مهاجرت

بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟

بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟

برای بسیاری از علاقمندان به مهاجرت این سوال پیش می آید که بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟ و پاسخ های بسیار وجود دارد. امروزه پزشکان بیشترین درآمد در بسیاری از کشورها را در اختیار دارند. باید در نظر داشت که بسیاری از افراد به همین دلیل به دنبال آن هستند که به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر، کشورهای زیادی درآمدهای چند صد هزار دلاری در اختیار پزشکان قرار می دهند. درآمدی که می تواند زندگی با کیفیت را برای آن ها به ارمغان آورد.

  • آیا بیشترین درآمد پزشکان در کشور آمریکا است؟
  • شرایط کار پزشکان در کدام کشورهای جهان مناسب تر است؟
  • متوسط درآمد پزشکان در کدامد کشور جهان بهتر است؟
  • بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشورهای جهان است؟

همه این موارد سبب خواهد شد که میزان درآمد بالایی که برای پزشکان وجود دارد، کاملا منصفانه است. اکثریت کشورهای خارجی با آغوش باز از پزشکان متخصص و مجرب استقبال می نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در صدر فهرست موسسات مهاجرتی، این مقاله را به منظور معرفی کشورهای ایده آل برای مهاجرت پزشکان به نگارش درآورده که به متقاضیان ارائه می گردد.

مهاجرت پزشکان به کشورهای اروپایی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد کشورهای اروپایی همواره استقبال ویژه ای از پزشکان و متخصصان پزشکی دارند. این کشورها درصدد آن هستند تا شرایط ایده آل و مناسبی را برای جذب پزشکان فراهم آورند. البته برای کار در کشورهای اروپایی که هرکدام زبان مستقل محلی خود را دارند، در ابتدا باید زبان آن کشور را در سطوح بالا آموزش دیده باشند. پس از آن گذراندن دوره های تئوری و عملی الزامی است. اولین موضوعی باعث می گردد پزشکان مهاجرت به اروپا را انتخاب اول خود بدانند، شرایط مالی و وضعیت اقتصادی این کشورهاست. در بخش های بعدی مقاله به معرفی کشورهایی که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان شناخته شده هستند، می پردازیم.


معرفی بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در اروپا

کشور هلند به دلیل شرایط ایده آلی مانند پرداختی های بالا،‌ بهره مندی از بهترین تجهیزات پزشکی، کم بودن ساعات کاری و… بهترین انتخاب برای پزشکان به شمار می رود. بر طبق آمار و ارقام به دست آمده، پزشکانی که در کشور هلند اشتغال به کار دارند، میانگین درآمد سالانه آنها برابر با 120.000$ (دلار) و دریافتی پزشکان متخصص نیز معادل 260.000$ (دلار) تخمین زده شده است.

این موضوع به علاوه عدم انتظار طولانی مدت برای پذیرش بیمار و کاهش استرس در پزشکان، باعث می گردد آنها از کار در هلند نهایت رضایت را داشته باشند. لذا نام هلند را می توان در فهرست بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان قرار داد. علاوه بر این سوئد نیز به عنوان یکی از مقاصد بسیار خوب برای پزشکان در اروپا شناخته می شود.

بهترین شرایط برای مهاجرت پزشکان در کدام کشور است؟

کشور آمریکا که بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان شناخته شده است، رتبه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است. پزشکانی که تصمیم به مهاجرت به آمریکا می گیرند، برای ورود پیدا کردن به دوره های تخصصی رشته خود، باید از فیلتر دو آزمون دشوار (USMAL) با موفقیت عبور کنند که به زبان انگلیسی برگزار می گردد.

پس از موفقیت در آزمون های مذکور، با سپری نمودن چند سال دیگر در امر تحصیل، مجاز به گذراندن دوره های تخصص می باشند. این آزمون ها برای معادل سازی مدارک تحصیلی آنها گرفته می شود. شرایط حقوقی بسیار ایده آلی برای پزشکان در کشور آمریکا وجود دارد. آنها با اشتغال در حرفه و تخصص خود، می توانند دریافتی های حقوقی بالایی داشته باشند که برای یک پزشک عمومی معادل 161.000$ (دلار) و برای پزشک متخصص 220.000$ (دلار) در هر سال خواهد بود. پزشکی و دندانپزشکی در کانادا نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که پزشکان فراوانی هر ساله برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشترین درآمد سالانه پزشکان در کدام کشور است؟

بدون تردید بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور به عنوان پزشک را دارند، به این مسئله فکر می کنند که بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟ آخرین داده ها نشان می دهد که سوئیس به عنوان یکی از کشورهای پرتقاضا، به عنوان دهمین کشور مناسب در این رابطه در نظر گرفته می شود. متوسط درآمد این افراد در نیوزلند در حدود 116000$ (دلار) در سال است. پزشکان غیر متخصص در ایرلند نیز در حدود 90000$ (دلار) در سال درآمد دریافت می کنند اما متخصصین در این کشور درآمد عالی خواهند داشت. کانادا، بلژیک و اتریش با درآمدهای بالا تر از 160000$ (دلار) برای پزشکان متخصص در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

آلمان کشوری است که پزشکان عمومی و متخصص در آن درآمدهای بالاتری دریافت می کنند و این درآمد نزدیک به هم است. استرالیا نیز کشوری است که به مانند نیوزلند درآمد پزشکان عمومی در آن بالا نیست. با این حال پزشکان متخصص در آن درآمد بالاتری دارند. جدول زیر اطلاعات دقیق تری را ارائه می کند.

نام کشورمتوسط درآمد پزشکان عمومی به دلارمتوسط درآمد پزشک متخصص به دلار
لوکزامبورگ278900$352300$
آمریکا289000$329000$
هلند117000$253000$
استرالیا91000$247000$
آلمان214000$232000$
اتریش141000$213200$
بلژیک61000$188000$
کانادا102000$161000$
ایرلند90000$141000$

بیشترین درآمد پزشکان در کشور انگلستان است؟

اگرچه ساعات کاری پزشکان در بالا است اما درآمد بسیار خوبی برای آنان تعیین گردیده است. لذا کشور انگلستان نیز جزو بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان محسوب می شود. متخصصان در امر پزشکی درآمد سالیانه معادل 150.000$ (دلار) دریافت می کنند و این مبلغ برای پزشکان عمومی برابر با 118.000$ (دلار) است. شرکت و قبولی در آزمون Professional and Linguistic Assessments Board که با نام اختصاری (PLAB) شناخته می شود، شرط ورود پزشکان به کشور انگلستان و اشتغال به شغل پزشکی در این کشور است. انگلستان به عنوان تنها کشوری که بیشترین میزان حمایت مالی و پشتیبانی های اقتصادی از دانشجویان پزشکی را دارد، شناخته شده است.

بیشترین درآمد پزشکان در کشور انگلستان است؟

اتریش و شرایط آسان مهاجرپذیری

شرایط تحصیل پزشکان در کشور اتریش بسیار آسان و بی دردسر است. بدین صورت که فرد متقاضی ابتدا درخواست پذیرش تحصیلی خود را در مقطع دکترا و در برنامه کلینیکال ارائه می نماید و پس از موافقت با درخواست وی می تواند در بازه زمانی 3 الی 4 سال به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازد.

دانشگاه های اتریش برای پذیرش تحصیلی پزشکان، مدرک زبان زبانی درخواست نمی نماید. با شرایطی که بیان شد، می توان نتیجه گرفت کشور اتریش جزو بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان قلمداد می شود. همچنین پزشکانی که برای اخذ تخصص در رشته پزشکی خود راهی اتریش می شوند، این امکان را دارند که در همان 6 ماهه اول تحصیل تخصصی در رشته مورد نظر خود را آغاز نمایند. همچنین برای گرفتن تخصص، امکان انتقالی به سایر کشورها نظیر آمریکا، آلمان و انگلیسی را خواهند داشت. لازم به ذکر است تقریبا 25 شاخه تخصصی از سوی دانشگاه های کشور اتریش به پزشکان ارائه می گردد که مدرک اعطایی آنها در سراسر جهان معتبر است.

مورد قبول بودن مدرک پزشکی ایرانیان

اکثر افرادی که اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی یا اروپایی می کنند، هدف آنها صرفا ادامه تحصیل در خارج نیست. بلکه به قصد رسیدن به مقاصد بالاتری را دارند و آن چیزی نیست جز اشتغال در شرایط ایده آل و بهره مندی از بهترین و عالی ترین فرصت های شغلی. بنابراین این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مدرک پزشکی فرد مهاجر در کشور مقصد مورد قبول واقع گردد.

در واقع شرایط مهاجرت زمانی برای یک پزشک ایرانی فراهم است که مدرک و تخصص وی از سوی کشور مقصد پذیرفته شود. به طور مثال تخصص پزشکان ایرانی در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا به طور مستقیم پذیرفته نمی شود و فرد بایستی یا با مدرک عمومی خود مشغول به کار شود و یا مجددا با انتخاب یک رشته تخصصی به تحصیل بپردازد. در نهایت، پس از فارغ التحصیلی در تخصص مورد نظر اشتغال یابد. این پروسه را به نام معادل سازی مدرک تحصیلی می خوانند. افراد خارجی مانند یک پزشک ایرانی بایستی کشوری را برای مهاجرت انتخاب نماید که مدرک پزشکی او مستقیما مورد قبول بوده و یا امکان معادل سازی مدرک در کشور مزبور وجود داشته باشد.

سایر کشورهای برتر برای مهاجرت پزشکان

کشورهای دیگری نیز وجود دارند که دارای شرایط بسیار مناسبی برای پزشکان بوده و زمینه های لازم اشتغال یک پزشک در بهترین شرایط کاری را فراهم نموده اند. سایر کشورهایی که به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان انتخاب می شوند، عبارتند از:

کانادابلژیک
آلماناسترالیا
نروژاتریش
سوئددانمارک
فرانسهسوئیس
ایرلندنیوزلند
روسیهاسپانیا

پزشکان و دانشجویان پزشکی که قصد مهاجرت به هر یک از کشورهای فوق الذکر یا دیگر کشورها را دارند، می توانند از طریق برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمایی ها و اطلاعات کافی و لازم را در این خصوص به دست آورند. تماس از طریق تلفنی و به صورت رایگان و یا از طریق مراجعه به دفتر موسسه میسر خواهد بود.

پرسش های کلیدی درباره بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟

بسیاری از پزشکان تمایل دارند که برای کار به خارج از کشور مهاجرت کنند. آن ها با این پرسش روبرو هستند که بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟ در چنین شرایطی است که فرد باید گزینه های مختلف را برای خود مورد ارزیابی قرار دهد. در بسیاری از کشورهای جهان، امکان کار کردن به عنوان یک پزشک ایجاد شده است. با این حال برای پزشکان ایرانی بسیار مهم است که بتوانند مدرک خود را معادلسازی کنند. معادلسازی مدرک تحصیل در خارج از کشور کار ساده ای نیست و نیاز به تمکن مالی بالایی دارد. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • شرایط کلی مهاجرت پزشکان ایرانی به خارج از کشور مناسب است؟ در صورتی که فرد بتواند مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کند، قادر خواهد بود که به عنوان پزشک، فعالیت خود را در خارج از کشور آغاز کند.
  • بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟ لوکزامبورگ را می توان به عنوان بهترین کشور جهان از نظر سطح درآ»د پزشکان معرفی کرد. در شرایط کنونی آمریکا، هلند، استرالیا، آلمان، نیوزلند، سوئیس، بلژیک و کانادا نیز جز 10 کشور برتر در این زمینه هستند.
  • آیا پزشکان در همه کشورها بالاترین درآمد را دارند؟ بله به نسبت بسیاری از مشاغل، پزشکان گروهی از افراد هستند که درآمد بسیار بالاتری دریافت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

74 دیدگاه برای “بیشترین درآمد پزشکان در کدام کشور است؟

  1. ابراهیم گفت:

    سلام. من عضو هیات علمی دانشگاه و دارای مدرک PHD هستم. رشته بنده پژوهشگر و بیشتر در زمینه سرطان پستان هست. کدام کشور را توصیه می کنید. محل کار ما بیشتر مراکز تحقیقاتی هست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط مهاجرت پزشکان نسبت به سایر مشاغل بسیار پیچیده تر و متفاوت تر هست و به راحتی نمی شه از این طریق شما رو راهنمایی کرد. عنایت بفرمایید با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما دقیق تر شما رو راهنمایی کنند

  2. a گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما آیا کشوری هم وجود داره که برای مهاجرت نیازی به معادلسازی مدرک نداشته باشه و درآمدش خوب باشه ؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشورهایی که برای مهاجرت با ارزش هستن همگی مدارک رو باید معادلسازی کرد

  3. علی رضایی گفت:

    سلام منظورتون از معادل سازی و آزمون چیه؟میشه یکم بیشتر توضیح بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوست من کسانی که به عنوان کادر درمان از ایران قصد مهاجرت به کشورهای دیگه رو دارن در غالب کشورهای باید مدرکشون رو ارزشیابی کنن و آزمون بدن تا اعتبار مدرکشون احراز شه که حالا این قضیه در هر کشوری پروسه متفاوتی داره که باید رزومه و شرایط فرد بررسی شه تا مشخص شه برای چه کشوری میتونه مناسب باشه

  4. ج.رشیدی گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی سال 5 هستم و همسرم هم فارغ التحصیل رشته مهندسی معماری هستن
    بعداز فارغ التحصیلی امکان پیداکردن شغل مناسب برای هردوی ما در کشور دانمارک هست آیا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در رشته پزشکی در کشور دانمارک شما باید مدارکتون رو معادلسازی کنید و آزمون بدید اما همسر شما این مشکل رو نخواهند داشت
      شرایط سنی رو بفرمائید یا تماس بگیرید تا دقیق تر راهنماییتون کنیم

  5. Carolyn گفت:

    سلام روز بخیر من پزشک عمومی هستم و پروانه طبابت تهران دارم و در زمینه زیبایی تزریق ژل بوتاکس مزو نخ و …کار میکنم . ۲۹ سال دارم متاهل هستم
    کدام کشور بعداز معادلسازی میتونم با مدرک عمومی کار کنم و کدام کشور مجاز هستم ک فعالیت زیبایی داشته باشم . قصدم فعلا ادامه تحصیل نیست.
    برای کشور آمریکا میتونم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشورهای آلمان دانمارک و سوئد میتونید اقدام کنید
      اما در زمینه زیبایی خیر متاسفانه

  6. Darya گفت:

    سلام من دانشجوی سال اول پزشکی هستم و قصد بورسیه و درواقع تحصیل بدون پرداخت هزینه رو دارم میشه راهنمایی کنید که چه کشور هایی مناسبه و چه مدارک و رزومه ای باید داشتا باشم و اینکه میتونم از یک کشور بورس بگیرم و پس از اتمام تحصیل کشور دیگه ای زندگی کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  7. Msih گفت:

    سلام
    برای مدرک پزشکی عمومی هم معادل سازی لازمه ؟(توی کشورایی ک گیر میدن)

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره نیاز به معادلسازی خواهید داشت

  8. Msih گفت:

    سلام من دانشجو پزشکیم سال اخرمه
    میخواستم بدون چرا خیلی افراد المانو به عنوان بهترین کشور معرفی می کنن در این زمینه واینکه تفاوت قابل توجهی بین المان و انگلیس و دانمارک وجود داره؟برای کار

    1. داوری گفت:

      سلام
      مطلبی که میفرمائید خیلی کلیه چون بهترین کشور برای هر فردی بستگی به شرایطش متفاوت خواهد بود ولی در کل در خوب بودن کشور آلمان که شکی نیست در کل شرایط آلمان برای کار مهاجرین مهیاتر و بهتره

  9. نورا گفت:

    یه سوال دارم اگه کسی متخصص داخلی باشه شرایط برای کار و ادامه تحصیل در مقاطع فوق تخصص براش چطوری هست؟ تو‌انگلستان

    1. نورا گفت:

      سلام
      یه سوالم اینه که کشوری مثل انگلستان مدرک پزشک داخلی رو‌قبول میکنن؟
      اگه هم معادل سازی بشه امکان تحصیل در مقاطع فوق تخصص برای اون فرد هست یا نه؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        برای کار در رشته پزشکی باید در آزمون های plab شرکت کنید و بعد از قبولی برای تخصص و فوق تخصص اقدام کنید

    2. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا باید در رشته پزشکی ازمون plab رو شرکت کنید

  10. حمید گفت:

    با سلام، من متخصص مغز و اعصاب هستم که از پوهنتون دوستی ملل روسیه تخصص ام را گرفتم.
    کدام کشور های برای کار تخصص من عالیست و میتوانم راحتر فعالیت کاری‌م را آغاز کنم و به چی صورت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در زمینه پزشکی و تخصص کشورهایی چون آلمان و سوئد و دانمارک خوبه

  11. ميرمحمد حسيني گفت:

    سلام وقتتون بخير من حسيني هستم دانشجوي سال ٦ پزشكي در شهرستان بم استان كرمان ميخواستم براي تخصص يكي از كشورهاي المان ارتريش هلند و دانمارك رو انتخاب كنم و ميخواستم بدونم شانسش رو دارم يا نه ممنون ميشم راهنماييم كنيد با تشكر

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله شانسش رو دارید در صورتی که مدرک تحصیلیتون رو معادلسازی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. لیلا گفت:

    سلام من متخصص داخلی و شوهرم متخصص رادیولوژی ،هر دو فارغ التحصیل از دانشگاه تهران هستیم.بهترین کشور یا کشور ها برای کار یا ادامه تحصیل هر دو ما کدام هستن؟ممنون میشم اگر راهنمایی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای کشورهایی چون آلمان یا سوئد و دانمارک اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  13. سولماز گفت:

    سلام روزتون بخير،متخصص طب اورژانس هستم،لطفا بفرمايين،چه كشورهايي ميتونم با اين تخصص فعاليت كنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشورهایی چون آلمان و سوئد و دانمارک در حال حاضر کشورهای خوبی هستن
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  14. مرجان گفت:

    سلام
    از بین کشورهای اتریش، دانمارک، کانادا و استرالیا برای پزشک متخصص شرایط اقامت بهتری داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر کشور دانمارک شرایط بهتری برای پزشکان ایرانی داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  15. صدف گفت:

    رشته تخصصی عفونی در کدوم کشور به راحتی پذیرش میشه و دردسر کمتری داره و در کدوم کشور درامد بیشتری داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      روزمه تون رو بفرمائید تا بررسی کنم خدمتتون عرض کنم

  16. حسین گفت:

    سلام و عرض ادب من سال ۶ پزشکی دانشگاه تبریز هستم . برای تحصیل تخصص داخل انگلستان آیا حقوق داده می شود ؟ چه مدرک زبانی و اینکه چگونه باید اقدام کنم ؟ اگر که که امکانش نیست کدام کشور ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      تحصیل پزشکی در انگلستان رو مطالعه فرمائید سوالی بود در خدمتم

  17. Parham گفت:

    سلام میخواستم حقوق دقیق یا تقریبی پزشکان کشور فرانسه با آلمان را بدونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص مقاله 10 مشاغل پر درآمد در آلمان رو مطالعه فرمایید

  18. آرش گفت:

    سلام و عرض ادب من ١٥ سالمه
    ميخواستم بدانم بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي پزشكان متخصص جراحي چه كشوري است؟
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دوست من برای تحصیل پزشکی پارامترهای دیگه ای هست که اهمیت داره
      وگرنه رشته پزشکی در اکثر کشورهای دنیا درآمد بیشتری از باقی رشته ها داره

  19. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي پزشكان كدام كشور است؟
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهترین و پردرآمدترین در چه تخصصی؟ غالب کشورهای دنیا در این زمینه حقوق مناسب و بیشتری نسبت به بیشتر مشاغل دارند

  20. ميلاد گفت:

    سلام و عرض ادب
    طبق اين مقاله يعني بهترين و پردرآمدترين كشور جهان براي پزشكان هلند است؟
    با تشكر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور هلند یکی از کشورهای خوب در حوزه پزشکی و سلامت است

  21. عارف گفت:

    سلام خسته نباشيد
    متخصص جراحي مغز و اعصاب هستم خواستم بدونم كشوري هست كه با معادلسازي مدارك بنده ، مجوز كار كردن در كشور مقصد رو به بنده بده؟
    امريكا
    كانادا
    انگلستان
    استراليا كدام يك از اين كشور ها اجازه ي كار رو به بنده ميده؟
    ويزاي دايم هم به بنده تعلق ميگيره؟
    يك دنيا تشكر

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید دوست عزیز
      برای معادلسازی میتونید به کشورهایی چون آلمان، سوئد و دانمارک فکر کنید بزرگوار
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله های معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان، معادل سازی مدرک پزشکی در دانمارک و معادل سازی مدرک پزشکی در سوئد رو مطالعه نمایید

  22. علی گفت:

    با سلام آیا شرایطی برای مهاجرت دانشجویان تعهد خدمت مناطق محروم وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این سوال شما در زمینه مهاجرت نیست دوست عزیز. لطفا خودتون تحقیق بفرمائید

  23. لیلا گفت:

    سلام ببخشید اگه میشه سریع پاسخ بدید پزشک خارجی ای که مدرک دکتراشو از یه کشور دیگه گرفته با چه شرایطی میتونه تو ایران پزشک باشه؟ اصلا بهش اجازه میدن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به کشور و دانشگاهی داره که مدارک رو اخذ کردید. دانشگاهتون مورد تایید وزارت بهداشت بوده یا خیر؟
      در چه دانشگاهی مدرک رو اخذ کردید؟

  24. رضا صفری نسب گفت:

    با سلام
    من فارغ‌التحصیل رشته داروسازی دانشگاه تهران هستم چه کشوری برای این کار بهترین است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      مقاله های ویزای A17 پزشکان آلمان و شرایط کار پزشکان در دانمارک رو مطالعه بفرمائید

  25. ن.ل گفت:

    سلام شرایط گرفتن phD در کانادا برای پزشکان عمومی فارغ التحصیل ایران به چه صورت هست. باید master گذرونده باشن یا میتونند با مدرک پزشکی ادامه تحصیل بدند?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای پزشکی نیازه که ابتدا مدارکتون رو معادلسازی کنید

  26. امین گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بهترین کشور برای مهاجرت پزشک عمومی کدوم کشور هستش؟؟
    سابقه کاری چقدر در راحت شدن مهاجرت کاری کمک کننده است؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشورهای زیادی هستن که یک پزشک میتونه به اونها مهاجرت کنه اما باید در ابتدا مدارکتون معادلسازی بشه
      که برای کشورهای آلمان و دانمارک و سوئد شرایط بهتری وجود داره
      پشنهاد میکنم ابتدا مقاله های ویزای A17 پزشکان آلمان و کار پزشک عمومی در دانمارک و ویزای کاری سوئد گروه پزشکی رو مطالعه بفرمائید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  27. Amir گفت:

    عرض سلام وخسته نباشید کشور امارات چطور؟ایا میشه توی این لیست قرارش داد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      متوجه منظور سوالتون نشدم اگر منظورتون بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان هستش
      طبیعتا جزء بهترین کشورها نیست

  28. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید من دانشجوی پزشکی تو دانشگاه آزاد قم هستم و قصد دارم بعد از فارغ التحصیلی مهاجرت کنم…خواستم بدونم اول اینک مدرک من معتبر هست برای مهاجرت؟ و دوم اینکه کودوم کشور ها راحت تر و بهتر هستند

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر کشورهای سوئد دانمارک و آلمان برای پزشکان ایرانی برنامه جهت مهاجرت دارن
      اما تا زمان فارغ التحصیلیتون ممکنه قوانین تغییر کنه

  29. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من در دانشگاه علوم پزشکی فسا، دانشجوی روزانه سال آخر پزشکی هستم.
    و مسلط به زبان انگلیسی
    میخواستم بدونم که برای مهاجرت این دانشگاه تیپ 3 چه ارزشی داره و بهتره کدوم کشور رو برای کار و گرفتن تخصص انتخاب کنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهترین کشورها برای ورود مستقیم پزشکان و معادل سازی اکنون کشور آلمان و اسکاندیناوی هستند برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  30. سینا گفت:

    با سلام من تازه پزشکی پردیس اهواز قبول شدم و ترم یک هستم و خواهرم هنوز کنکور نداده میخواستم بدونم چه کشوری برای مهاجرت مناسب هست باتوجه به شرایط ما که بتونیم پزشکی رو ادامه بدیم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای پزشکی باید مشخص شود که شما به چه زبانی مسلط هستید، نمراتتون چند است و چقدر میخواهید هزینه کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  31. اوا گفت:

    با سلام و وقت به خير
    من دانشجوي داروسازي پرديس دانشگاه تهران هستم و اين ترم فارغ التحصيل ميشوم مي خواستم بپرسم براي گرفتن تخصص مدرك دكتراي مارا مي پذيرند تا تخصص را انجا ادامه دهيم يا همين مدرك دكتري را معادل سازي كنيم
    در ضمن اگر شرايط براي كشور كانادا اينگونه است ايا گرفتن تخصص در كشورهاي اروپايي هم مانند كاناداست يا مستقيم مي توان براي تخصص اقدام كرد
    با
    تشكر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای همه کشورها باید مدرک شما چه برای کار و چه برای خواندن تخصص باید معادل سازی شود لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید:https://emigrationplus.com/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

  32. انيتا گفت:

    با سلام و وقت به خير
    من دانشجوي داروسازي پرديس دانشگاه تهران هستم و اين ترم فارغ التحصيل ميشوم مي خواستم بپرسم براي گرفتن تخصص مدرك دكتراي مارا مي پذيرند تا تخصص را انجا ادامه دهيم يا همين مدرك دكتري را معادل سازي كنيم
    در ضمن اگر شرايط براي كشور كانادا اينگونه است ايا گرفتن تخصص در كشورهاي اروپايي هم مانند كاناداست يا مستقيم مي توان براي تخصص اقدام كرد
    با
    تشكر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای همه کشورها باید مدرک شما چه برای کار و چه برای خواندن تخصص باید معادل سازی شود لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید:https://emigrationplus.com/%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

  33. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید,پزشکی روزانه زاهدان از نظر ارزش مدرکی به چه صورت هست?

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اعتبار و ارزش خوبی دارد

  34. سیدپور گفت:

    ببخشید اینکه مدرک پزشکی عمومی رو در چه دانشگاهی یا با چه معدلی گرفته باشی مهمه من تو دانشگاه تیپ سه درس میخونم میخوام بدونم چقدر این مساله برای مهاجرت تاثیر داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بسته به انتخاب کشورتون داره

  35. امیر گفت:

    سلام میخواستم بپرسم اگه از دانشگاه های معتبر ترکیه مثل حاجت تپه مدرک بگیریم میشه بدون معادل سازی تو امریکا مشغول به کارت شد…اخه میگن بعد از اتمام دوره تحصیل تو چند تا از دانشگاه های ترکیه کارت طبابت جهانی میدن

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب این سوال باید از مدیر گروهتون توی دانشگاه ترکیه بپرسید آیا زمانی که شما فارغ التحصیل میشید این امکان وجود دارد یا خیر

  36. دکتر احمدپور گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    آیا کشوری هست که مدرک پزشکی در رشته تخصص زنان و زایمان و فلوشیپ آنکولوژی زنان رو مستقیم بپذیره ؟
    کشور اسپانیا برای کار و زندگی پزشک ایرانی با رشته فوق چگونه کشوری هست؟ شرایط پذیرش چیست ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر همه کشورها باید مدرکتونو معادل سازی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *