ویزای تحصیلی

بهترین مدارس انگلستان

بهترین مدارس انگلستان

بسیاری از والدین با اطلاع از کیفیت بالای نظام آموزشی کشور انگلستان به دنبال کسب اطلاعاتی راجع به بهترین مدارس انگلستان در سال 2022 می باشند. در این مورد والدین عزیز باید بدانند که سن تحصیل در مدارس انگلستان از 5 سالگی شروع و در 16 سالگی و اخذ گواهی تحصیلات متوسطه (GCSE) به اتمام می رسد. دانش آموزان می توانند بسته به شرایط و علائق خود در یکی از مدارس روزانه (Day Schools) یا مدارس شبانه روزی (Boarding Schools) انگلستان ثبت نام و ادامه تحصیل دهند. اما در این مسیر بایستی از شرایط پذیرش و هزینه تحصیل و زندگی در اینگونه مدارس بایستی اطلاع کسب کنند. با توجه به اهمیت همین موضوع، مقاله حاضر توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اطلاع رسانی به والدین و دانش آموزان عزیز و نیز پاسخ به سوالات آنها نگارش شده است:

  • آیا تحصیل در مدارس انگلستان رایگان است؟
  • شرایط تحصیل در بهترین مدارس انگلستان چگونه است؟
  • برترین مدارس کشور انگلستان 2022 کدامند؟
  • هزینه تحصیل دانش آموزان در انواع مدارس انگلستان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانش آموزان در انگلستان چقدر می باشد؟

شرایط تحصیل در بهترین مدارس انگلستان

نظام اموزش در کشور انگلستان سابقه بس طولانی داشته و الگوی آموزشی این کشور نیز توسط کشورهای مختلف جهان الگوبرداری شده است. نظام آموزشی انگلستان به 4 بخش مختلف شامل آموزش ابتدائی، آموزش متوسطه، آموزش آمادگی و آموزش عالی تقسیم می شود. معمولا کودکان در انگلستان قانونا مجبورند که از حدود 5 سالگی تا 16 سالگی در مدارس ابتدائی تا متوسطه حاضر شوند. پس سن تحصیل اجباری در انگلستان از 5 الی 16 سالگی است و قبل از 5 سالگی تحصیل اجباری نمی باشد. تقسیمات کلی مدارس انگلستان به صورت شماتیک از قرار ذیل می باشد:

تقسیمات کلی مدارس انگلستان

دانش آموزان در انگلستان در پایان هر مرحله از تحصیل خود با برگزاری آزمونی مورد ارزیابی قرار می گیرند. اما مهمترین ارزشیابی صورت گرفته در نظام آموزشی انگلستان هم درست در سن 16 سالگی رخ می دهد یعنی زمانیکه دانش آموزان در بهترین مدارس انگلستان درپی اخذ گواهی تحصیلات متوسطه (GCSE) خود می باشند. وقتی که دانش آموزان مدرک GCSE خود را دریافت کنند دو مسیر پیش روی خود خواهند داشت. مسیر اول درخواست پذیرش از موسسات آموزش عالی انگلستان و مسیر دوم ورود به بازار کار با همان مدرک متوسطه می باشد. در کل مدارس انگلستان به دو نوع کلی زیر تقسیم بندی می شود:

انواع مدارس انگلستان

بهترین مدارس روزانه انگلستان

نوع اولیه مدارس و اصلی ترین آنها در انگلستان همان مدارس روزانه یا Day School می باشند. اینگونه مدارس در انگلستان به دو نوع مدارس دولتی یا Public Schools و مدارس مستقل یا خصوصی Independent Schools دسته بندی می شود. معمولا تحصیل در مدارس دولتی مخصوص پسران بزرگ بوده و بدون توجه به سطح درآمدی خانواده آنها تحصیل دانش آموزان در اینگونه مدارس رایگان است. اما مدارس مستقل یا خصوصی هم به صورت روزانه و هم شبانه بوده و در ضمن از دانش آموزان هم شهریه اخذ می کنند. معمولا میانگین شهریه سالیانه اخذ شده از دانش آموزان در مدارس خصوصی روزانه حدود 14102£ (پوند) ولی در مدارس شبانه حدود 32259£ (پوند) می باشد:

میانگین هزینه تحصیلی سالیانه در مدارس مستقل انگلستان

اکنون پس از اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس روزانه درصددیم تا شما را با لیست بهترین مدارس مستقل روزانه انگلستان در سال تحصیلی 2022- 2023 آشنا کنیم. لیست مذکور با توجه به سطح A-level این مدارس رتبه بندی شده و از قرار ذیل می باشد:

رتبهدرصد %A*نام مدرسهروزانه/ شبانه
199.60مدرسه دخترانه سنت پلروزانه
796.12مدرسه گادولفین و لاتیمرروزانه
895.88کینگز کالج اسکولروزانه
8973.69مدرسه ایبستاک پلیسروزانه
2790.21مدرسه های گیتروزانه
2990.00مدرسه فرانسیس هلندروزانه
3788.10مدرسه مرچانت تایلورزروزانه
3488.94مدرسه پسرانه هابرداشرزروزانه
2191.61یونیورسیتی کالج اسکولروزانه
2092.09مدرسه آپر لاتمیرروزانه

بهترین مدارس شبانه روزی انگلستان

انگلستان از مبتکران مدارس شبانه روزی در جهان و از کشورهای با قدمت در این زمینه محسوب می شود. در واقع مدارس شبانه روزی یا Boarding School در انگلستان درست در نقطه مقابل مدارس روزانه یا Day School قرار دارد. در این مدارس دانش آموزان علاوه بر امکانات آموزشی از امکانات آسایشی و رفاهی همانند اسکان و تغذیه نیز برخوردار هستند. علاوه بر تفاوت امکانات، همچنین هزینه تحصیل در اینگونه مدارس با مدارس روزانه هم متفاوت است. میانگین هزینه ترمی شاگردان در مقطع ابتدائی مدارس شبانه روزی حدود 8406£ (پوند) در حالیکه این هزینه برای دانش آموزان مدارس روزانه حدود 5226£ (پوند) می باشد. نمودار زیر مقایسه هزینه های تحصیلی در این دو نوع مدرسه انگلیسی است:

مقایسه میانگین شهریه ترمی مدارس روزانه و شبانه در انگلستان

در انگلستان که تاریخچه بسیار طولانی هم درباب تاسیس اینگونه مدارس دارد معمولا اغلب مدارس مستقل (خصوصی) از نوع شبانه روزی یا Boarding هستند. در لیست زیر ما به بررسی 10 مدرسه برتر شبانه روزی انگلستان بر مبنای نتایج A-level آنها می پردازیم. این مدارس از قرار ذیل می باشد:

رتبه A*/Aنام مدرسهمحلسطح- A یا A*/A%
1مدرسه وایکام ابیهای وایکام85.7
2مدرسه وست مینسترلندن85.4
3کالج بریگتونبریگتون85.1
4کالج وینچستروینچستر84.2
5سون اوکزسون اوکز82.9
6کالج کوئین اتیل بورگایورک82.5
7مدرسه سنت پللندن81.4
8کالج اتونویندسور80.7
9دانشکده کوئین اتیل بورگایورک80.2
10کالج کنکوردشروزبری79.9

بهترین مدارس شبانه روزی انگلستان

هزینه زندگی جهت تحصیل در مدارس انگلستان

انگلستان از سال 2022 میلادی عملا جزء اتحادیه اروپا (EU) محسوب نشده و کلیه معاملات و دادوستدها در انگلستان از طریق واحد پولی پوند (£) انجام می شود. معمولا هزینه زندگی در انگلستان برای دانش آموزان بسته به سبک زندگی آنها و اینکه کدام شهر را برای زندگی انتخاب می کنند، متفاوت است. این هزینه ها جدا از هزینه تحصیلی بوده و شامل کلیه مخارج غذایی، پوشاک، تفریح و سرگرمی، اجاره منزل، اشتراک خانگی و غیره می باشد. معمولا میانگین هزینه زندگی دانش آموزان در انگلیس حدود 989£ (پوند) می باشد که با توجه به نمودار زیر بالاترین هزینه ها نیز متعلق به هزینه اجاره منزل در انگلستان می باشد:

توزیع هزینه های دانش آموزان در انگلیس

خود اداره مهاجرت و ویزای کشور انگلستان (UKVI) به متقاضیان توصیه می کند که برای زندگی در شهری مثل لندن آنها بایستی ماهیانه بودجه ای به مبلغ 1020£ (پوند) داشته باشند. البته این مبلغ علاوه بر هزینه تحصیلی یا شهریه دانش آموزان می باشد. والدین و دانش آموزان گرامی برای اخذ مشاوره درباب نحوه اخذ پذیرش و درخواست ویزای تحصیلی انگلستان حتما از مشاوره های رایگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *