ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند یکی از مهم ترین فرصت های موجود است که دانشجویان به کمک آن می توانند هزینه های زندگی خود در ضمن تحصیل را کاهش دهند. دولت ایرلند سالیانه در حدود 800 میلیون یورو در بخش تحقیقات و آموزش عالی سرمایه گذاری می کند و همین مسئله سبب شده است که در 19 رشته تحصیلی، دانشگاه های ایرلند بتوانند جایگاهی در میان 1% موسسات علمی برتر جهان داشته باشند.

  • شرایط تحصیل در کشور ایرلند چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ایرلند 2023 کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های ایرلند چقدر است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در کشور ایرلند چقدر است؟
  • روش های تامین هزینه تحصیلی در ایرلند چیست؟
  • برنامه های بورس تحصیلی ایرلند 2023 چیست؟

جمهوری ایرلند شرایطی را فراهم آورده است که شرکت های بزرگ خارجی اقدام به افتتاح شعبه در خاک این کشور کرده اند و همین مسئله می تواند یک فرصت مناسب برای دانشجویان باشد تا اقامت خود پس از تحصیل در کشور ایرلند را نیز به نوعی تضمین کنند. پس از بررسی هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ایرلند، آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی ایرلند اهمیت دو چندانی پیدا می کند و از همین رو ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط یاد شده خواهیم پرداخت.

شرایط و ساختار نظام آموزش عالی ایرلند

ایرلند Ireland یکی از معروفترین مقاصد تحصیلی در سراسر اروپا محسوب می شود. و دانشگاه های این کشور با ارائه برنامه های تحصیلی در سطح کیفیت جهانی پذیرای دانشجویان اروپایی و بین المللی هستند. جالب است بدانید که در دانشگاه های این کشور حدود 2094 برنامه تحصیلی در قالب سه سیکل تحصیلی کارشناسی (3 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکترا (4 سال) به دانشجویان عرضه می شود.

در این کشور اروپایی نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که از بین آنها برترین ها عبارتند از:

دانشگاهرتبه در رنکینگ دانشگاههای برتر (QS)رتبه در رنکینگ آموزش عالی تایمز
کالج ترینیتی دوبلین98161
انیستیتو لیدرشیپRCSI201
مدرسه بازرگانی تحصیلات تکمیلی میکائیل اسمورفیت181201
کالج دانشگاهی دوبلین181201

معمولا در کشور ایرلند درخواست های پذیرش توسط اداره درخواست های مرکزی (CAO) مورد رسیدگی قرار می گیرد. از همین رو نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر ایرلند نیز متقاضیان بایستی مدارک زیر را تهیه و به صورت آنلاین به آدرس اداره درخواست های مرکزی (CAO) ارسال کنند:

  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (IELTS بین 6.5 تا 7.0 و TOEFL در حدود 570)
  • انگیزه نامه در حد 500 کلمه
  • نتایج آزمون نهایی دوره متوسطه
  • دو تا توصیه نامه

و نکته آخر دراینباره هم اینکه مهلت پذیرش پاییزه در ایرلند در ماه سپتمبر و مهلت پذیرش بهاره نیز در ماه فوریه می باشد. ولی برخی از دانشگاه های ایرلندی نیز هستند که در تمام طول سال ثبت نام می کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در ایرلند در 2023

پیش از مهاجرت تحصیلی به ایرلند، دانشجویان موظف هستند که شرایط مالی خود را بررسی کنند و اطمینان داشته باشند که توانایی پوشش هزینه های زندگی خود در کشور ایرلند را خواهند داشت. متقاضیانی که برای تحصیل در کشور ایرلند به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت، باید به صورت رسمی گواهی تمکن مالی خود را به سفارت ایرلند نیز تحویل دهند. دانشجویان این امکان را در کشور ایرلند خواهند داشت تا در دوران تحصیل خود به کار نیمه وقت مشغول شوند اما نباید حساب ویژه ای بر روی چنین درآمدی باز کرد.

هزینه های زندگی هر دانشجو در کشور ایرلند به محل تحصیل، نوع اقامت و قطعا سبک زندگی او بستگی دارند اما به طور معمول می توان گفت که دانشجویان بین المللی در 2023 معمولا با پرداخت هزینه های سالیانه 7000€ تا 13000€ (یورو) می توانند زندگی با رفاه نسبی داشته باشند. از جمله مهم ترین هزینه های پیش روی دانشجویان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی ایرلند
  • بیمه درمانی و مسافرتی
  • هزینه انتقال بار به ایرلند
  • ثبت نام در اداره پلیس
  • تلویزیون
  • موبایل
  • پیش پرداخت اجاره مسکن

شهریه دانشگاه ها و بورسیه تحصیلی ایرلند

شهریه دانشگاه ها و بورسیه تحصیلی ایرلند

شهریه دانشگاه در کشور ایرلند به عوامل متعددی نظیر نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و پاسپورت متقاضی تحصیل در ایرلند بستگی دارد. متقاضیان باید پیش از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند، ضمن آگاهی از شرایط تحصیل در ایرلند، شهریه دانشگاهی خود را نیز مورد بررسی قرار دهند. در جدول زیر، شهریه دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجزا برای دانشجویان خارجی ارائه شده است:

نوع رشتهشهریه دوره کارشناسی (€)شهریه دوره کارشناسی ارشد و دکترا (€)
پزشکی و رشته های مرتبط45000 تا 541354000 تا 48000
مهندسی9950 تا 249589250 تا 24000
علوم پایه و تکنولوژی9750 تا 249589250 تا 45000
هنر و علوم انسانی9750 تا 220009250 تا 22000
اقتصاد و تجارت9750 تا 200009250 تا 35000

همه متقاضیان می بایست شهریه دقیق تحصیل خود در کشور ایرلند را در سایت دانشگاه خود بیابند تا اطمینان حاصل کنند که سالیانه باید چه مبلغی را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. علاوه بر این دانشجویان می توانند در دوره های زبان انگلیسی نیز شرکت کنند. هزینه های مربوط به دوره های استاندارد آموزش زبان انگلیسی (20 ساعت در هفته) 600€ تا 1000€ (یورو) در طول یک ماه است. اگر فردی بخواهد در این کلاس ها به صورت خصوصی حاضر شود باید برای هر ساعت تحصیلی 45€ تا 60€ (یورو) پرداخت کند.

معرفی بورسیه های تحصیلی ایرلند 2023

با اینکه سطح شهریه دانشگاه های جمهوری ایرلند کمی بالاست ولی دانشجویان با استفاده از گزینه هایی مثل کار دانشجویی و انواع بورس تحصیلی می توانند بخشی از خرج و مخارج تحصیلی خود را تامین کنند. معمولا نیز تمامی دانشجویان بین المللی در هر مقطع تحصیلی مشمول دریافت این بورسیه ها هستند.

از جمله معروفترین بورسیه ها نیز می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:

عنوان بورسیهشرایط
بورسیه های تحصیلی بین المللی- دولت ایرلندبرای یک سال تحصیلی در حدود €10000 (یورو) تامین کننده کل شهریه ها و نیز هزینه های ثبت نام دانشگاهی
بورسیه های دانشجویی بین المللی NUI Galwayبرای دانشجویان کلیه رشته های تحصیلی با پاداش سالیانه بین €2000 الی €4000 (یورو)
بورسیه های دانشگاه ماینوسویژه دانشجویان لیسانس رشته های STEM با پاداش سالیانه بین €1000 تا €4000 (یورو)
بورسیه های کالج ترینیتی دوبلینبرای دانشجویان کل رشته ها با پاداش €5000 الی €10000 (یورویی)
بورسیه کالج دانشگاهی کورکپوشش دهنده هزینه زندگی دانشجویان بین المللی
فلوشیپ والشبرای دانشجویان فوق لیسانس و دکترا با مبلغ سالانه در حدود €24000 (یورو)
بورسیه های لیسانس بانک مرکزی ایرلند برای دانشجویان بین المللیبا مبلغ سالیانه حدود €29500 (یورو)
بورسیه های فولبرایتشامل انواع پاداش های تحصیلی و تحقیقاتی به دانشجویان ارشد و دکترا

اقامت پس از تحصیل در ایرلند

شرایط کاری و درآمدی ایده آل سبب شده است تا اغلب دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلاتشان از دانشگاه های ایرلند به فکر اخذ اقامت کاری و زندگی در جمهوری ایرلند بی افتند. برای این منظور نیز دانشجویان بین المللی در وهله اول بایستی مجوز اقامتی خودشان را از اقامت تحصیلی به اقامت کاری تبدیل کنند. برای این منظور نیز دولت ایرلند به این دسته از دانشجویان با توجه به مدرک مجوز اقامت پسا تحصیل با شرایط ذیل صادر می کند:

شرایط اقامت پس از تحصیل در ایرلند

ضمنا در قالب همین برنامه اقامتی نیز فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایرلند می توانند در هفته حدود 40 ساعت کار بکنند. به محض یافتن پیشنهاد کاری از کشور ایرلند نیز آنها می توانند برای درخواست یکی از مجوزهای کاری زیر اقدام کنند:

  • مجوز کار عمومی یا General Employment Permit
  • مجوز کار مهارت های ضروری یا Critical Skills Employment Permit
  • قرارداد انجام پژوهش Research Hosting Agreement

بررسی بورسیه تحصیلی ایرلند در 2023

دریافت بورسیه تحصیلی ایرلند در 2023 شرایط ویژه ای دارد و دانشجویان باید بتوانند شرایط دریافت آن را برای خود ایجاد کنند. در کشور ایرلند به طور کلی 25 نمونه بورسیه تحصیلی وجود دارد که البته هر یک از آن ها دارای زیر شاخه های متعددی است. دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی خود می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند. درصد قابل توجهی از بورسیه های تحصیلی در کشور ایرلند در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می گیرد. شانس دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایرلند نیز بسیار برای دریافت بورسیه تحصیلی زیاد است.

نمونه ای از بورسیه تحصیلی ایرلند، از طریق دانشگاه های ایرلند به دانشجویان پرداخت می شود. برای مثال دانشگاه دوبلین به دانشجویان مقطع کارشناسی، با توجه به رزومه تحصیلی تنها در سال اول دوره تحصیل آن ها، 3000€ تا 5000€ (یورو) پرداخت می کند. این در حالی است که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از فرصت های بیشمار دریافت بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در صورتی که تمایل به تحصیل در اروپا دارید، ایرلند تنها یکی از گزینه های پیش روی شماست بنابراین توصیه می شود تا پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ایرلند حتما با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالاات مهم در خصوص شرایط تحصیل در ایرلند

از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برترین دانشگاه ایرلند جهت اخذ پذیرش چیست؟ امسال نیز همانند سال های گذشته برترین دانشگاه این کشور کالج ترینیتی دوبلین می باشد.
  • نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند چگونه است؟ معمولا در کشور ایرلند درخواست های پذیرش توسط اداره درخواست های مرکزی (CAO) مورد رسیدگی قرار می گیرد.
  • متوسط شهریه سالیانه در کشور ایرلند چقدر است؟ شهریه سالیانه در دانشگاه های جمهوری ایرلند بین 10500 الی EUR 30000 (یور و) متغیر است.
  • هزینه زندگی دانشجویی در ایرلند 2023 چقدر است؟ ایرلند برای دانشجویان یک مقصد نسبتا گرانی محسوب می شود. و هزینه ماهیانه زندگی آنها در این کشور بین 600 الی EUR 1000 (یورو) متغیر است. ضمنا بیشترین آیتم هزینه ای آنها در ایرلند نیز مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد.
  • آیا دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلاتشان میتوانند در کشور ایرلند بمانند؟ بله، آنها از طریق مجوز اقامت پسا تحصیل می توانند در این کشور مانده و به کاریابی بپردازند.
  • انواع ویزای پسا تحصیل ایرلند چیست؟ دولت ایرلند به فارغ التحصیلان فوق لیسانس و دکترا ویزای اقامت پسا تحصیل 24 ماهه و برای فارغ التحصیلان لیسانس نیز اقامت 12 ماهه برای جستجوی کار در این کشور اعطاء می کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *