ویترین

بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران

بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران

مدیران در پروسه های مهاجرتی به سرعت می توانند اقدام به مهاجرت نمایند، بهمین دلیل آشنایی با بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران در اولویت قرار دارد. در این مقاله قصد داریم شما هموطنان عزیز را با بهترین مسیرهای مهاجرتی و شرایط مهاجرت مدیران آشنا سازیم. مسلما آشنایی با مسیرهای مهاجرتی و شرایط هر کدامیک از این مسیرها می تواند راهنمای جامعی در اختیار مدیران و کارآفرینان ایرانی مشتاق قرار دهد.

رشته مدیریت در زمره رشته های اولویت دار مهاجرتی قرار دارد. افراد با احراز صلاحیت لازم به راحتی می توانند از این طریق ویزای اقامت خود را از بهترین کشورهای دنیا اخذ نمایند. اما باید توجه نمود که مدیریت دارای زیرگرایش های مختلف بوده و شرایط مهاجرتی هر کشوری خاص آن کشور است. پس متقاضیان باید در وهله اول به فکر احراز صلاحیت های لازم برآیند. سپس اقدام به درخواست ویزا نمایند. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بر اساس رسالت همیشگی خود آماده راهنمائی کامل و همه جانبه هموطنان عزیز می باشد.

ویزای مدیر آمریکا EB-1

بی تردید مهاجرت به آمریکا پروسه مشکل و طاقت فرسایی است. اما دولت ایالات متحده آمریکا تمهیداتی برای تسهیل فرآیند مهاجرت مدیران و روسای شرکت های چند ملیتی اندیشیده است. از این طریق، دولت آمریکا به مدیران شرکتی وضعیت کارگر با اولویت یا Priority Worker اعطاء می نماید. در قالب برنامه مذکور، ویزای EB-1 به مدیران شرکت ها اعطاء می شود که به مدیران چند ملیتی و افراد دارای مهارت خاص در علوم، هنر، آموزش، تجارت یا ورزش امکان اخذ اقامت دائم (PR) کانادا را فراهم می نماید. در واقع، بهترین روش برای مهاجرت و اخذ اقامت دائمی آمریکا درخواست ویزای EB-1 آمریکا برای مدیران است.

مدیران چند ملیتی خاص EB-1 باید دارای یک شغل تایید شده و معتبر به عنوان یک مدیر در شعبه آمریکای کارفرمای چند ملیتی فعلی باشند. پس متقاضیان این نوع ویزا باید اثبات نمایند که آنها به مدت 1 سال در عرض 3 سال اخیر توسط شرکت چند ملیتی استخدام شده اند. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای EB-1 آمریکا شامل قرارداد استخدام از شرکت استخدام کننده، مدارک عملیات شرکت، مدارک پیرامون شرایط شغلی، مدارکی پیرامون تحصیلات و سطح درآمد می باشد.

ویزای مهارتی استرالیا جزو بهترین مسیرهای مهاجرت برای مدیران

یکی از بهترین روش مهاجرت برای مدیران خارجی درخواست ویزای مهارتی استرالیا یا Australia Skilled Visa می باشد. مدیریت از جمله مشاغلی ست که در فهرست مشاغل با مهارت (SOL) استرالیا در سال 2022 قرار می گیرد. بنا به تعریف دولت استرالیا، مدیران افرادی هستند که سیاست یک سازمان یا دپارتمان را تعیین می کنند. همچنین عملکرد آن سازمان یا نهاد را از طریق مدیران دیگر رهبری و راهبردهای اقتصادی، اجتماعی، فنی و حقوقی را هماهنگ می کنند.

اما شرایط مهاجرت مدیران به استرالیا چگونه است؟ از شرایط اصلی درخواست ویزای مهارتی استرالیا برای مدیران شرکت ها برخورداری از سابقه کار 5 ساله و نیز ارائه مدرک لیسانس یا بالاتر معادل مدرک استرالیایی می باشد. همانگونه که می دانید اخذ ویزای مهارتی استرالیا منوط به اخذ امتیاز لازم با توجه به فاکتورهای مختلف ارزیابی از جمله تحصیلات، سن، سابقه کار و غیره می باشد.

بر این اساس شرایط مشاغل مدیریتی در فهرست مشاغل مهارتی (SOL) به شرح ذیل می باشد:

عنوان شغلیکد ASCOاداره ارزیابامتیازات اعطایی
هماهنگ کننده پرستار کودک1295-11TRA60
معاون شرکت1212-11VETASSESS50
مدیر پروژه ساخت1191-11VETASSESS50
مدیر پرستاری1292-11ANCI60
مدیر آموزشی1293-79VETASSESS50
مدیر مهندسی1221-11IEA/AIM60
مدیر محیط زیست، پارک ها و جنگلها1299-17VETASSESS50
مدیر مالی1211-11CPAA/ICAA/NIA60
مدیر عمومی1112-11AIM60
مدیر منابع انسانی1213-11AIM60
مدیر فناوری اطلاعات1224-11ACS60

ویزای مهارتی استرالیا جزو بهترین مسیرهای مهاجرت برای مدیران

ویزای مدیران در ژاپن بعنوان بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران

مالکان و مدیران شرکت های تجاری در کشور ژاپن ممکن است با رعایت برخی شرایطی، صلاحیت اخذ اقامت ژاپن را کسب نمایند. پس یکی از بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران، مهاجرت به کشور ژاپن از طریق دسته ویزای مدیر شرکت می باشد. این دسته ویزا مناسب کارآفرینانی است که مایل به ثبت شرکت در کشور ژاپن هستند. به محض تشکیل شرکت، متقاضیان می توانند یه منظور اخذ ویزای مدیر شرکت (Business Manager Visa) خود را به عنوان یک مدیر اسپانسر نمایند. اما از شرایط خاص شرکت می توان به حداقل سرمایه JPY5000000 (ین ژاپن) و نیز ارائه مدرک تمکن مالی اشاره نمود.

شایان ذکر است که مدت اعتبار ویزای مدیر ژاپنی یک ساله بوده و قابلیت تمدید مجدد دارد. اما در صورت اقامت پیوسته حدود 10 سال در ژاپن، متقاضیان می توانند اقامت دائمی (PR) ژاپن را کسب نمایند. توجه نمائید که آشنایی به زبان ژاپنی و نیز جوایز یا افتخارات کاری می تواند تاثیر بسزایی در تایید درخواست متقاضیان داشته باشد. وضعیت اقامت مدیران در ژاپن به مهاجرانی اعطاء می شود که حداقل 70 امتیاز از پرونده مهاجرتی خود کسب نمایند.

این امتیازات بر اساس فاکتورهای زیر به متقاضیان اعطاء می شود:

  • مدارک شغلی یا حرفه ای
  • سطح تحصیلات
  • درآمد سالیانه

برنامه اسکیل ورکر کانادا برای اقامت دائم مدیران

مطابق دسته بندی مشاغل ملی کانادا (NOC)، مشاغل مدیریتی با عنوان نوع مهارت 0 دسته بندی شده و جزو فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 محسوب می شود. به همین دلیل، بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران علاوه برمسیرهای فوق الذکر، مسیر مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا می باشد. برنامه مذکور یک برنامه امتیاز محور تحت سیستم اکسپرس اینتری می باشد. شرایط پذیرش در بانک متقاضیان اکسپرس اینتری به عنوان اسکیل ورکر فدرال به شرح زیر است:

  • سابقه کار 1 ساله در طی 10 سال گذشته
  • سابقه کار در مشاغل مدیریتی (نوع مهارت 0)، مشاغل حرفه ای (سطح مهارت A) و مشاغل فنی (سطح مهارت B)
  • اخذ امتیازات کافی تحت شبکه امتیازی اسکیل ورکر شامل 6 فاکتور گزینش با حداقل 67 امتیاز
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی جهت اقامت در کانادا
  • ارائه مدارک معاینه پزشکی و عدم سوء سابقه کیفری

بعدا متقاضیان دارای بالاترین امتیاز از سیستم جامع امتیازدهی (CRS) از بانک متقاضیان استخراج و دعوت نامه برای درخواست ویزای اقامت دائمی (PR) کانادا دریافت می نمایند. مطالب فوق درباره بهترین مسیر مهاجرت برای مدیران تنها گزیده ای از شرایط و ویژگی های این مسیرها می باشد. اما در صورت تمایل به اخذ اطلاعات تکمیلی، توصیه می شود که حتما با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *