ویزای کاری

بهترین شهرهای گرجستان برای کار

بهترین شهرهای گرجستان برای کار

کشور گرجستان یکی از کشورهای اروسیایی است که دارای اهداف سیاسی مختلفی مثل عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا می باشد، مهاجرت کاری به کشور گرجستان به دلیل نزدیکی این کشور به ایران یکی از گزینه های بسیاری از ایرانیان است. آگاهی از بهترین شهرهای گرجستان برای کار به متقاضیان کمک میکند تا شهر مناسبی برای کار و زندگی پیدا کنند. نرخ بیکاری در سال 2022 در گرجستان 18.5% اعلام شده است با توجه به این نرخ می توان گفت متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود کشورهای اروپایی مثل: اتریش، آلمان و غیره را با شرایط کار مناسب تر و نرخ کمتر از 4% برای شروع کار انتخاب کنند. برای اطلاع از شرایط کار در کشورهای نامبرده شده و سایر کشورهای مورد نظر می توانید به مطالعه مقالات بیشتر در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپردازید.

  • شرایط کار در گرجستان چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در گرجستان کار کرد؟
  • شرایط درآمدی در شهرهای مختلف آمریکا چگونه است؟
  • آیا می توان با کار در گرجستان اقامت دریافت کرد؟

بررسی اقتصاد کشور گرجستان

در گذشته گرجستان به دلیل امتیازاتی مثل: دسترسی به آب های آزاد، معادن، شرایط کشاورزی مناسب، بهره برداری از صنایع و صنعت گردشگری و توریست جزء ثروتمندترین جمهوری ها در شوروی سابق بود به طوری که شهروندان آن از استانداردهای بالایی برخوردار بوده اند. در سال 1991 با فروپاشی شوروی و وقوع جنگ های داخلی اقتصاد گرجستان به عنوان کشوری که به تازگی استقلال یافته با بحران های شدیدی مواجه شد. سالیان اخیر کشور گرجستان از لحاظ اقتصادی نسبت به کشورهای هم رده خود پیشرفت کرده است. در طول 5 سال گذشته تولید ناخالص داخلی در کشور گرجستان افزایش داشته است، اصلاحات چند ساله برای کاهش فساد، کاهش مقررات و ساده کردن پرداخت مالیات باعث شده این کشور در تمامی ابعاد اقتصادی شاهد حرکت صعودی باشد.

از سال 2014 گرجستان بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین شریک تجاری این کشور است و بیش از یک چهارم از کل تجارت گرجستان را به خود اختصاص داده است. تا قبل از قرن بیستم اقتصاد گرجستان کاملا به صنعت کشاورزی وابسته بود پس از آن اقتصاد این کشور به گردشگری دریای سیاه، تولید مرکبات، چای و انگور، استخراج مس و منگنز، تولید ماشین آلات، فلزات، مواد شیمیایی و منسوجات گسترش یافت.

تفلیس یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای کار

تفلیس (Tbilisi) پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که در دو طرف رود متکواری قرار گرفته است. این شهر در قرن پنجم پایه گذاری شد و به سبب چشمه های آب گرم آن تبیلیسی نام گرفت. موقعیت شهر تفلیس به عنوان مسیر مهم ترانزیتی برای پروژه های مختلف انرژی و تجاری مورد توجه است. تاریخ متنوع شهر تفلیس در معماری آن متمرکز شده که ترکیبی از معماری قرون وسطا، نئوکلاسیک، هنرهای بیو و نوو، معماری استالینیست و ساختارهای مدرن است. تفلیس مرکز اقتصادی کشور گرجستان است و تقریبا 50% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می کند. بخش خدمات از جمله خدمات دولتی حدودا 88% به تولید ناخالص داخلی کمک می کند. اما بخش تولید در این شهر تنها 12% به تولید ناخالص داخلی این شهر کمک می کند.

شغل هایی مثل: نقشه برداری زمین، مدیر، مدیر اجرایی توسعه مشاغل، مدیر ارشد پروژه، آشپزی و دستیار اداری جزء مشاغل محبوب در شهر تفلیس هستند. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در شهر تفلیس در سال 2022 7440GEL (لاری) می باشد،کمترین میزان حقوق ارائه شده در این شهر 1010GEL (لاری) و بیشترین میزان حقوق ارائه شده 32900GEL (لاری) است. از موسسات معتبر در شهر تفلیس می توان به UNDP، JACOBS DOUWE EGBERTS، BlueOrchard، DoSo Management، Wolt، Philip Morris International، United Nations، HAVI، Red Bull و Maersk Group.

تفلیس یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای کار

زوگدیدی از بهترین شهرهای گرجستان برای کار

Zoegdidi شهری در کشور گرجستان که در شمال غربی استان تاریخی سامگرلو قرار گرفته است، این شهر در واقع در غرب کشور گرجستان جای گرفته است. زوگدیدی یکی از پنج شهر بزرگ در کشور گرجستان است که حدودا 70 هزار سکنه دارد، این شهر در سال 1918 پایه گذاری شده است و در واقع شهری جوان در کشور گرجستان است. در شهر زوگدیدی جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. موسسه Ferrero تنها موسسه برتر در شهر زوگدیدی است، مشاغل برتر در شهر زوگدیدی عبارتند از:

  • کارشناس منابع انسانی
  • مددکار اجتماعی
  • دستیار پزشکی
  • تکنسین داروسازی
  • مشاغل بهداشت و درمان
  • بازاریاب
  • مهندس مکانیک
  • گارد امنیتی
  • طراح گرافیک
  • دستیار اداری

کوتایسی یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای کار

Kutaisi یکی دیگر از شهرهای کشور گرجستان است که برای کار و زندگی می تواند یکی از گزینه های متقاضیان محسوب شود. کوتایسی سومین شهر پر جمعیت کشور گرجستان است که بعد از شهر تفلیس به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور گرجستان شناخته می شود، این شهر در 221 کیلومتری غرب تفلیس در رودخانه ریونی واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است به طوری که فصل تابستان عموما گرم و نسبتا خشک و فصل زمستان هوا مرطوب و سرد است. کارخانه مکانیکی خودرو کشور گرجستان در این شهر واقع شده است، موسسه Wizz Air برترین شرکتی است که در شهر کوتاویسی قرار دارد.

با مطالعه مقاله شغل های پر درآمد در گرجستان می توانید با برترین مشاغل در کشور گرجستان آشنا شوید. محبوب ترین مشاغل در شهر کوتایسی عبارتند از: طراح گرافیک، مهندس فناوری اطلاعات، دستیار دندان پزشک، تکنسین داروسازی، بازاریاب، گارد امنیتی، حسابدار، دستیار پزشکی و مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان.

مزایای کار در بهترین شهرهای گرجستان

افرادی که قصد ورود به بازار کار کشور گرجستان را دارند با شروع کار در این کشور از مزایایی برخوردار خواهند شد که در ادامه به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

  • برخورداری از بیمه سلامت
  • پرداخت مبلغ کم بابت هزینه های زندگی
  • زندگی در کشوری با امنیت بالا
  • با کار در کشور گرجستان امکان اخذ اقامت این کشور برای متقاضی وجود دارد
  • امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضی وجود دارد
  • امکان اخذ پاسپورت کشور گرجستان پس از گذشت مدتی از اخذ اقامت دائم این کشور
  • راحت بودن رفت و آمد به دلیل نزدیکی گرجستان به کشور ایران

در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشتند به معرفی بهترین شهرهای گرجستان برای کار بپردازند که امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را به دست آورده باشید. با مطالعه مقاله درآمد کار سیاه Freelancer در گرجستان اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط کار فریلنسر در این کشور کسب می کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین شهرهای گرجستان برای کار

  1. محسن سهیلی گفت:

    ممنون از زحمات شما

    1. امیر جلالی گفت:

      ممنون از حسن توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *