ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن Fund در اسلوونی

شرایط گرفتن Fund در اسلوونی

شرایط گرفتن Fund در اسلوونی برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند اهمیت دارد، دانشجویان با اخذ فاند به صورت رایگان در دانشگاه ها ادامه تحصیل میدهند. شرایط گرفتن Fund در اسلوونی در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت است با این حال بعضی از مسائل اصلی و فاکتورهای کلی وجود دارد که تقریبا برای تمامی دانشگاه ها یکسان است و دانشجویان ملزم به رعایت این موارد و تهیه مدارک و مستندات هستند. نظام آموزشی در کشور اسلوونی همانند سایر کشورهای عضوء اتحادیه اروپا از فرآیند بولونیا الگو برداری شده است، در حقیقت کشورهای عضوء اتحادیه موظف به اجرا این نظام آموزشی هستند. در این مقاله که توسط کارشناان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی شرایط گرفتن Fund در اسلوونی بپردازیم و اطلاعات مختصری در اختیار متقاضیان و علاقه مندان قرار دهیم.

  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی در اسلوونی چگونه است؟
  • فاند تحصیلی در اسلوونی شامل چه هزینه هایی می شود؟
  • مقدار فاند تخصیص داده شده به دانشجویان خارجی در اسلوونی چقدر است؟
  • آیا اسلوونی مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • فرایند دریافت بورسیه در اسلوونی چیست؟

مختصری درباره کشور اسلوونی

کشور جمهوری اسلوونی در قسمت اروپای مرکزی واقع شده و کشورهای مجارستان، کرواسی، اتریش و ایتالیا در همسایگی این کشور قرار دارند. دین و مذهب بالغ بر 60% اتباع اسلوونی مسیحیت می‌ باشد. سایر مردمان آن فاقد دین بوده و یا از سایر ادیان پیروی می‌ کنند. شهر لیوبلیانا به‌ عنوان پایتخت اسلوونی شناخته شده و تعداد 2000000 نفر جمعیت در این کشور زندگی می‌ کنند که به زبان رسمی اسلوونیایی صحبت می‌ کنند. واحد شمارش پول در این کشور نیز، یورو (€) است. قابل توجه می‌ باشد که کشور اسلوونی یک کشور اروپایی و عضو کشورهای منطقه شنگن بوده و عضویت در سازمان ناتو را نیز دارا است.


از جمله نکات مهمی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت بررسی وضعیت بورسیه تحصیلی و نحوه اخذ پذیرش در اسلوونی است. متقاضیان برخی کشورها مانند ژاپن، لهستان، ایتالیا، ترکیه، سوئیس و غیره که علاقمند به تحصیل در اسلوونی هستند، هر ساله انواع بورسیه‌ های تحصیلی این کشور را دریافت می‌ کنند. چرا که سطح سیستم آموزشی و علمی در دانشگاه‌ های این کشور بسیار بالا بوده و شرایط زندگی در این کشور نیز ایده‌ آل و مورد پسند افراد می‌ باشد.

اخذ Fund در دانشگاه های اسلوونی

فاند یا بورس تحصیلی کمک مالی مهم به دانشجویان است که راه آن ها را برای آموزش عالی آسان می کند علاوه بر این بورس تحصیلی رقابت متقاضیان خارجی را برای ورود به بازار کار کشور اسلواکی تقویت می کند. اسلوونی انواع مختلفی از بورس تحصیلی را ارائه می کند که می توان به بورس تحصیلی دولتی، بورس تحصیلی Zois، بورس تحصیلی ارائه شده توسط شرکت ها و شهرداری ها و بورس تحصیلی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور اسلوونی را دارند اشاره کرد. برای اخذ هر یک از این بورس ها لازم است الزاماتی را رعایت کنید همچنین متقاضیان باید دارای سوابق تحصیلی عالی باشند تا موفق شوند بورس تحصیلی دریافت کنند.

اکثر بورس های تحصیلی ارائه شده در کشور اسلوونی بورس های دولتی هستند، در طول سال تحصیلی گذشته 42000 بورس تحصیلی در موسسات آموزش عالی اسلوونی ارائه شد که در مقایسه با 2 سال گذشته 1800 مورد کاهش یافته است. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور اسلوونی را دارند باید آگاه باشند به دلیل درخواست بالا امکان اخذ بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا غیر ممکن است ولی در مقطع تحصیلی دکتری شرایط گرفتن Fund برای دانشجویان واجد شرایط به راحتی امکان پذیر است.

شرایط گرفتن Fund در اسلوونی در مقطع دکتری

شرایط گرفتن Fund در اسلوونی در مقطع دکتری

امکان اخذ بورس تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر از سایر مقاطع تحصیلی است، تحصیل در اسلوونی در قالب بورس تحصیلی در این مقطع نیازمند داشتن رزومه قوی علمی و تحقیقاتی است، اخذ فاند با موافقت دانشگاه و توسط خود دانشجو صورت می گیرد. دولت اسلوونی برای دانشجویان خارجی و بین المللی تمامی کشورها فاند در نظر گرفته است که زمان درخواست این بورس هر ساله در تاریخ 30 ژوئن است. علاوه بر این در مقطع دکتری Fund تحصیلی دیگری نیز ارائه می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • موسسه بین المللی DKFZ: این موسسه به دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری که در زمینه سرطان تحقیق می کنند بور تحصیلی ارائه می دهد، بدون در نظر گرفتن ملیت تمامی دانشجویان واجد شرایط می توانند از امکانات این فاند بهره مند شوند اما مبلغ کمک هزینه تحصیلی با توجه به ملیت ها متغیر است. از جمله الزامات دریافت این Fund می توان به داشتن مدرک آیلتس 7 یا معادل آن در مدرک تافل اشاره کرد.
  • انجمن جهانی پاتالوژی و آزمایشگاه پزشکی: دانشجویانی که در رشته پاتولوژی ادامه تحصیل می دهند می توانند در طول سال تحصیلی مبلغ 7500$ (دلار) به عنوان بورس تحصیلی دریافت کنند. به منظور اخذ این بورس نباید از آخرین مدرک تحصیلی شما 10 سال گذشته باشد همچنین باید در رشته های مرتبط با پاتالوژی تحصیل کرده باشید.
  • دانشگاه Waikato: دانشجویان از هر ملیتی می توانند این بورس تحصیلی را دریافت کنند که به موجب آن در سال مبلغ 22000$ (دلار) دریافت می کنند.

برای اخذ فاند یا بورس تحصیلی در مقطع دکتری لازم به پیدا کردن سوپروایزر است که با توجه به شرایط تحصیلی درخشان به شما Fund اعطاء کند علاوه بر این دانشجویان می توانند از طریق دانشگاه و موسساتی که بورس تحصیلی ارائه می کنند اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط و مدارک لازم برای گرفتن Fund در اسلوونی

اگر قصد اخذ بورس تحصیلی از موسسات آموزش عالی اسلوونی را دارید باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و فرم مورد نظر برای اخذ فاند را تکمیل کنید علاوه بر این باید مدارک و مستندات لازم را جهت بررسی دقیق ارسال کنید که این مدارک عبارتند از: انگیزه نامه تا 500 کلمه، توصیه نامه در صورت درخواست دانشگاه، ارائه پرتفولیوی (در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته های هنری دارید)، مدرک معتبر زبان، گذرنامه معتبر، رزومه تحصیلی قوی و کامل و مدارک تحصیلی سال های پیشین و ریز نمرات.

برای اینکه دانشجویان مقطع دکتری بتوانند سوپروایزر پیدا کنند باید به اساتید مختلف در دانشگاه مورد نظر خود ایمیل ارسال کنند به این منظور باید طی مراجعه به وب سایت دانشگاه های اسلوونی تحقیق کنید که آیا رشته تحصیلی مورد نظر شما در دانشگاه مورد نظر در مقطع دکتری ارائه میشود یا خیر. پس از یافتن دانشگاه مورد نظر باید رزومه تحصیلی به همراه پروژه که انجام دادید و یا در آن حضور موثر داشتید را ارسال کنید. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید نتیجه به صورت ایمیل برای شما ارسال می شود و زمان مصاحبه برای شما تعیین خواهد شد. اگر موفق به اخذ فاند یا بورس تحصیلی در کشور اسلوونی نشدید نگران نباشید زیرا شما می توانید در طول تحصیل با کار در مشاغل نیمه وقت بخشی از هزینه های خود را تامین کنید به این منظور به مطالعه مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در اسلوونی بپردازید.

شما می توانید طی مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری در خصوص مهاجرت تحصیلی به اسلوونی یا سایر کشورهای مورد نظر خود مطالعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *