اروپا, ویترین

کار در اروپا

کار در اروپا

کار در اروپا بی شک یکی از پر طرفدارترین موضوعاتی است که همواره کسانی که قصد مهاجرت دارند در پی کسب اطلاعاتی راجع به آن هستند. با توجه به شرایط خاصی که در رابطه با کار شهروندان خارجی در کشورهای اروپایی وجود دارد، می توان به این نکته اشاره داشت که ورود به اروپا از طریق مهاجرت کاری برای ایرانیان بسیار دشوارتر از ورود از طریق ویزای تحصیلی است. از همین رو بسیاری از افراد، برای ورود به کشورهای اروپایی به منظور کار، از ویزای تحصیلی استفاده می کنند تا پس از پایان تحصیل، بتوانند از فرصت کار در اروپا استفاده کنند.

  • کدام کشورها در اروپا ویزای کار مستقیم می دهند؟
  • برای اخذ ویزای کار اروپا باید حتما قرارداد کاری داشت؟
  • هزینه های اخذ ویزای کاری اروپا چقدر است؟
  • برای کار در اروپا چه مدارکی باید اماده گردد؟

در مقاله ای که پیش روی شما عزیزان قرار دارد در خصوص موضوع کار در اروپا از سوی تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی ارائه شده است. باید توجه داشت که تفاوت های فراوانی در قوانین داخلی کشورهای اروپایی وجود دارد و همین مسئله سبب می شود که شرایط کار در این کشورها نیز متفاوت باشد. متقاضیان کار در اروپا باید با توجه به شرایط کلی خود، کشوری را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کنند و متناسب با آن شرایط خود را تنظیم کنند.

شناسایی راه های مهاجرت به اروپا

امروزه انتخاب طرق مهاجرت و کشور مدنظر از اهم موارد در باب اخذ اقامت است. زیرا برخوداری از خدمات شهروندی هر کشوری برای مهاجرین بسته به طرق مهاجرت دارد. مهاجرت از طریق کار از، پر طرفدارترین راه مهاجرت است هر چند کار در اروپا فرآیند ساده ای نیست و روند آن بستگی مستقیمی به کشور مقصد دارد. مهاجرت به کشورهای مختلف به 6 طریق امکان پذیر است:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

هر یک از روش های ذکر شده نیازمند سپری کردن مسیری مشخص است که در این مقاله تمرکز اصلی ما بر توضیح شرایط مهاجرت کاری به اروپا است. روشی که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پس از آن پاسپورت کشورهای اروپایی خواهد شد.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

سرمایه گذاری؛ از روش های مهاجرت غیر تحصیلی

اگر متقاضی سرمایه گذاری در خارج از کشور هستید باید ریسک این کار را بپذیرید، برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری لازم است با متخصصین مهاجرتی مشورت کنید تا با مشکل مواجه نشده و بهترین کشور را برای سرمایه گذاری و اقامت انتخاب کنید. سرمایه گذاری از روش های مهاجرتی است که به واسطه آن راحت تر از سایر روش های مهاجرتی برای اعضای خانواده ویزای همراه صادر می شود. در رابطه با شرایط عمومی سرمایه گذاری در خارج از کشور می توان گفت سرمایه گذاری از طرق مختلفی مثل: ثبت شرکت (برای ثبت شرکت انواع مختلفی وجود دارد)، خرید اوراق قرضه، شرکت در بورس و خرید ملک امکان پذیر است و فرد باید با توجه به شرایط خود و میزان سرمایه بهترین گزینه را انتخاب کند.

از پیچیده ترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور می توان به ثبت شرکت اشاره کرد، در بیشتر کشورهای دنیا برای ثبت شرکت نیاز به ارائه بیزینس پلن قوی است همچنین در برخی از کشورها بدون شریک تجاری که تابعیت آن کشور را داشته باشد ثبت شرکت امکان پذیر نمی باشد. اطلاع از وضعیت اقتصادی، نیروی انسانی، منابع لازم، رکود و تورم و سایر موارد لازمه سرمایه گذاری در خارج از کشور است. سرمایه گذاری در کشورهایی مثل: پرتغال، اسپانیا، دانمارک، آلمان، ایرلند، چین، ژاپن، آمریکا، مجارستان و فیلیپین می تواند برای فرد سودآورد باشد.

شرایط کار در کشورهای اروپایی

هر کشور با توجه به شرایط کلی خود، راه های مختلفی را برای کار در اروپا برای شهروندان خارجی در نظر گرفته است. افرادی که قصد کار در این قاره را دارند، باید با توجه به شرایط کلی خود، کشور مورد نظر را انتخاب کرده و مطابق با قوانین آن ها نسبت به اخذ ویزای مرتبط اقدام نمایند. اقدام به کار در اروپا با توجه به کشور مقصد، به روش های زیر انجام می شود:

  • اقدام از طریق پیشنهاد شغلی (job offer)
  • اقدام از طریق ویزای جستجوی کار
  • کار پس از تحصیل در اروپا
  • کار ضمن تحصیل در اروپا
  • کارآفرینی در اروپا

این شرایط کلی افراد است که مشخص کننده روش های کار آن ها در کشورهای اروپایی است. متقاضیان کار در اروپا باید در ابتدای امر شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند و وابسته به همین مسئله، در رابطه با آینده خود و روش مهاجرتی اقدام کنند. کشور مورد نظر افراد می تواند نقش ویژه ای در روند مهاجرتی آن ها داشته باشد که در تلاش خواهیم بود که هر یک را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری در 2024

اطلاع و دانش کافی از روش های اخذ ویزای کاری در امر انتخاب بهترین ویزای کار می تواند بسیار کمک حال شما باشد. کشورهای مختلف با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی و همین طور موقعیت های جغرافیایی قوانین مختلفی را برای ویزای کاری ارائه می دهند. این قوانین می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور مثال قوانین کار در کشورهای حوزه شنگن بسیار متفاوت از قوانین کار در کانادا و کشورهای آمریکایی و یا آسیایی می باشد. در جدول زیر می توانید شرایط اخذ ویزای کاری در کشورهای مطرح که سالانه توجه بسیاری از متخصصین را برای کار به خود جلب می کنند ببنید. کافیست بر روی لینک مورد نظر در هر کشور کلیک نمایید.

نام کشورشرایط اخذ ویزای کاری
آلمانویزای کار آلمان
آمریکاویزای کاری آمریکا
کاناداویزای کاری کانادا
اتریشویزای کاری اتریش
نروژویزای کاری نروژ
استرالیاویزای کاری استرالیا
فرانسهویزای کاری فرانسه
ترکیهمهاجرت کاری به ترکیه
نیورلندویزای کاری نیوزلند
ایتالیاویزای کاری ایتالیا

اخذ پیشنهاد شغلی (job offer) در اروپا 2024

اخذ ویزای کاری اروپا، نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی و دریافت قرارداد کاری از سوی کارفرما دارد، یعنی فرد چه بخواهد برای کار وارد آلمان شود چه دانمارک، می بایست job offer داشته باشد. البته توجه نمایید که آلمان ویزاهای کاری مختلفی را داراست که متقاضیان بسته به شرایط خود می توانند از آن طریق اقدام نمایند. لازمه دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای اروپایی در سال 2024 نیز این است که آن شغل در کشوری که کارفرما تبعه آن است و در کل اتحادیه اروپا، هیچ متقاضی ای نداشته باشد، در نتیجه مطابق قوانین اتحادیه اروپا کارفرما می بایست کار را سه ماه در کشور خودش آگهی کند، اگر متقاضی متناسب با استانداردهای کارفرما پیدا نشود، سپس 3 ماه آن فرصت شغلی را در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و در نهایت پس از گذشت این 6 ماه می تواند به فردی خارج از اتحادیه پیشنهاد شغلی دهد.

همان طور که ملاحظه می گردد، احتمال این که کارفرمایی حاضر باشد برای شخصی چنین هزینه ای را متقبل شود خیلی کم است و از سوی دیگر نیروی کار در خود اتحادیه فرصتی را برای سایر متقاضیان نمی گذارد. راه حل این است که فرد به سراغ کشورهایی رود که به دلایل مختلف از جمله شرایط کاری خوب، نیاز به جذب نیروی کار متخصص دارند و نتیجتا ویزایی دارند تحت عنوان ویزای جستجوی کار، نظیر ویزای کار آلمان، که این اجازه را به افراد می دهند تا برای کار در اروپا پا به خاک این کشورها بگذارند و محدودیت 6 ماه آگهی شدن شغل را نداشته باشند.

کار در اروپا از طریق ویزای جستجوی کار (Job seeker)

کار در اروپا از طریق ویزای جستجوی کار (Job seeker)

در حال حاضر دو کشور اتریش و آلمان، بدلیل نیاز به نیروی کار تحصیل کرده و در عین حال متخصص، ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار دارند که در واقع یک ویزای 6 ماهه است و فرصت فوق العاده خوبی است تا افراد وارد آلمان یا اتریش شوند و به دنبال کار بگردند. لازمه های اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش بسیار شبیه همند منتهی یکسری تفاوت های اندکی نیز دارند، بعنوان مثال داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی برای بدست آوردن ویزای اتریش اجباری است اما ویزای جستجوی کار آلمان را بدون مدرک زبان نیز می توان بدست آورد. از طرف دیگر اخذ ویزای کار جستجو در اتریش منوط به کسب حداقل 70 امتیاز به صورت زیر میباشد:

آیتم هاامتیاز
شرایط و مهارت ویژهحداکثر امتیاز: 40
فراغت از تحصیل از دانشگاه در مقطع کارشناسی20
داشتن مدرک کارشناسی در رشته های ریاضیات، رایانه، علوم پایه، تکنولوژی30
داشتن مدرک دکترا در رشته های فوق40
درآمد سالانه از 50000€ تا 60000€ (یورو)20
از 60000€ تا 70000€ (یورو)25
بیشتر از 70000€ (یورو)30
فعالیتهای تحقیقاتی برتر و ثبت اختراع20
پاداشها و جوایز علمی شناخته شده20
سوابق کاریماکسیمم امتیاز: 20
هر یکسال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی2
سابقه 6 ماه کار در اتریش10
دانش زبانماکسیمم امتیاز: 10
دانش زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A15
دانش زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A210
سنماکسیمم امتیاز: 2
تا 35 سالگی20
تا 40 سالگی15
تا 45 سالگی10
تحصیلات در اتریشماکسیمم امتیاز: 10
مدرک کاردانی در اتریش5
مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در اتریش10
ماکسیمم امتیاز مجاز100

سایر ویزاهای کاریابی در اروپا

برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر نروژ نیز ویزای جستجوی کار ارائه کرده اند اما این ویزا تنها در اختیار افرادی قرار می گیرد که دوره تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور نروژ پشت سر گذاشته باشند. این ویزا معمولا 6 ماه تا یکسال اعتبار قانونی دارد و به محض کاریابی افراد به ویزای کاری تبدیل خواهد شد. میزان درآمد افراد در کشورهای اروپایی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، به طور مثال برای اطلاع از میزان درآمد مهندسین در اروپا مقاله فوق را مطالعه فرمایید. با همه این تفاسیر باید اشاره کنیم که برای ایرانیان ساده ترین مسیر رسیدن به کار در اروپا، گذراندن یک دوره تحصیلی در خاک یکی از کشورهای این قاره است.

دلیل بیان این نکته آن است که در صورت دریافت مدرک تحصیلی از یک کشور اروپایی، فرد می تواند بسته به قوانین آن کشور، برای مدت مشخص شده ای در حدود 6 تا 18 ماه به کاریابی مشغول شود. کاریابی در اروپا فرصتی بی نظیر است که در حال حاضر تنها در آلمان و اتریش قابل دسترس است. افرادی که از طریق تحصیل راهی اروپا می شوند تا حدود 90% این شانس را خواهند داشت که در همان کشور مشغول به کار شوند.

ویزای ورزشکاران در اروپا

یکی از راه های مهاجرت کاری به اروپا برای ورزشکاران در دسترس است. این افراد می توانند با توجه به تخصص خود، در تیم های ورزشی مختلف مشغول به کار شوند. البته محدودیت هایی هم در این میان وجود دارد. باید توجه داشت که دریافت دعوتنامه کاری برای ورزشکاران نیز الزامی است و بدون دعوتنامه امکان دسترسی به ویزای کاری برای آن ها وجود ندارد. برای دریافت چنین پیشنهادی، فرد باید در نظر داشته باشد که می تواند با استخدام یک ایجنت ورزشی پروسه مهاجرت خود به کشور مورد نظر را رقم بزند. با توجه به افزایش مهاجرت ورزشکاران ایرانی به خارج از کشور می توان بیان کرد این امر با سهولت بیشتری امکان پذیر می شود.

بدیهی است با توجه به اینکه تیم های ورزشی در کشورهای اروپایی، تیم های قدرتمند حقوقی در اختیار دارند، کلیه امور مرتبط با اخذ ویزای کاری ورزشکار را به عهده می گیرند و شانس رد شدن این درخواست بسیار اندک است. از طرف دیگر بر خلاف سایر ویزاهای کاری در اروپا، برای دریافت ویزای ورزشکاری در این قاره نیازی به در اختیار داشتن مدرک زبان نیز وجود ندارد.

بهترین راه برای کار در اروپا

حقیقت امر آن است که کاریابی در کشورهای اروپایی در حال حاضر برای ایرانیان بسیار دشوار است. دلیل این امر آن است که در حال حاضر اولویت اول کاریابی در اروپا برای افرادی است که به طور رسمی شهروند همان کشور هستند و اولیویت دوم در اختیار سایر شهروندان اتحادیه اروپا است. پس از عبور از این مرحله شهروندان سایر کشورها از جمله ایران می توانند امید داشته باشند که کار جدیدی برای خود در اروپا بیابند. بنابراین می توان گفت که تنها افراد با شرایط خاص و مشغول در حرفه های خاص می توانند به کاریابی در اروپا امیدوار باشند. البته شرایط در آلمان و اتریش تا حدودی متفاوت است و ویزای جستجوی کار این دو کشور می تواند مسیر میانبر خوبی برای ورود به خاک اروپا باشد.

افرادی که در شرایط سنی مناسبی قرار دارند، می توانند مهاجرت تحصیلی به اروپا را انتخاب کنند. این روش ورود افراد به اروپا را میسر می کند. در صورتی که تحصیل افراد در یکی از کشورهای اروپایی با موفقیت به پایان برسد، یک بازه زمانی 6 تا 12 ماهه به شهروندان خارجی داده می شود تا بتوانند در مقصد، شغلی برای خود بیابند.

کار پس از تحصیل در اروپا

یکی دیگر از روش های مهم کار در اروپا، کسب اقامت کشورهای مختلف اروپائی از طریق کار پس از تحصیل است. افرادی که در کشورهای مطرح اروپایی تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در حدود یک سال پس از پایان تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند تا بتوانند شغل مورد نظر خود را یافته و در نهایت با اخذ ویزای کاری آن کشور به هدف اصلی خود یعنی کار در اروپا دست پیدا کنند. مهم ترین کشورهایی که چنین فرصتی را در اختیار افراد قرار می دهند عبارتند از:

  • آلمان
  • اتریش
  • ایتالیا
  • نروژ
  • هلند
  • بلژیک
  • فرانسه
  • اسپانیا
  • لهستان
  • انگلستان

اخذ اقامت در کشورهای اروپایی برای شهروندان خارجی از طریق کار می تواند یک دستاورد بسیار ویژه باشد چراکه این افراد می تواند اقامت اروپا از طریق کار را بدست آورند. این اقامت به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده است که دارنده اقامت اروپا از طریق کار می تواند اقامت موقت خود را به اقامت بلند مدت تبدیل کرده و در نهایت پاسپورت کشوری که در آن کار می کند را بدست آورد.

کار ضمن تحصیل در اروپا

یکی دیگر از روش های قانونی کار در کشورهای اروپائی، کار ضمن تحصیل در این کشورهاست. افرادی که ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اروپایی را در دست دارند، تحت شرایط خاص قادر خواهند بود تا در طول تحصیل خود به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و از این طریق اقامت هزینه های زندگی خود را تامین کنند. اجازه کار قانونی برای دانشجویان در اکثر کشورهای اروپایی 20 ساعت در هفته است و سوئد نیز 40 ساعت به افراد اجازه کار قانونی ارائه می کند.

باید توجه داشت که همه کشورها اجازه کار ضمن تحصیل را به دانشجویان نمی دهند و برخی از کشورها نیز اجازه کار همسر را برای دانشجویان منع می کنند. بهترین شرایط کار ضمن تحصیل را می توان در سوئد جستجو کرد. دانشجویان خارجی در کشور سوئد اجازه دارند به مدت 40 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و همراه او نیز از همین اجازه بهرمند است و این بدان معناست که دانشجویان در کشور سوئد با سرعت بیشتری شانس دریافت ویزای کاری را خواهند داشت.

دوره های فنی حرفه ای معتبر ایران در آلمان

یکی از راه های مهاجرت به آلمان، روش مهاجرت کاری به این کشور است. در حال حاضر دولت آلمان با ارائه طرحی به منظور پوشش لیست مشاغل ویزای جستجوی کار آلمان، آماده است تا افرادی که مدرک معتبر فنی و حرفه ای در اختیار دارند را جذب کند. این افراد برای ورود به این پروسه نیازمند تجربه کاری مرتبط با مدرک فنی خود هستند و دریافت مدرک معتبر زبان آلمانی نیز الزامی است. با این وجود می توان این روش را مهم ترین و بهترین روش برای کار در اروپا معرفی کرد. پروسه دستیابی به این هدف شاید کمی طولانی باشد اما نکته مهم آن است که این روش به نوعی دارای قطعیت انجام در صورت داشتن مدارک لازم است.

مشاغل مورد نیاز در اروپا

یکی از مواردی که همواره برای کار در اروپا باید مد نظر قرار گیرد، مشاغل مورد نیاز در این قاره هستند. هر کشور با توجه به برنامه اقتصادی سالیانه خود مشاغلی را به عنوان مشاغل مورد نیاز خود معرفی می کنند. یافتن شغل در این لیست، شانس دریافت ویزای کاری را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. به دلیل وجود خاک حاصلخیر در بخشی از اروپا و همچنین وجود صنایع پیشرو، رشته های مهندسی و همچنین کشاورزی در اروپا متقاضیان بیشتری دارد. از طرفی نمی توان از اهمیت رشته های پزشکی در این کشورها چشم پوشی کرد. ذکر این نکته ضروری است که پروسه مهاجرت پزشکان به اروپا دشوارتر از سایر رشته های تحصیلی است اما غیرممکن به شمار نمی رود.

مهم ترین مشاغل در اروپا را باید به شرح زیر بیان کرد:

  • متخصصین نرم افزار و گسترش دهندگان
  • متخصصین داده ها
  • مهندسین مکانیک
  • پرستاران
  • مشاورین مالی
  • پزشکان متخصص
  • کار درمانگران
  • فیزیوتراپیست ها
  • جوشکاران
  • لوله کش سیستم های حرارتی و برودتی

استخدام کارگر ساده در اروپا

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در اروپا در حال رخ دادن است، ساده تر شدن فرایند استخدام کارگر ساده در اروپا است. دلیل اصلی این امر جلوگیری از افزایش مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی است و این مسئله به کشورهای اروپایی کمک می کند تا بتوانند با آزادی بیشتری درخواست های مربوط به پناهندگی را رد کنند. در این حالت کشورهای اروپایی این اجازه را به کارگران می دهد که با توجه به تجربه کاری خود و با اتکا به سطح زبان، برای کار در اروپا اقدام کنند و با یافتن کار راهی اروپا شوند. آلمان با ایجاد طرح 2020 از ماه مارچ سال مذکور این امکان را برای شهروندان غیر اروپایی فراهم آورده است.

از جمله مشاغلی که به عنوان نیروی کار ساده می توان به کمک آن مهاجرت کرد عبارتند از:

  • شیشه بر
  • نجار
  • دستیار لوله کش
  • افراد فعال در حوزه نصب وسایل حرارتی و برودتی
  • کارگر جواهر سازی
  • کاشی کار
  • سقف کار
  • کارگران بخش ایزوگام و بام
  • نقاش ساختمانی
  • باغبان

آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان می تواند به هر فرد کمک کند تا با آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع اقدام به اخذ پذیرش ویزای جستجوی کار آلمان نمایند تا بتوانند خود را با آرامش بیشتری برای کاریابی به این کشور برسانند. این افراد برای موفقیت در آلمان به مدرک B2 زبان آلمانی نیاز خواهند داشت.

تفاوت های کار در اتریش و ترکیه

اتریش و ترکیه دو کشوری هستند که ایرانیان زیادی تمایل به کار در این دو کشور دارند. شاید نتوان تمایل به کار در این دو کشور را در کنار کار در کانادا قرار داد اما این یک حقیقت است که شرایط کار در این دو کشور نیز می تواند برای ایرانیان جذاب باشد. شرایط کار در این دو کشور به طور کامل متفاوت است که باید هر یک را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. کار در ترکیه تنها زمانی ممکن می شود که فرد متقاضی یک پیشنهاد کار رسمی از این کشور داشته باشد. با توجه به قوانین داخلی در ترکیه می توان به این نکته اشاره داشت که کار قانونی در این کشور برای شهروندان خارجی بسیار دشوار است و این تفاوت عمده کار در اتریش و ترکیه است.

شرایط کار در اتریش اما به طور کلی متفاوت است. برای کار در این کشور فوق پیشرفته دو مسیر مهاجرتی مستقیم وجود دارد. افرادی که پیشنهاد کاری از اتریش داشته باشند، مسیر همواری برای مهاجرت به این کشور خواهند داشت اما مسیر دوم، دریافت ویزای جستجوی کار اتریش است که یک سیستم امتیازبندی مشخص شده دارد و هر فرد در صورت کسب امتیازات کافی می تواند مسیر مهاجرت خود به اتریش را هموار سازد.

متوسط درآمد ماهیانه در محبوب ترین کشورهای اروپایی

سطح درآمد و رفاه اجتماعی در کشورهای مختلف اروپایی بالاتر از غالب کشورهای دنیاست اما در میان همین کشورها نیز تفاوت هایی در میزان تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری، درصد تورم، شاخص توسعه انسانی و متوسط درآمد ماهیانه وجود دارد. در نموداری که در ذیل ترسیم شده است متوسط درآمد ماهیانه برخی از کشورهای اروپایی در سال 2023 باهم مقایسه شده اند:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در برخی کشورهای اروپایی

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2024

کانادا جزء کشورهایی می باشد که مسیر پیشرفت را برای متقاضیان هموار ساخته است. طبق بررسی های انجام شده سه چهارم افرادی که در کشور کانادا مشغول به کار هستند از شرایط شغلی، رفاهی و فرهنگی رضایت کامل دارند. بازار کار شغل های تخصصی و عمومی در کشور کانادا در شرایط خوبی قرار دارد و تقریبا برای هر مهارت و تخصصی شغل مناسبی وجود دارد. متقاضیانی که به زبان انگلیسی تخصص کامل دارند در سال 2024 می توانند در شهرهای تورنتو و ونکوور به تدریس زبان انگلیسی بپردازند. برای شروع کار در این کشور به دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای در کانادا و ویزای کار کانادا نیاز دارید. نرخ بیکاری در کشور کانادا طبق آخرین آمار و بررسی به شرح نمودار ذیل است:

نرخ بیکاری در کانادا

کانادا اکثرا برای مهاجرت کاری با استرالیا مقایسه می گردد به همین جهت در نمودار ذیل نیز نرخ بیکاری در استرالیا برای مقایسه بهتر با کانادا نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در استرالیا

شرایط تبدیل ویزای کاری به اقامت

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، از جمله شرایط اصلی برای تبدیل ویزای کاری به اقامت هر کشوری سپری شدن مدت اقامت پیوسته می باشد. حالا این مدت اقامت معین می تواند در هر کشوری میزان متفاوتی از 1 سال تا 10 سال داشته باشد. ما در این قسمت از مقاله خود برای درک بهتر از این شرط جهت تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم کشورها، شرایط اقامتی کشورهای مهم و معروف مهاجرپذیر دنیا را لیست می کنیم:

کشورهاشرط اقامت اجباری برای اعطای PR
آلمانبیش از 5 سال اقامت موقت
فرانسه (carte de resident)به مدت 5 سال اقامت موقت
انگلستانبه مدت 5 سال اقامت موقت
کانادا (PR)فقط و فقط 45 روز
آمریکابه مدت 5 سال اقامت موقت
استرالیابه مدت 5 سال اقامت موقت

اما این تنها شرط اعطای اقامت دائم به افراد متقاضی نمی باشد. بلکه معمولا ادارات مهاجرتی کشورهای مختلف از افراد انتظار دارند تا آنها حائز شرایط دیگری برای اخذ اقامت دائم PR باشند. از جمله این شرایط می توان به موارد مهم و تاثیر گذار زیر اشاره کرد:

  • عدم سوء پیشینه کیفری (که برای اکثر کشورها در اعطای اقامت دائم بسیار مهم است)
  • آشنایی با قانون اساسی کشور مورد نظر
  • تسلط بر زبان و فرهنگ محلی آن کشور
  • داشتن سطح درآمدی ثابت و یا تمکن مالی کافی برای زندگی در آن کشور

امتیازات تبدیل روادید اشتغال به اقامت

تبدیل ویزای کاری به اقامت کشورهای مختلف و اخذ اقامت دائم (PR) مزایا و امتیازات فراوانی به همراه دارد. از جمله این موارد می توان به کار و زندگی بدون نیاز به ویزای کاری خاص، اقامت همراه خانواده، دسترسی به تحصیلات رایگان برای فرزندان، مراقبت های درمانی رایگان برای کل اعضای خانواده، حق بیمه بیکاری و غیره اشاره نمود. در نمودار زیر می توان با 3 امتیاز کلی دریافت PR آشنا شد:

3 امتیاز کلی دریافت PR

البته ناگفته نماند که این امتیازات در کشورهای مختلف جهان از شدت و ضعف متفاوتی برخوردار است. اما نباید از این نکته مهم غافل شد که به هر ترتیب افراد مقیم بعضا از نظر دولت ها به عنوان شهروندان آن کشور محسوب شده و از حقوق یکسان شهروندی برخوردار هستند.

در مقاله ای که از نظر گذراندید به ارائه توضیحاتی در خصوص کار پرداخته شد هر چند این موضوع بسیار مفصل است و می توانید در سایر مقالات سایت ما توضیحات مفصل تری را به دست آورید و در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات خود در ارتباط با شهروندی اتحادیه اروپا و سایر موارد مرتبط در این زمینه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایید.

مهمترین سوالات پیرامون کار در اروپا

در رابطه با کار در کشورهای اروپایی همواره و بدون تردید سوالاتی در ذهن متقاضیان بوجود می آید که مهم ترین این سوالات عبارتند از:

  1. کشورهایی که در اروپا برای ایران ویزای جستجوی کار صادر می کنند کدامند؟ آلمان و اتریش برای متقاضیان ویزای جستجوی کار صادر میکنند.
  2. یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی کدام است؟ مجارستان جزو ارزانترین کشورها برای زندگی میباشد.
  3. بهترین شرایط بازار کار در چه کشوری در اروپا وجود دارد؟ سوئیس با آمار بیکاری 3% بهترین شرایط بازار کار را داراست.
  4. گران ترین کشور اروپایی کدام کشور است؟ سوئیس در بین کشورهای اروپایی گرانترین کشور است.
  5. برای ورود از طریق کار در کشورهایی به جز آلمان و اتریش راه حل چیست؟ پیدا کردن کارفرما و داشتن پیشنهاد شغلی از جانب وی.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *