ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی برزیل

بورسیه تحصیلی برزیل

اگر بدنبال یک کشور خوب برای ادامه تحصیل هستید، تحصیل در برزیل مناسب است؛ چرا که می توانید با رعایت ضوابط از بورسیه تحصیلی برزیل بهره مند شوید. دولت برزیل با همکاری سازمان های مختلف و موسسات مختلف، فرصت های تحصیلی هیجان انگیزی برای دانش آموزان بین المللی فراهم می کند تا دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تحصیلات تکمیلی خود را در هر یک از دانشگاه های موجود در این کشور دنبال کنند.

  • شرایط دریافت بورسیه در برزیل چیست؟
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی برزیل کدامند؟

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به منظور راهنمایی شما عزیزان نگارش شده است.

آموزش عالی و بورسیه تحصیلی برزیل

برزیل یکی از بزرگ ترین کشورهای قاره آمریکای جنوبی و دارای یکی از بهترین سیستم های دانشگاهی در دنیا است و توجه این کشور به ساختار محکم و پیشرفته سیستماتیک در مقاطع مدرسه ای و دانشگاهی سبب به وجود آمدن شرایطی ایده آل برای دانشجویان خارجی شده است که علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی هستند.

دانشگاه های برزیل در اکثر رشته های تحصیلی به جذب دانشجو می پردازند، از جمله دوره های آموزشی در زمینه های تنوع زیستی، مدیریت منابع، پزشکی و دندان پزشکی، مهندسی و عدالت اجتماعی یا بهداشت عمومی و غیره را ارائه می دهند و اگر شما واجد شرایط باشید می توانید از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنید. همچنین برای بهبود سطح رفاه زندگی خود می توانید کار ضمن تحصیل در برزیل را هم مد نظر داشته باشید. اساسا در برزیل 3 نوع مختلف موسسه عالی رتبه دانشگاهی وجود دارد:

  • دانشگاه هایی که مسئولیت انجام تحقیقات را دارند.
  • موسساتي که دوره های گوناگونی را ارائه مي دهند که گرايشی به بحث پژوهش ندارند.
  • موسساتی که دارای دانشکده های مجتمع هستند و در زیر مجموعه خود دارای موسسات کوچک تر و نهادهای عالی هستند و قبل از ارائه برنامه های آموزشی و صدور گواهینامه نیاز به تأیید وزارت آموزش و پرورش برزیل دارند.

دانشگاه های خصوصی و دولتی در برزیل

به غیر از دانشگاه های عمومی، نهادهای خصوصی نیز در برخی از رشته های تحصیلی و در ثبت نام دانشجویان محلی و خارجی به صورت استثنا وجود دارند. طول مدت این دوره ها که توسط نهادهای خصوصی ارائه می شوند از حدود 2 ماه تا 6 ماه متغیر است و 75% از سیستم های تحصیلی در این کشور را تشکیل می دهند. سن واجد شرایط بودن برای تحصیل در برزیل، باید بین 18 سال تا حداکثر 23 سال است. دانشگاه های برزیل، چه دولتی و چه خصوصی از امکانات خوب و دانشکده های فصلی بهره مند هستند و از قیمت های مقرون به صرفه ای برخوردار هستند. دانستن زبان کشور برزیل یک بخش مهم برای گذراندن دوره های آموزش حرفه ای است.

امکان تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی در برزیل برای دانشجویان خارجی با توجه به میزان تحصیلات علمی و همچنین میزان نمرات متقاضیان در رشته های تحصیلات تکمیلی وجود دارد. هزینه های تحصیل و زندگی در برزیل برای مدرک کارشناسی ارشد تقریبا 7200$ (دلار آمریکا) و هزینه تحصیلی بورسیه تحصیلی برای دانشگاه های برزیل برای یک دکترا در حدود 10800$ (دلار آمریکا) تمام می شود. دانستن زبان پرتغالی برای ادامه تحصیل لازم نیست و با زبان انگلیسی می توانید در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازید.

آموزش عالی و بورسیه تحصیلی برزیل

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی برزیل

دانشجویان منتخب، بورسیه تحصیلی برای دوره انتخابی خود در موسسه آموزش عالی برزیل دریافت می‌ کنند. این دانشجویان بعد از گذراندن اولین سال تحصیل خود در برزیل، کمک ‌هزینه ماهیانه را مستقیما از صندوق دولت دریافت خواهند کرد. دولت برزیل از دانش آموزان دبیرستان ساکن آسیا تحت برنامه بورسیه تحصیلی برزیل برای دوره های کارشناسی (PEC-G) برای سال 2022 دعوت کرده است. در حال حاضر در مجموع 59 کشور شرکت ‌کننده در این برنامه هستند، برنامه‌ ای که در آن دولت برزیل از سال 2000 به بیش از 9000 دانشجوی بین ‌المللی بورسیه تحصیلی اهدا کرده است.

مدارک اخذ بورسیه تحصیلی برزیل

برای درخواست بورسیه تحصیلی برزیل اسناد زیر باید به سفارت یا کنسولگری برزیل در کشور مبدا دانشجو تحویل داده شود:

  • اصلی و کپی برگه علامت برای امتحان هیئت مدیره کلاس
  • اصل و کپی مدارک مدارک کل کلاس
  • اصلی و کپی از Celpe-Bras گواهی
  • اثبات ثبت نام در آزمون Celpe-Bras
  • اصلی و کتبی از گواهی نامه تولد نامزد و هر دو والدین
  • اصل و کپی گواهی بهداشت جسمی و روانی که در سه ماه گذشته صادر شده است
  • اصل بیانیه مسئولیت مالی (TRF)

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا کافیست با کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ ما شما را تا رسیدن به سرزمین رویاهایتان راهنمایی و همراهی می کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی برزیل

  1. آرام گفت:

    سلام . خسته نباشید…
    بنده فارغ التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه ارومیه هستم و برای مقطع دکتری از دانشگاه سائوپائولو و رشته ارولوژی پذیرش گرفتم. متاسفانه مشکلی که با آن مواجه هستم، بحث سربازی هستش و اینکه با توجه به اینکه از رشته دامپزشکی به تخصص پزشکی دارم میرم، واقعا نه من و نه وزارتین نمیدونیم که چجوری باید پروسه صدور معافیت تحصیلی رو پیش ببریم. ممنون میشم اگر کمکم کنید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      این موضوع رو باید با نظام وظیفه مطرح کنید تا شما رو راهنمایی کنن دوست من

  2. حسین بهرام گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی مقطع کارشناسی چه شرایطی داره و اینکه چه هزینه رو از ابتدای کار تا دریافت بورسیه در بر داره؟؟
    و اینکه با مدارک CPE و CAE امکان قبولی وجود داره یا اینکه مدرک خاصی تو زبان مد نظره؟؟
    و اینکه مدارک ورزشی و هنری به عنوان مزیت حساب میشه و تاثیری در تسریع گرفتن بورسیه داره یا اینکه نه؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله تحصیل در برزیل رو مطالعه کنید اگر باز هم سوالی داشتید در خدمتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *