ویترین

بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند معیاری که بیشتر از هر چیز مدنظر دارند انتخاب بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل است. البته این که بهترین کشور برای هر کسی کجا است می تواند بستگی به شرایط آن فرد نیز داشته باشد، مثلا بهترین برای کسی که می خواهد در سریع ترین زمان ممکن از کشور خارج شود با بهترین فردی که می خواهد ارزان ترین مقصد مهاجرتی را انتخاب نماید، متفاوت است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل به صورت کلی یعنی بر اساس شرایط و قوانین خود آن کشور معرفی شده است.

  • بهترین شهرهای جهان برای کار و زندگی کدامند؟
  • شهرهای برتر جهان برای کار و زندگی کدامند؟
  • کدام شهرهای جهان برای زندگی و تحصیل مقرون به صرفه تر هستند؟
  • فرایند مهاجرت به کدام کشورهای جهان ساده تر است؟
  • بهترین کشورهای جهان برای دریافت اقامت کدامند؟

آشنایی با بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

کشورهای توسعه یافته و قدرتمند زیادی در دنیا وجود دارند که سطح امنیت و رفاه اجتماعی در آن ها بالا است؛ اما در این مقاله به دلایل متعددی نروژ به عنوان بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل انتخاب شده است. در قرن 21 مهاجرت به نروژ طرفداران زیادی پیدا کرده است چراکه در این کشور کم ترین آمار فساد اقتصادی و پایین ترین نرخ تضاد طبقاتی وجود دارد. به علاوه تحصیل در نروژ برای همه صرف نظر از کشوری که تبعه آن هستند رایگان می باشد، در نتیجه دانشجویان تنها باید به هزینه زندگی خود در نروژ را پرداخت نمایند. شرایط بازار کار نیز در این کشور ایده آل است در واقع علاوه بر این که نرخ بیکاری پایین در نروژ است و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد، متوسط درآمد ماهیانه افراد از غالب کشورهای دنیا بالاتر است.

تحصیل در بهترین کشورهای جهان

در نروژ غالب دانشگاه ها دولتی هستند و هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کنند چه تبعه نروژ باشند چه تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه تبعه سایر کشورهای دنیا. در این دانشگاه ها تنها هزینه ای تحت عنوان “هزینه اتحادیه دانشجویی” از افراد گرفته می شود که هر ترم در حدود 30€ تا 60€ (یورو) می باشد. البته دانشگاه های خصوصی نروژ از آن جایی که از دولت این کشور بودجه دریافت نمی کنند در مقطع کارشناسی سالیانه 7000€ تا 9000€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 9000€ تا 19000€ (یورو) شهریه اخذ می نمایند. چندی از معروف ترین دانشگاه های رایگان در نروژ عبارت هستند از:

  • UIT the Arctic University of Norway
  • University of Stavanger
  • University of South-Eastern Norway
  • The Oslo School of Architecture and Design

هزینه زندگی در بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

از آن جایی که دولت نروژ در صدد است تا نحوه تقسیم درآمد بین مردم تقریبا برابر باشد، درصد مالیات مستقیم و غیره مستقیم دریافتی بالا است. همین مسئله سبب شده هزینه زندگی در نروژ نیز بالا باشد؛ اگرچه رقم دقیق هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی هر فرد و شهر محل اقامت وی دارد اما به طور متوسط در سال 2020 زندگی یک نفر ماهیانه 20000NOK تا 35000NOK (کرون نروژ) معادل 1500€ تا 3000€ (یورو) خواهد بود. در نمودار ذیل حداکثرهزینه زندگی در برخی از مهم ترین شهرهای نروژ بیان شده است البته دانشجویان با تهیه خوابگاه دانشگاهی و سایرین با اجاره اشتراکی منزل با اشخاص دیگر می توانند این هزینه ها را در Oslo ،Bergen ،Tromso و Trondheim به ترتیب به 1200€ (یورو)، 1100€ (یورو)، 1000€ (یورو) و 950€ (یورو) کاهش دهند.

نمودار هزینه ماهیانه زندگی در مهمترین شهرهای نروژ

به منظور محاسبه دقیق تر در جدول زیر قیمت کالاها و خدمات مختلف در نروژ طی سال 2022 بیان شده است:

کالاها و خدماتقیمت (یورو)
یک وعده غذایی در رستوران15.79€ (یورو)
یک وعده غذایی در مک دونالد9.82€ (یورو)
یک بطری آب معدنی2.31€ (یورو)
یک بطری یک لیتری شیر1.64€ (یورو)
قالب 500 گرمی نان2.44€ (یورو)
یک کیلوگرم برنج سفید2.41€ (یورو)
یک کیلوگرم پنیر محلی9.74€ (یورو)
یک کیلوگرم فیله مرغ11.07€ (یورو)
یک کیلوگرم گوشت قرمز22.85€ (یورو)
بلیت یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی3.25€ (یورو)
بلیت ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی65.79€ (یورو)
خدمات ماهیانه آب، برق و غیره برای یک آپارتمان 85 متری141.35€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای بزرگ926.65€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای کوچکتر715.56€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در شهرهای بزرگ1498.82€ (یورو)
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه در شهرهای کوچکتر1173.36€ (یورو)

شرایط اقتصادی بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

نروژ صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است و به دلیل وجود فرصت های شغلی زیاد این اجازه را به دانشجویان می دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود درخواست اخذ ویزای جستجوی کار دهند. در واقع برخلاف بعضی کشورها، در نروژ به محض فارغ التحصیلی دانشجویان مکلف به ترک خاک نیستند و می توانند 6 ماه در نروژ بمانند و به دنبال کار باشند. با توجه به نرخ پایین بیکاری پیدا کردن کار در نروژ برای کسانی که تنها به زبان انگلیسی مسلط هستند و آشنایی به زبان نروژی ندارند نیز میسر است؛ در نمودار زیر درصد بیکاری در نروژ طی چند سال نشان داده شده است:

نمودار درصد بیکاری در نروژ در سالهای اخیر

اگرچه هزینه زندگی در نروژ نسبتا بالا است اما این رقم برای کسانی که در نروژ مشغول به کار هستند رقم ناچیزی است چرا که متوسط درآمد سالیانه در نروژ از بیشتر کشورهای دنیا بالاتر می باشد. در واقع کم ترین حقوقی که یک نفر در نروژ دریافت می کند سالیانه 200000NOK (کرون نروژ) و بیشترین میزان حقوق سالیانه 6560000NOK (کرون نروژ) است. در حقیقت متوسط درآمد سالیانه طی سال 2022 در کشور نروژ 1480000NOK (کرون نروژ) یعنی ماهیانه در حدود 123000NOK (کرون نروژ) می باشد. همچنین لازم به ذکر است که تفاوت درآمد یک آقا که در نروژ مشغول به کار است با همکار خانم وی با همان میزان تحصیلات، سابقه کار و مهارت های شغلی 4% است در حالی که این رقم در دانمارک 7% می باشد. در جدول ذیل متوسط درآمد سالیانه خانم ها و آقایان در نروژ طی سال 2022 با هم مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط درآمد سالیانه (کرون نروژ)
خانم ها1450000NOK (کرون نروژ)
آقایان1510000NOK (کرون نروژ)

شرایط اقتصادی بهترین کشور برای زندگی، کار و تحصیل

معرفی چند کشور مناسب برای زندگی، کار و تحصیل

علاوه بر نروژ کشورهای دیگری در جهان وجود دارند که شرایط بسیار مناسبی را برای شهروندان خارجی فراهم می آورند. یکی از این کشورها کاناداست. متقاضیان تحصیل در کشور کانادا می توانند طبق شرایطی خاص، 40 ساعت در هفته کار کنند و هزینه های زندگی خود را به خوبی تامین کنند. از طرفی افراد متاهل نیز می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت کنند و مجوز کار آن ها را نیز بدست آورند.

از سوی دیگر، سوئد نیز کشوری مناسب برای تحصیل و کار به صورت همزمان است. ضمن این که پروسه بدست آوردن اجازه اقامت دائم در این کشور به مراتب ساده تر است. در شرایطی خاص، دانشجویان در کشور سوئد تنها هزینه سال اول تحصیل خود را پرداخت می کنند و از سال دوم می توانند تحصیل رایگان را تجربه کرده و در حین تحصیل، مشغول به کار نیز باشند.

بهترین راه مهاجرت به نروژ در سال 2022

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد در حال حاضر تحصیل در غالب دانشگاه های نروژ رایگان است و اگر چه هزینه زندگی در این کشور کمی بالا است اما دانشجویان می توانند با انجام کار پاره وقت بخش اعظم این هزینه ها را پرداخت نمایند. به علاوه نروژ به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور اجازه می دهد با اتمام تحصیلات خود همچنان در نروژ بمانند و به دنبال کار بگردند.

البته ویزای جستجوی کار نروژ برخلاف آلمان و اتریش به کسانی که در این کشور تحصیل نکرده اند و حین تقاضای ویزا در نروژ حضور ندارند داده نمی شود. در نتیجه روش مهاجرت کاری مستقیم به نروژ نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای نروژی است که با توجه به قوانین اتحادیه اروپا کمی ناشدنی است. علاقه مندان و متقاضیان کسب اطلاعات بیشتر راجع به بهترین کشور برای زندگی و کار طی سال 2022، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *