویت نیز نسبت به سایر کشورهای عربی یعنی امارات متحده عربی، عمان و مصر پایین تر است و در ادامه مقاله مفصل تر شرح داده خواهد شد.

شهریه دانشگاه ها در بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

میزان دقیق شهریه بستگی به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دارد اما به طور میانگین دانشگاه های کویت در سال 2024 ترمی 100KWD (دینار کویت) تا 300KWD (دینار کویت) یعنی معادل 330$ (دلار آمریکا) تا 995$ (دلار آمریکا) شهریه دریافت می کنند. علاوه بر شهریه دانشجویان در کویت سالیانه 200KWD (دینار کویت) تا 275KWD (دینار کویت) یعنی معادل 660$ تا 910$ (دلار آمریکا) بابت برخورداری از امکانات دانشگاه پرداخت می نمایند.

از میان دانشگاه های کشور کویت دانشگاه کویت (Kuwait University) بهترین جایگاه بین المللی را دارد که به عقیده U.S. News & World Report Ranking در سال 2024 رتبه آن 1082 و به عقیده طبقه بندی QS و همچنین طبقه بندی Times Higher Education رتبه آن 801 می باشد. در جدول ذیل چندی از دانشگاه های کویت به ترتیب رتبه آن ها در رنکینگ ملی معرفی شده اند:

رتبه در رنکینگ ملینام دانشگاهشهری که دانشگاه در آن واقع شده
1Kuwait UniversityKuwait City
2Gulf University for Science and TechnologyMishref
3Australian College of KuwaitKuwait City
4American University of KuwaitKuwait City
5Maastricht School of Management KuwaitDasma

شهریه دانشگاه ها در بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

اخذ اقامت پس از تحصیل در کویت

به این منظور فرد باید پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مورد نظر خود شغلی در کویت پیدا کند و مدارک ذیل را برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری تقدیم نماید:

  • اصل پاسپورت به علاوه یک کپی برابر اصل آن
  • پاسپورت کارفرما و یک کپی برابر اصل آن
  • کارت ملی کارفرما و یک کپی برابر اصل آن
  • اصل مجوز کار و مجوز استخدام کارمندان و کارگران خارجی که کارفرما قبلا اخذ کرده است
  • قرارداد کاری با کارفرما که باید شامل میزان حقوق در نظر گرفته شده نیز باشد

هزینه زندگی در بهترین شهرهای کویت برای تحصیل

زندگی در کویت بدون احتساب اجاره مسکن برای یک خانواده 4 نفره در سال 2024 ماهیانه 846.71KWD (دینار کویت) یعنی معادل 2722.33$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. هزینه زندگی یک نفره نیز در کویت بدون احتساب اجاره منزل ماهیانه 226.86KWD (دینار کویت) یعنی معادل 729.50$ (دلار آمریکا) خواهد بود؛ به طور کل شاخص هزینه زندگی در پایتخت کویت 33% از تهران گران تر می باشد. اجاره مسکن نیز در شهر کویت 39% گران تر از تهران است؛ یعنی اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در کویت 263.79KWD (دینار کویت) می شود و اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه 571.21KWD (دینار کویت) است.

در این مقاله اطلاعاتی راجع به تحصیل در کویت، بهترین شهرها و دانشگاه های این کشور وغیره با توجه به قوانین سال 2024 ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به تحصیل در یک کشور خارجی می توانند به منظور مقایسه تحصیل در کویت با تحصیل در کانادا، استرالیا، دانمارک، اوکراین، مجارستان، ترکیه، گرجستان و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *