ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی اروگوئه

بورسیه تحصیلی اروگوئه

از مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی اروگوئه می توان به کاهش هزینه های زندگی و تحصیل در شرایطی اشاره کرد که کیفیت نظام آموزشی در اروگوئه بسیار مناسب است. سطح بالای علمی دانشگاه های این کشور، هزینه پایین زندگی در شهرهای اصلی و ثبات اقتصادی و سیاسی موجود در اروگوئه از جمله مهم ترین مزایای تحصیلی آن است. علی رغم وجود کشورهای توسعه یافته ای چون آرژانتین و برزیل در آمریکای جنوبی، اروگوئه همچنان مقصد اصلی بسیاری از افرادی است که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشند. بسیاری از افراد جهت اخذ تابعیت اروگوئه و اقامت در این کشور از طریق دریافت ویزای تحصیلی اقدام می کنند که در مقطع دکتری نسبتا دشوار می باشد اما هرساله دانشجویان زیادی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق به دریافت این ویزا می گردند.

فرهنگ منحصر به فرد بومیان این کشور، ساحل های جذاب و آب و هوای مطلوب به ویژه در فصل تابستان، از جمله دلایل جذب بسیاری از افراد به تحصیل در اروگوئه می باشد. در ادامه این مقاله که به کمک تیم ترجمه موسسه حقیقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است به بررسی چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی و شرایط تحصیل در اروگوئه می پردازیم.

  • شرایط تحصیل در اروگوئه چیست؟
  • آیا برای تحصیل در اروگوئه به بورسیه تحصیلی نیاز است؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه کدامند؟

شرایط تحصیل در اروگوئه

دانشجویان رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد مسیر نسبتا همواری برای تحصیل در دانشگاه های اروگوئه خواهند داشت. لازم به ذکر است برخوردار بودن از تمکن مالی شرایط را تسهیل خواهد کرد. آموزش در موسسات و دانشگاه های اروگوئه به زبان اسپانیایی می باشد و در زمان ورود به دانشگاه، آزمون خاصی از متقاضیان به عمل نمی آید. تحصیل در رشته پزشکی و سایر زیرشاخه های آن، همچون کشور ما موازی با دوره های کارآموزی و کارورزی دانشجویان می باشد. شایان ذکر است حضور دانشجو در این دوره ها همراه با درآمدی حداقلی می باشد.


اغلب دانشجویان بین المللی پس از اخذ ویزا و تحصیل در اروگوئه اقدام به دریافت تابعیت کرده و اقامت خود را در این کشور دائمی می کنند؛ مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست شامل رشته مورد نظر و دانشگاه هدف
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک تحصیلی مربوط به سال های گذشته

هزینه برآورد شده جهت تحصیل در اروگوئه بین 2500$ تا 5000$ (دلار) در ماه می باشد که هزینه خوابگاه نیز در آن گنجانده شده است. برای اطلاع از شرایط خوابگاه های این کشور می توانید مقاله خوابگاه دانشجویی اروگوئه را مطالعه بفرمایید.

آشنایی با دانشگاه های اروگوئه

دانشگاه های آمریکای جنوبی همچون دانشگاه های سایر نقاط دنیا به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند. وجود تنها یک دانشگاه دولتی در اروگوئه جالب توجه است. این دانشگاه با نام University of Republic در شهر مونته ویدئو قرار دارد. تحصیل برای دانشجویان بومی در این دانشگاه رایگان بوده و دانشجویان بین المللی نیز امکان قبولی در این دانشگاه را دارا می باشند. از میان دانشگاه های خصوصی اروگوئه، سه دانشگاه در فهرست معتبرترین دانشگاه های جهان حضور دارند که همگی در بین صد دانشگاه برتر آمریکای لاتین حاضر می باشند:

نام دانشگاهرتبه در آمریکای لاتین
De Monte Video56
(Udelar (University of Republic57
ORT81
Del Uruguay88

اگرچه تنها یک دانشگاه معتبر دولتی در این فهرست موجود می باشد که از دانشجویان هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمی کند، اما مبالغ اعلام شده از سوی دانشگاه های خصوصی نیز بسیار مناسب بوده و دانشجو برای پرداخت آن ها دچار مشکل نخواهد شد. برای مثال تحصیل در دانشگاه ORT که از دانشگاه های معتبر آمریکای جنوبی محسوب می شود 3000$ (دلار) به طور میانگین برای یک ترم هزینه در پی خواهد داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی 4 و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال زمان میبرد. پذیرفته شدن در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی نسبتا دشوار بوده و دانشجو ملزم به ارائه مقالات معتبر و همچنین کسب حداقل نمره آیلتس 6 می باشد.

اخذ بورسیه تحصیلی اروگوئه

اخذ بورسیه تحصیلی اروگوئه

بورسیه های تحصیلی درنظر گرفته شده برای دانشجویان در کشور اروگوئه اغلب Porital Fund می باشند. بدان معنا که دولت یا موسسه اختصاص دهنده بورسیه، تمامی هزینه های دانشجو را تقبل نمی کنند؛ بلکه بخشی از شهریه را پرداخت کرده و یا مبلغی را در اختیار دانشجو قرار می دهند. همینطور در دانشگاه های خصوصی شرایطی برای دانشجویان با توانایی پایین پرداخت مالی درنظر گرفته شده است. بدین صورت که فرد می تواند با فعالیت هایی نظیر دستیاری استاد، بخشی از شهریه هر ترم را کاهش دهد و یا هزینه هایی چون خوابگاه برای او درنظر گرفته نشود. در ادامه به بررسی چند نمونه از بورسیه های تحصیلی در کشور اروگوئه و همچنین گروه هایی که این بورسیه ها به آن ها تعلق می گیرد می پردازیم:

نوع بورسیهدانشجویان مشمول بورسیه
Solidarity Fundدانشجویان دانشگاه فنی و دانشگاه Udelar
Carlos Quijanoدانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
Julio Castroدانشجویان تربیت معلم
Scholarship by Uruguayan Institutionsدانشجویان موسسات عالی

همچنین باید خاطرنشان کرد این بورسیه ها دارای محدودیت سنی برای افراد می باشند؛ برای مثال تنها افرادی قادر به دریافت بورسیه تحصیلی برای نخستین بار در طول تحصیل خود خواهند بود که حداکثر سن آن ها 28 سال باشد. علاوه بر این حداکثر سن دانشجو برای تمدید بورسیه تحصیلی 32 سال می باشد.

معرفی راه ها و شرایط گرفتن fund در اروگوئه

هزینه تحصیل در اروگوئه به طور میانگین 3750$ (دلار) در ماه برآورد شده است. استعدادهای برتر تحصیلی در رشته های مختلف و همچنین با بضاعت کمتر مالی قادر به دریافت انواع بورسیه هستند. بورسیه های تحصیلی در تمامی مقاطع ارائه می شوند اما تعداد و تنوع آن ها در بین دانشجویان دوره دکتری بیشتر می باشد. وام ها و سایر کمک هزینه های تحصیلی اعطا شده از بانک ها و موسسات مالی به دانشگاه، که به منظور کمک به دانشجو اهداء می شوند، در این طبقه بندی جای ندارند. از شرایط اخذ انواع بورسیه و ضوابط آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمرات قابل قبول دانشجو در سوابق تحصیلی
  • امکان تمدید بورسیه در صورتیکه دانشجو 75% نمره را در طول تحصیل کسب کرده باشد.
  • ملغی شدن امتیاز بورسیه درصورتیکه دانشجو رشته یا دانشگاه خود را تغییر دهد.
  • شانس بیشتر دریافت بورسیه برای دانشجویان با سن حداقلی

دولت اروگوئه با درنظر گرفتن محدودیت سنی برای افراد، اقدام به اعطای بورسیه به آن ها می کند؛ افرادی که برای کسب بورسیه درخواست داده و توانسته اند همزمان در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند، تنها درصورتی مجاز به دریافت بورسیه هستند که حداکثر 25 سال سن داشته باشند. همچنین دانشجویان فعال در هریک از دانشگاه های اروگوئه (خصوصی یا دولتی) که برای نخستین بار فرم درخواست بورسیه را پر می کنند، واجد شرایط نخواهند بود مگر در سنین پایین 28 سال؛ در انتها سن متقاضیانی که برای مرتبه دوم یا بیشتر خواهان دریافت بورسیه تحصیلی می باشند، حداکثر 35 سال تعیین شده است.

بورسیه تحصیلی رشته های پزشکی در اروگوئه

دانشجویان حاضر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی علی رغم پرداخت هزینه های بیشتر جهت تحصیل نسبت به سایر رشته ها، به علت اشتغال به کار همزمان با تحصیل، از نظر مالی وضعیت مطلوب تری خواهند داشت. این دانشجویان اغلب در مراکز درمانی شهر مونته ویدئو مشغول به کار خواهند شد و با توجه به افزایش دستمزد 21% شاغلین در رشته پزشکی در سال 2024 در اروگوئه، می توان اظهار داشت این دانشجویان اگر موفق به دریافت یکی از انواع بورسیه تحصیلی شده باشند، در ادامه مسیر نیاز مالی مبرمی نخواهند داشت. همچنین باید در نظر داشت دانشجویان حاضر در اروگوئه با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند در زمینه هایی چون حمل و نقل و بهداشت و درمان از تخفیف هایی که برای آنان درنظر گرفته شده بهره مند شوند. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی بیشتر شما در این زمینه هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *