ویزای کاری

بهترین شهرهای کویت برای کار

بهترین شهرهای کویت برای کار

در طول چند سال اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایران کار در کشور کویت به دلیل نزدیکی این کشور به ایران و شرایط اقتصادی مناسب آن مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. بهترین شهرهای کویت برای کار و دستمزد ماهانه و بهترین شغل ها از جمله مهمترین مسائلی هستند که متقاضیان کار در کشور کویت باید به آن ها توجه داشته باشند. در بین کشورهای خاورمیانه بازار کار کشور کویت بعد از کشور امارات و کشور قطر در جایگاه سوم قرار دارد، میزان حقوق پرداختی در این کشور بالا بوده و قابل قیاس با میزان حقوق و دستمزد در کشورهای اروپایی است.

برای مهاجرت کاری به کویت قوانین و شرایطی وضع شده است که با مطالعه سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آن ها مطلع می شوید اما در این نوشتار سعی داریم به معرفی بهترین شهرهای کویت برای کار بپردازیم.

  • بهترین شهر کویت کدام است؟
  • نزدیک ترین شهر ایران به کویت کدام است؟
  • شرایط کار در کویت برای ایرانیان چیست؟
  • آیا شهروندان ایرانی می توانند در کویت کار کنند؟
  • بهترین شهرهای کویت برای زندگی کدامند؟
  • کیفیت زندگی در کدام شهرهای کویت بهتر است؟

وضعیت اقتصادی در بهترین شهرهای کویت برای کار

پیش از معرفی بهترین شهرهای کویت برای کار وضعیت اقتصادی این کشور را به طور خلاصه بررسی می کنیم. کویت کشوری در غرب آسیا است که در حاشیه شمال شرقی عربستان جای گرفته است و دارای مرزهای مشترک با کشور عراق و کشور عربستان صعودی می باشد. کویت کشوری مستقل با سیستم سیاسی نیمه دموکراتیک و دارای اقتصادی با درآمد بالا است. دینار کویت بالاترین ارزش ارز در جهان را دارد، بر اساس اعلام بانک جهانی این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در دنیا را دارد. ذخایر نفت و گاز طبیعی در این کشور کویت را به یکی از بزرگترین اقتصادها در دنیا تبدیل کرده است در واقع می توان گفت نفت اصلی ترین محصول این کشور برای صادرات است.

علاوه بر صادرات نفت کشور کویت محصولاتی مثل مصالح ساختمانی، ذغال، سیمان، مواد شیمیایی، فولاد، فلزات، استیل، ماهی، میگو، نمک، فرآورده های غذایی، پوشاک، چرم و کاغذ را به کشورهای مختلفی در دنیا صادر می کند. در طول 5 سال گذشته افزایش قابل توجهی در کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا در کشور کویت دیده شده است. دولت کویت تلاش می کند از بهترین شیوه های مدرن اجتماعی استفاده کند به همین دلیل سیستم کارگری بر مبنای قانون کار و ضوابط مربوط به آن استوار شده است. بیشتر جمعیت کارکنان کشور کویت را نیروهای کار خارجی تشکیل می دهد طبق آخرین آمار از تعداد نیروهای کار خارجی به تفکیک کشورها مصر با 23% در جایگاه اول قرار دارد و در رده های بعدی کشورهای هند، بنگلادش، سریلانکا، پاکستان، سوریه، ایران، فیلیپین، لبنان، اردن و عراق قرار دارند.

الکویت یکی از بهترین شهرهای کویت برای کار

شهر کویت (به عربی: مدينة الكويت) پایتخت و بزرگترین شهر کشور کویت است که در قلب این کشور در ساحل خلیج فارس قرار گرفته است. مجلس ملی کویت (پارلمان)، بیشتر دفاتر دولتی و مقر بیشتر شرکت ها و موسسات و بانک های کویت در این شهر واقع شده اند در حقیقت شهر کویت پایتخت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور کویت است. از شرکت های معتبری که در این شهر جای گرفته اند می توان به

  • Zedpoint Plus
  • Raytheon Technologies
  • IKEA
  • Michael Baker International
  • Customer Experience Group
  • Constellis
  • Teixeira DuarteTrace Systems
  • Weatherford
  • Panalpina

اشاره کرد.

میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در سال 2022 در شهر کویت 1070KWD (دینار کویت) است، پایینترین و بالاترین میزان حقوق پرداختی در این شهر 140KWD (دینار کویت) و 4730KWD (دینار) کویت می باشد. محبوب ترین مشاغل در شهر کویت عبارتند از: مهندس ابزار دقیق، مهندس نرم افزار، مهندس DCS، مدیر عملیات رستوران، مهندس نفت، معلم، لوله کش و مدیر ارشد قرار دادها.

الکویت یکی از بهترین شهرهای کویت برای کار

الاحمدی از بهترین شهرهای کویت برای کار

Al Ahmadi شهری است که در سال 1946 با کشف نفت در آن جا مستقر شد این شهر در استانی با همین نام مستقر شده است. الاحمدی در جنوب کشور کویت قرار دارد بسیاری از پالایشگاه های شرکت نفت کویت (KOC ) در این شهر قرار دارند. شغل هایی مثل: حسابدار، دستیار دندانپزشکی، مهندس مکانیک، صندوقدار، مهندس فناوری اطلاعات، مدیر حسابرسی، کارگر، دستیار پزشک و بازاریاب از جمله شغل های محبوب در شهر آل احمدی هستند. موسسات برتری که در شهر آل احمدی قرار دارند عبارتند از: Panalpina، National Oilwell Varco، WTS Energy، IKEA، Worley، Emerson, Wood، Amec Foster Wheeler و Aggreko.

سلوی از بهترین شهرهای کویت

Salwa یکی دیگر از بهترین شهرهای کویت برای کار است که در استان حولی قرار گرفته است، این شهر دارای مرزهای مشترک با رومیتیا، بایان، میشرف، مسیلا و خلیج فارس می باشد. سلوی یکی از معدودترین شهرهای کویت است که در آنجا ساختمان های 2 الی 3 طبقه قرار دارد. موسساتی مثل: Customer Experience Group، Zedpoint Plus، Constellis، Teixeira Duarte، The Center For Epilepsy and Seizure Education in British Columbia، Panalpina، IKEA، Michael Baker International، Trace Systems و Weatherford از جمله مهمترین موسساتی هستند که در شهر سلوی قرار دارند. برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با میزان حقوق و دستمزد در کشور کویت می توانید به مقاله حقوق ماهیانه کار در کویت رجوع کنید.

شرایط اخذ ویزای کار کشور کویت

متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع کار در کشور کویت به ویزای کار این کشور نیاز دارند، برای اخذ ویزای کار کویت همانند بسیاری از کشورهای دنیا فرد به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی معتبر در کشور کویت نیاز دارد. جهت کاریابی در کویت می توانید از طریق موسسات کاریابی معتبر در این کشور، وب سایت های کاریابی و روزنامه های محلی منتشر شده استفاده کنید. با دریافت دعوت نامه فرد می تواند درخواست خود را برای اخذ ویزای کار به سفارتخانه یا کنسولگری کویت اعلام کند. مدارک و مستندات لازم جهت اخذ ویزای کار کشور کویت عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست که توسط وزارت امور خارجه کشور کویت صادر شده است
  • گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال اعتبار
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • انجام آزمایش HIV و ارائه نتیجه آن
  • ارائه گواهی بهداشت که از پزشک محلی مبنی بر اینکه فرد از سلامتی کامل برخوردار است اخذ شود
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • دعوت نامه شغلی اخذ شده از کارفرما
  • پرداخت هزینه ویزا

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در خصوص بهترین شهرهای کویت برای کار کسب کرده باشید، متقاضیانی که قصد سفر به کشور کویت را دارند برای ورود به این کشور به ویزای توریستی نیاز دارند جهت اطلاع از چگونگی دریافت ویزای توریستی این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای توریستی کویت را مطالعه کنید. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را دارند.

سوالات متداول در باب بهترین شهرهای کویت برای کار

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بهترین شهرهای کویت برای کار می باشیم:

  • وضعیت اقتصادی در بهترین شهرهای کویت برای کار به چه صورت است؟ پیش از معرفی بهترین شهرهای کویت برای کار وضعیت اقتصادی این کشور را به طور خلاصه بررسی می کنیم. کویت کشوری در غرب آسیا است که در حاشیه شمال شرقی عربستان جای گرفته است و دارای مرزهای مشترک با کشور عراق و کشور عربستان صعودی می باشد. کویت کشوری مستقل با سیستم سیاسی نیمه دموکراتیک و دارای اقتصادی با درآمد بالا است. دینار کویت بالاترین ارزش ارز در جهان را دارد، بر اساس اعلام بانک جهانی این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در دنیا را دارد. ذخایر نفت و گاز طبیعی در این کشور کویت را به یکی از بزرگترین اقتصادها در دنیا تبدیل کرده است در واقع می توان گفت نفت اصلی ترین محصول این کشور برای صادرات است.
  • مدارک و مستندات لازم جهت اخذ ویزای کار کشور کویت کدام اند؟ تکمیل فرم درخواست که توسط وزارت امور خارجه کشور کویت صادر شده است، گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال اعتبار، 1 قطعه عکس پاسپورتی، انجام آزمایش HIV و ارائه نتیجه آن، ارائه گواهی بهداشت که از پزشک محلی مبنی بر اینکه فرد از سلامتی کامل برخوردار است اخذ شود، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، دعوت نامه شغلی اخذ شده از کارفرما و پرداخت هزینه ویزا
4.3/5 - (3 امتیاز)

24 دیدگاه برای “بهترین شهرهای کویت برای کار

  1. اشکان امینی گفت:

    سلام من ۱۶ سال سابقه در زمینه نصب و تعمیر کولر گازی و پکیج دیواری همراه با مدرک فنی و حرفه ایی دارم بهترین کشور عربی برای من کدام کشور هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما کویت رو نمی تونید انتخاب کنید ولی قطر و عمان بهتر ایرانی ها رو می پذیرند

  2. حسین محمدی گفت:

    سلام درخواست کار در کشور کویت را دارم. لطفا راهنمایی کنید. خیلی به این کار نیاز دارم ممنون میشم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شهروندان ایرانی نمی تونن به کویت مهاجرت کاری داشته باشند

  3. علیرضا گفت:

    چطور در کویت کارگری کنم
    ظرف شور

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر کویت به ایرانی ها روادید کاری نمی ده

  4. Maryam گفت:

    سلام من یه خانم ۳۰ ساله هستم که مدرک فنی حرفه ایی میکاپ عروس دارم ایا امکان رفتن به کویت برای کار واسه من امکان پذیره؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت باید اول کارفرما پیدا کنید

  5. علی گفت:

    با سلام و احترام
    یکی از دوستان بنده در کویت صاحب بیزنسی هست و اطمینان داده که موضوع کفیل رو حل میکنه.
    رشته ی بنده مهندسی هست و سابقه ی کار بین المللی برون مرزی و نمره ایلتس 6.5 دارم بنظر شما چقدر شانس دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر میتونن کفیل و کارفرمای شما بشن ممکنه ویزا بشید اما با قطعیت نمیشه اظهارنظر کرد در مورد این کشور

      1. علی گفت:

        ممنون از پاسخ تون، فقط میتونن در مورد کفیل کمک کنند، من دارم سعی میکنم آنلاین روی کاریابی فعالیت کنم.
        بنظر شما چه کمک دیگری ایشون میتونن به من بکنند؟ با توجه به اینکه اساسا بیزنس شون ارتباطی به مهندسی نداره.
        با تشکر

        1. داوری گفت:

          سلام
          غیر از این، باقی کار به عهده شماست دوست من

  6. Sara گفت:

    سلام و خسته نباشید
    کویت ب هیچ ایرانی ای ویزا نمیده؟
    طبق گفته یکی از دوستان تو کامنت ها

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر نخوام به صورت مطلق بگم میگم که کار بسیار دشواری خواهد بود

  7. مرتضی گفت:

    با سلام. من دارای لیسانس حسابداری هستم و میخوام برای کار به کویت برم.باید چه کار شد ؟ ؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  8. بهمن زبردستی گفت:

    سلام.من ۲۹ سالمه ودکوراسیون mdfکار میکنم ۱۲سال سابقه کاردارم.میخواستم درمورد رفتن به کویت برای کار راهنمایی کنین ممنون…

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت باید رزومه ارسال کنید سایت های کاریابی تا برای شما قرارداد کاری صادر کنن

  9. شهبانو گفت:

    سلام .کشور کویت به هیچ وجه به ایرانی ویزا نمیده

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله متشکر از شما

  10. Fr.Et گفت:

    سلام خسته نباشین، ممنون از مطالب خوبی ک میذارین،من یه سوالی داشتم بنده کارشناسی ارشد مهندسی برق فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های خوب تهران هستم،پنج سال سابقه کار در زمینه برنامه نویسی و نرم افزار دارم، و یکی از اقوام من هم در کشور کویت زندگی میکند،ایا احتمالش زیاده ک من هم بتونم ویزای کاری کویت رو بگیرم
    ممنون میشم جواب من رو بدین، من خیلی عجله دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک تحصیلی و سابقه کاریتون خوبه اما برای کار در کویت باید کافرما و کفیل داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. بهزاد گفت:

    با سلام، من جوشکار پلیت هستم دارای مدرک فنی حرفه ای در رشته جوشکاری برق و مدت هشت ماه کار در پالایشگاه ولی عصر تحت نظر کمپانی داییلیم کره و اخذ گواهینامه جوشکاری از شرکت متبوعه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      چه کمکی از دستم ساخته س؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *